Totul despre autoturisme

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:19:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Mercedes și-a majorat avansul față de BMW
și ar putea deveni în 2016 lider pe piața automobilelor de lux


Mercedes-Benz și-a majorat avansul față de rivala BMW în primele 11 luni din acest an, grație unor noi modele precum SUV-urile GLC și GLA, care aduc Mercedes mai aproape de obiectivul său strategic de a recâștiga poziția de cel mai mare producător de automobile de lux, pentru prima oară în ultimul deceniu, transmite Reuters. În perioada ianuarie — noiembrie 2016, Mercedes-Benz, divizia de automobile de lux a grupului german Daimler, a vândut pe plan global 1.893.619 vehicule, în timp ce BMW a livrat 1.824.490 de unități. În noiembrie, vânzările brandului BMW au urcat cu 5,9%, la 177.740 vehicule, față de un avans de 12,7% al Mercedes-Benz, la 182.602 unități.

Agerpres

Ionut

Divizia auto a Google devine o companie separată, numită Waymo

Alphabet, compania-mamă a Google, a decis să separe divizia dedicată dezvoltării unei mașini fără șofer, cunoscută sub numele Project X, într-o companie separată, numită Waymo, a anunțat, marți, gigantul american. Noua companiei, care va funcționa sub "umbrela" Alphabet, este așteptată să înceapă să genereze venituri în curând, scrie MarketWatch. John Krafcik, care s-a ocupat până acum de divizia auto a Google, va deveni CEO-ul Waymo.

Profit.ro




Google renunță să mai dezvolte pe cont propriu o mașină complet autonomă - surse

Google ar fi renunțat la dezvoltarea unei mașini fără șofer sub marcă proprie, potrivit unor surse citate The Information. Compania ar fi decis să se reorienteze spre parteneriate cu producători auto tradiționali și plănuiește să lanseze, până la finele anului viitor, un serviciu de transport care să folosească mașini autonome. Uber a lansat deja un serviciu de transport de persoane cu mașini autonome în orașul Pittsburgh din Statele Unite. Totuși, într-o primă fază, considerată de testare a serviciului, pasagerul nu va fi singur în mașină, ci alături de un mecanic, aflat pe scaunul șoferului, care nu va atinge însă volanul fără să fie necesar. Considerată de mulți specialiști o adevărată revoluție în transportul cu mașina, lansarea serviciului este deocamdată experimentală.

Profit.ro

Ionut

Biometria la bord, o noua tendinta in auto: recunoastere faciala, pornirea masinii cu amprenta

Biometria la bord este o noua tendinta in industria auto ce va fi explorata si dezvoltata intens in urmatorii 9-10 ani. Pana in 2025 una din trei masini noi comercializate va avea cel putin un sistem biometric la bord, fie ca vorbim de elemente mai simple, cum este accesul in masina prin recunoasterea amprentei sau pornirea motorului prin recunoasterea amprentei, fie ca vorbim despre tehnologii mai sofisticate care utilizeaza recunoasterea faciala pentru a personaliza masina in functie de cine o conduce. Aceste sisteme biometrice dedicate automobilului si utilizatorilor acestuia vor patrunde in masini fie ca echipamente disponibile din fabrica, standard sau optional (built-in), fie ca echipamente ce se pot conecta la masina (brought-in), cum ar fi bratarile inteligente, ceasurile inteligente, etc..., fie ca tehnologii disponibile in cloud, estimeaza firma de consultanta Frost & Sullivan.

0-100/Hotnews

Ionut

Bugatti Chiron, testat în deșerturile din SUA, la temperaturi de 52 grade celsius



Volkswagen a testat noul Bugatti Chiron în condiții de căldură extremă pentru a se asigura că bolidul de 2,4 milioane de euro îndeplinește cele mai stricte cerințe de calitate. Înlocuitorul lui Veyron a fost testat pe o distanță de 35.000 de kilometri sub soarele arzător din Valea Morții și alte deșerturi din SUA, la temperaturi de aproape 52 grade celsius. Bugatti Chiron a fost prezentat oficial la Salonul Auto de la Geneva din luna martie. Supermașina, care preia numele legendarului pilot de curse Louis Chiron, are sub capotă un motor W16 de 8 litri, cu 1.500 CP și 1.600 Nm. Viteza maximă este în jurul a 463 km/h, însă a fost limitată de producător la "doar" 420 km/h, din motive de siguranță.



Profit.ro

Ionut

Ce transformări sunt așteptate anul viitor în industria auto

Industria auto se află într-un proces de transformare rapidă, în condițiile în care evoluția tehnologiei permite automobilelor să îndeplinească funcții care până recent păreau de neimaginat. Mai jos, sunt prezentate  5 tendințe semnificative din industria auto în 2017.

Realitatea augmentată va crește siguranța șoferilor, va simplifica utilizarea mașinilor și va facilita repararea acestora.
Imprimantele 3D se vor extinde în industria auto
Dezvoltarea mașinilor autonome va rămâne în centrul atenției
Industria auto descoperă tehnologia blockchain
Mașini care comunică între ele

Profit.ro

Ionut

Renault Clio GT Line 1,2 TCe 120 CP, esenţă de supercar

Dincolo de performanţe dinamice, tehnice sau inovaţii în domeniul tehnologiei, Renault mizează cu fiecare generaţie nouă pe automobile cu tot mai multă personalitate şi cu un accent tot mai puternic pe design ,,latin". Ce înseamnă asta? Înseamnă automobile mai frumoase, cu accent pe sportivitate şi acea pasiune ce se regăseşte în ,,limbajul" designului. Odată cu noul Clio facelift modelul de clasă mică al Renault a primit faruri cu un design interior nou şi vin cu becuri LED, o nouă semnătură a LED-urilor de zi, ce amintesc de cele de pe Megane şi Talisman şi o emblemă mai mare. La spate de asemenea maşina vine cu stopuri noi şi mai mult crom.

Tocmai pentru că mizează pe imagine, Renault vine cu tot mai multe versiuni. Spre exemplu, pe lângă deja clasicele game Life, Zen şi Intens, ce reprezintă versiuni de echipare Clio este disponibil şi ca GT Line, iar din gama performance vor mai veni Clio RS şi RS Trophy. Pe de altă parte, la Megane există acum GT şi GT Line, dincolo de gama RS, tocmai pentru a atrage clienţii care doresc ,,altceva". Noutatea la Clio facelift GT Line este faptul că motorul 1,2 TCe de 120 CP şi 205 Nm (cuplu motor disponbil de la 2.000 rpm) este disponibil acum şi cu o transmisie manuală cu şase trepte, nu numai cu cea automată cu dublu ambreiaj (EDC), ceea ce înseamnă că cel de la volan are acum mult mai mult control asupra maşinii. În plus, automobilul devine şi mai plăcut la condus pentru cei ce preferă varianta ,,old school".







ZF

Ionut

Femeile preferă maşinile compacte-medii şi SUV-urile, bărbaţii sunt atenţi la culoare

Femeile preferă maşinile compacte-medii şi SUV-urile, în timp ce bărbaţii se orientează către modele din clasa mare sau de lux, tot ei fiind şi cei care au mai des preferinţe legate de culoarea maşinii, potrivit unui studiu realizat de Business Lease România. Astfel, conform cifrelor Business Lease, firmă de leasing cu o flotă de peste 3.000 de maşini administrate, 90% dintre bărbaţi şi 91% dintre femei conduc maşini din clasa compactă (hatchback, combi sau sedan) şi doar 10% dintre bărbaţi şi 9% dintre femei conduc SUV-uri. Cu toate acestea, la nivel de preferinţă, femeile aleg compactele-medii şi SUV-urile, în timp ce bărbaţii se orientează către modele mai impunătoare, din clasa limuzine (maşini mari, de lux).

Abordarea vizavi de achiziţia automobilelor este particulară pentru fiecare companie, în funcţie de domeniul de activitate, de modul de exploatare sau de existenţa sau nu a unui departament intern de administrare a flotei. "Există mai multe categorii de clienţi, de la companii cu o politică de achiziţie bine definită, care clasifică pe fiecare nivel ierarhic tipul maşinilor permise ca brand, model, motorizare, buget, perioadă de utilizare şi rulaj maxim, până la companii care fac achiziţii în funcţie de oportunitatea de pe piaţă în momentul cumpărării. Pe lângă acestea, există şi companii care fac achiziţii în funcţie de imaginea rezultată din asocierea cu un brand", subliniază Philip Aarsman, managing director al Business Lease România. Din totalul parcului de autovehicule gestionate de Business Lease, 75% dintre şoferi sunt bărbaţi, iar 25% sunt femei.

Studiul mai arată că femeile sunt mai atente la siguranţa la volan, optând de cele mai multe ori pentru airbag-uri suplimentare. Alte dotări pe care doamnele şi domnişoarele insistă să le aibă maşina condusă ar fi cutie automată, încălzire în scaune, priectoare de ceaţă, climă şi navigaţie. Bărbaţii sunt mai tehnici, preferând un automobil cu motor puternic sau un sistem audio mai bun. Cu toate acestea, în mod surprinzător, domnii sunt cei care au preferinţe legate de culoarea maşinii.

ZF

AlexxC

#97
^^
Oricand exista varianta masina pe benzina+GPL,costuri mai mici si poluare redusa.

TibiV

#98
Si costuri mai mari pentru reparatii suplimentare chiulasa/supape/colbutori...
Just to begin with...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

CristiM

#99
Mereu aud/citesc aceiasi prostie, uzura crescuta la motor cand mergi cu gaz!!!
Merg din 1998 cu GPL, cand nu existau skidurile de alimentare cu GPL, descarcam butelii. Tampenia asta cu uzura o aud doar de la ''cunoscatori''. Am folosit GPL pe Dacii 1300, 1310, Nubira, etc iar UZURA (???!!!) de care vb ''cunoscatorii'' eu n-am intalnit-o !!!
GPL-ul se apropie de idealul in ceea ce inseamna 'ardera interna' la un motor termic! Combustibilul vine sub forma de gaz,nu picatura ca in cazul motoarelor cu injectie. De ce credeti ca s-a renuntat la carburatie in favoarea mot cu injectie? Deoarece s-a dorit o cat mai fina pulverizare a combustibilului in camera de ardere,pentru a se obtine un randament mai bun al arderii combustibilului, a.i. sa nu mai fie 'scuipat' pe esapament asa cum se intampla la mot cu carburatie.
Sa nu uitam ca primele automobile au fost electrice,apoi cu gaz, iar ultima varianta au fost cele cu benzina!!!
"Românului îi e greu până se apucă de treabă că de lăsat îndată se lasă"   Ion Creanga

TibiV

#100
CristiM,
ma lesi ?!...

Pe diploma mea scrie "Masini Termice - Motoare cu Ardere Interna".
Daca nu ma "bag" pe servo-frana, servo-directie sau alte "servo", asta nu inseamna ca nu imi pot permite sa vorbesc despre motoare, fie MAS fie MAC...

Si daca tu ai fost norocos nu inseamna ca "norocul" este "legea general valabila".

Dumnezeu guverneaza lumea "statistic".
Nu fiecare pieton este omorat de o masina.
Dar cand mai multi sunt omorati de masini fix in acelasi loc, inseamna ca avem o problema.

Cam asa cu GPL-ul...
Daca nu ma crezi pe mine, intreaba niste mecanici auto.
(Dar NU le spune ca vrei sa repari/introduci GPL pe masina ta, ca te vor lauda... "Grozava idee"... Ca doar isi iau si ei "taxa" de reparat/instalat... Intreaba ceva de genul "varul meu are GPL... Merita ?"...

Astept raspunsul tau dupa aia.

L.E.
"GPL-ul se apropie de idealul in ceea ce inseamna 'ardera interna' la un motor termic! Combustibilul vine sub forma de gaz,nu picatura ca in cazul motoarelor cu injectie."
Nu comentez.
Am facut cursuri 3 ani despre asta (ARMAI = Alimentarea si Reglarea Motoarelor cu Ardere Interna), cu laboratoare si tot dischisul... Daca ar fi asa simplu as inventa motorul (termic) cu randament 90%. NOBEL ar scrie pe mine...  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

CristiM

Acum, hai sa ne rupem in figuri.
Nu am nevoie de parerea unor mecanici ca sa fac o constatare la un motor. Am desfacut ,reconditionat , reparat, reglat cateva zeci de motoare CU MANA MEA, desi sunt inginer mecanic SI EU si asta incepand cu anii '80 !!!
Ce am povestit, este constatarea mea personala, fara 'aprobarea' unor meseriasi.
"Românului îi e greu până se apucă de treabă că de lăsat îndată se lasă"   Ion Creanga

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

cat timp avem mii de loganuri in B (si if) cu peste 100.000 km facuti pe gaz, fara interventii la moto4, inseamna ca e ok.
un sofer obisnuit face 100.000 km in 7 ani.  Dupa asta, ar cam trebui sa schimbe masina. sau măcar o reparație ca sa-l mai duca inca 3 ani.

100.000 km = 10.000 l combustibil = economie de 25.000 lei. Adica 3/4 de logan nou.
dar eu tot astept ziua in care vor fi amendati cei care parcheaza gpl in subteran!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Asta este alta discutie...

Parcare GPL  in sunteran = infractiune ! (NU contraventie...)
Asta ar trebui sa fie LEGE !

Discutii din astea "nostime", iti "f..te sau nu motorul" sunt doar intre noi.
Cine prefera gaz, sa il foloseasca.
Daca are noroc, nu se intampla nimic. Daca nu are noroc, plateste niste reparatii in plus. No harm done...

Dar problema "bombelor gazoase/gazificate" din parcarile subterane este cu adevarat una serioasa.

Ceea ce spunea colegul CristiM cu molecule de gaz vs. picaturi este perfect adevarat ! In ACEST caz !
Amestecul stoichiometric se poate atinge mult mai usor, de vreme ce concentratia gazului nu va fi constanta, ci descrescatoare, de la un maxim (langa "butelie") la un minim (chiar zero) spre margine...

Problema este ca intre concentratia maxima (si perfect sigura, pentru cei care cunosc fenomenul) si concentratia minima (la fel de sigura), undeva pe traseu se va atinge acel amestec "stoichiometric perfect" - vezi filmele americane: isi aprinde omul tzigara, totul explodeaza.... :D

Cam nashpa... ;)

Preventiv, ca stiu ca pe CristiM il mananca deja "dejtele":

Argumentul "nu s-a intamplat niciodata pana acum" crezi ca este valid ?
Nici argumentul "nu puneti vata pe peretii salilor de spectacol in care se da cu artificii" nu parea serios, pana acum un an si ceva...
Chiar trebuie sa asteptam intai sa se intample, si abia dupa aia sa cadem pe ganduri "ce naiba a mers prost" ?....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)