News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Totul despre autoturisme

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:19:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul

Cred ca trebuie sa te uiti exact pe roata si sa vezi care e indicele de greutate sau sa pui dimensiunile exacte.
Estimativ masina ta are 1300kg si probabil incarcare de 1800kg, cu roti   195/60R15 care au minim 88 incarcare - 560kg/roata adica 2240 kg pot sa duca toate 4.

Nu prea ai cum sa nu fii in indicele de greutate din cauza de dimenisune roti. Ca doar nu ai pus de 155 cand aveai nevoie de 195.

cristi5

Scrie R14 88H in cartea tehnica a masinii.  Mai precis 185/70R14 88H, 195/60R15 88H sau 205/50R16 87V. Eu am luat (de vara) 185/70R14 88T.

cristi5

#77
Un amanunt interesant, Volvo-ul din secolul trecut avea un buton pe schimbator pt viteza a 5-a. Se numea "overdrive". Intr-a 4a calcai ambreiajul si apasai butonul, se auzea un clic si erai intr-a 5a. Se putea si fara ambreiaj, mai ales 4->5 (5->4 era periculos la viteza mare ca frana cam brusc si putea duce la derapaj). Pt schimbarea 5->3, miscam schimbatorul exact ca la 4->3 (nu trebuia apasat butonul dar cred ca se auzea clickul de dezactivarea overdrive)



Era practic un sistem electric cu relee care schimba angrenajele in cutie pt treapta a 5a. Cred ca a fost introdus la inceput dintr-o limitare tehnologica (cutia era proiectata pt 4 viteze si a fost mecanic complicat sa adauge a 5a cu schimbare din schimbator) dar pe urma a devenit un brand: am vazut recent un Volvo Amazon (anii 1960) in stare buna, scria Overdrive in spate langa marca si model.

Interesant e ca sistemul confera o anume siguranta: la viteza mare nu e nevoie sa faci miscari prea ample cu mana dreapta pe schimbator care sa afecteze eventual corpul si mana de pe volan (se intampla la incepatori). Frana de motor 5->4 era iarasi f confortabila...

dr4qul4

Quote from: cristi5 on November 19, 2016, 02:40:32 PM
Scrie R14 88H in cartea tehnica a masinii.  Mai precis 185/70R14 88H, 195/60R15 88H sau 205/50R16 87V. Eu am luat (de vara) 185/70R14 88T.

Ai roti pe 14 la Subaru Legacy?  pfff. Credeam ca ai pe 17-18 si atunci recomandarea e cam ce spuneam eu 96-100V.
Probabil ca e din cauza anului de fabricatie... Cand ai zis Legacy eu m-am gandit la varianta noua care cred ca e mai mare decat Insignia....

La 14' e ok 88T (ai talonul mult mai mare fata de 245/45R18 100V cat am eu)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Ionut

Ce vede o mașină care se conduce singură

Compania Tesla a dat publicității o înregistrare care arată cum "vede" o mașină autonomă atunci funcționează, vizualizare în funcție de care sunt făcute toate manevrele de navigare. În luna octombrie a acestui an, Tesla a anunțat că toate mașinile noi care vor ieși pe poarta fabricii vor fi dotate cu un sistem care le va permite să conducă singure. Compania americană lansează acum o înregistrare menită să familiarizeze publicul cu tehnologia folosită. Înregistrarea postată pe Twitter chiar de către șeful companiei, Elon Musk, pune în paralel cu imaginea luată din interiorul mașinii alte trei unghiuri obținute de camerele video din dotare.



Profit.ro

Ionut

Viitoarea cheie de la mașină ar putea fi un selfie

Producătorul auto Jaguar Land Rover lucrează la o soluție care să permită deschiderea ușilor mașinii cu ajutorul unui selfie și a brevetat o tehnologie în acest sens, potrivit Daily Mail și PC Magazine. "Este o provocare a industriei auto să îmbunătățească funcționalitatea și designul vehiculelor și să creeze, totodată, un sentiment de rafinament, fără o creștere semnificativă a costurilor. În mod particular, personalizarea vehiculelor, unde caracteristicile și funcțiile se aliniază cu cerințele specifice ale clienților, reprezintă un scop comun tot mai important", spune Jaguar.

Mașina va compara o fotografie și o înregistrare video realizate cu ajutorul camerelor montate pe ușile mașinii cu imaginile pe care le are în computer. Mașina va putea memora mai multe fețe, astfel încât rude, prieteni sau colegi de serviciu ai proprieterului să poate avea acces în autovehicul. Filmarea are scopul de a preveni furtul, mai exact utilizarea unei fotografii a proprietarului de către altă persoană.

Profit.ro

Ionut

BMW, Daimler, Ford, Audi si Porsche vor construi statii de reincarcare pentru masini electrice in Europa,
iar mufa va fi standard


BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company si Volkswagen Group cu Audi  si Porsche au batut palma pentru a infiita o societate mixta pentru crearea de statii de incarcare ultra-rapide si de mare putere, de-a lungul celor mai mari autostrazi din Europa. Sunt in plan circa 400 de statii de 350 kW. Prin numarul relativ mare de statii care vor fi instalate se creeaza un fel de ,,autostrada electrica", iar puterea foarte mare instalata (350 kW) va permite incarcarea masinilor in cateva minute sau cel mult zeci de minute – deci clar mult mai rapid fata de standardele actuale.

,,Societatea mixta isi propune sa instaleze un lant de surse de incarcare de curent continuu pentru automobilele electrice (Battery Electric Vehicles), care cuprinde rute lungi din Europa. Sursele de energie electrica de pana la 350 kW vor reduce semnificativ timpul de incarcare fata de sistemele disponibile in prezent/ Planurile presupun construirea a 400 de statii de incarcare foarte rapida in Europa. Reteaua se bazeaza pe standardul Combined Charging System (CCS), care utilizeaza un conector compatibil cu cele mai multe masini electrice actuale si viitoare. Colaborarea fara precedent a constructorilor auto va forma o retea de incarcare ce functioneaza indiferent de brandul auto", au anuntat companiile implicate in proiect. Obiectivul este acela de a permite calatorii pe distante lungi pentru conducatorii de automobile electrice (BEV).

0-100/Hotnews

kumar

Viitorul Ford începe cu Fiesta

Ford Motor Company a anunţat aseară debutul mondial al unei noi generaţii Fiesta precum şi noile ediţii speciale Mustang Black Shadow şi Blue Edition, noua versiune specială Transit Custom Black Edition şi gama extinsă Sport. Totodată, premiatul motor pe benzină EcoBoost 1,0 litri va fi primul motor în trei cilindri din lume care va reduce consumul prin utilizarea tehnologiei inovative de dezactivare a cilindrilor.

,,Acum patru ani, la primul eveniment «Go Further», Ford a promis o organizaţie europeană mai suplă, mai inteligentă, cu produse grozave şi tehnologii avansate – şi ne-am autodepăşit, mulţumită talentului, ingeniozităţii şi pasiunii oamenilor noştri. Am realizat o gamă SUV complet nouă; ne-am restabilit prezenţa în segmentul maşinilor de performanţă, prin modelele Focus RS şi Ford Mustang; am întărit structura de rezistenţă a operaţiunilor noastre cu premiata gamă de vehicule comerciale; am rescris regulile privind motoarele compacte, cu motorul nostru EcoBoost de 1 litru – şi toate acestea inainte de a vă prezenta noua generaţie Fiesta."

Jim Farley, vice-preşedinte executiv Ford Motor Co.












http://www.capital.ro/viitorul-ford-incepe-cu-fiesta.html


kumar

Volkswagen va asambla automobile în Algeria şi vrea să ajungă la peste 100 de unităţi pe oră la jumătatea anului viitor

Volkswagen a încheiat duminică un acord pentru asamblarea de automobile în Algeria, printr-o companie mixtă cu importatorul local SOVAC, capacitatea de producţie urmând să fie de peste 100 de vehicule pe oră din iunie 2017, au anunţat oficiali ai grupului german şi algerieni, transmite Reuters, citat de News.ro.

Automobilele vor fi asamblate la o fabrică de 170 de milioane de dolari din provincia vestică Relizane, a declarat ministrul algerian al Industriei, Abdesselam Bouchouareb, la ceremonia de semnare a acordului, care a avut loc la Alger. Grupul german va deţine o participaţie minoritară la compania mixtă, SOVAC Production, care va asambla vehicule sub mărcile Volkswagen, Volkswagen Commercial Vehicles, SEAT şi Skoda brands.

Algeria face eforturi să crească investiţiile şi să îşi diversifice economia, pentru a compensa scăderea veniturilor din vânzările de petrol şi gaze, şi pentru a reduce costurile importurilor. Măsurile de reformare a economiei şi de creştere a investiţiilor străine au fost dificile, iar petrolul şi gazele naturale generează 95% din veniturile obţinute de ţară din exporturi şi 60% din bugetul statului.

http://adevarulfinanciar.ro/articol/volkswagen-va-asambla-automobile-in-algeria-si-vrea-sa-ajunga-la-peste-100-de-unitati-pe-ora-la-jumatatea-anului-viitor/

Ionut



Ionut

Noul Opel Insignia se prezinta. Transmisia automata are acum 8 trepte



Opel a prezentat a doua generatie Insignia, rebotezata acum sub numele Opel Insignia Grand Sport. Masina este cu pana la 175 kg mai usoara decat prima generatie, iar transmisia automata are acum 8 trepte, fata de 6 cate avea modelul care iese din productie. Debutul fizic oficial in fata publicului larg va avea loc la Salonul Auto de la Geneva in 2017. Pe piata masina va concura cu modele precum Volkswagen Passat, Skoda Superb, Renault Talisman, Mazda6, Toyota Avensis, Ford Mondeo – toate fiind incadrate in segmentul D.



0-100/Hotnews

Ionut

Lucrurile pe care le ştim dar nu le facem, apoi ne plângem că dăm averi la service.

Iarna sunt mulţi dintre noi care vor să-şi protejeze maşina. Pentru că se circulă greu, pentru că îţi consumă mai mult, pentru că ţi-e lene s-o scoţi din parcare sau ţi-e groază de traficul ridicat. Sau pentru că "buburuza" ta e prea mică pentru o confruntare cu iarna. Iată ce trebuie să faci ca s-o depozitezi corect peste iarnă.


  • Ţine-o undeva unde e uscat sau pune-i husă aşa cum obişnuiau părinţii înainte de 89. E un obicei învechit, dar paza bună trece zăpada rea.
  • Schimbă lichidele de întreţinere ale instalaţiilor şi aeriseşte aceste instalaţii (de la ulei până la cel de parbriz). Maşina ta va hiberna şi are nevoie de resurse proaspete şi ermetizate corespunzător.
  • Curăţ-o şi dă-o cu ceară. O protejezi mai bine de intemperii. Chiar dacă e acoperită.
  • Acoperă prizele de aer, ţeava de eşapament şi alte orificii care comunică. Nu-ţi mai vor intra insecte, şoricei sau mai rău, şobolani şi gândaci.
  • E mai greu, dar util. Pune-o pe capre. Dacă rămâne mult timp pe poziţie fără să umbli cu ea, cauciucurile pot face gâlme.
  • Nu o lăsa cu fâna de mână trasă. Cablul poate îngheţa sau se poate rupe de la tensiune. Mai ales când o laşi ca să pleci de pe loc.
  • Ia bateria în casă sau decupleaz-o. Nu-i face bine în frig, aşa că mai bine faci un efort şi o bagi în casă, la cald.
  • Nu porni maşina ca s-o încălzeşti şi atât. Nu-i face bine motorului. Mai ales că pe urmă trebuie să reiei toţi paşii de mai sus. Dacă tot o porneşti, mergi câteva zile cu ea.

Promotor

dr4qul4

Noul Insignia aduce cu Passat CC. Love it
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

adiarc

O știre cu implicații nelimitate....in domeniul auto,ar putea aduce autovehicule(de toate categoriile), care pe toata durata lor de utilizare sa nu mai fie nevoie sa alimenteze.....cine știe...poate daca mai trăiesc vreo 40 de ani...prind si eu.. :)

http://stirileprotv.ro/stiri/stiinta/un-pas-mai-aproape-de-energia-nelimitata-testele-au-confirmat-ca-noul-reactor-de-fusiune-nucleara-al-germaniei-functioneaza.html
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura