Totul despre autoturisme

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:19:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

#60
BMW vrea să vândă 100.000 de automobile electrice în 2017

Grupul german Bayerische Motoren Werke AG (BMW) vrea să-și majoreze anul viitor vânzările de vehicule electrice cu două treimi, la 100.000 de unități, în urma diversificării modelelor de baterii pentru acest tip de vehicule, a afirmat directorul general Harald Krueger, într-un interviu acordat publicației Sueddeutsche Zeitung, transmite Reuters.  Anul acesta, BMW se așteaptă la o majorare a livrărilor de automobile electrice și hibride la aproximativ 60.000 de unități, a explicat Krueger, adăugând că din 2013 vânzările BMW pe acest segment s-au ridicat la aproximativ 100.000 de vehicule.

Pentru a stimula vânzările, BMW va extinde anul acesta raza de acțiune a bateriei pentru modelul de oraș i3 cu 50%. În 2015, BMW a vândut 25.000 de modele electrice i3. Grupul german a anunțat recent o creștere solidă a vânzărilor de vehicule electrice în primele opt luni din acest an, la 34.664 unități, depășind astfel livrările totale pe acest segment înregistrate anul trecut. Procentajul de automobile electrice și hibride din totalul vânzărilor va crește la 15 — 25% până în 2025, a afirmat directorul general al BMW.

Agerpres




Samsung cumpara cu 8 miliarde dolari compania Harman, celebra pentru sistemele audio de pe masini

Samsung vrea sa devina un jucator important in industria auto si, ca dovada, a anuntat acum cea mai mare preluare din istoria sa, urmand sa cumpere cu 8 miliarde dolari Harman, grup care obtine doua treimi din venituri din vanzarile de  componente auto. Compania a fost fondata acum 63 de ani de Sidney Harman si Bernard Kardon si in prezent are 29.000 de angajati si venituri anuale de 7 miliarde dolari.

0-100/Hotnews

Ionut

Guvernul SUA cere producătorilor auto ca mașinile electrice să facă zgomot din 2019

Guvernul SUA a finalizat un set de reglementări care obligă mașinile silențioase, cum sunt cele electrice sau hibrid, să emită sunete de alertă atunci când se deplasează cu o viteză mai mică de 30 de km pe oră pentru a preveni accidentarea pietonilor sau cicliștilor, potrivit Reuters. Agenția pentru siguranța traficului auto din SUA (NHTSA) spune că noile reglementări vor ajuta la prevenirea a circa 2.400 de accidente pe an. Costul noilor cerințe pentru industria auto este estimat la 39 de milioane de dolari anual, având în vedere că producătorii trebuie să echipeze mașinile cu difuzoare externe reziste la apă.

În Uniunea Europeană, o lege similară a fost adoptată în aprilie 2014, care obligă producătorii de mașini electrice și hibrid să echipeze toate automobilele noi cu sisteme de avertizare acustică - Acoustic Vehicle Alerting Systems (AVAS) până în 2021, în cazul modelelor introduse după adoptarea reglementărilor termenul limită fiind iulie 2019.

Profit.ro

Ionut

Jaguar a prezentat primul său vehicul integral electric, SUV-ul concept I-Pace

Jaguar a prezentat luni, la un eveniment privat din Los Angeles, primul său vehicul integral electric, SUV-ul concept I-Pace, care va intra în vânzare în 2018, relatează Bloomberg. SUV-ul cu patru uși și cinci locuri este alimentat de o baterie cu litiu de 90 de kWh și are o autonomie de 220 de mile (352 kilometri), scrie News.ro. SUV-ul cu un motor de 400 de cai putere este primul vehicule integral electric al Jaguar, dar nu și prima incursiune a producătorului de automobile sport pe acest segment.



Profit.ro

cristi5

Proprietarul trecut al masinii mele (care tracta barci) a pus pe ea cauciucuri de iarna Michelin de tip C (de camion usor). In fiecare toamna cand duc rotile la schimbat, omul care le schimba se uita la mine ingrijorat si spune ca nu e ok si sa cumpar cauciucuri de iarna noi. Ceea ce fireste ca eu nu fac, ca nu-mi place sa fiu presat sa iau decizii pe loc. Unul mi-a zis mai direct: "tu n-o sa poti uza cauciucurile astea"

Dar intreb, stie cineva daca e vreun risc?

dumbravaandrei

despre ce masina mai exact vorbim? Atentie ca anvelopele de tip C nu mai asigura evacuarea corecta a apei dupa 96 km/h. Asa ca daca o sa mergi cu ele pe autostrada cu 110, riscurile de a sari brusc intr-un parapete sunt suficient de ridicate. La fel sustinerea laterala a anvelopei este considerabil redusa pentru viteze mai mari de 105 km/h.

cristi5

#65
Multumesc! Subaru Legacy. Am mers cu cel putin 120 fara probleme, e drept ca la viteza mare, n-am avut curbe decat de autostrada, si nici manevre de evitare... La viteza de oras, am avut cateva evitari pe drum inghetat care ne-au facut sa apreciem masina...

Ma gandeam ca e ceva cu proprietatile cauciucului care se pierd in timp chiar daca pattern-ul cauciucului nu pare uzat. Cred ca au vreo 8 ani gumele, dar adancimea pattern-ului e neschimbata de 5 ani (9-10 mm). Facem cam 10 mii km pe an din care 5 mii cu astea de iarna.

N-am mentionat ca-s cauciucuri cu cuie, pe asfalt uscat sau umed sigur nu ajuta la aderenta... Doar pe gheata si zapada.

dumbravaandrei

chiar daca nu pare uzat, atentie mare ca o anvelopa mai veche 5 ani nu mai poate ajunge la temperatura optima de functionare datorita coclirii cauciucului.
Pana la urma urmei, pe legacy dimensiunea la anvelope e destul de comuna, cu 500 E iti iei un set nou de anvelope de top (Alpine 5 sau chiar SottoZero III!) desi pentru zona respectiva iti recomand nokian-uri si pretul maxim ar fi de pana in 500 E. Nu-i o gaura in cer.

cristi5

Multumesc frumos!

Alta intrebare, am luat azi-vara papuci noi de vara Goodyear EfficiencyGrip Compact 88T. Au mers f bine, mai putin pe ploaie torentiala pe o autostrada "in serpentine" (Viena-Graz) cand nu tineam ritmul cu celelalte masini ca nu ma simteam 100% stapan pe directie. A inceput pe drum drept cand a acvaplanat serios pt viteza respectiva (a virat stanga un pic de tot), ceea ce m-a facut s-o las moale.

Trebuia cauciucuri mai bune/alt model sau oi fi fost eu mai obosit? Sau diferenta fata de alte masini nu e atat la pneuri cat la lipsa ESP?

dumbravaandrei

#68
Fiecare anvelopa are un anumit grad de aderenta si eficienta de consum. In general, daca aderenta e foarte buna, consumul este ceva mai prost. In U.E clasificarea se face de la G (foarte prost / nu se recomanda) pana la A (cel mai performant). Tot ce pot sa iti zic e ca eu imi iau tot timpul cu clasa de aderenta B si eficienta tot B. Ce e drept sunt scumpe (ma ajunge cam 730 de lei de anvelopa) dar este o diferenta fantastica chiar fata de cele de nivel de aderenta C. Bine, la mine masina e mai lunga si niscai mai lata, dimensiunea la anvelopa considerabil de mare (235/45/17). Dar sunt diferente notabile mai ales cum se comporta puntea spate.
Eu de la Viena la Graz am mers pe A2 prin martie pe o lapovita continua si vant in rafale. Masina s-a comportat impecabil. Am fost apoi iarasi prin iunie pe acolo cu masina muierii (308) cu anvelope exact ca ale tale si intr-adevar, de la nodul cu S5 pana la Schaffern nu i-am dat mai mult de 70 pe serpentinele alea ca nu ma simteam confortabil deloc (ploua cu galeata). Acum 2-3 saptamani am pus pe masina asta Dunlop UltraGrip (ea face naveta zilnic Brasov-Predeal-Sinaia-Ploiesti) si vreau sa zic ca e alta masina, mult mai stabila. Asa ca e posibil sa fie si de la anvelope.
ESP-ul nu te ajuta mai deloc la tractiune/stabilitate la viteze peste 50 km/h, doar te salveaza in caz de derapaj. Nu poti sa mergi numai in ESP ca dupa 100km trebuie sa-ti schimbi rulmentii si oricum vei ramane repede fara presiune in frane :)

voicul

In 900 ron - 200e gasesti Debica Hp2 - 205/55/r16 (nu stiu ce dimensiuni ai nevoie) care sunt clasa B pentru ploaie si C consum. Facute in Germania.
Debica parca apartine de Good Year.
Nu e top, dar raport pret/calitate excelent.

dr4qul4

#70
Cred ca esti cam la limita cu indicele 88T pe anvelope de vara, pe Subaru Legacy!

88 e indicele de sarcina si e garantat pana la 560 kg/roata.  Iar T inseamna viteza maxima de 190km/h.

Mi se pare foarte putin pt un Legacy! La Insignia am 245/45/R18  dar sunt 100V. Diferentele sunt enorme: 100 = 800 kg/roata si V = 240 km/h. Minim ar merge  96H, dar mai jos in nici un caz.

Eu te sfatuiesc sa ti le schimbi cat mai repede..Pe toate 8 pentru ca nu e de glumit. Clasa de franare e mai putin importanta decat indicii de viteza si de sarcina!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

Merci de explicatii! Le-am luat de pe echivalentul suedez al mytires.co.uk . Am dat nr de inmatriculare, a identificat masina si cautarea a fost limitata la cauciucurile care se potrivesc. Greutatea cu plinurile facute e 1500, hai 1800 cu tot familionul si bagajele. Tocmai m-am uitat in cartea tehnica, din fabrica vine cu 88H.

Cu 190 nu prea merg :) 160 e ok, cand se poate. In Suedia e limita 110, stiu un singur loc cu 130 :)

Deocamdata pana la vara ne dam prin cartier sau pe autostrada urbana (limita 70 dar se merge cu vreo 100). Ture de 8000 km nu stiu cand mai facem :).

Multumesc tuturor inca odata!

dr4qul4

Ideea e ca alea sunt limitele maxime. Eu nu prea m-as increde in ele. E bine sa-ti iei o marja de siguranta.

Sub nici o forma nu trebuie sa le depasesti! 
Iar sarcina maxima pe fiecare roata nu e egala cu 1/4 din greutatea masinii. La orice groapa/prag peste care treci, probabil ca depasesti sarcina garantata! Cateodata masina mai are si o roata in aer.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Io

Zau asa, pe o masina atit de buna ca Subaru Legacy e mare pacat sa pui prastii. Daca-i pui niste pneuri (de vara, zic) performante vei vedea ca diferenta de pret face toti banii in termeni de tinuta de drum, performante dinamice, siguranta/eficienta frinarii uscat/ud, confort sonor, uzura in timp etc. Indeosebi acum iarna poti gasi la preturi bune Michelin Pilot Sport 3 (nu 4!), Goodyear Asymmetric 2 si echivalentele lor de la ceilalti majori. Vorbesc despre pneuri detinute de mine pe o masina cu performante similare.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

cristi5

#74
E din 2000 :) . As vrea totusi sa nu fie cauciucurile jumatate din valoarea masinii :) Nu ca nu ne permitem dar masinile scad mult in valoare cu timpul si pentru noi (si pt majoritatea celor din mediul in care locuim) masina nu e asa importanta, trebuie sa mearga pe aici prin cartier pana la gradi, metrou sau tren, sa n-avem emotii iarna si rar mergem la drum lung. Pentru ca asta a mers peste asteptari (nu ca cea dinainte n-ar fi mers, dar era Volvo 244 din 1980) si e f placut de condus, am hotarat azi-vara sa-i facem o revizie, sa-i luam papuci noi si sa-i aratam Romania...

Politica bugetara este "masina veche de calitate luata la pret scazut si (intre)tinuta minim 5 ani, sau cat duce". Cu cauciucurile a fost la fel, am folosit ce era si daca (pe vremea Volvo) mesterul care schimba rotile zicea ca e cazul, mergeam cu el in pod si ne alegea de-acolo altele potrivite...

Subarul a fost 2500 eur acum 5 ani. Am mai bagat cam 2500 in anii urmatori (ma asteptam: 1000 pe ambreiaj, vreo 700 pe tobe). Cu 5000 poate luam o masina mai noua sau chiar noua dar mult mai jos dpdv calitate sau tinuta de drum. Valoarea masinii fiind mica, prima de asigurare (chiar totala) e foarte mica comparativ cu masini mai noi de clasa si calitate similara.

O singura data politica a dat gres: am mers sa cumparam o casa si cand a vazut Volvo-ul, agentul imobiliar s-a speriat si a dat-o la cei de pe locul 3 de la licitatie :) Cei de pe locul 2, cand au auzit ca nu se da la locul 1, au retras oferta :)

Multumesc tuturor pentru sfaturile legate de pneuri, acum inteleg ca e un domeniu vast si complex, si faptul ca am luat cauciucuri noi, desi potrivite pt masina, nu da neaparat siguranta... Pt ca masina consuma mult, am zis sa iau mai economice, nu m-a dus capul ca au aderenta mai slaba :) La sarcina si viteza banuiesc ca 10% marja de siguranta e totusi de-ajuns.