News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

ioandorin

https://fb.watch/at4rCnO2pH/
TOT asa se circulă și la această oră!
Trenurile 2044,2041,2043 (deocamdată!!!), anulate pe nepusă masă fără asigurarea transbordarii sau pendularii tuturor trenurilor de călători!
     Știți voi vinovații de serviciu !!!))))

dan tm

Trenul groazei. CFR Călători i-a ținut trei ore în ger pe călătorii pe drumul Cluj – Oradea, după ce s-a defectat la Piatra Craiului
Un tren care circula pe ruta Cluj-Napoca – Oradea s-a stricat miercuri dimineața, în zona Piatra Craiului, în jurul orei 07:00, iar călătorii au fost ținuți, pe un ger de crapă pietrele, blocați în gară.
Este vorba de trenul InterRegio 1539, care a avut o defecțiune majoră în Piatra Craiului și trei ore nu s-a putut mișca.

Nervii călătorilor au fost întinși la maximum, iar după ce au sunat la 112, în jurul orei 10, a avut un alt tren care i-a preluat și adus la Cluj-Napoca.

,,Oameni erau revoltați de ce nu au fost urcați într-unul din cele două trenuri private care a trecut pe lângă trenul defect. Se putea urca în trenul privat, dar să platească bilet cei care au greșit. De ce nu a putut CFR Cluj să plătească la privat pentru noi? Defecțiunea le-a apartinut! Ne-au ținut în trenul defect fără căldură trei ore", a declarat un călător pentru stiridecluj.ro.

Oamenii ținuți în ger la -15 grade de CFR Călători
Controlorul a ridicat din umeri, neavând nicio competență de a soluționa problema, iar oamenii au stat, peger, cu hainele pe ei, căciuli și mănuși timp de trei ore în gară.

Poliția a venit la fața locului după ce călătorii au sunat la 112, iar în cele din urmă, CFR Călători a trimis alt tren pentru a prelua călătorii înfrigurați.

,,Degeaba vor ei să modernizeze linia de la Cluj la Oradea și să se circule cu 160 de km la oră, dar nu au servicii. Oamenii nu vor călători cu ei, dacă își bat joc", a mai spus călătorul care ne-a semnalat cazul.

https://foaiatransilvana.ro/trenul-groazei-cfr-calatori-i-a-tinut-trei-ore-in-ger-pe-calatorii-pe-drumul-cluj-oradea-dupa-ce-s-a-defectat-la-piatra-craiului/

Eu dincolo am intrebat la nivelul utopic: nu puteau sa urce calatorii de la CFR Calatori in trenul altei firme, seful de tren sa adune biletele, urmind apoi ca firma sa ceara la CFR Calatori decontarea calatoriei pentru segmentul pe care s-a folosit trenul privat?

sau iar trebuiau proceduri, acorduri, avize? ca de fapt pe CFR Calatori intereseaza sa circule trenul oricum si oricind ca sa incaseze subventia.

Apropo trenul a plecat cu 112 nu 180 intirziere.

TibiV

Ca sa nu poluam inutil pe M900...

Quote from: Sealand01 on January 19, 2022, 11:31:42 AM
... Cu trenul eu am vazut itisti, pensionari, dar deloc "aia cu rafie", am vazut pensionari cu bani, am vazut politicieni chiar, oameni din fotbal, muulti studenti etc. Navetisti se suie din rosiori si videle.

Este un comentariu xenofom pentru ca induce idea ca noi in oltenia am fi asa, ceea ce e fals, "bombardieri" sunt si aici si la timisoara si la iasi si la cluj

Nu a spus nimeni ca nu ar fi si in alte parti. Bucuresti-Oltenita era "vedeta absoluta" pana a renuntat CFR la ruta si au luat-o privatii...
Discutia era despre "cum ar fi daca ar fi HSR...". Si probabil MarianD a incercat sa fie mai "plastic", pentru ca este clar ca nu va merge nimeni cu plasa de rafie pana la Viena. (Desi la cati romani sunt in Austria, ar avea probabil succes cu niste praz... Dar numai daca umple un vagon de marfa, ca sa renteze... Si nu ma acuza si pe mine de "xenofobie", caci atunci ar trebui sa il acuzi in primul rand pe nea Mărin, caci el a facut prazul oltenesc "vedeta" pe ecranele mici si mari...  ;) )

Iar cat despre "aia cu rafie" sau "bombardieri", nu este vorba ca "voi in Oltenia" ati fi asa.
Se aplica "nediscrimatoriu" in orice regiune a tarii. Nu e vorba ca "asa sunt" cei dintr-o regiune sau alta. Saracia si lipsa de educatie au acelasi efect peste tot - nu doar in Romania, ci oriunde in lume.
Este vorba despre faptul ca... nu stiu cum sa o spun ca sa nu te simti lezat, si nici sa nu dau un exemplu rasist, nu un exemplu "xenofob"...
Ideea este ca un "bombardier" (oltean, muntean, moldovean sau ardelean) face cat 50 de IT-isti. Mai exact, face mizerie cat 50 de IT-isti.

Dar cred ca cea mai buna explicatie este cea data de alt oltean "de-al tau", @Sorinus:
Quote from: Sorinus on January 19, 2022, 11:52:40 AM
Eu sunt oltean la origine si cunosc si magistrala....

Problemele vazute de mine sunt...
... lumea din tren (cei 5-10% din calatori ce sunt din clasele nashpa, fac taraboi si mizerie cat restul intr-o luna) ...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Sealand01

Pai am zis altceva? In mod evident si tu si sorin aveti dreptate. Eu am mers pe ruta asta de sute de ori si ani de zile, e clar ca cei mai naspa in tren sunt navetistii care fac mult rau, seminte, bere etc.
Dar cand spui ca pe ruta asta care strabate 5 judete+Buc, 3 din Muntenia Ilfov, Giurgiu, Teleorman si doua din Oltenia, Dolj, Olt o sa mearga bombardierii din oltenia normal ca e o ofensa urata rau, bombardieri pot sa mearga pe orice ruta de tren Buzau-Faurei, Cluj-Beclean sau Constanta-Cernavoda.
De asemenea, oamenii seriosi folosesc toate rutele si au nevoie de transport civilizat

fulger nc

"Problema" era ca nu sunt tipul de calatori ptr HSR.
Cei tipici.
Adica omul "cult", cu un serviciu bine platit , care face "naveta" , la zi , saptamana, luna.
Turistul , care alege trenul , ptr ca e alternativa sigura si rapida.
Omul de afaceri , ce calatoreste des pe ruta respectiva si alege trenul in detrimentul masinii.
@Marian D ..nu cred ca a vrut sa "tipifice" o zona a tarii.
A spus in doua cuvinte ..mai pe inteles , ca exista un fel de "segregare" intre rutier si CF.
Din lipsa unor servicii/spatii/conditii adecvate peCF.
Care face ..ca anumite categorii sa nu considere CF o alternativa.
Si transportul public in general.
Si categoriile acelea de potentiali clienti ar fi cei susceptibili sa plateasca diferenta de pret , ptr a ajunge cu 30 min mai rapid la destinatie.
Trebuie vazut ca diferenta de timp , ce se poate obtine , in conditii optime intre 160-230 , sau 250-300 nu e chiar asa mare.
In schimb pretul serviciului operat intre aceste viteze ..da.
Atunci , trebuie cautat compromisul optim ..ptr a fi util unei categorii cat mai ample de clienti.

Acum , nu cred ca trebuie sa despicam firul in patru ..ptr o expresie .
Sunt convins ca nu a facut-o cu intentia de a denigra vreo parte a tarii , sau oras. Nu o lua in nume de rau ..la fel se fac bancuri despre Vaslui si vasluieni ..si iti spun ca nu prea se corespund cu realitatea.

AndreiB

Exact din cauza motivului de imagine, eu daca eram CFR faceam un brand nou pentru rutele reabilitate (B-Bv/Ct). Un fel de Railjet romanesc.



dobrogean

Ideea unui brand nou pe liniile reabilitate si cu material rulant nou (cel licitat de ARF) nu este o idee rea. Cu conditia ca macar la acea companie noua sa fie numiti manageri profesionisti. Ca daca se vor numi tot politruci nu sunt sperante la ceva bun.

vancouver

Pai te-ai contrazis singur: "sa fie numiti" si "manageri profesionisti" se bat cap in cap. De catre cine "sa fie numiti"? Ceea ce unuia i se pare un om bun, altuia i se pare unul slab. Ce inseamna bun?
= bun pentru calatori, dar produce pierderi uriase?
= bun pentru angajati, nu da pe nimeni afara?
= bun pentru contribuabil, reduce pierderile si da jumatate afara, plus reduce la jumatate numarul de trenuri?
= bun pentru viitorul tarii, adica nu admite spaga si pilele si da afara controlorii care cer bani?

Insasi ideea de "a numi" e o mare tampenie. Exista lege de altfel, care spune cum se fac concursurile pentru aceste posturi, etc... Dar chiar si asa, trebuie intai definit ce vrem de la oamenii care conduc compania de stat. Deocamdata totul e la nivel de "pãi sã vedem..." si fiecare cu cate o idee creata.

Asa cum nu exista un master plan real pe feroviar si totul se reconstruieste de-a-nboulea pentru 160, indiferent daca se poate si pentru 230 sau e absurd chiar si 120... Asa nici la companii nu avem un target, un scop.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

AndreiB

Eu nu as face o companie subsidiara, ci doar un rang nou de tren. Observati ca printre oamenii care nu merg cu trenul a ramas conceptul de "Sageata Albastra".

Eu as face ceva mult mai simplu: as reinvia conceptul de Intercity, scotand idiotenia aia cu subventia nevalabila.

Program cadentat, ideal din ora in ora, material rulant nou sau vagoane decente (e.g. Astra 10-91, 21-76 si un vagon cu jumatate bar), personal mai decent si reclama. Doar pe rutele reabilitate care permit o viteza comerciala decenta - i.e. B-Bv/Ct.

Cu pasi marunti sunt sigur ca se poate reface imaginea. Extins programul pe masura ce se extind segmentele reabilitate.

Sorinus

Eu sunt de acord cu un brand complet nou, cand auzi de CFR Calatori, cam stii la ce sa te astepti. Dar cand ai ceva nou/shiny , eventual vopsit interesant, esti mai tentat sa crezi ca va fi bine. Fresh start.

Oricum, pana nu se repara M900 pana la Craiova si M500 Ploiesti-Marasesti, sunt la misto, acopera doar o mica parte din retea si nu merita efortul.

Faza e sa nu te faca sa te simti sarac cand mergi cu trenul.

vancouver

#3312
^Acesta poate fi un target: IC intre toate orasele > 200.000 locuitori, cadentata la 1 ora, viteza comerciala minima 100 km/h. Obiectiv: legatura cu Bucuresti realizata in acest mod pana in 2040 pentru toate orasele. Si toate orasele intre ele pana in 2050.

Asta evident nu se poate construi fara bani, deci inclusiv subventii. Si nu se poate construi asa ceva cata vreme CFR Calatori si CFR SA sunt companii complet separate. Trebuie creata o structura de concern, cu conducere unica (gen DB), toate companiile sa traga la aceeasi caruta, sa nu se calce pe picioare, etc.. Iar privatul sa aibe posibilitatea sa ia din trasele IC, daca doreste, in aceleasi conditii ca statul (deci trenuri cumparate de ARF, etc).

In cadrul concernului evident poate exista si un brand nou, CFR long distance IC = inclusiv cu nume nou, daca asta deranjeaza.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

fulger nc

#3313
"Asta evident nu se poate construi fara bani, deci inclusiv subventii. Si nu se poate construi asa ceva cata vreme CFR Calatori si CFR SA sunt companii complet separate. Trebuie creata o structura de concern, cu conducere unica (gen DB), toate companiile sa traga la aceeasi caruta, sa nu se calce pe picioare, etc.. Iar privatul sa aibe posibilitatea sa ia din trasele IC, daca doreste, in aceleasi conditii ca statul (deci trenuri cumparate de ARF, etc)"

Eu nu as fi de acord cu asa ceva , ptr ca ne vom intoarce ..la "solutii" care au ingropat sectorul la noi.
Pot merge "brici" la altii.

Nu sunt de acord , nici ca principiu.
Hai sa "socializam" din nou sectorul ..sa punem niste "iluminati" in frumte , sa le dam "cale libera" si bani.
Reteta ptr dezastru.
"Iluminatii" astia ..dau cu oistea in gard pe situatii neprevazute minore ..si sa le marim "masa de manevra".
Adica de alde Radoi ridicati la puterea zece.

Daca azi mi-ar spune cineva ca ar trece administrarea liniei Galati-Barlad ..la CFR , cu CFR calatori ca si operator , ar fi o uriasa dezamagire. Si am crescut in familie de CFR-ist.
CFR-ul a ingropat linia aia. Prin gandire inflexibila , neadaptare , despreocupare , furturi , gandire "strategica".

Nu se compara cu ce e in prezent.TFC-ul e "reactiv" la necesitatile "pietei". Nu refractar ...si in lumea lui , "nemuritor si rece" , cum era CFR-ul.

Probabil , multi ce vorbesc , doar teoretic ..nu au cunoscut realitatea de pe CF , exact din ultimii ani , inainte de "spargerea" companiei. Si vorbim doar teoretic. Dar realitatea era ...zapada pe scaune , geamuri ce nu se inchideau , calorifere ce umpleau de abir vagoanele , spaga generalizata. Reducerea nr de trenuri pe rute de personal ..pana la doua perechi pe zi(care practic nu mai defineste rangul de tren , ptr care frecventa si nr de opriri sunt definitorii).

Cu toate "tarele" din prezent situatia e mult mai buna.
Ptr calator.
O problema?Nu mai e ptr calatorul de "personal". A disparut , sau nu mai sunt numerele.
Ptr ca rutele "regio" ..unde opera CFR ..practic s-au desfiintat.
Ceea ce tot repet pe aici . Dar ne concentram pe chestii "fanion" ..gen HSR.  Fara a avea nevoie de asa ceva.
Ptr asa ceva e simplu de urmarit ceva date.
Similar. Adica trafic aerian , intre punctele pe care vrei sa dezvolti HSR. Ptr ca ala e calatorul tipic. Si bani si conditii.
Avem trafic de "milion" intre Timisoara-Constanta?
Renteaza.
Nu avem?
Nu renteaza.

Ce as fi schimbat , in toata "paradigma" operarii TFC pe Barlad-Galati?
As fi pastrat in administrarea CFR infrastructura ..linia.
Ca sa ai "marja de manevra". Nu concesionat pe 50 de ani , ptr ca operatorul nu va investi in peroane/gari ..ptr ca nu ii apartin/nu ii aduc profit/ nu e obiectul activitatii sale.

Acest principiu l-as extrapola la restul infrastructurii.
Un CFR infrastructura puternic , cu AFER-urile ..si toate organismele de control/reglementari in subordine.
Cu ARF-ul , daca tot decid sa il pastreze , ca organism ..care sa sondeze piata si sa elaboreze strategii.
Strategii pe care CFR infrastructura sa le puna in aplicare.

Sa fie Dumnezeul pe CF la noi. Puternic , ptr a avea o pozitie dominanta in relatia cu constructorii si tot ce se decide pe CF.

Operatorii de stat ...adusi pe pozitii si principii de functionare conforme cu piata si normale.
Adica , sa produca profit ..din rezultatul operational pe an din operarea serviciului de transport.
Sa produca profit din rezultatul cu amortizari in investitii(material rulant) pe 5-10 ani(cat dureaza in mod normal amortizarea investitiilor).
Sa functioneze cu structuri flexibile de personal.
In care baza aferenta serviciului de transport e "fixa" , bine platita si cu perspective.
In care serviciile adiacente , ce nu "produc"(vanzari bilete/reparatii neplanificate) , sa fie reduse la minim , prin programe specifice(digitalizare ptr vanzari bilete, solutii alternative de genul "imperecheri" cu platforme de turism , cum erau casele e turism pe vremuri ...respectiv transferarea "mentenantei" la producator si planificarea tarifarii pe termen lung/perioada exploatare).
Cu  infiintarea de servicii ce "produc"(catering/bar-bistro-lounge/hotel). Adica servicii tipice HORECA specifice ptr CF si care asigura o "prelungire/complementare" a serviciului de baza(transport).

O eficientizare a modului de functionare general.
Nu sa ne intoarcem la solutii ..de a copia ce "functioneaza" la altii.
La fel s-au copiat denumirile REGIO/INTERREGIO.
Fara nici un fel de baza/suport.
Functioneaza ghiveciul asta de denumiri???

vancouver

Nu stiu cu cine te certi @fulger nc. Eu nu am spus niciodata sa se ia vreo cale ferta sau ruta de la privati si sa se dea la CFR.

Eu am enuntat o idee simplu: CFR SA si CFR Calatori (si CFR Marfa si un ipotetic CFR InterCity) nu este normal sa actioneze disparat, sa se incomodeze etc. De aceea e nevoie de o conducere comuna. Asta se numeste holding sau concern. In cadrul unui concern fiecare firma isi pastreaza independenta (si la DB exista vreo 20 de firme), dar exista o conducere care da aceeasi directie generala, angajatii pot fi imprumutati la nevoie repede, nu se da vina unul pe altul cand un tren intarzie, etc...

Altceva nu am spus. Mai mult decat atat, am vorbit exclusiv legat de trenuri IC (inter city), care in mod clar nu exista si nu vor exista niciodata pe Barlad - Galati. Tu vorbesti de trenuri Regio - cu totul alta problema.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.