News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

etravel

Quote from: frunzaverde on January 08, 2022, 03:16:28 AM
Ce-aveti cu batranele biciclete? Decat o porcarie d-aia facuta din cel mai fin chineziu de la Decathlon
Sigur, numai ca nu - nu mai e nimic fabricat in China de foarte mult timp. Piesele sunt manufacturate in Europa si in 99% din cazuri sunt de cea mai buna calitate. In august urmator vor fi patru ierni : ) de cand tot chinui una off-road si prin gropile bucurestene (ceea ce tot off-road este). Ghici ce? Nu numai ca nu a ruginit dupa trei luni si nu m-a lasat dupa o iarna, dar e la fel de buna ca la inceput.
Bicicleta "Ucraina" a fost probabil facuta dupa un prototiptil de la inceputul secolului trecut.

cristi5

Quote from: MarianD on January 06, 2022, 12:56:33 AM
Quote from: cristi5 on January 05, 2022, 02:31:26 PM
Szentes, care spune clar ca responsabilitatea "trenului cu copii" era la CFR SA.
Sincer nu cred ca esti serios cu asa ceva. E o remarca ce sfideaza logica.

Ba sunt foarte serios cand spun ca Szentes asa a zis: responsabilitatea pt transbordare este la SA. Si tot el spune ca CFR SA a uitat de tren.

Treaba colegilor ce fac cu informatile astea si cum le interpreteaza. Szentes e totusi un director apreciat de-a lungul istoriei. Unul dintre putinii.

MarianD

Atunci de ce a venit C.Drula cu Vizante?
Personal, îl vad pe Szentez ca un "next to zero". Cu ce s-a remarcat la SNTFC? A redus pierderile? A adus servicii de calitate? A deparazitat societatea? A expus toate afacerile murdare și cumatriile din parohie?
Orice forumist de pe feroviar ar obține rezultate mai bune ca a lui...

frunzaverde

#3288
Responsabilitatea legala o gasesti... in lege. Ai un regulament european (1371/2007) care inlocuieste regulamentul intern CFR, dar e partial derogat la elementele de despagubiri. Regulamentul european este clar asupra raspunderii fata de pasageri. Ce ramane este raspunderea financiara, pe care n-a negat-o nimeni.

Acelasi Iosif Szentes a spus de cel putin doua ori ca el, ca director CFR Calatori, dar si personal CFR Calatori din teren a trimis ajutoare, si apoi au trimis factura la CFR SA. Adica explicit a spus ca nu a stat niciodata dupa CFR SA sa faca ceva. Pentru ca CFR SA nu poate face nimic. Pentru ca:

Faza cu "raspunderea transbordarii este la CFR SA" este un nonsens pervers. CFR SA nu are de unde sti nici cati calatori sunt intr-un tren, nici cate persoane cu nevoi speciale sunt intr-un tren, nici ce fel de vagoane are trenul (si cum se face evacuarea trenului). Ei stiu ce locomotiva are trenul, si cate tone brute si franate are. Atat. In plus, CFR SA nu are absolut nici o autoritate asupra trenului CFR Calatori sau pasagerilor din el. Nu poate nici macar obliga evacuarea trenului : nu are parghii contractuale. A, si nu e operator de transport, deci nu poate organiza transport de calatori. Ca CFR SA plateste, asta-i alta poveste, si presupun ca asta incerca sa reglementeze regulamentul la spargerea SNCFR.

Cat despre ISU: ISU intervine daca este chemat prin numarul de urgenta 112. Ca cetatean poti face asta intr-o singura conditie : risc iminent asupra vietii sau integritatii corporale a pasagerilor. Seful de tren nu a chemat ISU, au chemat pasagerii cand au inceput sa li se faca rau dupa o noapte in caldura fara apa. Au intervenit cu doua ambulante, nefiind in contact cu cineva care sa poata explica natura problemei. Cat de comentariile cu "al cui este ISU", astea apartin rubricii de comentarii unui ziar de partid...

P.S. Si mie mi-a placut si-mi place de Szentes. A incercat o gramada de chestii utile, si cu cap, de la marketing mai bun la incercat (si partial reusit) sa sparga nenorocirea de monopol a reparatorilor (atunci buba mare era la vagoane)... A dus preturile la revizii si RG la ceva normal, nu la 1/2 - 2/3 din vagon nou, cat a fost pana la el si dupa el...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alinuttt

#3289
@MarianD

Faptul că CFR Călători a avut mai mulți DG în istoria sa de după '98 nu înseamnă că unul care a fost înlocuit cândva nu a fost profesionist. Și da, eu cred că Szentes a fost de departe cel mai bun DG din istoria CFR Călători.
În mandatul lui CFR Călători a redus semnificativ pierderile, a obținut profit, au avut loc primele investiții cu fonduri proprii după foarte mulți ani de pauză(vagoanele 21-76 900). A făcut multiple acțiuni de combatere a actelor ilicite care se întâmplau în depouri cu motorina, tot în mandatul său a fost implementat serviciul accesibil publicului larg de raportare a călătorilor fără bilet. Numărul de AM Desiro în parcul activ a crescut de asemenea semnificativ. Și sigur că asta e doar o enumerare sumară...

cristi5

@MarianD cand o sa vina OeBB sa opereze trenuri de calatori in Ro si se rupe catenara (ca sigur se va rupe) trebuie sa alerge OeBB dupa microbuze in crucea noptii?

Fireste ca un calator obisnuit va fi si mai suparat pe OeBB decat pe Calatori, ca doar in Occident nu se intampla asa ceva. Nu pe dracu'.

MarianD

Cătălin Drula nu l-a considerat performant asa cum ziceți voi, asa ca a venit cu Vizante. De la RC/OeBB. Ce-mi place cum se închide cercu...

Și da, cred ca trebuie sa alerge după ORICE le sta în putință: apă, microbuze,  tracțiune diesel, pufuleți din Lehliu Gară, orice. Nu ca la noi: "though luck descurca-te cum poți, nu ma sunați noaptea când fac nani cu dejetu în gura". I-as fi spus a doua zi lui Vizante doar atât: "grow a pair domnule director general, conduci o companie nefuncționala. Man the fuck up și da-i drumu la gândirea out of the box ca așa management de dorobanți nu mai merge".

dobrogean

#3292
OeBB are propriile autobuze in Austria, presimt ca daca o sa vina sa opereze in Romania o sa aiba propriile autobuze si aici.

cristi5

@dobrogean deci orice operator privat de teansport calatori care vine in Romania trebuie sa vina cu o flota de autobuze localizate in toate locurile unde se poate rupe catenara, adica peste tot?

Pai ies mult mai multe autobuze decat vagoane...

dobrogean

Eu nu am afirmat ca trebuie sa aiba autobuze. Eu am doar o banuiala ca OeBB va avea in 2-3 locatii din tara o flota de autobuze cu care va face in mod obisnuit prestatii pe distante scurte pe zone adiacente statiilor de cale ferata (unde vor estima ca vor avea trafic relativ mare), autobuze pe care in caz de nevoie le vor utiliza pentru transbordare. As da un exemplu, autobuzele ar putea opera zinic pe distanta Buftea - Snagov, iar in caz de nevoie ar putea transborda oriunde in zona București, Ploiești, Buzău, Videle, Lehliu, etc.
Este doar un feeling, nimic mai mult.


frunzaverde

@cristi5 : Exista patru approach-uri in Europa Centrala si de Vest legate de ce zici tu, cu flota de autobuze.

1. Multi operatori au flota asta de autobuze la dispozitie. DB si ÖBB sunt exemplul cel mai bun pentru asta - au flote de autobuze raspandite in jurul tarii. Astea fac (in mod normal) diverse servicii locale, fiind adesea cei mai mari operatori de autobuze din respectiva tara, si, in subsidiar, la nevoie, sunt folosite la transbordari/evacuari. DB Regio Bus, ÖBB Postbus etc. sunt exemplele tipice. Unii operatori renunta la modelul asta (SJ in Suedia avea SJ Biltrafik pana in 1990), altii il incep (Oui Bus al SNCF).

2. Alti operatori au acces la ori la un pool de vehicule publice sau contractate public (MAV la Volan, SBB la PostBus). Istoric, vechiul CFR avea acces la IRTA si la intreprinderile judetene de transport local pentru transbordari.

3. Alti operatori au vehicule rutiere strategic plasate in baze, pe care le inchiriaza (charter) atunci cand nu sunt necesare. CD e un exemplu (sub marca CD Cargo, care are si materialul excedentar CD de vagoane de calatori).

4. Alti operatori functioneaza pe principiu "contracte si contacte" cu firme private si autoritati regionale pentru transbordari si evacuari. Asa functioneaza SJ acum, si au contracte astfel incat sa poate transborda orice serviciu intr-un maximum de ore (1h la Uppsala, dar difera de la zona la zona).

Fiecare operator e liber sa faca cum stie, dar raspunderea, pe regulamentul european, e clar la operator. Un operator care are si autobuze si trenuri (cum sunt operatorii regionali in Polonia sau Suedia sau Germania) va folosi propriul parc de autobuze de rezerva; altii vor avea propriile autobuze, puse la treaba la altceva in zilele obisnuite... Nicaieri nu stiu vreun operator sa-si abandoneze calatorii o noapte cu "eh, lasa, ca se ocupa gestionarul de infrastructura, ca avem un regulament din '98, eu ma spal pe maini de calatori...". Poate prin Africa pe undeva...

V-am zis, am fost in situatii similare: niciodata n-a uitata operatorul de mine... NSB a distribuit mancare si apa, paturi si perne (si era curent si caldura in tren; am stat 9h intarziati). Au anuntat clar (inclusiv in engleza) motivul. Au adus mancare extra la bord, si vorbim de locuri "fara sosea", in creierul muntilor, unde trenul e singura optiune de a ajunge in comunitatile alea... La SJ v-am povestit.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!


40-0802-5

Alt habarnist. :lol: Astea nu-s impresii de jurnalist, ci de calator de ocazie, precum rude d-ale mele..

AlexxC

@frunzaverde nici SJ-ul nu este perfect....in urma cu 2 saptamani am aflat cand deja ajunsesem in gara din Copenhaga Aeroport ca trenul meu de viteza spre Stockholm va pleca de fapt din Malmo (ceva probleme cu lipsa de personal) si ca pana acolo sa iau alt tren.
Aplicatia SJ nu mi-a dat nici-o notificare in acest sens (mai tarziu am gasit notificarea deloc intuitiva undeva in aplicatie).
Partea buna e ca am reusit sa ajung in Malmo la timp si mi-au dat inapoi cei 80 euro (cam piperate calatoriile cu trenul in Suedia) platiti pe biletul spre Stockholm desi trebuia sa imi deconteze doar trenul Copenhaga-Malmo.

O comparatie cu Romania: pe o distanta similara celei din Suedia (Arad-Bucuresti 600km)  trenul costa de 4x mai putin dar durata calatoriei este astazi de "doar" 2x mai mare.