News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

carutasul

păi pe ideea asta, hai să nu lăsăm pe mâna privaților nici aprovizionarea cu carne, ce atâta Mega și Profi :) Tot e poimâine 26.
Punem pariu că în afară de câțiva ceferiști cu gratuități ceilalți tot cu microbuzul o să meargă? Dacă oamenii merg cu microbuzul, asta spune ceva despre utilitatea acelei linii.
A, că am putea avea niște controale și că am putea să impunem standarde mai decente la transportul cu "duba" ( inclusiv interzicerea transportului de călători cu dubele alea în care nu poți sta în picioare), da, asta e o altă mâncare de pește. Dar dacă tu ai 5 călători care merg la Caracal pentru ce anume trebuie să tragi de Malaxa aia care își are locul binemeritat la Leonida?

fulger nc

#3331
@dan tm.
De acord cu tine ..dar trebuie incercat.
Cativa ani in urma ..ne "certam" pe tema trenului "de aeroport".
Acum e o "realitate" si o realitate ..care se va imbunatati si care multora , ca mine ..le e foarte utila.
De podul peste Dunare ..la fel ..acum e o realitate.
Eu sper sa prind ziua ..cand voi merge cu un tren pe o ruta "metropolitana" si sa cobor pe un peron adecvat.
Nu imi va fi de un folos imediat mie ..dar stiu ca ptr multi , ce vin din urma ..va fi diferenta intre a alege sa munceasca aici , ptr ca au un transport decent si ca diferenta ..in bani , nu mai e asa mare cu restul "din afara".
Si ca acest mediu va oferi perspective cat de cat decente ..celor ce vor decide sa aleaga cariera feroviara.

vancouver

https://mobilitate.eu/suedia-green-lema-bothnia/

Deci se fac loco cu ETCS in Romania si circula pe linii HSR 250 cu marfa in Suedia (250 e viteza max a liniei, nu spune cu cat poate marfa sa mearga max, dar e plauzibil 160, ca in Germania pe liniile comune HSR + marfa)
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

#3333
@vancouver
Da, nu e niciun secret ca majoritatea locomotivelor fabricate in UE sunt dotate cu ETCS.

Dar una e sa fie instalat si alta e sa fie operational. Cum vedem la Curtici, unde e instalat din 2013 gen.


Sorinus

Situatia din prima halta e chiar buna, exista o sala de asteptare iluminata si chiar cu Scaune. Not Bad...ptr CFR rural, unde de obicei primesti doar un peron darapanat si intunecat, chiar si cand statia e de fapt hc (care de fapt nu prea mai exista) sau HM, unde in afara de biroul IDM-ului, totul e baricadat.

zone_rider

Am observat, călătorind în ultimii ani prin Ungaria și Germania cu trenul, faptul că vagoanele lor au o anumită vopsea incat lucesc de parcă ar fi proaspăt fabricate. La noi, vagoanele arată deplorabil deși au fost prin RK cu vopsire. Ce lipsește la CFR? Pun mai jos un exemplu de vagon MAV.





Powered by API/PUM imgur uploader

fulger nc

Ptr curatatul exterior al vagoanelor CFR(firmele de salubritate contractate) folosesc acid ..ptr a curata "unsoarea"(urmele de grasime ..compusii ce se desprind din arderea motorinei si se aseaza , ca un Sulzer arde bine , cum fum in abundenta) de pe vagoane.
Cu "mopul"..."la mana".
Nici vorba de solutii moderne ..cu instalatii la presiune , cu apa calda si detergenti ..care sa nu afecteze vopseaua.
Combinat , cu lacurile de slaba calitate folosite la vopsire(sau absenta lor) ..face ca trenurile sa arate ca "rase cu smirghel".
Decat sa fi subcontractat/externalizar serviciile de curatenie exterioara a vagoanelor , CFR ar fi investit in cateva instalatii de curatare automatizate , la presiune , cu apa "osmotizata" si incalzita.
Nu aveau nevoie nici de personal excesiv.
Doi operatori si gata.

oc7avian

Cred că e chestie și de gust. Eu de exemplu sunt fan al vopselei mate. Dar recunosc că vagonul de mai sus chiar arată bine/pare nou.

Problemele văzute pe la noi sunt:

  • vopsire doar petice
  • vopsire doar laterale, fără acoperiș (prins într-un exemplu mai jos)
  • vopsire full, dar nu mai văd spălare decât maxim pe laterale

Am pozat câteva vagoane ultimul an și erau vopsite recent. Clar se diferențiau de vagoanele neîngrijite, părând mai moderne. Uniformitatea schemei de culori iar mi s-a părut ceva de apreciat.

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

frunzaverde

@zone_rider : Vagonul MAV arata nou pentru ca este nou. Majoritatea vagoanelor MAV in schema IC+ au iesit pe portile fabricii (constructie noua sau reconstructie) in 2019-2021. La fel, la OeBB, tot ce inseamna Nightjet a fost vopsit in 2016-2019, si in principiu. La multe administratii/companii, se revopsesc la fiecare, sau in cel mai rau caz la fiecare a doua revizie periodica (3-6 ani).

Asa era, odata, de mult (anii '70) si la CFR. Doar ca CFR Calatori, din lipsa de bani, nu mai face asta, si isi vopseste vagoanele foarte rar. Multe 20-54/55-uri au vopseaua originala, veche de 20+ de ani, la fel si multe din seria originala AVA Zarand/Express (care desi sunt intr-o varianta din schema curenta albastru-alb-gri sunt vopsite acum 12-13 ani)... Nu mi se pare ca ar iesi rau dupa revopsire, sau ca vagoanele noi (inclusiv cele facute de Pascani, care stim ce calitate are) ar iesi rau. Doar ca foarte multe vagoane nu ies cu revopsire dupa revizii...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

zone_rider

@frunzaverde, ai dreptate. Insa vagoanele CFR nici la 5 minute de la revopsire nu arata cum este cel MAV. Ma gandesc ca ar putea avea legatura cu faptul ca vopseaua folosita de firmele care repara vagoanele CFR e din categoria cea mai ieftina. Acum, nu stiu cat de important este acest aspect pentru calatori. La masini, as prefera sa am un model lucios si cu design deosebit decat unul cu vopseaua decolorata  :D

TibiV

Decolorata este una, mata este alta.

In ultimii ani s-au umplut soselele patriei cu masini "pricopsite" dar care sunt vopsite in culori mate.
Chestie de moda.
La fel ca ledurile cu lumini multicolore sub podeaua/pedalierul autoturismului.

Cand eram foarte, foarte tanar, se purtau pantalonii foarte-foarte-foarte evazati. Credeai ca sunt fuste... Iar domnisoarele aveau fuste scurte cat un fular, iar pantofii aveau botul cat mai patrat...

Dupa nici 10 ani erau la moda pantalonii stransi pe pulpa, de ziceai ca sunt jambiere de alpinism... Pantofii s-au "tuguiat" la loc, iar fustele au capatat lungimi nebanuite (asta m-a cam intristat atunci, caci eram tanar si nelinistit...  :lol:)

Problema este cand se accepta chestii "la moda" pentru obiecte care trebuie sa functioneze si sa arate bine niste decenii.

Ca nu poti arunca la casare niste vagoane dupa 5 ani pentru ca nu mai sunt "la moda", ca pe niste pantaloni/fuste "expirate".

PS
La trenuri nu stiu in ce masura conteaza... Dar in aviatie conteaza si "maruntisuri" cum ar fi vopseaua.
In '80, cand lucram in aviatie, chiar ma amuza chestia asta...
La avioanele AN-2 (de regula prafuitoare agricole) se folosea o vopsea "robusta", mata, fara pretentii, ca oricum dupa 2 ani revenea la RK... Vmax=150 km/h
La AN-24/26 (astea le aveam pe vremea aia) era o vopsea decenta, aproape lucioasa. Vmax=450 km/h
Cand ne-am apucat de ROMBAC, am fost socati: numai vopsea bicomponent, aproape "sticla". Vmax=850 km/h

Evident, trenurile din RO nu vor castiga prea multa viteza prin folosirea vopselurilor lucioase...
Poate vor castiga insa ceva la aspect....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

fulger nc

Problema de matuire pe lateral e data de lipsa lacului de protectie , combinat cu solutiile de curatat vagoanele.
Aceeasi chestie mentionata a vopselurilor.
In santierul naval Mangalia ..am luat o vopsea din aceea care se da pe fundul vaselor. De la linia de plutire in jos.
Am dat un papuc , pe care il aveam cu vopsea din aia ..pe sub pasajele rotilor , pe la canalizatiile de la parbriz si bena.
Masina aia ..nu a avut un punct de rugina , cand am dat-o la fier vechi , cu toate ca a stat tot timpul afara(vreo 15 ani).
Sunt vopseluri speciale ce pot fi folosite macar la acoperis.
De la linia geamurilor in sus.
Nu sunt fanul ..nici a vopselurilor lucioase , nici mate.
Personal ..schema de culori din imaginile de mai sus e decenta.
Sobra  , serioasa.
Mie imi place.
Consider ca problema principala e in intretinere si solutiile de curatare. Probabil si niste vopseluri speciale(macar in zonele esentiale , mai afectate) si lacuri de protectie ar ajuta la un aspect care sa reziste mai mult in timp.
Oricum , solutia cu geamurile lipite pe tot lungul vagonului ajuta la o imagine mai buna.
Ptr ca la chederele demontabile se adunau mereu urme de rugina.
Nu ar fi o idee rea ..introducerea panoului informativ sub geamurile lipite. Sa fie integrat in linia geamurilor ..si accesul ptr intretinere , sa se faca din interiorul vagonului.

dan tm

#3343
Da, la panoul informativ ar trebui sa fie gasita o solutie, sa fie iluminate foile alea care se folosesc in prezent.
Acuma le lipesc sus pe geam, lumina chiora la pero chiar si in trenuri si nu prea se pot citi.

Vagoanele MAV aveau inainte deasupra lampilor finale niste inscriptii printre care si Antigrafiti  Poate o avea legatura cu aspectul vagoanelor pe lîngă preocuparea lor pentru imagine.

frunzaverde

Am fost curios si am intrebat de vopsea.

Schema curenta foloseste vopsea poliuretanica pe cutie, tip mat si semi-mat, care e referita la CFR ca vopsea PUR. Teoretic toate schemele ar trebui sa fie uniforme la CFR, de la 19/20-55 incoace se folosesc culori in standard RAL - care pare ca e foarte raspandit - exista cartoane cu vopsea RAL si la magazinul meu de vopseluri. Efectiv codurile RAL le vedeti scrise pe tabla de vopsitorie, care e la unul din capetele vagonului, impreuna cu data vopsitoriei.

Vopseala se da rar spre foarte rar, la 10-15 ani in loc de 4-5 ani cum e normal. Teoretic nu ar trebui vopsita cu petice, pentru ca e imposibila reproducerea nuantei, mai ales dupa ani de uzura si expunere la soare si intemperii, dar... nu sunt bani.

E vopsea bicomponent, nu se aplica lac de protectie sau altceva pe vopsea, singurul lucru care se poate da e un lac antigrafitti, cica si Astra si Grivita ar folosi asa ceva, nu stie de Pascani, dar crede ca da, dat fiind ca vagoanele in general nu-s grafitate la CFR. Vopseaua are durabilitate garantata 6 ani, dupa 15 arata cum arata (ca pe 20-83-uri sau 21-76 originale).

MAV foloseste vopsea poliuretanica tip lucios (PUR enamel) pentru noile vagoane din seria IC+, de asta lucesc asa. Cica arata foarte rau daca suprafata e ondulata sau imperfect plana, ca luciul exagereaza orice imperfectiune in suprafata, pe vagoane "Grivita" sau "Pascani", care pleaca cu tabla ondulata din fabrica, ar arata foarte-foarte rau. Tabla la IC+ cica e la calitate aproape ca la Astra, dar ochiometric pare mai degraba de Pascani - nici nu vreau sa-mi imaginez cum ar arata Pascaniul cu vopsea IC+...

Schema curenta CFR cica a fost facuta de Astra (asta stiam si eu), intentionat alegandu-se vopseluri mate si culori inchise pentru a se reduce la ochi orice senzatie de "defect"/"tabla ondulata". Cica e mult mai usor sa le faci sa straluceasca noi din fabrica cu vopsea mata, cu muncitori, carpa si frecat bine decat sa ascunzi imperfectiuni in tabla cu o vopsea lucioasa. Marketing vagoane.

@dan tm : Majoritatea vagoanelor relativ noi, care n-au loc pentru tabla clasica, au panou de destinatie digital. Ca CFR nu-i in stare sa le tina functionale, aia-i alta poveste, desi teoretic n-au nevoie de intretinere practic deloc, asa ca chiar nu inteleg cum dracu le strica... Sau poate e pur si simplu lene - e mai simplu sa tragi un A4 la imprimanta decat sa butonezi la capatul vagonului...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!