News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

fulger nc

Nu ma cert @Vancouver.
Scuze daca ..s-a inteles asa.
Eu sunt de acord cu o multime din ideile tale.
In speta asta nu.
Asta sustinea si @Andrei B in unele comentarii ..si la fel. Cu toate ca rezonez cu multe din ideile lui ..cu chestia asta nu.

La ora actuala ..nu ar aduce nici un fel de beneficiu un "holding".
Un holding ar fi pe principiul de "parti lipsa" in lantul unei activitati.
Complementare.

Adica ..as considera o idee buna , cumpararea unei cariere de piatra , de catre CFR infrastructura , care sa produca la pret de producator ptr ei ..categoriile de piatra de care au nevoie.
Cumpararea , sau asocierea ..cu un operator economic ..care sa valorifice cantitatile de material reciclat.
Cu concasoare , cu restul ..de la A la Z.

Ptr CFR calatori ..asocierea cu platforme de turism/operatori ..ptr servicii conexe.

Nu mai sunt datele din trecut ..in care de la producatori de locomotive ..la sine erau in mana statului.
Si care practic ..transferau pierderile de la unul la altul.
Si la care inertia luarii deciziilor ..care sa afecteze tot lantul era foarte mare.
Si care ..practic ne-a adus in situatia data.

In ziua de azi nu mai exista "piata" de calatori.

In ziua de azi ..in limbaj simplu ...ptr calatorii de naveta se impune o abordare de tip "autobuz pe sine".
Nu se mai pot folosi eficient trenurile compuse ..cu 12 vagoane.

Cum se realizeaza asta ..fara sa "omor" capacitatea unei linii ..conceputa ptr alt tip de trafic?
Marind capacitatea liniilor ..in zonele urbane/periurbane si separand pe cat posibil ..mersul "autobuzelor" pe sine.
Adica ..dublare/cvadruplare etc.
Statii dese , in zone de interes.

Rostul subventiei e in felul urmator:
Eu ca si autoritate pe o zona ..am nevoie de un mers al trenurilor cu o frecventa intre punctul A si B.
Operatorul care e pe linia respectiva ..va avea " numere pozitive" ..de incarcare , cat sa ii justifice serviciul oferit , doar la anumite ore.
Nu pe intreaga distanta/nu pe intregul orar cerut.
Asa ca eu ii suplinesc "incarcarea" ptr un serviciu ..pe care il vreau disponibil , dar pe care stiu ..ca nu vor "fi numerele".
Exemplul trenului de aeroport la anumite ore.

In schimb , intoarcerea la un serviciu "subsidizat" masiv ..de la constructia infrastructurii/a materialului rulant/ operarii..e si impotriva unui principiu democartic si merge spre un fel de socialism de manual...e si in acelasi timp ineficient.
E ceea ce a adus CF la noi in colaps.

Daca garile vechi ..cand inca nu erau furate si daramate ..ar fi fost concesionate catre activitati comerciale , multe ar fi fost inca in picioare. Si ar fi fost in proprietatea CFR infrastructura.
Adica ..aveai ceva active fixe cu valoare..nu un morman de caramizi si sine aruncate.
Dovada stau garile ..unde s-au facut acest tip de concesionari.

Cine s-a opus???

Exact obtuzii ..cu nu ne vindem tara.
Rezultatul il stim.


Pe rutele IR mfntionate de @Andrei B ..sunt total de acord cu "branduirea" tipului de tren.
E un serviciu , care in principiu ..se bucura de o imagine buna , asa ca ar merge exploatat.
Ca baza de plecare.
Ptr refacerea imaginii vine bine. Sau ptr separarea serviciului in mintea calatorului.

fulger nc

#3316
Cat despre "operarea" la comun , imprumutarea personalului.
Gandeste in felul urmator.

Tatal meu a fost mecanic. Nu mai stiu categoriile , dar era caluficat si ptr calatori si ptr marfa LE, LDE si LDH.
A mers si cu trenuri in afara regionalei , cu toate ca nu era uzual si peste granita la Reni.
In principal era la marfa si de cateva ori la manevra(cand orarul nu cerea). Ptr ca ii convenea orarul. Adica cu tura de zi ..o zi libera , tura noapte , doua zile libere.
La calatori ai orar fix.
Nu se amesteca "fluxurile" de personal ..ptrbca nu se respecta orele de odihna specificate.
Nu se amestecau atunci , cand erau sub aceeasi umbrela ..nu se pot amesteca acum.

Partea a doua e ca:
Atunci aveai doar trenuri compuse. Locomotive LDE,LE.
Majoritatea mecanicilor puteau face conversia rapid de la marfa la calatori , daca se dorea. Ptr ca erau calificati pe acelasi material de tractiune.
Acum sunt mult mai multe tipuri de trenuri.
Rame , locomotive, etc.
E foarte dificil sa asiguri aceasta "comonalitate" de personal ..la nivelul unei regionale.
Daramite ..sa fie o practica eficienta la nivelul intregii retele.

Pur si simplu ..in ziua de azi nu mai ai sinergii ..care sa faca eficienta functionarea sub forma unui holding .

Trebuie cautate principiile ptr a face reteaua eficienta ..ptr activitati de transport calatori ..cu volum mult mai mic de pasageri , cu sporirea capacitatii ..prin frecventa.
Si cu sporirea capacitatii ..in jurul marilor aglomerari urbane , unde inca exista potential , prin suprapunerea opririlor ..diferitelor ranguri de tren , integrarea tarifara zonala si creearea unui nou tip de serviciu , adecvat.
Parerea mea.

fulger nc

#3317
Cat despre situatiile cu defectari locomotive/rame /situatii neprevazute .
Ar trebui infiintat un departament in cadrul CFR infrastructura , specializat pe interventii de tip.

Cu material de tractiune/reparatii/recuperare specific.
Activ 24/7 la nivel national.
Prepozitionati la nivelul fiecarei regionale.

Oricum CFR infra are nevoie si de servicii tractiune interne.

Care sa intervina/coordoneze/gestioneze interventiile neprevazute. Sa dispara practica haotica ..cu cautatul de locomotive disponibile in cadrul unui operator , ca sa faca tractarea. Cu material de tractiune cu cuple/posibilitati cuplare ptr ce e admis la noi.

La sfarsitul interventiei ..sa se deconteze serviciile de tractare/interventie operatorului intervenit.
Operatorul sa aiba obligatia de a transfera/interveni calatorii , sau oferi suport pe perioada interventiei.

Periodic(la un trimestru/semestru/an) ..sa se deconteze operatorului ..costurile ptr tinerea inchisa/blocarea sectiei(sectorului de blocuri de linii afectate) pe perioada cat a durat interventia.
Adica , sa existe un calendar specificat ptr aceste plati ..ca sa nu existe nici o "sufocare/pedepsire" , nici necesitatea sa mearga in instanta.
Un calendar agreat cu posibilitati plata/esalonare cunoscut si acceptat.

Un fel de serviciu de interventie/coordonare/plata daune ..foarte strict , specificat ..cum e pe rutier.

Ca si principiu , ar putea fi disponibil pe principalele magistrale.
Cele mai circulate.

hvm

Hai ca ma bag și eu ca musca în lapte. Pana la urma am decis cum mergem la sky în Austria: Avion Iasi - Viena + tren Vienna - Innsbruck. Face 474km în 4 ore și 17 min.

Sincer sa fiu abia aștept sa vina liberalizarea circulației pe CF. Asa o avem doua lucruri: transport decent pe coridoare și o sa scăpăm de managerii numiți în CFR (și nu fiindcă se trezește politicul și reformează CFR ci fiindcă o sa ii ia locul companiile din vest.

Din păcate asta e o sabie cu doua taisuri: cei ca mine o sa aibă de câștigat fiindcă o sa fie trenuri de calitate rapide iar cei mai săraci o sa aibă de pierdut fiindcă o sa fie scumpe. ..

E clar ca politicianul roman nu se gândește la un post de mult în CFR sa pu a pe cineva care sa facă bine pentru statul roman și pentru cetățean ci sa il recompenseze pe unul ca a ajutat în campanie electorala.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Sealand01

Sau o sa vina niste firme deschise de infractori care o sa cumpere tot ce nu mai e bun in vest si o sa fie acelasi lucru

AndreiB

Eu cred ca sunt sanse spre zero sa vina OBB sa opereze un serviciu regulat pe oricare din coridoarele din Romania. In plus, vmax in Romania este de 160km/h, deci orice ipotetic tren OBB rapid ar merge cu exact aceeiasi viteza ca CFR Calatori. Conditiile la bord ar fi probabil un pic mai bune.

O sansa mai mare cred ca ar fi ca MAV sa extinda cadentarea, presupunand ca intra Romania in Schengen (slabe sanse), probabil pana la Timisoara/Cluj, dupa terminarea lucrarilor.

Conditiile la bord ale trenurilor noi care vor circula pe coridor vor fi mai proaste decat cele mai bune vagoane acum, insa (indiferent de operator - ramele vor fi date de stat ca partie a CSP) - ramele ARF sunt niste trenuri la origine regionale, care vor fi folosite in Romania pe post de tren flagship - dupa modelul de succes "Sageata Albastra".

fulger nc

Problema pricipala pe trenurile interregio operate de CFR calatori ..vazuta de mine , recent...nu ar fi calitatea vagoanelor.
Chiar daca se pot face imbunatatiri.
De la compartimentare diferita(putina imaginatie si fuga de conventional ..nu ar strica) la acces mai bun.

Problema e lipsa serviciilor.
E o chestie semnalata de toti pasionatii de calatorii feroviare "din afara" , care au clipuri cu calatorii la noi.
Omului de rand de la noi ..nu ii "sare in ochi" , ptr ca e un om obisnuit cu lipsurile , un om precaut ce se pregateste dinainte.
Calatorul occidental e obisnuit ca anumite lucruri sa existe si nu concepe lipsa lor ..ca o problema insurmontabila.
Ci o vede ca o neglijenta , nepasare.

Pe timpuri nu era acuta problema. Am mai spus.
De la existenta ciusmelelor in gari , tasnitoarelor cu apa..pana la chioscuri pe peron.
Existau.

Anumite chestii nu se pot face fara sa ai o vedere globala.
Nu poti lipsi genul asta de servicii la bord ..cand nu mai ai genul asta de servicii in gari.
La fel cum nu poti face vagoane etanse , fara posibilitati de ventilatie "naturala"(geamuri cu posibilitati deschidere) ..dar la care nu intretii ventilatia fortata(aer conditionat/ventilatie fortata fara conditionare).
Se aplica un principiu de siguranta(de a nu se deschide usile/geamurile in mers) , care e o chestie buna(ptr ca evita accidente). Dar se neglijeaza intretinerea exemplara a acestora ..si o problema de confort se transforma in una de siguranta(nu ar vrea nimeni cu probleme de inima /respiratie ..mai in varsta ..sa stea intr-un vagon neventilat).

Adica...problema e neglijenta generalizata ..si lipsa de focusare pe probleme concrete. Cu rezolvari practice.

Pe arhitectura vagoanelor "clasice" se pot articula culoare acces , compartimentari ..compartimente servicii ..mult mai bine decat acum. Ptr ca "arhitectura" lor de constructie ..permite asta mult mai mult , decat in cazul ramelor.
Vagoanele ..sunt oarecum "redundante" ptr cine nu intelege.
Sunt "independente" in dispunerea "agregatelor" , ptr a putea functiona in "compuneri" diverse a trenurilor ..in care nu depinzi de vagonul de alaturi(ca la multe rame).

Si problema folosirii ramelor pe rute neadecvate ar putea fi subsanata , daca ar exista o urma de gandire "strategica" la CFR.
Ar putea incepe prin folosirea ramelor Desiro ..ptr ce sunt destinate(scurt parcurs/regional ..rang tipic personal vechi).
Si prin folosirea de vagoane clasice ptr rutele de mediu/lung parcurs.

MarianD

@AndreiB
Pai nu chiar. OBB ar opera total diferit un tren prin Romania fata de cum o face CFR Calatori.
Uite hai sa luam mersul IR146 (Cluj-Napoca...Wien Hbf.).
Tren international da?

Pai dracu opreste in Huedin, Ciucea, Bratca, Suncuius, Alesd. WTF????
La aceeasi viteza de livret (de acord cu tine) si doar cu oprire in Oradea, la o pierdere de timp de 5min (foarte optimist) per oprire, trenul OBB ar ajunge la Oradea cu fix 25 minute mai repede ca trenul CFR Calatori pe sectia de rahat de azi.
Sa fim seriosi: cine dracu din Huedin (care e mai mare dintre cele enumerate) s-ar urca intr-un tren de rangu unui tren international, catalogat de SNTFC ca un banal tren IR?
Sa nu mai vorbim de cum opereaza aceste trenuri SNTFC, in bataie de joc, cu locomotive defecte....

https://www.europafm.ro/calatorii-evacuati-dintr-un-tren-cluj-viena-dupa-ce-locomotiva-a-luat-foc/

Sa luam pana si operatorii privati romani, care nu ii sufar pe niciunu (nici macar Astra). In cazul in care nu se retrag de pe sectii (ma uit la tine Regiotrans)  :rant:  asigura servicii mult mai bune decat OTF de stat. Si bugetul lor e o gluma pe langa cat cheltuie SNTFC. Despre ce vorbim? SNTFC, DACA AR VREA ar asigura servicii decente on-travel si off-travel, nu is chiar idioti in compania asta.
Din moment ce igiena vagoanelor e facuta superficial de firme capusa gen "Ghenuta SRL" (da, nu glumesc, e un furnizor de servicii de curatenie la Regionala Iasi), ce conditii de calatorie vrei? Ai noroc daca trece omu cu plasa de rafie (of doamne not again) sa te serveasca cu o cafeluta / apa / puuuuuuuUUUuuuuufuleeeeetiiiii la baiatu' mori dracu si de foame si de sete.


AndreiB

De acord ca uneori sunt prea multe opriri la trenurile de lung parcurs. Dar crezi ca 20min fac diferenta pentru un tren international de atatea ore?

Curatenia sunt 100% de acord ca e o problema structurala. Dar sincer, nici asta nu e neaparat nerezolvabila cu un management mai competent.

dragos76

Foarte probabil că strict pentru deplasarea pe lung parcurs (Budapesta, Viena) acest tren nu ar avea așa de mulți "mușterii" și atunci trebuie combinat și cu traficul intern. Posibil că din același motiv și pe teritoriul Ungariei opresc în cam toate orășelele.

fulger nc

#3325
In gara din Iasi ..am avut parte de o scena "suprarealista" , cand am mers la toaleta.

Pacat de arhitectura garii. Care e deosebita.

Toaleta e intr-un corp diferit de cladirea garii , intr-o parte. Pe unde e pasarela peste linii.
Nu e semnalizat de nici un fel ..in gara.
Vreo directie ceva.
Intreband in gara ..am gasit corpul de cladire unde era toaleta.
Avea un indicator scris de mana cu o directie deasupra usii.
M-am invartit ca prostul ..in jurul cladirii , urmarind sageata indicatoare.
Negasind ..alta usa zic sa intru , sa intreb.

Bat la usa ..intru. O femeie trantita peste un morman de cartoane.
-ma scuzati ..toaleta?
Intreb ..poate stie pe unde e.
-dar ce ..nu stii sa citesti! Vine raspunsul prompt.

Dupa o clipa de nedunerire , imi dau seama ca am nimerit.

-hai descarteaza 2 lei! Din nou...rapid , prompt . Scurt si la obiect.

Nu mai zic ca "buda" parea din filmele sci-fi cu van damme , din alea cu cyborgi.

Mai vrem sa facem turism???
Iasi ..capitala culturii.

Cand domnii directori de prin regionale/gari ..vor decide ca problemele astea , ce ne afecteaza pe noi "muritorii de rand" sunt demne sa merite atentia distinselor lor personalitati.

In santierul naval Mangalia ..cand era la Daewoo ..era o regula. De la cladirea administrativa , care era la poarta ..spre inauntru , se purta salopeta obligatoriu. De acolo ..spre afara , costum , tricou , whatever.
De cateva ori am maturat "sectorul" si facut gimnastica ..langa directorul corean al santierului ..fara sa am habar cine e.
De ce??
Ptr ca era in salopeta.

dan tm

#3326
Quote from: dan tm on January 19, 2022, 10:18:39 PM
Brand nou ??? ???

automotorul seria 900 e brandul 



https://www.spiegel.de/fotostrecke/progrome-in-rumaenien-1941-die-todeszuege-von-iasi-fotostrecke-138636.html



https://trenuletz.forumgratuit.ro/t3848p90-automotoare-clasa-77-malaxa

iata stimati calatori!

voi discutati aici numai in termeni englezesti si in tot felul de ancore de neinteles pentru multi, de neconceput pentru clasa politica.
intre timp CFR Calatori imi da dreptate si are un automotor malaxa ca fundal, aproabe un brand.



https://www.cfrcalatori.ro/comunicate/din-25-ianuarie-cfr-calatori-va-opera-pe-corabia-caracal/



dan tm

trenul 79 Budapesta K-Bucuresti Nord - statia Craiova  4.38-04.48.

trenul 1594 Craiova -Bucuresti Nord via Leu pleaca la ora 04.30

care este scopul acestor doua trenuri sa se canibalizeze?

azi de exemplu prin restrictii de viteza, prelungire timp de mers, opriri neprevazute itineraric, 1594 a intirziat in parcurs.(trenul are citeva opriri in garile de pe sate care dau multi navetisti)

Estimp 79 aproape l-a ajuns din urma, a fost tinut la semnal pentru sector 1594, apoi a circulat la sectorul lui 1594 fiind cam la 4 minute in urma lui.Atit a fost timpul intre ele la sosirea in Bucuresti Nord Gr. A.

Ar fi putut fi trasat 79 fara opriri de la Craiova pina la destinatie?

calatorii sositi cu 79 pentru statiile de dupa Craiova sa fi fost preluati de 1594?

ma refer la mersul trenurilor nu la situatia de azi.




carutasul

asta cu Caracal-Corabia cred că au făcut-o să îmi facă mie în ciudă că am dat exemplu de linie fără viitor :)

shift2rail

Excelenta vestea despre redeschiderea Caracal-Corabia, sper ca vor urma si altele- Rosiori N-Turnu-Magurele, Rosiori-Costesti, Rosiori-Zimnicea samd.

Daca te consideri o tara europeana, nu poti lasa in sarcina privatilor un serviciu public de transport catre orase medii/mici care nu vor fi niciodata "profitabile" (sa nu mai vb de spectacolul grotesc al carnagiului pe rutele abandonate de CFR, oferit de alternativa numita microbus)