News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

cristi5

#2925
Vina este la Infrastructura ca nu a putut sa-si protejeze CF de copaci. Si asta nu de azi de ieri, de decenii. Poate de data asta ne trezim.

Actuala echipa politica a avut primul eveniment cu copaci pe CF in 5 ianuarie pe Valea Oltului. Si au mai fost cateva. S-a intamplat ceva de atunci? Din ce stiu eu, nu. Asa ca deconteaza politc

Judiric daca infrastructura este motivul trabsbordarii atunci CFR SA plateste si se ocupa. Ca in practica s-a ocupat Calatori, e alta poveste. De data asta cumetria si mica intelegere n-au functionat, si probabil nu vom afla niciodata de ce, ca toti isi vor acoperi dosul.

———

Eu suspectez ca subalternii au vrut sa-l submineze pe Vizante (si au reusit) dar e deocamdata o speculatie personala. Pentru ca mica intelegere informala functioneaza numai cand partile *vor*. In lipsa unui contract sau obligatie de serviciu...

Adica in loc de "sefu, stiu eu unul cu autobuz in Fundulea, (gen) rezolvam si trimitem factura la Infrastructura"

i s-a raspuns

"sefu, noi nu putem plati nimic, ca e treaba Infrastructurii si daca platim ceva vine Curtea de Conturi peste noi. Asa ca de ce m-ai trezit la ora asta, in concediu??"

——
Asta nu inseamna ca il apar pe Vizante. Dar faptul ca nu vedem rolul infrastructurii in toata povestea, mai ales ca ei sunt radacina problemei, ma deranjeaza tare. Cred c-ar trebui sa fim un pic mai seriosi decat presa tabloida.

gruiarew

Păi și când toată povestea se bazează numai pe chestii "la mica înțelegere" e vina cui? În jobul trecut aveam un nebun de responsabil cu clientul ce din când în când și total neanunțat se ducea în datacenter și deconecta aleator echipamente. La început a fost super nașpa apoi aveam proceduri pentru absolut orice. După un an am plecat, era super plictisitor, nu se întâmpla nimic, nu era nimic nou, celula de criză, etc. Aveam un tabel cu if-then (nici măcar else).
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

frunzaverde

#2927
@cristi5 : Cel putin in discutia la care am facut parte, directorul respectiv a spus, legat de subiect, cu subiect si predicat ca il considera pe Vizante vinovat si ca considera ca respectivul ar trebui sa isi dea demisia / sa fie demis. Sunt de acord cu el.

Nu e vorba de cutume, ci in principal de legi:

- Calatorul intra intr-o relatie contractuala exclusiv cu operatorul de transport feroviar (OTF).
- Raspunderea in fata calatorului apartine exclusiv OTF (art. 22-24 din Normele Unitare de Transport; respectiv Titlul IV din Regulamentul 1371/2007).

Daca Romania nu deroga partea de despagubiri a regulamentului, compensatiile (piperate) pentru intarzierile si inconvenienta pasagerilor din trenurile respective ar fi fost platite de OTF (CFR Calatori, nu CFR SA) - la fel, titlul IV. Asta se aplica si daca e Astra Trans Carpatic, si daca e CFR Calatori, IRC, orice operator.

Mai departe, in increngatura relatiilor intre diversele bucatele care construiesc nenorocirea numita "sistemul feroviar romanesc" este povestea cu cine-plateste si cine-asigura. Aici e reglementarea (bucataria) INTERNA intre companii si autoritati, care e cu totul alta poveste, si reglementata EXCLUSIV de Codul Civil si de Contractul de Trasa. Dar asta e alta poveste : cine plateste la sfarsit, ceea ce se judeca si se decide in alte instante si forumuri. In singura transbordare facuta de mine vreodata, cu Regiotrans, autobuzele au fost aduse de Regiotrans, de la Transbuz Codreanu...

Directorul ne-a explicat clar cum se practica - ca in general CFR Calatori asigura transbordarea, si apoi cerea plata (despagubire contractuala) la CFR SA. Asta e absolut normal si logic. Chiar si daca CFR SA ar avea vreo raspundere fata de calator (nu are), nu are cum asigura serviciul efectiv de transbordare, pentru ca... nu stie cati calatori sunt in vagoane.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

Quote from: cristi5 on August 01, 2021, 10:14:50 AM
Si pana la urma cauza intregului eveniment de la Fundulea este la Infra care nu curata nici macar copacii de pe Predeal-Darste. Despre asta nu vorbeste nimeni ca suntem ocupati sa cerem capete.
Apropo, ca de decenii tot cad copaci pe linie si evident ca treaba asta ia prin surprindere, ca venirea iernii, pe mai toata lumea: chiar nu se poate infiinta la Infra, un birou, serviciu, structura, etc., u name it, cu niste nenici care printre altele asta  fac, merg si identifica, respectiv curata locurile (d)in care e cel mai probabil sa cada copaci pe linie? Nu e cumva mult mai ieftin sa ii platesti, fata de cheltuielile generate de un eveniment de intrerupere a traficului pe o magistala gen 300 sau 800? Intrebarea e retorica, evident. 

cavver

Legea consecintelor neprevazute loveste din nou. Suntem atat de obsedati ca se taie padurile incat am complicat intretinerea coridoarelor de transport.

florin74

#2930
Hai sa vedem ce zicea legea, nu cutuma, nu ce am auzit noi pe la colturi si prin discutii informale, referitor la cine e responsabil si de ce.

10.8 În cazul în care circulatia trenurilor de calatori se intrerupe ca urmare a stării necorespunzatoare a infrastructurii feroviare, administratorul/gestionarii infrastructurii feroviare vor organiza, în condiţiile tehnice existente, un serviciu de transport pentru calatori şi bagaje cu alte vehicule, pe cheltuiala lor, până la destinatie sau până la primul punct de legătură pentru continuarea calatoriei cu trenul. După constatarea cauzei care a condus la intreruperea circulaţiei, administratorul/gestionarii infrastructurii feroviare îşi vor recupera cheltuielile cu transportul calatorilor şi al bagajelor acestora de la cei responsabili de deteriorarea infrastructurii..

Asta e regulamentul privind transportul pe CF
http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/72173



etravel

Quote from: cavver on August 01, 2021, 06:44:42 PM
Suntem atat de obsedati ca se taie padurile incat am complicat intretinerea coridoarelor de transport.
Dimpotriva, cel putin din punct de vedere silvic coridoarele sunt neglijate. Daca organizatia care exploateaza coridoarele astea si-ar lua rolul in serios, ar actiona preventiv si nu reactiv. 

cristi5

#2932
Quote from: frunzaverde on August 01, 2021, 04:31:17 PM
@cristi5 : Cel putin in discutia la care am facut parte, directorul respectiv a spus, legat de subiect, cu subiect si predicat ca il considera pe Vizante vinovat si ca considera ca respectivul ar trebui sa isi dea demisia / sa fie demis.

Domnul Iosif Szentes mi-a dat voie sa-l citez. Aia cu "sa fie demis" nu am gasit-o. Dar pe Vizante il acuza numai de proasta comunicare (total de acord), si vina e la CFR Infra:

Quote
Legat de vina CFR Calatori in cazul trenului care a stationat 9 ore, dupa mine e o discutie dusa la absurd in jurul unei vine a CFR Calatori. Vina majora - prost comunicator DG, in rest vina majora e la alta companie...

Mai incolo Szentes ne-a spus

Quote
Autobuze pentru transbordare insa trebuie trimise de Infra. Eu de obicei nu asteptam sa comande Infra autobuze, pentru ca aveam informatii din tren, legat de numarul de calatori, iar sefii de statii de Calatori aveau relatii de ani de zile cu transportatori rutier, dar factura se platea de Infra.

Deci raspunderea legala e la Infra, cum a aratat si @florin74 mai sus

frunzaverde

#2933
@florin74 - pare inca un exemplu de legi contradictorii. Ai regulamentul european care spune ca OTF (intreprinderea feroviara) poarta răspunderea inclusiv financiară (despăgubiri la care România are derogări) și un regulament românesc mai vechi care spune contrarul. Distracția cu avocați v-o las pe voi sa o rezolvați - eu știu ca legea europeană mai noua primează dar sunt sigur că găsim avocați care sa apere o pozitie sau alta, in functie de preferințele lor politice.

Da, CFR infrastructura are partea ei de vina. MT la fel, ca de doua zeci și cinci de ani ignora calea ferată cu desăvârșire, cu excepția momentului in care ori sunt probleme grave (care se rezolva prin declarații sforăitoare și zero acțiuni). Sa plece toți din partea mea. Pintea nu e mai bun ca Vizante și nici Drulă (a se vedea fiascoul numit PNRR, lauda cu mărunțișuri de 200 milioane de lei și alte trucuri de imagine lipsite de conținut).

Inclusiv ăla care a scris regulamentul ăla din 2005 e degeaba... E inaplicabil. CFR SA nu are de unde sa știe nici măcar câți pasageri sunt in tren. Nu are de unde sa știe caracteristicile la evacuare a materialului rulant, nu știe destinațiile pasagerilor. Pentru calator, legea pune probleme suplimentare de asigurare (nu exista un contract de transport cu CFR SA). De asta regulamentul european pune răspunderea pe OTF. Măcar pana acum practica a fost uniformă (și, apropo, la Ovidiu - Bărăganul fiecare operator și-a asigurat portajul diesel cum a putut).

@cristi5 Nimeni nu contesta ca factura trebuia plătită de CFR infrastructura pana la coada. Iar declarația citată de tine e clară - practica era ca CFR Călători sa asigure evacuare + transbordare pe cheltuiala Infra, nu sa stea după o organizație care nu are cum organiza o asemenea operațiune. Din fericire vine 2024, o sa fie mult mai clar, cum a devenit clar in Aviație și cum a devenit clar in țările care aplica regulamentul.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

ionut.damian

#2934

Multumim pentru extrasul din regulament. Prin urmare, CFR Infra avea obligatia legala sa asigure transbordarea pasagerilor. Faptul ca regulamentul european spune altceva, este o alta chestiune. Intr-adevar, legislatia romaneasca trebuie armonizata cu regulamentul european, dar, intre timp, ceea ce a indicat @florin74 trebuie aplicat.

Iar argumentul referitor la faptul ca CFR Infra nu are informatii despre numarul de pasageri, despre destinatie etc. nu prea sta in picioare. Toate datele pot fi cerute imediat de la CFR Calatori (exista baza de date electronica).

cristi5

@frunzaverde
Szentes care a fost DG spune unde este raspunderea legala pentru transbordarea calatorilor ramasi in camp din cauza  problemelor la linie: la CFR Infrastructura. Deci si in practica unui DG foarte bun, si in teorie (legea pusa de @florin74) lucrurile sunt clare, aplicabile, nu se contrazice nimic.  Ca de multe ori operatorii ajuta (si trimit factura la infra) e alta poveste.

Putem intreba juristii CFR cum se pupa asta cu legislatia europeana de care zici. Avem (pentru moment) suficiente contacte in MT ca sa aflam.

Cetatean

Sa inteleg ca matusa care se afla in tren poate sa ii dea in judecata pe faptul ca a stat 8 ore pe camp?
In spatele tuturor legilor de cocos si la toata hartogaria care ne mananca de morti,nu are nimeni cojones sa faca nimic.
Adica ala,ditamai director,sef de regionala tremura pe el daca inchiriaza un autocar? Ii tataie curu ca vine curtea peste el?

Nu cred asa ceva si in aparare vin si zic,ca la ce combinatii se presupune ca fac,exact de 5000 lei cat costa busul ala sa ii duca pe oameni pana in Bucuresti le-a pasat.
Problema mare e alta,in spate la toate protocoalele de 2 bani. Lipsa de interes,pentru ca nu i a scuturat nimeni,niciodata pe nicicare.
Si am impresia ca o sa mai dureze 10 ani pana sa vedem ceva.
Stiti cat costa 5 litri de ierbicid sa stropesti o suprafata de 5 hectare sa nu te napadeasca buruienile prin gari? Un om cu un atomizor rezolva o gara intr-o zi. Infinit mai putin decat jungla formata in orice gara nereabilitata din tara asta. Nu au fost in stare 30 de ani sa faca nimic,pentru ca timpu trece ceafa merge.

frunzaverde

@ionut.damian : Regulamentul european este lege in Romania (cu exceptia derogarilor) din 2009. Orice act romanesc care contrazice legislatie europeana obligatorie este invalidat. Cat despre nestat in picioare : cine sa ceara ce la miezul noptii, CFR SA nu are acces la baza de date cu incarcare a CFR Calatori, si cu atat mai putin la bazele de date ale altor operatori...

@cristi5 : Intrebam, dar ce valoare are sa aflam?

Stim deja ca practica normal, de bun simt, si civilizata, prevazuta in regulamentul european, si care e norma in toata lumea ca OPERATORUL sa aiba grija de pasagerii sai pana la destinatie a fost cea practicata de CFR Calatori in trecut. Chiar si cu regulamentul antic dat de @florin.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

#2938
Extraordinar @frunzaverde. Iti spune chiar si un DG CFR Calatori cum sta treaba si tu o tii pe-a ta.

Sigur ca are valoare sa aflam de ce nu se aplica directiva europeana in cazul asta, devreme ce nu se aplica, chiar daca tu crezi c-ar trebui sa se aplice, ca invalideaza regulamentul romanesc etc etc.

frunzaverde

#2939
Directorul CFR a zis explicit ca el comanda autobuze si isi lua raspunderea pentru evacuarea pasagerilor, nu CFR Infra : Eu de obicei nu asteptam sa comande Infra autobuze, pentru ca aveam informatii din tren, legat de numarul de calatori, iar sefii de statii de Calatori aveau relatii de ani de zile cu transportatori rutier, dar factura se platea de Infra..

Nu e vorba de ajutor, nu e vorba de asistenta. E vorba ca raspunderea pentru soarta pasagerilor a fost la CFR Calatori all along. DG CFR Calatori facea asta. Nu CFR Infrastructura. Asta a fost cutuma si in timpul sau, si in timpul altor DG-uri. Si la privati la fel, in singura transbordare a mea, din motive de... copaci pe linie, OTF Regiotrans s-a ocupat de asta. E limba romana cat se poate de clara si neinterpretabila.

Raspunderea CFR Infrastructura, se traducea exclusiv in a plati factura interventiei. CFR Infrastructura nu misca un deget in afara de a plati factura. E absolut normal sistemul, mai ales in conditiile in care o parte importanta din evacuarile la nivel european au loc din vina operatorului, deci OTF trebuie sa aiba deja pregatita toata afacerea.

Extraordinar cum ceva atat de simplu in limba romana e rastalmacit pentru a exonera niste indivizi care au avut un comportament absolut rusinos in fata unei crize. Nu mai zic ca legislatia europeana (regulamentele europene) au precedenta peste cele romanesti in mod automat (daca nu esti CC-ul lui Dorneanu sau PiS-ul polonez)... Mai ales ca aici vorbim de un regulament adoptat prin OG cu mult inainte de admiterea Romaniei in UE, nici macar de o lege.

Extraordinar cum ne invartim in jurul cozii. Extraordinar cum e rastalmacita romana clara. Extraordinar cum s-a ajuns in politizarea locului astuia...

@dojaalex : Daca Romania nu avea rusinoasa derogare (care expira, fara drept de prelungire, in 2024) la compensatii financiare, da, matusa ta era eligibila la compensare conform regulamentului, exact ca in cazul unui zbor. In majoritatea Europei deorgarea nu se mai aplica, Romania e ultimul val, asta e...

Daca matusa ta considera ca a fost traumatizata psihologic sau fizic de ce s-a intamplat, si obtine adeverintele medicale corespunzatoare, poti cere compensatii CFR Calatori pentru ranire, pana la 160.000 euro.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!