News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

gruiarew

Acum nu vreau să dau cu bâta și eu în baltă dar cum zice și carutasul (tot IT-ist și aici) e ca și cum ar sta CEO-ul noaptea cu noi că a pușcat un server / aplicație. Deși mi se pare impardonabilă intervenția directorului am impresia că la fiecare rahat mai mare sau mai mic trebuie "să plece" directorul cel mare sau dacă se poate și ministrul, prim-ministrul etc.

Acum ar trebui făcut un "follow up" să să vadă ce exact nu a mers, ce trebuie îmbunătățit și dacă nu se întâmplă nimic.... într-un anumit interval de timp, păi să plece acasă toți, nu doar directorul. Foarte bună ideea carutasul cu modelul din IT, cu o singură obserbație. Să nu ai "incident manager" care la fiecare 5 minute întreabă pe ăla ce muncește cât mai durează, de ce nu e gata, ce face, de ce dureaza atât, eu ce le zic la clienți etc.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

oc7avian

Eu aș zice că omul de la ISU trebuie să fie cu ei și să aibă drept de veto legat de cum sunt salvați oamenii. ISU poate ajuta inclusiv cu o verificare aeriană a zonelor afectate de furtună. Din ce am înțeles, eliberau o zonă apoi dădeau de alta. În mod normal ar fi trebuit să-și poată da seama că e vorba de muncă de ore.

Deci cel de la ISU ar fi putut decide din primele minute că pornesc planul de evacuare. Dacă după furtună nu dispărea canicula? CFR a fost prea concentrat pe deblocarea liniei să-și ia trenul cu oameni. Erau fixați pe alt țel.

Tot ISU ar trebui să detașeze o echipă medicală în zonă, în caz de orice. Preventiv.

Idem, nu cei de la deszăpezire au decis când să evacueze oamenii de pe A3 când au rămas blocați acum mulți ani. Ei și-au văzut de treaba lor și alții de specialitate au coordonat operațiunea.

carutasul

da, probabil că în acest caz era util și ISU. Dar ISU are program non-stop, deci se poate apela oricând la ei, probabil ar merge un protocol formal care să se activeze la nevoie. Sunt situații în care nu e nevoie de ISU, altele în care e de ajuns doar o informare de la ei etc... Nu mi-am propus să definesc eu atribuțiile și componența, se pot defini acum, dacă se constată în practică ceva rău se mai schimbă,  doar că cel mai rău lucru e că până săptămâna viitoare uităm și la următorul incident vom fi la fel.

cristi5

#2913
Quote from: carutasul on July 30, 2021, 10:19:25 AM
^^
Păi totuși... de ce șuntează ei inductorii? Presupun că explicația e că nu funcționează bine, fie pe locomotivă, fie la CFR

Eu cred ca ii sunteaza pentru ca daca depasesc semnalul si inductorul franeaza trenul, incidentul devine un eveniment care trebuie raportat, facute hartii, si mecanicul pedepsit (vezi ce zice @frunzaverde despre cultura punitiva)

Asa ca izolezi inductorul ca "merge si asa" si "lasa ca vad eu semnalul, ma descurc eu". Decat sa ai probleme cu autoritatile feroviare...

Cam ca la centura de siguranta pe rutier, dar cu pagube de milioane, sau zeci/sute de vieti omenesti. Cum era daca la Fetesti stationa un tren de persoane, nu de marfa?

carutasul

păi atunci înseamnă că suntem de-a dreptul proști dacă punem în pericol călătorii dintr-un motiv pur administrativ... Pentru că pui în balanță avantajele și dezavantajele... și mai bine îl lași pe Dorel în plata domnului nepedepsit decât să transformi asta într-un obicei.

cristi5

#2915
Da suntem prosti. Si e de multi ani situatia, se tot scrie pe forum ca mai ales operatorii privati de marfa circula asa.

Greu sa lasi ceva nepedepsit in Romania. Iti dai seama ce schimbari masive de legislatie ar fi necesare. Mult de munca, multi actori implicati, etc.

carutasul

da, sigur, zeci de scriitori de normative CFR :) Că doar nu e lege de votat în Parlament, e doar un amărît de regulament intern. Cum ar fi să mă amendeze pe mine de câte ori începe mașina să beep-ăie că nu mi-am pus centura? Cu tehnica de azi, asta poate fi raportată foarte ușor la poliție, nu? :)

frunzaverde

@cristi - cam da. Motivul tau (ca sa nu fie dati afara la greseli, mai ales pe fondul oboselii) e unul din motive. Celalalt e ca instalatia efectiv nu merge.

Este o problema de cultura administrativa a sigurantei (safety culture), nu de normativ.

In CFR, de 100 de ani, asumptia de baza este ca disciplina cazona (ierarhii stricte, regulamente stricte, galoane, uniforme si medalii - a doua armata a tarii) + punitivitatea extrema (orice greseala se sanctioneaza) sunt cele doua moduri in care se asigura siguranta si maximizarea ei. Cultura e inspirata din sistemul prusac, care a construit parte din caile ferate in Romania, si apoi din cel sovietic, care e la randul lui tot prusac. Probleme similare sunt si in Germania, cu acelasi model de siguranta.

In Romania sunt exacerbate de faptul ca CFR-ul delapidat nu mai poate mentine disciplina (si nici n-a putut la un nivel "nemtesc" vreodata - se consumau "beuturi alcoolice" pe scara larga si pe vremea lui Ceasca si pe cea a lui Dej).

In aviatie era la fel, pana la accidentul de la Tenerife, cand au realizat, cu ajutorul cercetatorilor de top in stiinte sociale, ca exista metode mai bune - CRM, auto-raportarea, managementul crizelor in grup etc. etc.. La CF n-a ajuns, mai ales in spatiul central-european...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

#2918
Tocmai am aflat de la un fost director CFR calatori ca in caz de evacuare calatori cu auto, responsabilitatea este la CFR Infrastructura. La Pintea adica. Care Pintea era probabil ocupat cu dezastrul de la Fetesti, unde, nimic de zis, a lucrat bine si a restabilit circulatia electric in putin peste 24h

Tot la Pintea este fireste si responsabilitatea curatarii copacilor care pun in pericol traficul feroviar. Acolo e o nebuloasa intre Romsilva si CFR infra. @TibiV mi-a amintit de aceasta contributie a lui @pasadia. O mare dilema: cine valorifica copacii?? Aceasta-i intrebarea.

https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=441.msg212282#msg212282

S-a mai vorbit aici de locomotivele din parcul rece inchiriate de CFR Calatori la operatori privati. Cand a venit Vizante erau 7, acum sunt 8.

Din pacate cred ca sunt o multime de informatii din domeniul CF care ne scapa. Sigur, sunt si multe informatii contradictorii in domeniu, multe companii, multe firme, sindicate, multe interese.

Xenos

Totusi nu e admisibil ca CFR Calatori sa fie mai rau ca un low cost aerian, ti se strica locomotiva pe o magistrala, ai locomotive pregatite sa intervina rapid in astfel de situatii, maxim o ora, nu 3 - 5 - 10. Ai prim ajutor si informatii in timp real pentru calatori. La trenul ala s-a mai stricat inca o locomotiva, apoi inca una venita sa ajute.
Deci: 1. nu avem locomotive suficiente si apte de functionare decenta, sigura si nu se face nimic pentru asta; 2. nu exista cultura respectului calatorului si de aici de fapt pleaca toate aceste intarzieri, ca si reactia lui Vizante; 3. acum 2 saptamani mai crapase un tren Constanta  - Bucuresti, mai exact locomotiva, si tot asa intarzieri uriase, lipsa explicatiilor, nimeni nu-si asuma nicio responsabilitate.
Daca asa raman lucrurile la CFR Calatori, nu e bine. Si trebuie facut ceva urgent.

frunzaverde

#2920
@cristi5 : raspunderea legala e complicata, si una din problemele neclarificate dupa "spargerea" CFR.

In principiu, fiecare bilet emis este un contract intre operator si pasager, in conformitate cu Regulamentul 1371/2007 (partial derogat de Romania pana in 2024, dar nu complet), si Regulamentului de Transport pe Calea Ferata (RTCF) 838/2006. Raspunderea pentru ca calatorul sa ajunga la destinatie in timp util si in siguranta este exclusiv a operatorului. Pentru partea cu in timp util, exista derogare pana in decembrie 2024; pentru siguranta nu.

Cine plateste pentru evacuare si transport e alta poveste : daca e vina operatorului (de exemplu daca e un vagon imobilizat pentru ca s-a rupt un boghiu sau a luat foc), atunci operatorul plateste. Daca e vina infrastructurii (cum a fost acum), infrastructura plateste.

Cutuma este ca CFR Calatori (operatorul) sa aranjeze transbordarile, si in cazul celor inopinate, dar inclusiv in cazul transbordarilor programate. Motivul e simplu : CFR SA nu are de unde sa stie cate vagoane efective sunt in tren si cati calatori. Daca e vina Infrastructurii (adica daca e din cauze de linii/catenare/blocaj), se da factura mai departe si o plateste Infra (traducere, se reduce din TUI).

Cat de locomotive, nu numarul e problema (desi cand ai 100-120 de locomotive apte de tractiune / zi, si tu ai avea nevoie de 150, 8 e un numar urias), problema e ca se inchiriaza locomotive proaspat scoase din RR, de exemplu cea de la Fetesti, scoasa din RR in 2019. Care cand se intorc sunt praf-si-pulbere.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

#2921
Raspunderea e la Pintea/CFR SA, si pentru cauza (copaci) si pt tratarea efectului (transport auto din motive de infrastructura). Si Vizante e linsat public, nu Pintea. Interesant.

frunzaverde

#2922
Atat raspunderea contractuala cat si cea cutumiara (adica cine ar fi trebuit sa rezolve situatia) este la Vizante.. Daca motivul pentru defectiune este infrastructura, atunci COSTUL operatiunilor va fi suportat de Infrastructura.

Atat. Si nu stiu ce director ti-a spus ca Pintea ar fi vinovat, dar am fost amandoi parte a unei discutii cu un (probabil alt) director din CFR care ti-a spus cu subiect si predicat ca Vizante trebuia sa organizeze evacuarea, si ca practica istorica este ca la situatii similare CFR Calatori sa organizeze asta, ori la nivelul directiunii generale, ori la nivelul statiilor.

Infrastructura nu are cum sa organizeze nici evacuari, nici locomotive de ajutor. Daca se dovedeste ca ar fi vinovat, plateste la sfarsit paguba catre OTF si atat. De altfel, infrastructura nu e nici parte a vreunui contract de transport cu pasagerul captiv in tren. Singura raspundere juridica fata de pasageri o are OTF-ul, ca e singurul cu care pasagerul incheie contract cand cumpara bilet.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

#2923
A zis asa
- Autobuze pentru transbordare trebuie trimise de Infra.
- dar el cand era director la Calatori nu astepta dupa Infra ca stia cati pasageri sunt in tren si personalul CFR Calatori avea relatii personale pe rutier

Deci cand nu ne convine regula (aia cu "trebuie") alegem cutuma :lol:

Uite ca de data asta cutuma n-a functionat. De ce? Pai nu mai intereseaza pe nimeni, ca linsajul politico-mediatic e facut deja, capul lui Vizante vrem.

Si acum realizam ca de fapt podurile sunt strambe!!! Ba chiar apar zvonuri (via Robert Turcescu) ca Vizante e verisor cu Drula.

Si pana la urma cauza intregului eveniment de la Fundulea este la Infra care nu curata nici macar copacii de pe Predeal-Darste. Despre asta nu vorbeste nimeni ca suntem ocupati sa cerem capete.

Ieri s-au rupt catenarele de pe vreo 3 linii de la copaci cazuti. Noroc ca s-a intamplat ziua. Dar nu avem timp de amanunte din astea, ca nu fac audienta suficienta.

Iclod-Bontida:




Powered by API/PUM imgur uploader

Xenos

#2924

Juridic ce spune frunzaverde este impecabil.
Toate celelalte sunt cancanuri.
Calatorii au nevoie de respect, calitate si investitii serioase.
Cine le face este secundar, insa trebuie ca cineva macar sa-si propuna sa le faca. As vrea sa vad manageri la CFR Calatori ca la Deutsche Bahn, cu bani pe mana si autonomie decizionala, dar si cu creier, bun-simt si curaj.