News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

gruiarew

Scuze, dar chichițe avocățești și acoperitul cu hârtii nu mă ajută deloc ca și utilizator final al unui serviciu. De asemenea puțin îmi pasă că îl cheamă Vizante / Pintea / Pazvante pe șeful responsabil.

Am de făcut un drum la Sibiu și aș fi ales trenul, nu conteaza că face 200 km în 5 ore. Scăpam de niște stres anapoda că pe șosele e pur și simplu circ zilele astea. Dar acum trebuie să stau să evaluez ce soluții am dacă mă lasă trenul aiurea prin câmp.

Și de aici de pe forum sincer mă așteptam la altceva, având câtiva oameni cu pregătire în domeniu. Cum s-a rezolvat devierea la Margina și descărcarea la Holdea (astea-mi vin în minte acum) opate s-ar găsi și aici pe partea de CF o procedură de a nu mai lăsa oamenii aiurea în câmp cu orele când se strică locomotiva sau se rupe linia de contact. Că sigur se va mai întâmpla în viitor. În schimb voi vă contrați pe niste chichițe din legi, legi care știm toti cum sunt scrise și mai ales cum sunt aplicate.

Quote from: frunzaverde on August 02, 2021, 12:55:11 AM
@gruiarew:

Absolut nimic nu se va schimba. Solutia e simpla

o să-mi iau alt coteț și o să particip și eu activ în haosul de pe rutier.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

rota

nu stiam ca avem o harta "semi" real-time a trenurilor CFR:  LINK
Romanian Railways Network This map is an animation based on the official railway timetables provided by data.gov.ro and converted to GTFS

rizzuh

#2957
Nu este real time, este o simulare; arata pe unde ar trebui sa fie trenurile in baza livretului, fara a avea legatura cu situatia din teren, care variaza destul de mult in ultimele zile :(

frunzaverde

@rota - harta nu este live, real-time, semi-real-time sau nimic altceva. Este doar o animatie statica a orarului din decembrie 2020. Nici nu include trenuri care au fost anulate, trenuri care nu au fost bagate in circulatie (de exemplu, pe harta mea, apare IR461, care nu a existat niciodata...). Este o unealta care, in forma curenta, nu are vreo utilitate.

In schimb CFR ofera un serviciu de urmarire a trenurilor IN TIMP REAL-REAL, care iti spune si ce intarzieri are, si unde e IN MOMENTUL ASTA. Exista, si functioneaza, se numeste serviciul Trenul Meu:

https://mersultrenurilor.infofer.ro/ro-RO/Trains.

De exemplu, 473, care pe harta ta apare ca gonind spre Bucuresti, e in realitate la Comarnic in momentul asta (12:12 EEST, trecand cu 44 minute intarziat) : https://mersultrenurilor.infofer.ro/ro-RO/Tren/473?Date=02.08.2021

Si poti vedea LIVE si tabela de plecari-sosiri din orice statie, cu intarzierile estimate, aici :
https://mersultrenurilor.infofer.ro/ro-RO/Stations

Si, daca nu-ti place formatul "electronic" si vrei sa vezi cum arata tabela efectiva din gari, CFR are si webcamuri in gari cu tabelele aici:
http://www.cfr.ro/index.php/ct-menu-item-81/2-uncategorised/4023-camere-web-2

Nu are rost sa folosim unelte inferioare uneltelor cele mai bune din piata... Si da, o harta ar fi buna, dar CFR SA nu vrea sa dea datele libere.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dobrogean

Quote from: frunzaverde on August 02, 2021, 12:14:55 PM
Si da, o harta ar fi buna, dar CFR SA nu vrea sa dea datele libere.
Se lucreaza la o aplicatie in timp real de tip harta unde vor aparea toate perturbarile in circulatie si trenurile afectate.
Va fi un prim pas spre o aplicatie in timp real cu toate trenurile de calatori in circulatie.
Din cate stiu specialisti IT se tem pentru securitatea datelor, si cauta solutii sigure din punct de vedere IT.

dr4qul4

@cristi5, tu invoci un regulament care pt mine ca si consumator are valoare 0. Si se pare ca are aceeasi valaore pentru oricine, pentru ca trebuie aplicat regulamentul european.
In romania avem niste legi care garanteaza drepturi consumatorilor! Si cum biletul reprezinta unn contract intre consumator si CFR Calatori, cei din urma sunt raspunzatori de prestarea serviciului si, in caz de situatii neprevazute, de asistarea calatorului.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

frunzaverde

@dobrogean - ce securitate a datelor?.

Atat Mersul Trenurilor cat si Livretul de Circulatie sunt date libere (puse pe data.gov.ro), si nu sunt sub incidenta Drepturilor de Autor (sunt "simple date si fapte")! Pozitia unui tren pe retea nu este nici ea in vreun fel sensibila, la fel, fiind o informatie publica, o simpla "data si fapta", care trebuie sa fie libera si disponibila oricui prin simplul fapt ca informatia respectiva e necesara utilizatorilor serviciului feroviar (publicul larg).

Daca un hacker le ia toata baza de date cu mersul trenurilor si toata baza de date cu intarzierile, CFR nu are nici un fel de pierderi, nici hackerul nu a capatat acces la nici un fel de date sensibile sau proprietare.

Ar trebui ca datele astea sa fie libere sub forma unui API, si eventual chiar si al unui dump complet facut la minut nu protejate si buncherizate.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

carutasul

datele or fi ele publice, problema e că dacă nu au un API în care să aibă încredere există riscul ca accesul să nu fie read-only  și atunci e posibil să fie mai trist:)
ăsta e și un motiv bun să ai un API dedicat care eventual să nici nu implementeze decât read...

etravel

Quote from: carutasul on August 02, 2021, 08:36:47 PM
datele or fi ele publice, problema e că dacă nu au un API în care să aibă încredere există riscul ca accesul să nu fie read-only  și atunci e posibil să fie mai trist:).
Sigur de asta e tem, ca odata cu activarea unui API public sa nu cumva sa deschida backdoors nedorite in servere.

Xenos

@gruiarew: plus 1!

Exact asta trebuie si la CFR, daca facem noduri si descarcari provizorii ca sa nu lasam autostrazi muzeu, sa facem si semnalizare provizorie ca sa folosim ambele fire (varianta mai scumpa dar mai prietenoasa cu calatorii explicata de motorbzh recent); daca investim masiv in refacerea de strat asfaltic pe DN, sa intretinem ca lumea calea ferata, sa umble trenurile de lucru pe magistrale zilnic; daca investim in autostrazi, sa investim in locomotive si vagoane noi pentru CFR Calatori, sa investeasca statul! Nu ne da UE bani anume pt CFR Calatori? Dar bugetul de stat ce are?? Oricum sunt sigur ca e o eroare de abordare pe partea romaneasca, MAV START si-a innoit masiv flota de vagoane si locomotive inclusiv (dar nu exclusiv!!) cu fonduri UE.

Iar despre procedurile de interventie rapida cand se strica locomotiva ori se blocheaza un traseu pentru care exista rute alternative sau macar posibilitatea transbordarii - astea costa atat de putin...costa bun-simt si implicare! Sa le vedem! Si daca nu le vedem, sincer, nu ma intereseaza cine de la ce partid este, sa zboare!

frunzaverde

@carutasul ; @etravel ; @dobrogeanul:

Serverul care gazduieste API-ul public ar trebui sa fie izolat de serverul care tine datele de trafic (IRIS) care e safety-critical (si are un nivel SIL > 0), si presupun ca Infoferul curent deja opereaza asa. Doar pagina aia de web nu ia datele direct din aceiasi copie a bazei de date in care scrie IDM-ul de la Poplaca, nu?

Presupun ca un API public va sta pe propriul lui server, cu propria lui baza de date, in care serverul "real" (master) Infofer face push (ori la un interval fix gen un minut, ori la fiecare schimbare, gen mirroring). Nu e mare scofala, sunt in jur de 100 de trenuri de pasageri in Romania TOTAL pe retea la varf de sarcina : UPDATE 100 ia <0.5 secunde chiar si fara indexare.

Cu o arhitectura de genul asta, pe serverul care tine API-ul public nu exista nici o informatie asupra serverului master infofer (eventual, cel mult, o cheie publica a serverului master, dar nici aia nu e STRICT necesara), si nu e nevoie de o asemenea informatie. Daca serverul asta e compromis, da, temporar, datele trimise de API la utilizatorul final sunt compromise, dar datele din serverul master, real, nu sunt compromise, si nu pot fi compromise, pentru ca serverul cu acces public nu are acces la serverul master.

Din cate stiu, arhitectura asta e comuna in industrie (nu am inventat-o eu acum, si e suficient de canonica cat s-o fi implementat inclusiv eu). Si presupun ca au o asemenea arhitectura (sau una similara) in conditiile in care au un (fel de) API, dar care returneaza HTML formatat, nu JSON sau altceva deja pe Infofer. Si au in gestiune chestii expuse mai critice safety-wise gen xSell si modulul de plati...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cavver

Quote from: gruiarew on August 02, 2021, 11:16:19 AM
Am de făcut un drum la Sibiu și aș fi ales trenul, nu conteaza că face 200 km în 5 ore. Scăpam de niște stres anapoda că pe șosele e pur și simplu circ zilele astea. Dar acum trebuie să stau să evaluez ce soluții am dacă mă lasă trenul aiurea prin câmp.
Dupa ultima tentativa de a ajunge de la Sibiu la Bucuresti cand trenul a plecat din sibiu cand eu am ajuns cu autocarul in Bucuresti ( 5 ore jumatate intarziere ) nu mai recomand trenul nici celui mai mare dusman al meu. De la bucuresti la sibiu s-ar putea sa ai predictibilitate , dar invers este o loterie a minutelor de intarziere ( asta daca nu exista cumva un. tren care sa se formeze in sibiu) .

frunzaverde

#2967
@cavver : Nu mai ai nici o optiune rezonabila, nu dupa "varza" lui Costescu urmata de "eficientizarea" lui Vizante.

Din Sibiu la Bucuresti ai:

1. Tren la 3:50 dimineata, cu formare din Sibiu. Cui i-a venit ideea asta geniala? Cine in toate mintile crede ca un tren de pasageri are vreun sens sa plece din gara de formare la 3:50? Nici zborul Singapore - Dubai nu pleaca atunci...

2. Tren la 7:00 dimineata, cu formare in Budapesta. Cu putin noroc, trenul de 7 pleaca din Sibiu la 8, 8 si ceva, fix. Cu ghinion, la 12...

3. Tren la 16:30 cu formare in Sibiu. In sfarsit un tren bun? E pe dracu. S-a gandit CFR-ul pentru voi. La Brasov se cupleaza cu ala de la Targu Mures, care are frecvent 1+ ore intarziere ca se face RK la Reghin cu inchidere de linie simpla. Sau se strica DA-ul. Sau... Sau... Daca ai noroc, esti in Bucuresti in timp util sa pierzi ultimul metrou. Daca nu, nu. Tot la Taxi Pirat ajungi.

4. Tren la 18:30 cu sosire la 3:07. Da, face 8 ore jumate! Ajunge la 3 dimineata! Timp destul sa te gandesti la toate deciziile gresite care te-au adus la momentul asta. O, si sa vedeti ce vagoane i-au pus - suburbane cu doua etaje, cu scaune gandite pentru navetisti pe trasee de zece minute. Poti sa-ti iei bilet, insa, si la vagonul de dormit, model 71-31, vintage 1968 (sau poate 1973 - an bun, groovy!), bineinteles, fara aer conditionat. Perfect pentru senzatii perfecte de masochism.

Si asta din Sibiu! Oras turistic principal.

In concluzie : CFR va doreste calatorie placuta cu Dacos.
Si nu uitati de zicala veche olteneasca : Foaie verde de dudau, maine va fi si mai... bine. Nu de alta, dar am auzit numa' lucruri una-si-una despre propunerea de trase pe 2022. Daca n-aveti masina, luati-va.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Xenos

#2968
La postarea lui @frunzaverde:

pct. 2 - ori se schimba in 10 zile mersul si trenul ala pleaca macar la 5-6 ori dl Vizante zboara pentru nesimtire (chiar daca nu el a facut mersul)

pct. 3 - inainte nu se cuplau, sa se decupleze, IR 1645 de la Tg Mures sa circule singur, separat, cum era acum 2-3 ani. Idem pct. 2 in rest.

pct. 4 - anulat aberatia aia si pus un tren decent care pleaca pe la 14.30 - 15 si ajunge in 5 ore (!) in Bucuresti. in rest, ma repet, stiu.

Da, si dl. Vizante sa explice clar anularile de trenuri recente, voi ati tot spus ca erau utile si circulate.

Ca sa fie clar, nu am nimic cu Vizante, nu stiu cine e, ma doare in cot. Dar ma astept ca actuala conducere a MT sa impuna performanta si nu nesimtire crasa.
Si inca ceva, nu deveniti sectari - daca il sustineti pe Drula chiar cand greseste ii faceti un deserviciu si va pierdeti credibilitatea publica, my two cents, eu imi extrag informatia oricum iar public nu prea ma pot manifesta, deci pentru mine e tot aia. E pacat insa de API daca nu ramane impartiala.

Eu pana in 2015 nu am avut masina si am mers doar cu trenul. Am facut inclusiv Bucuresti - Sibiu de multe ori, nu e placut, pentru ca mersul e prea lejer, se merge mult, se stationeaza enorm in Brasov, cam mult in Fagaras etc. DAR ajungeai in 5 ore jumatate maxim, la ore decente, cu IR 473 chiar sub 5 ore, final 2014.
La fel, seara pe VP erau vreo 3 trenuri separate care acum s-au comasat aberant, IR 1622 (parca) de la Timisoara (limitat la Sibiu, nu pricep de ce), IR 1745 (care de la 6 vagoane a ajuns la un moment dat o bataie de joc de 3 vagoane, asa l-am luat in Racoș, era full și extrem de neplăcut, nu știu cine ar merge așa de la Cluj, de ex) și IR 1645. Comasarea este o tampenie gandita prin 2019 sau 2020, cine a facut-o sa-si dea demisia. Trebuie facute niste lucruri si in favoarea calatorilor, nu numai in defavoarea lor.

Acum, in concluzie, nu as avea curajul sa ma sui cu copilul in tren decat spre/dinspre VP si si acolo cu emotii.
După prima parte a postării am deschis stirile si am citit despre 3 accidente mortale azi dimineata, DN 1, A 1 (!) si inca ceva. Cine crede ca ia-ti masina si fa autostrazi e singura solutie, fara cai ferate, este intr-o eroare profunda si intr-o desincronizare totala de Europa civilizata, de la Curtici incolo.


gruiarew

Tot la 3:40 pleacă și spre Timișoara: R-E 2291 Am mers destul cu ăsta... Ajunge la 10 în Timișoara deci cam inutil. Măcar de-l puneau la 12, 1, sa fii de dimineață la Timișoara dacă ai o treabă. Sau putea fi folosit de cei de la Lugoj să zicem sa ajunga la Timișoara. De câte ori am fost cu el, era gol, maxim 2-3 oameni.

Nici pe dos nu e mai breaz: R-E 2292 ajunge fix după ce pleacă toate autobuzele Tursibului, ca tot timpul întârzie.

@Xenos nu ajută prea mult nici autostrăzile. Azi a intrat unul într-o remorcă de semnalizare a celor de la drumuri că lucrau ceva pe B2. Semnalizarea e cum e și se conduce aproape orbește.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis