Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

dan tm

Pe Adjud -Ciceu au inceput sa monteze o semnalizare centralizata , la fel cum este pe linia Ilia-Lugoj.
Au inceput de la Ciceu si au ajuns la Lunca de Mijloc.

etravel

Quote from: frunzaverde on February 26, 2021, 03:12:16 AM
- Simeria - Petrosani - Livezeni - Bumbesti - Tg. Jiu - [Filiasi/Gura Motrului - Bucuresti]  : Frumoasa tare, dar cu niste curbe de de-abia le ia locomotiva. Atat e de rau ca e unul din putinele segmente care au interdictii la locomotive CoCo in anumite roluri la marfa (si de asta vei vedea navete de carbune cu locomotive impingatoare BoBo, mai usoare si mai slabe).
De aceea merge nenea cu bobica spre Petrosani, in clipul de mai jos. Traseu greu, de munte. Vizionand ma intrebam ce i-a gasit sa mearga cu locomotiva aceea cand au ceva mult mai puternic la dispozitie.




Quote from: frunzaverde on February 26, 2021, 03:12:16 AM
- Adjud - Ciceu : asta e la un standard de epoca de piatra. Viaduct superb, privelisti frumoase... dar si instalatii de semnalizare si centralizare demne de exponate muzeale. Viteze mici, si se leaga de o parte destul de izolata din reteaua transilvaneana. Tot simpla.
Cel putin portiunea Ghimes - Miercurea Ciuc pare a fi refacuta cu semnalizare moderna. Au disparut semnalele mecanice cu brat, de pe vremea imperiului.
In rest, plin de halte care ar face geloasa oprirea de la Parc Mogosoaia. Peroane mai rau ca in Africa, facute ca sa fie. Unele sunt departe de asezari, nici nu stiu cum s-ar putea ajunge la/de la ele iarna, pe zapezi mari.
Linie sinuoasa, cu declivitate mare (am inteles ca pe alocuri ar fi mai mare ca la Predeal), trasata pentru locomotive cu abur cu Vmax=60 la ora.
Sper sa ajung la vara sa fac un backview, daca nu chiar un cabview. Ai spus foarte bine @frunzaverde, peisajele sunt superbe.



subway

Peisajele sunt cu adevarat superbe, mergem sa le admiram calare pe Bisisica!!!
:) :) :)

fulger nc

#2628
@the frenzybudgeter
Eu consider magistralele super importante..ptr ca reprezinta inima retelei.
Pe aici trece greul traficului , fie ca vorbim de marfa , fie de calatori.Si sunt constient de principiul solidaritatii intre marfa si calatori.Au mai mentionat pe aici ca marfa ..oarecum sustine infrastructura , sau ca proportia taxelor colectate e mai mare la marfa , decat la calatori.
Si ca unele coridoare sunt prioritare ptr marfa.

Dar eu vorbesc aici in special de serviciul ptr calatori.
Si as vrea sa separam doua aspecte:
-intretinerea(cu intretinere curenta si refaceri)
-proiecte noi(ori exclusiv , ori integrand parte din reteaua curenta, ori pe reteaua curenta)

Ptr mine intretinerea e una din operatiile curente , ce trebuie facuta constant , alocate fonduri/mijloace ca sa nu ai restrictii ..ptr ca ....CF sa functioneze in parametrii din momentul darii in exploatare.
La anumite intervale de timp(10 ani aprox sa spunem) e evident ca anumite chestii se mai schimba , apar solutii tehnice noi(se schimba sinele , fixarea joantelor , etc..sine sudate , etc).
Apare necesitatea refacerii , ori daca CF nu mai poate fi tinuta in parametri prin operatii curente , ori daca prin solutiile tehnice ..care au devenit obsolete , nu se mai justifica sa investesti in intretinere curenta .
Si apare necesitatea refacerii.Si aici sunt importante trenurile de lucru.Iti permit sa lucrezi rapid si ieftin in regie proprie.

Proiecte noi.

Aici intra , cum am spus , linii pe aliniamente noi(necesitate de tren in zone precum aeroportul Brasov,Bucuresti, etc ..zone urbane ce pot justifica o astfel de investitie), corectari de traseu , racorduri intre linii existente(am mentionat de zona tunelului Galati)..ridicari ale rangului de viteze permis pe aliniamentele existente..unde se justifica si exista cerere.
Eventual linii de la zero ptr rute de medie/larga distanta intre mari urbe(HSR) .Asta e cam la nivel de dorinta foarte indepartata de monent.

Ori daca urmaresti istoricul proiectelor , a ideilor pe CF ..rezulta ca sunt putin fara noima.Ma refer strict la calatori.
Nu stii ce e proiect nou , ptr ce se face un upgrade de la 140 la 160(castig minimal) , nu se lucreaza pe a optimiza mersul trenurilor, a elimina restrictiile(ceea ce provoaca intarzierile si timpii largi de parcurs) , nu se optimizeaza media si scurta distanta(unde e posibil sa ai proportia mare de trase optimizate si sa schimbi perceptia calatorilor?
Imi pare foarte bine ca @frunzaverde a pus traversarile Carpatilo( cel putin linia de pe defileul Jiului si cea dinspre Suceava spre Ilva Mica , ce trece prin Campulung Moldovenesc si Vatra Dornei sunt de o frumusete aparte si le recomand amatorilor de turism feroviar ..poate mai mult decat altele mai cunoscute).
Sa ne facem o idee.
Tu si multi altii insistati cu media/larga distanta ..ptr a fi optimizate prin cresterea vitezei.
Vezi din postarea lui @frunzaverde , ca daca tu spui ca un tunel pe sub Bucuresti e un vis prea indepartat , optimizarea acestei ..lungi/medii distante e ceva si mai indepartat...si muuuult, muuult mai scump.
Cum o sa faci trecerile Carpatilor , punctele de legatura intre marile urbe ale Romaniei(Timisoara-Arad ,Cluj,Brasov,Craiova,Constanta,Iasi,Galati-Braila) ..sa fie atractive ..in timpi sub 4 ore ptr a permite un regim de naveta saptamanal???
Ca sa ai numarul de posibile calatorii sa stimuleze calatoriile ..undeva la limita maxima.

Ori , eu tot mentionez ca solutia optima /usor/rapid de implementat e optimizarea retelelor in jurul marilor urbe , a zonelor metropolitane in dezvoltare(Timisoara-Arad,Galati-Braila, Constanta,Cluj,Iasi ..ai in final Bucuresti) ptr a atrage din nou calatorii pe CF.
Aici e potentialul de calatori (prin nr populatiilor din zone) si de intensificare a traficului si de crestere a traficului la acelasi nr de populatie( o crestere intensiva , nu extensiva , prin stimularea calatoriilor).
Cu mentiunea ca zona Bucuresti are si traficul si posibilitatea extinderii conceptului pe o medie distanta.
Adica e relariv usor de upgradat reteaua in jur ptr a fi atractiva pina in 200 km.Sunt orase relativ mari (Buzau, Fetesti ,Urziceni..la fel spre Craiova, Giurgiu, etc).Vedem cum reducerea timpului spreConstanta si Brasov a avut efect pozitiv.Cu toate sincopele proiectelor si cu faptul ca mersul trenurilor inca nu e optimizat total.

Media si larga distanta se vor beneficia de aceasta optimizare..pur si simplu , ptr ca ariile in jurul marilor aglomerari e unde se suprapun majoritatea traselor.



De ce pun clipul respectiv?
Ca sa exemplific ce spuneam.Cu toate ca vagoanele astea noi au scarile concepute ptr acces mai facil ..sunt la peste 40 cm de prima treapta(ce sa vorbim de podea plana , sau altele) de peron.
Lasand deoparte starea peroanelor , cu gauri si denivelat.
Daca ptr o persoana adulta ..acest prag reprezinta o dificultate majora de acces(mai ales cu bagaje)..ce sa spunem de batrani , sau copii.Acest aspect limiteaza numarul de potentiali caltori , pe de o parte , ptr ca unii vor alege altceva..altii (cei cu copii) se vor reorienta pe logica de grup(daca unul din 10 nu poate , sau nu vrea ..vor merge toti catre ce pot si vor toti).
Nu vorbim de risc si siguranta (la noi inca nu au fost evenimente majore cu deraieri la calatori ..sa conteze in statistici, majoritatea accidentelor sunt de aici)...fiind foarte usor sa te duci sub tren...gap-ul dintre peron si vagon , permite unui om adult sa intre aplecat..ce sa vorbim de latime de pantof.
Nu e o gara uitata intr-un colt de lume ..are vreo 4 linii de trecere.


dan tm

Apropo de peroane, astea noi pe ce principiu se construiesc?

Peste tot unde sint peroane refacute sint foarte distantate de tren.

Am citeva poze mai vechi de exemplificare. Le-am luat de pe unde le-am postat ca sa nu le mai caut eu acasa.

DSCF4050 by David Daniel, on Flickr

DSCF4052 by David Daniel, on Flickr





Powered by API/PUM imgur uploader

in schimb pina la refactie in Gara de Nord peronul este altfel, intra mai spre tren. Din pacate nu gasesc postata decit o poza cu Malaxa dar se vede ca nu exista golul intre scara si peron. Timisoara Nord.
O sa merg sa fac niste poze mai explicite intr-o zi. Practic si din Desiro cobori ca si cum ai cobori o treapta.

20181129_160411 by David Daniel, on Flickr

De altfel in Arad am prins un moment cind la coborire din Desiro o femeie nu a fost atenta si si-a scapat piciorul intre tren si peron.
cind 2043 forma la peron pe 2608.

Xenos

Încă o chestiune, dacă frunzaverde citeste bine SF-urile scoase la licitatie de CFR Infra (si nu vad de ce n-ar face-o) înseamna ca CFR Infra merge total contra strategiei anuntate de RK. Strategie care insa nu are nimic concret, nu s-au reluat licitatiile pentru trenurile de lucru, anulate prin 2019 parca, nu s-au bugetat reparatii suficiente, nu s-a mai folosit trenul de lucru scos in campania electorala pe la Pojorata pentru o reparație demonstrativă....

cristi5

Acele proceduri de reconstructie totala au fost trimise la ANAP anul trecut. Se pare ca conform legii nu pot fi oprite.

Ce zice @frunzaverde e ca EU nu poate plati pt amandoua, si proiectare SF+PT reconstructie si RK pe PNRR.

Suna logic. Atunci o solutie pe care o vad e sa plateasca bugetul de stat SF+PT.

Xenos

E absurd să nu poată fi oprite. Se poate anula licitaţia.

subway

Doar daca ai motive temeinice altfel intri iar in clinciuri juridice din care iesim sigur pierzatori...

frunzaverde

#2634
Cum naibii sa nu poti opri si anula o procedura la un stadiu atat de incipient? Nu sunt specialist in drept, dar e absurdul-absurdului daca e asa - o aberatie kafkiana.

Anuntul ala tot ce face este sa anunte ca "statul isi doreste sa cumpere X" (in cazul nostru niste studii). Nu exista nici un contract semnat, nu exista nici macar o oferta depusa. Exista doar anuntul simplu ca statul isi doreste X : pregatiti si depuneti-va ofertele pentru X. Daca statul nu-si mai doreste (din orice motiv) X-ul respectiv, ar trebui sa fie banal sa anulezi procedura : nu exista vreun contract sau angajament, nu exista risc de coruptie, nu exista nimic.

In cazul asta avem doua optiuni :
- Legislatia din Romania este un mare rahat. In cazul asta trebuie schimbata, pe repede inainte.
- Ministerul nu poate controla strategia companiilor din subordine. Caz in care e o mare problema structurala de organizare a statului (si iar e nevoie de legislatie), pentru ca asta e rolul ministerului - sa coordoneze strategic.

Am vazut licitatii publice suedeze din perspectiva statului. Pana la semnarea contractului puteam anula practic oricand - motive precum "nu ne incadram in buget" sau "s-au schimbat circumstantele externe proiectului in asa fel incat nu mai este util" sunt suficiente (in caz ca cineva ar contesta in justitie anularea).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

Pai si daca se va schimba legislatia cu anulatul licitatiilor, se va aplica pt viitor

Cat despre controlul companiilor din subordine, asta e legea dupa care functioneaza CNAIR si cred ca si CFR. Una din OUGurile lui Boc

http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/133685

Articolul 4 e explicit...

Suedia e o tara frumoasa dar e irelevanta in cazul de fata.

frunzaverde

@cristi5 :

- Nu este drept penal - se aplica inclusiv la licitatiile in desfasurare (daca e nevoie de schimbat legea, ceea ce, am intrebat cativa oameni, nu pare ca ar fi nevoie)
- Nu vorbim de "administrare" - administrarea companiei nu ar trebui sa fie politica. Ci de liniile strategice generale, care e cu totul altceva. De altfel, OUG-ul ala este profund neclar si problematic - ar trebui modificat pe repede inainte. Ceea ce MT si Guvernul Romaniei pot face cu usurinta. Daca chiar doresc.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

ionut.damian

@frunzaverde, în situația în care se merge pe varianta cu RK, în loc de modernizare, cam cât ar putea să dureze licitația pentru aceste lucrări? Oare nu la fel de mult ca în cazul modernizărilor? Execuția RK probabil că va dura mai puțin, dar care va fi calitatea acelor lucrări? Avem experiențe anterioare cu 2 incidente feroviare (deraieri), care s-au produs în zone ce au trecut recent prin RK. Într-adevăr, în zonele respective au lucrat firme private, nu personal CFR, dar până la urmă CFR nici nu mai are capacitatea să desfășoare lucrări mai ample, din simplul motiv că nu mai are personal suficient și bine pregătit. În aceste condiții, din punctul meu de vedere, strategia actuală cu modernizări este "răul cel mai mic".

cristi5

Pe PNRR nu discutam de RK facut de CFR, pt ca EU nu va finanta asa ceva. Trebuie atribuit prin proces competitiv

Poti sa dai exemple concrete de RK unde au avut loc accidente?

Xenos

Quote from: cristi5 on March 03, 2021, 11:32:31 AM
Pe PNRR nu discutam de RK facut de CFR, pt ca EU nu va finanta asa ceva.

De unde rezulta asta si de ce? As fi chiar curios....