News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

AndreiB

Trenul ala de 07:00 are un orar perfect pentru trafic de business. Pacat ca nu exista Gara Pipera inca. Are insa doar trei vagoane in compunerea de baza, la fel ca multe pe M800. Daca doar asta e cererea preconizata, inseamna ca CF are o cota de piata minuscula pe B-CT. Pentru o magistrala (aproape) complet modernizata, cu viteze comerciale de >100km/h asta ar trebui sa le dea de gandit la MT.

vancouver

Trenul ala de 07:00 de la Cta la Bucuresti trebuia sa fie clar fara oprire si sa mearga tot fara oprire mai departe la Brasov. Practic trenul in oglinda al celui de 07:00 de la Brasov la Constanta. Si evident inapoi la 19:00 din Brasov, asa cum celalat "IC" pleaca la 19:00 din Cta spre BV.

Atunci stii o treaba: si din Cta, si din BV ai tren de business la 7 si la 7 dupa amiaza catre Bucuresti si catre BV, resp. CTa. De asemenea ambele ajung in jur de ora 9 (resp. 9 seara) la Bucuresti, deci la 9 si 21 ai tren de business de la Bucuresti spre Cta si BV.

De asemenea pe acest tren trebuie sa fie posibil sa se cumpere bilet si din tren, plata cu cardul, pret dublu. Omul de business isi permite asta si nu are timp sa stea prin gara pe la casa de bilete. In Germania sistemul cu plata in tren la suprapret este folosit de ca. 10% din utilizatorii de ICE.

Daca trenul de 07:00 din Cta spre Buc va opri in Medgidia, Cernavoda, etc., clientul de business o sa mearga o data si a doua oara nu o sa o mai faca. Asa nu atragi clineti, ci iti bati joc de infrastructura si tot ce atragi sunt navetisti care locuiesc intamplator de-a lungul liniei de viteza - dar chiar si pentru aia sosirea in Buc. la 9:20 e ciudata si aiurea. Ramane client de baza bunica de la Fetesti care-si viziteaza o data pe luna nepotii din Bucuresti...
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Sorinus

De la Brasov, poate, dar de la Constanta, n-o sa vina omul de business cu trenul la Bucuresti (face 3h cu masina point to point). Sau daca vin, sunt putini si irelevanti. In schimb, ai fi surprins ce trafic genereaza mai ales Fetestiul si Calarasul/Slobozia (Ciulnita). De fiecare daca cand folosesc trenul spre Cta (cam de 2-3 ori pe an), la dupa Fetesti se 'aeriseste' vagonul.

vancouver

N-am spus nici o clipa ca nu trebuie trenuri cu oprire in Ciulnita si Fetesti. Nu stiu frate de unde le scoateti. Ori sunt eu idiot ori voi. Deja m-am saturat. Unde puii mei am spus ca nu trebuie trenuri care sa opreasca in Ciulnita sau Fetesti? Am spus doar ca trebuie si unul dimineata fara oprire. Chiar e asa de greu de inteles?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Ca sa fie clar: eu am cerut mers cadentat intre Bucuresti si Constanta. Un tren pe ora direct, fara oprire, si unul (decalat cu 20-30 de minute) cu 5-6 opriri. Si o data la 2 ore si un regio. Asta e ce am cerut eu.

Si in mocirla de doi lei in care se scalda calea ferata de la noi, ce avem? 6 perechi de trenuri pe zi de la Cta si Buc. Din care 2 directe si 4 cu oprire. Si acum vine cu marinimie uriasa CFR si ne mai baga un tren. Unul singur. Doar de la Cta la Bucuresti, nu si invers. La ora 7. Ora perfecta de business. Si zic si eu de colo, ca daca tot a bagat un tren in plus, hai sa-l faca fix pe segmentul pentru care ora aia e ideala.

Dar, gata, daca am zis sa-i suprime din opriri am devenit deja mare inamic al celor din Fetesti si Ciulnita. Unde puii mei, cand eu cer in loc de 4-5 trenuri cu oprire la Fetesti si Ciulnita, sa se bage 16 pe zi ! ! ! !
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

frunzaverde

#2660
Traficul de business este in momentul asta aproape zero - si va fi aproape zero pana cand nu vom scapa de COVID. Sa bagi acum un tren pentru "trafic business" e pur si simplu risipa de bani, in conditiile in care majoritatea lumii lucreaza de acasa (Pipera s-a golit practic complet) si deplasarile s-au redus cu 80-100%. Si mare parte din putinul trafic esential care exista se face cu masina, din frica de infectie.

Asta cu opririle intermediare este (inca) o falsa problema. 2h vs. 2h15-2h20 pentru opriri in Medgidia - Ciulnita - Fetesti - Bucuresti Baneasa este o diferenta suficient de mica incat sa nu insemne nimic pentru nimeni. Intr-un an normal, ai putea avea cateva trenuri (turistice si de business) care sa mearga direct, dar in conditiile in care traficul s-a prabusit, e doar risipa. Apropo, un tren cu plecare la 7:00 din Constanta nu este prea prielnic pentru nici un fel de trafic de business. Mai degraba pleci la 8:00 si nu te trezesti cu noaptea in cap.

@sorinus : Nu, nu sunt de acord. Stiu oameni care chiar au nevoie sa ajunga la Constanta pentru diverse afaceri (port, dar si CERONAV), si din Bucuresti si din Brasov. Nu au probleme in a folosi trenul : cu tren+taxi chiar ajungi substantial mai repede decat cu masina, mai ales vara, cand poti prinde un dop. Si anumite activitati se pot face intr-o singura zi, in loc de doua. Acum, insa, din cauze de COVID, cu totii merg cu masina. Invers (Constanta - Bucuresti) nu stiu pe nimeni.

Cadentarea, in conditiile in care mare parte din trafic este turistic si 0% este de naveta este contraproductiva total. Cu aceleasi trenuri cu care ai face "cadenta de o ora" ai putea avea tren la 30 de minute in intervalul interesant pentru turisti (6:00-10:00 dinspre Bucuresti + perechile de intors, care ar servi ipoteticului trafic de business spre Bucuresti; 18:00-23:00 dinspre Constanta + perechile dinspre Bucuresti, care, la fel, ar servi si ipoteticului trafic de business). In restul timpului, si un tren la 3 ore ar trebui sa ajunga.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

oc7avian

Acest tren (Tomis Express) a devenit favoritul meu. Pe bune că mă face să mă gândesc să mă mut înapoi la Brașov, mai ales că se preconizează că voi lucra hibrid. Ca idee, la clasa I seara (București -> Brașov) e încărcare ~30-40%  (joi și vineri am mers eu). Iar la București coborau multe multe persoane.

La clasa I au schimbat vagonul cu un 10-90. Este superb să lucrezi din el. Ideal ar adăuga hotspot WiFi. În Softrans tot timpul am avut semnal mai bun decât de pe propriul telefon (mult mai puține întreruperi, capabil inclusiv de ședință online).

Timpii de parcurs se respectă în mare. Iar lipsa opririi la Ploiești e gură de oxigen pentru că nu mai e sardiniadă. Mai ales în pandemie refuzam să iau trenuri înainte de 8pm pentru că era sufocant prima parte din drum.

Legat de timpii de parcurs, încep să cred că pe Constanța -> București există un potențial neexploatat. Am fost surprins ca vineri să ajungă trenul în Gara de Nord cu 11 minute mai devreme. Adică a făcut 1h 47min.

Xenos

Orice s-ar spune acelasi tren demonstreaza ca si pe Buc-Brasov e un potential de timp neexploatat, un 2 h 20 min maxim cred ca e realizabil fara probleme cu opririle clasice de rapid, pe ambele sensuri.
O alta problema relevanta pentru un trafic de calatori care apreciaza confortul ar fi o compunere stabila, cu vagoane ok si curate. Sa nu se schimbe tot timpul compunerea trenului, numarul si tipul vagoanelor etc. Sa stiu la o adica faptul ca vagonul 4 e vagonul ala bun de clasa I pe care l-am nimerit o data, il voi nimeri si data viitoare.

Sorinus

Ce vroiam sa spun e doar ca cei 5 oameni de business ce fac drumul astazi cu trenul ''de business' nu au o pondere asa mare incat sa renunti la cele cateva zeci de plebei ce-i poti aduna de pe traseu. Ma refer la o zi average din an, ca azi de exemplu. Si nici ei nu-s asa sensibili la cele 15-20 minute.

Mai tentant ptr CFR cred ca as fi eu: platesc bilet full, merg la Cta relativ des, imi place trenul, pot sa-mi ajustez un pic orarul sa nu fiu asa sensibil la ore.

De ce nu iau trenul: 1) E plin de studenti joia, vinerea si duminica. Trebuie sa-mi iau la clasa 1, adica 100ron. 2) Are intarziere. Da, pe superba linie de 160 spre Cta, se intampla relativ des (30%) din cazuri sa aiba intarziere serioasa.

Intr-un singur drum (acum vreo 2 ierni), am plecat cu intarziere din Bucuresti, am oprit in Baneasa si apoi in Pantelimon (cam o ora) ca i s-a facut rau cuiva si am asteptam sa vina ambulanta pe coclaurile garii Pantelimon, apoi am mers cu diesel ca era frig si avea ceva catenara, evident la viteza mai mica. Am intarziat am 2h, pe un drum de 2.15.

Altadata nu stiu de ce a oprit 30min la Sarulesti, ca era unii panicati in jurul meu ca pierd avionul.

3) Pretul, desi mi-l permit, nu e mic fata de masina, iar daca suntem 2, si mergem dus-intors, ies mai ieftin cu masina. Deci nu ma imbie sa accept cele de mai sus.

Iar serviciile ptr asa zisul pasager business sunt ok si ptr corporatisti. Un vagon bar de exemplu.




AndreiB

Eu cred ca 99% din problemele legate de aglomeratie, studenti, navetisti etc se rezolva prin cumpararea de vagoane noi dedicate pentru Brasov-Bucuresti-Constanta, astfel incat toate trenurile sa aiba o compunere mai aproape de maximul posibil  - 15 vagoane, fata de 4-5 cat e uzual acum. Detasate in Brasov si trimise inapoi la Bucuresti cu prima trasa. Ok, cateva trenuri vor cara aer dupa masa intr-o zi ploioasa de saptamana, dar nu prea conteaza. Vagoanele sunt ieftine si costul marginal al utilizarii lor suficient de mic astfel incat atractivitatea per total al unui sistem feroviar care sa iti poata garanta flexibilitatea calatoriei (inclusiv sa gasesti loc in ziua plecarii) depaseste costul marginal modic. Avand in vedere ca numarul de calatori pe calea ferata s-a prabusit complet (55m vs. varful de 400m), mai ales pe rutele unde vmax e competitiva cred ca trebuie sa vorbim de cresterea numarului de locuri oferite, nu de solutii pentru a reduce cererea de calatorie.

oc7avian

#2665
Corect, pe București -> Constanța este clar o problemă deoarece adună des 20min întârziere. Brașov -> București a părut mai stabil, cu variațiuni între -2minute și +10 minute.

Cel puțin pe București - Brașov ai alternativă IR care oprește peste tot la 30 de minute diferență. Deci e ok să existe un express dedicat orașelor majore.

Dacă mergi relativ des înseamnă că poți profita de cardul TrenPlus. Ai 25% reducere din tariful full. Deci Brașov - Constanța devine ~92lei la clasa I. Sau ~67lei din București.

Vagonul de clasa I pare să fi devenit titular. Doar pe 10-90 104 am prins ultimele 2 săptămâni, iar înainte tot doar același alt vagon a fost folosit (dar condiții mult mai rele pentru cum era descris trenul). E proaspăt ieșit din reparații în februarie parcă cel de acum.

Timpul ăsta mic e scos pentru că trasa e făcută cu puține vagoane, dacă îmi aduc aminte bine explicațiile primite aici. Restul au multe vagoane scriptic în trasă.

nirolf

În sfârșit au umplut gaura de seară dinspre Valea Prahovei, sper să aibă multe vagoane duminică seara când trece Covid-ul.



CFR Călători introduce un nou tren pe Valea Prahovei de la Brașov la București cu vagon pentru biciclete



Quote

CFR Călători anunță că pentru ca turiștii să se bucure de un weekend prelungit pe Valea Prahovei, la întoarcerea spre casă, a adaugat suplimentar în circulație, în zilele de duminică, trenul IR 1730, cu plecare din Brașov la ora 17:55 și sosire în București Nord la ora 20:32.

Program

Durata de parcurs a noului tren este de 2 ore și 37 minute și are opriri în stațiile: Predeal, Azuga, Bușteni, Sinaia, Comarnic, Câmpina, Ploiești Vest. Astfel, pe ruta Brașov – București Nord în intervalul orar cel mai solicitat 17:00 – 19:00, turiștii au la dispoziție 3 trenuri ale CFR Călători, dintre care 2 trenuri între 17:00 – 18:00 (vezi mai jos Anexa).


Xenos

@AndreiB: plus 1

@nirolf: De fapt ei scosesera nu mai putin de 3 trenuri, comasand IR-urile dinspre Baia Mare cu fostul Brasov-Bucuresti-Constanta si IR-urile de la Tg-Mures cu cel de la Sibiu (fost Timisoara).
Acum revin un pic la normal, IR-ul nou introdus tine cont de necesitatea de a oferi trenuri mai multe si mai corect compuse duminica dupa-amiaza spre Bucuresti, dar se pot face mai multe lucruri.

cristi5

Foarte interesant efectul pozitiv al eliminarii opririi in Ploiesti Vest. Am fost totdeauna neplacut impresionat de invazia de la Ploiesti, dupa un drum de N ore de la Arad cand incercam sa ma mai odihnesc un pic dimineata, inaintea unei zile pline in capitala...

Ma gandesc ca daca acolo ar opri un S-bahn ieftin ploiestenii nu s-ar mai sui peste calatorii trenurilor de lung parcurs...

AndreiB

#2669
Experienta in alte locuri arata invers, din ce am vazut eu. Tu ce ai prefera - 36min naveta cu Ister sau 1h cu S-Bahn? In Reading, trenurile IC sunt pline spre Londra (pre-pandemie), cu comentarii similare de la calatorii de lung parcurs, iar cele cu opriri sunt goale (la plecare, se umplu pe parcurs). Atata vreme cat S-Bahn nu ofera alte avantaje (e.g. legatura directa Pipera), nu cred ca vor atrage prea multi calatori. Dar Ister are doar 2-3 vagoane de clasa de obicei. Daca ar avea 10 vagoane (pe care le-ar detasa partial la Brasov sau Sibiu), ar mai conta ca fac si Ploiestenii naveta cu el?

S-Bahn ieftin exista si azi - si la CFR si la Regio Calatori si la TFC. La CFR diferenta e de 150 de lei pe luna intre IR si R pentru Ploiesti. 7.5 lei pe zi pentru 50min pierdute. Daca un salariu mediu net e 4,200 lei in Bucuresti si se lucreaza sa zicem 160 de ore pe luna (40x4 saptamani), un calcul grossomodo e de 26 de lei pe ora. Personal nu cred ca cineva care e dispus sa faca naveta aproape 2h pe zi (cand adaugi door to door) si castiga 25 de lei pe ora ar fi dispus sa piarda aproape inca o ora pe zi pentru a economisi 7.5 lei - cam 25% din salariul mediu orar.

Si in plus gandeste-te si la veniturile CFR. Un navetist cumpara cam 11 abonamente de 310lei pe luna (sa zicem o luna pierduta de concedii). 3,410 lei pe an. Lifetime customer value mult mai mare decat un calator pana la Arad de cateva ori pe an.

Daca am fi cumparat 500 de vagoane in plus in loc de licitatiile minune ale ARF-ului, era un non issue aglomeratia pe rutele populare.