News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Dan027

#240
Quote from: TibiV on May 27, 2017, 11:31:31 PM
Nu exista nici un contract semnat (nici macar anuntat) pentru SF in zona aia...

Poate baietii aia masurau conducte Transgaz, dar mai probabil vreo investitie turistica privata.

O sa cercetez ce s-a mai intamplat de cand am primit acest raspuns, daca s-a intamplat ceva.



Quote@Dan027 ziceai într-un post anterior că soluţii se găsesc. Dar nu trebuie să le găsească CFR-ul. Ce-am făcut eu nu e o soluţie, a fost o necesitate. Şi e o mega-porcărie, pentru că încă unul ce dormea în tren a devenit un încurcă lume pe drumeagurile patriei. O să fac mişcarea inversă? Greu de crezut deşi urăsc să mâ ţin de covrig.
Stiu ca situatia este tragica, dar ... nu cred ca vreau sa continui discutia in sensul asta. Totusi trebuie sa intelegem un lucru, exista solutii pentru orice (mai bune sau mai putin bune), totul este sa vrem. Eu personal vad o problema in faptul ca CFR-istii nostri nu au nici o motivatie sa faca ceva bun, si asta pentru ca nu sunt rasplatiti cand fac lucruri bune, si pentru ca nu sunt trasi la raspundere cand fac tampenii. (Daca doar ii tragi la raspundere cand fac tampenii, nu o sa mai faca nimic, pe sistemul: "timpul trece, leafa merge")

Inca nu mi-e clar care sunt toti factorii constructivi ai caii ferate care influenteaza sarcina maxima pe osie. Toata lumea zice de tipul sinei, dar mai avem niste suduri, niste macazuri, un terasament, niste prinderi, etc.

Dan027

#241
Quote from: TibiV on April 05, 2017, 12:07:55 AM
PS
Despre Predeal-Brasov
Celor care sustin cu disperare necesitatea unei noi solutii, "revolutionare", care sa "faca fata "nevoilor in crestere" de pe Predeal-Brasov (sau invers)...
In ambele filme, fiecare tren se intersecteaza cu un singur tren din sens opus.... In jumatate de ora !
Doar in al doilea video, din sens opus vine un tren de marfa... Cu 27 de vagoane, dupa numaratoarea mea...
Cam subtire pentru o CF ajunsa "la capatul limitelor"...

Am si eu un video. O:-)
Ia sa ne uitam la traficul feroviar de la ora 6 pana la ora 12 in Sinaia din 2017.



In 6 ore trec 22 de trenuri, deci 3-4 trenuri pe ora... comparand cu traficul "observat" de tine de un tren in 30 min in 2014, adica 2 trenuri pe ora, s-a inregistrat o dublare a traficului in 3 ani.
Capacitatea pentru o cale ferata dubla cu ERTMS instalat, ar fi 150 trenuri pe zi, sau cel putin astea sunt valorile de referinta pentru sectiunile de cale ferata ce vor fi modernizate. Pe linile cu trafic mixt (calatori+marfa) ERTMS 2 ar sporii capacitatea cu 25%, deci putem zice ca avem o capacitate de 120 trenuri pe zi pe Brasov-Predeal si un trafic presupus de 80 trenuri pe zi. Concluzia: folosim 66% din capacitatea liniei momentan.

Iar pe Bucuresti Ploiesti stam cam asa daca ne bazam pe traficul din filmarea asta:



27 de trenuri in 6 ore => 100 trenuri pe zi => 85% din capacitatea liniei fara ERTMS, 70% cu ERTMS.
Valoarea aia de referinta a traficului merge depasita, dar odata depasita se pune problema unui eventual upgrade (in sensul de sporire a capacitatii), daca imi aduc bine aminte vazusem intr-un document al CE ca pe o cale ferata din Germania se inregistra o depasire cu peste 80% a traficului.


Si inca un video.  :-[



Cate au fost in 35 min?   :p

@frunzaverde, stii de ce sa restrictionat numarul de trenuri de pe Bucuresti - Constanta?  :D


Acest post este doar o replica la o observatie acida, menita sa conduca la coduca la concluzii eronate.


L.E: Mda, e o greseala in calcule, sunt 150 de perechi de trenuri, nu trenuri ... deci procentele se injumatatesc: respectiv 30-40% din capacitate pe Predeal - Brasov si 40-50% din capacitate pe Ploiesti-Bucuresti...

frunzaverde

#242
Quote from: Phenol on May 28, 2017, 09:39:54 AM
LE.: Nu am gasit sursa, dar dupa cum am citit, la fel se va proceda si la Zam pe M200

Vezi aici pentru capatul dinspre Deva: http://www.cfr.ro/files/doclic/ReabilitareCurticiSimeria2c-3/TR.2-C_1/LOT%201/TERAS+SUPRA%20CF/desene/INT%20CAMPURI%20SURDUC%20ILTEU/PLAN%20SITUATIE.pdf

Si aici pentru capatul dinspre Arad: http://www.cfr.ro/files/doclic/ReabilitareCurticiSimeria2c-3/TR.2-C_1/LOT%201/TERAS+SUPRA%20CF/desene/INT%20CAMPURI%20SURDUC%20ILTEU/PLAN%20SITUATIE%20(10).pdf.

Exact ca si pana acum, se pastreaza un singur fir, firul 1, desi firul 2 nu incurca pe nimeni cu nimic niciodata si putea fi pastrat pentru totdeauna. Dezasamblarea firului 2 este trecuta la faza I (lunile 1-12 din 36 luni durata proiect), pentru ca apar demolari podete si poduri in fazajul general al lotului; nu exista alte podete si poduri decat pe segmentul care se va simplifica.

Deci, desi nu are nici o logica sa simplifice segmentul ala, CFR va plati pe cineva sa o faca...

Aceiasi magarie se va face si la Augustin - Racos, si acolo exista(u) discutii sa se pastreze doar ca infundata dinspre Brasov... Nu am vazut proiectul, asa ca nu pot spune ce solutie au ales. Dar presupun ca daca pana acum peste tot au practicat scoaterea instant a unei sine din doua pe variantele vechi, vor face cu siguranta la fel si pe Augustin - Racos.

Cred ca rationamentul de mai sus imi da dreptul la o opinie, nu crezi? Imi cer scuze daca cumva am fost prea dur - problema mea nu e cu discutia intre linii duble si simple ci cu inclinari la 45 de grade ale liniei, opriri la granite Schengen ca sunt granite Schengen si cu noua linie ferata HSR propusa pe la Aciliu...

Quote from: Dan027 on May 28, 2017, 03:59:39 PM
@frunzaverde, stii de ce sa restrictionat numarul de trenuri de pe Bucuresti - Constanta?  :D

"Scăderea capacităţii de circulaţie din cauza efectuării lucrărilor de reabilitare". Atat este specificat in DRR. Saturarea a fost pusa in 2006 si nu a fost ridicata pana azi.

Quote from: Dan027 on May 28, 2017, 03:59:39 PM
...

Sunt sub 55 de perechi zilnic chiar si in cea mai aglomerata zi pe Ploiesti V. - Predeal, din care 28-29 de calatori. Mediana e la sub 50 de perechi zilnic. S-a inregistrat o crestere cel mult modesta a traficului intre 2014 si acum (cel mult 2 perechi in plus la calatori si neglijabil la marfa).

Dincolo de 100+50 CFR Infrastructura va fi nevoita sa faca management de trafic, adica sa refuze trase prea lente sau prea rapide, sa refuze cereri de alocare si sa ofere alocari la alte ore decat cele dorite etc. Dar 150 de perechi pe zi, mai ales cu ERTMS (dar chiar si cu INDUSI + TMV) e inca foarte putin, mai ales ca linia are viteze maxime relativ mici, oferind posibilitatea unor fluxuri de circulatie relativ constante.

Spre comparatie, avem linii duble in Europa super-aglomerate, cu capacitati efectuate de 500+ perechi/zi respectiv o pereche la doua minute la ore de varf.

Traficul pe Ploiesti - Brasov nu a crescut deloc din 2014 pana acum. Exista doua trenuri in plus de calatori. La marfa nu se observa diferente. Nu poti trage concluzii (mai ales nu concluzii statistic valide) dintr-un singur punct de date (o singura observatie). Absolut nici un fel de concluzii. Ai nevoie de multiple puncte de date.

Ma bucur insa ca ai inceput sa-ti corectezi observatiile gresite cand ti-ai dat seama ca rationamentul tau e plin de erori. Sfatul meu e sa te gandesti cand ajungi la concluzii revolutionare "de ce naibii nu e implementat asa ceva in X". Sau "cum naiba nu se compara calculele mele cu realitatea?". Ai fi evitat sa scrii tot ce-ai taiat daca te gandeai un pic ca frecventele pe Bucuresti - Brasov sunt, la calatori, foarte proaste fata de ce exista in restul Europei pe linii duble. Si apoi daca ai fi extins rationamentul la "dar si pe-acolo trece marfa". Si apoi ai fi realizat ca nu se poate ca Brasov - Ploiesti sa fie saturata decat daca : a) CFR a masluit calculele de capacitate (putin probabil, ca n-au motive) sau b) ai gresit tu la calcule.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Quote from: Dan027 on May 28, 2017, 03:59:39 PM
In 6 ore trec 22 de trenuri, deci 3-4 trenuri pe ora... comparand cu traficul "observat" de tine de un tren in 30 min in 2014, adica 2 trenuri pe ora, s-a inregistrat o dublare a traficului in 3 ani.
Mai omule, dar disperat mai esti sa ai dreptate...

Eu nu am observat personal nici un trafic...
Pur si simplu am constatat ce se vede pe o filmare din 2014 (nu am "ascuns" vechimea filmarii...).
OK, s-a dublat traficul in 3 ani.
Tot nu justifica mega-tuneluri de baza.

Nu cred ca TUI-ul prin mega-tunele de baza pe Ploiesti-Brasov va fi acelasi ca pe Fetesti-Ciulnita.
Recuperarea costurilor va face prohibitiva acea ruta.

Varianta ca statul sa isi asume costurile respective mi se pare de asemenea prohibitiva pentru "tax-payers". Mai ales ca (si) eu sunt unul dintre aia... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dan tm

#244
Quote from: Phenol on May 28, 2017, 09:39:54 AM

Daca te uiti pe prima pagina Reabilitarii Sighisoara - Brasov de pe forumtrenuri.com la prima postare:

QuoteTraseul actual prin Augustin si Rupea ramine in functiune insa nu va fi modernizat.

In postul respectiv apar cateva detalii despre AM din 2014, insa linkul nu mai este activ.

Acordul de mediu aici

http://www.anpm.ro/anpm_resources/migrated_content/uploads/106413_EA%20SIGHISOARA%20BRASOV.pdf

rizzuh

Quote from: TibiV on May 27, 2017, 10:29:21 PM
Quote from: frunzaverde on May 27, 2017, 09:29:18 PM
Logica CFR e inexistenta, nu ai vazut exponatul "directoras CFR infrastructura" acum banat pe forum?

Ba daaaaaa.... :lol:

Nu voi uita in viata mea cele "doua mici detalii" pe care exponatul nu le stia:
- La granita HU-A trenurile opresc nu pentru ca este o mega-gara/mega-oras... ci pentru ca sa schimba sistemul de alimentare
- Elvetienii, fir-ar mama lor, inca cer declararii vamale...
:lol: :lol: :lol:

Pentru mine postarea aia  :lol:"Vezi ca nu stii (nici) asta..." este postarea anului...  :lol:

Despre cine este vorba aici? Si un link la postarile respective? :lol:

TibiV

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=69.msg145008#msg145008

Asta e "cireasa de pe tort"... :lol:
Dar mai gasesti cateva pagini inainte si cateva dupa...  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rizzuh

Aaah... il stiu pe domnu' :lol:

Pentru amuzamentul nostru, @Ionut, de ce nu este acces la pagina de profil? Vreau si eu un link de "show all posts from this user" :D

Click pe "mr. L" duce la: http://forum.peundemerg.ro/index.php?action=profile;u=2757. Care imi da asta: http://imgur.com/a/QXLQQ

Dan027

^pentru aia a fost banat?

Apropo de lucruri interesante:



Trains on right side

Trains on left side


Ionut

Din cauza unor domni ca mr.L am blocat accesul userilor la profilul altor useri.
:cheers:

cavver

Quote from: Ionut on May 29, 2017, 12:14:46 PM
Din cauza unor domni ca mr.L am blocat accesul userilor la profilul altor useri.
:cheers:
Si asa obligi alti useri sa cearna din posturi continutul de calitate.

frunzaverde

#251
Quote from: Dan027 on May 29, 2017, 12:13:09 PM
harta

E un picut simplificata. In Austria se conduce pe ambele parti ale caii ferate - anumite segmente (cele dublate inainte de anii 1938) directia generala e circulatia pe partea stanga a caii (Viena - Graz de exemplu), petru cele dublate/construite dupa 1938 directia e pe partea dreapta a caii. Austria incearca conversia la circulatie pe partea dreapta pana in 2030.

In Cehia toata zona de sud-est (inclusiv magistrala Breclav - Prerov si magistrala Prerov - Ostrava - Bohumin) operau pe partea stanga pe cand restul liniilor pe partea dreapta. Rezultat? Uite aici o pasarela de schimbat sensurile de circulatie intre sensuri (pentru trenurile care veneau de la Praga si se duceau spre Ostrava fara a incurca traficul Ostrava - Prerov (la viteza): https://goo.gl/maps/QtS8hw7A2et. In 2012 le-au convertit la circulatie pe partea dreapta odata cu implementarea ERTMS (liniile fiind deja echipate cu semnalizare clasica bidirectionala (sau banalizata, daca preferam terminologia CFR)).

S-ar putea sa-ti placa si hartile astea: http://www.bueker.net/trainspotting/voltage_map_europe.php.

Gasesti diferente de electrificare, de semnalizare, de gabarit etc.

Si tot pe pagina lui (aici: http://www.bueker.net/trainspotting/maps.php) gasesti harti detaliate (corecte geografic) ale retelei europene de cai ferate.

S-ar putea sa ti se para interesante tari ca Cehia sau Franta; a se vedea ca au mentinut in paralel multiple sisteme distincte de electrificare. Timp de >50 de ani.  A fost mereu mai ieftin sa mentina si sa upgradeze infrastructura veche decat sa o darame si reconstruiasca. Chiar daca implica costuri cu locomotive multi-sistem (si inainte de anii '70 cu flote distincte de locomotive pentru fiecare sistem electric).  Si tot de-acolo poti afla pe scurt cum s-a ajuns la 25 kV si la 15 kV si 16.7 Hz ca sisteme standard de electrificare in Europa.

Quote from: Dan027 on May 29, 2017, 12:13:09 PM
^pentru aia a fost banat?

Nu, nu. Atacuri la persoana (cu cereri de retrageri de cetatenie la adresa mea), spam, script (probabil ceva gen automator) de dat minusuri...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

#252
Mai pe scurt:

O mizerie a unuia care credea ca le stie pe toate, dar de fapt nu stia nici ca B vine dupa A...
Deh, alfabetul este greu...

Mai are frati pe aici... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

strainu

Quote from: cristi5 on June 03, 2017, 06:17:19 PM
Quote from: nenea_hartia on June 02, 2017, 07:32:32 PM
(...) dar ar trebui măcar tras un semnal de alarmă în privința întârzierilor în construcție și soluțiilor tehnice demne de anii '50. Sunt și angajați CFR pe acest forum, ar putea veni și ei cu 1-2 idei pentru un text. Felul cum concepe, implementează și urmărește CFR aceste proiecte mi se pare catastrofal și vorbim aici de sume uriașe de bani. O opinie extrem de critică a API (...) mi se pare extrem, extrem de necesară.

Au mai existat idei de a da mesaje pe domeniul CF si nu s-au concretizat inca prea multe.

Eu as propune un mesaj simplu, bazat pe fapte concrete, ceva de genul:

Dacă asociația nu vrea, poate o petiție semnată în mod individual de cei interesați?

E destul de evident că forumul e foarte înclinat pe partea de auto, dar asta n-ar trebui să constituie un impediment. Dacă e vorba de o lipsă de knowledge pe partea de CF, poate se poate rezolva prin ceva consultanță?
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

Ionut

Nu e vorba ca nu se vrea. Deocamdata trebuie o pozitie clara. Puteti gandi ceva daca vreti si aprobam apoi in API.
Doar sa nu va suparati pe noi daca nu o sa se aprobe...