News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

adymartianul

3:07 doar in teorie  ;) Eu n-am prins niciodata sub 3:30

rizzuh

Auzi, nu incepe cu intarzierile, ca e la moda la CFR sa adauge intarzierile din cauza infrastructurii proaste in timpul obisnuit. Si dupa iar intarzie :lol:

Andi

Ala nu e comunicat din 2016?

alexa_adrian2001

Exista cumva o harta cu toate magistralele de cale ferata cu sectiuni in lucru/licitatie/propuse? Exact ca si pt autostrazi? Ce-i drept apare pe acea harta dar nu imi este clar care sunt sectiunile modernizate(putin si ele) si care nu.

RaduC

 :jawdrop:

Quote from: TVlad on May 27, 2017, 09:56:06 PM
QuoteApropo, stii ca pe Campina - Predeal au fost doua greseli de proiectare CFR care au rezultat in limitari permanente pentru ca sinele nu se aliniau cum trebuie acolo unde plansele se lipeau? Si acolo e 50 km/h ca serpuie linia?
Nu, nu stiam.
S-au luat, sau se vor lua masuri de remediere a acestora?

:) asta e una din ele, intre Sinaia si Poiana Tapului:



Cealalta e intre Breaza si Nistoresti:



rizzuh

#275
^ Pe bune? Au lasat sinele asa? In ambele situatii imbinarea proasta este la mica distanta de o curba, de ce nu au putut sa retraseze acea curba si sa inlocuiasca cateva sute de metrii de sina? >:(

adymartianul

De ce le-au receptionat asa?

cristi5

#277
Quote from: alexa_adrian2001 on June 13, 2017, 02:31:03 PM
Exista cumva o harta cu toate magistralele de cale ferata cu sectiuni in lucru/licitatie/propuse? Exact ca si pt autostrazi? Ce-i drept apare pe acea harta dar nu imi este clar care sunt sectiunile modernizate(putin si ele) si care nu.

Te referi la asta?
http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=7/46/25/0

Are proiectele de reabilitare CF, inclusiv cele propuse dar
- sunt marcate doar diferentele de traseu (variante de viteza)
- diferenta de culore intre cele neatribuite (propuse) si cele atribuite pote fi mai buna
- "click-ul" pe segment pt a afla informatii suplimentare despre proiect e (si mai) dificil pe mobil pt ca segmentele (variantele de viteza) sunt scurte

Orice propunere de imbunatatire e binevenita...

De notat si ca CFR lucreaza cu FIDIC rosu, deci "propus" inseamna ca exista proiect (prost si inapoiat tehnologic, dar exista), AC, AM...

voicul

Românii vând locomotive suedezilor

Softronic Craiova a semnat un contract cu operatorul feroviar de marfă Green Cargo din Suedia pentru livrarea în vara anului 2018 a două locomotive Transmontana.

Locomotiva produsă de Softronic Transmontana poate să tragă până la 3.000 de tone, de două ori mai mult decât un tip de locomotivă utilizată frecvent în Suedia, scrie railcolornews.com.

Achiziţionarea noilor locomotive electrice face parte din strategia Green Cargo de reducere a costurilor de transport.

În vara anului 2015, locomotiva Transmontana nr. 019 a fost trimisă în Suedia pentru teste. Aceasta a fost testată de către Rush Rail şi Green Cargo. A primit chiar şi un nume suedez: Rödluvan (Scufiţa Roşie).

http://www.money.ro/romanii-vand-locomotive-suedezilor/

Gendan

^^

Am zambit putin cand am citit stirea de azi dimineata. Am zambit putin mai mult, n-am verificat thread-ul asta si dublasem postarea la material rulant (fixed now).

Oricum, mi se pare tare ca fix in Suedia exporta Softronic. Nu stiu cum se poarta cu angajatii sau ce politica de CSR au. Par insa ca investesc in cercetare si ma bucur ca au reusit sa atraga comenzi. Stie cineva cam cat de competitivi sunt in piata de locomotive? Imi imaginez ca la 6000 kW putere, nu sunt incredibil de multe optiuni disponibile.

frunzaverde

#280
Quote from: Gendan on July 04, 2017, 02:53:21 PM
Nu m-am putut abtine. Mi se pare tare ca locomotivele Softronic se exporta fix in Suedia.

E foarte, foarte simplu:

Green Cargo are nevoie de completari low-cost pentru Rc-uri, o parte din Rc-urile lor ajungand la capatul vietii.
Nevoile lor sunt:
1. solutie low-cost
2. cat mai similara cu Rc-urile din punct de vedere al exploatarii si comportarii pe sina si din punctul de vedere al pregatirii mecanicilor.
3. compatibila cu Rc la tractiune (inclusiv cuplari multi-locomotiva).

Deci pe scurt, daca ar gasi pe undeva niste Rc-uri ar mai cumpara cateva. SSRT nu mai are de dat; SJ nu mai are de dat (si SJ o sa intre in deficit de locomotive la tractiune in jur de 2020); alti operatori nu mai au de dat. ASEA/ABB nu mai fabrica asa ceva (nici macar fabrica nu mai exista).

Singurii care mai fabrica ceva pe platforma ASEA Rb-Rc sunt Softronic in Craiova in toata lumea. Deci s-au dus la Softronic. Au luat doua bucati pentru experimentare.

Alternativa, de a cumpara lucruri noi pe alta platforma e si ea urmata de GC: au cumparat Traxx-uri in 2008-2012, urmeaza sa mai aiba o licitatie de ceva similar in 2018. Dar nu au nevoie de fineturi pentru a inlocui Rc-urile pe moarte pe rute secundare grele: trasul cu 30 la ora nu justifica o platforma noua si incompatibila cu Rc.

Quote from: Gendan on July 04, 2017, 03:09:25 PM
Oricum, mi se pare tare ca fix in Suedia exporta Softronic. Nu stiu cum se poarta cu angajatii sau ce politica de CSR au. Par insa ca investesc in cercetare si ma bucur ca au reusit sa atraga comenzi. Stie cineva cam cat de competitivi sunt in piata de locomotive? Imi imaginez ca la 6000 kW putere, nu sunt incredibil de multe optiuni disponibile.

Nu sunt (aproape) deloc competitivi.

Faptul ca vand in Suedia se datoreaza aproape exclusiv faptului ca Softronic produce locomotive suedeze pe platforma ASEA Rb-Rc. Si sunt ultimii din lume care fac asta (ASEA a oprit productia in 1988, nici macar platforma ASEA-ABB de generatie urmatoare, Lok2000 nu se mai produce).

In principiu, operatorii suedezi au cantitati impresionante de Rc-uri in uz (>300 de bucati sunt active). O parte (in jur de 25), produse la sfarsitul anilor '60 si inceputul anilor '70 ajung la scadenta finala in urmatorii 5 ani, si deci trebuie scoase din uz.

Inlocuirea lor cu modele noi este o optiune pentru anumite trasee, dar pentru alte trasee care or sa ramana exploatate in principal cu Rc-uri pana la scadentarea finala a marii parti a parcului de Rc (2030-2035) e nevoie pur-si-simplu de cateva Rc-uri noi care sa le inlocuiasca pe alea de la sfarsitul anilor '60 care ies la pensie (si topitorie).

Si Softronic inca mai le face. Nu-s chiar Rc-uri, sunt derivate independente din Rb de generatie similara cu Rc-urile dar cu tractiune mai moderna decat Rc-urile. Sunt pe 6 osii, nu pe 4, ca Rc-urile; dar asta e. Compatibilitatea castiga in cazul asta, si pretul redus.

Green Cargo nu are nevoie de 6 MW - nu le aproba Trafikverket exploatare cu tonaje de genul asta decat pe foarte putine linii. Are insa nevoie de inlocuitori de Rc. Multi. Daca le merge bine cu Softronicul (la testele RailRush s-a plans Trafikverket ca mananca linia urat de tot), mai cumpara 5-6. Si gata.

Dar daca vrea sa intre pe piata serios, Softronic trebuie sa faca ceva si sa dezvolte o platforma noua de locomotiva. Una derivata dintr-un produs vechi de 50+ de ani nu are cum sa fie competitiva decat pentru carpeli din astea.

P.S. Am eu impresia c-o sa-si manance zilele intre Gävle si Rosersberg carand containere. Va zic dac-o vad.

P.P.S. La 6 MW esti deja intr-o nisa cu putine, foarte putine aplicatii. E foarte multa putere si sunt foarte putine trenuri de lungimea asta care sa aiba nevoie de asemenea putere. De altfel te cam apropii de limita la care transmisia de putere prin sistemul clasic de cupla manuala (tampoane si lant/surub, cupla UIC) sa fie fezabila; dincolo ai nevoie de cuple automate, care nu sunt implementate pe scara larga in Europa (sunt doar cateva linii din Europa care merg cu cupla automata).

Si daca chiar ai nevoie de 6 MW poti sa scoti 6 MW din multiple locomotive de 3-5 MW care sunt suficient de flexibile sa fie folosite si la alte aplicatii, mai standard.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

gruiarew

Azi am mai făcut o excursie cu IR1811 :) Deși era super mânjit cu graffiti pe dinafară, în el în afară de geamurile mânjite de degete și de capățânile unsuroase proptite de ele, era bec. Scaune mai curate n-am văzut pe tren. Fără mirosuri, fără jeg, un mare wow. Bine eram eu și mai o mână de studenți.

De asemenea și peroanele reabilitate te aduc în secolul ăsta. Niste poze răzlețe din Șibot (am stat o vreme) și Orăștie. Plus câteva pe parcurs:







'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

gruiarew

'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

cristi5

#283
Din pacate nu pot sa spun acelasi lucru dupa un drum Cluj-Baia Mare (4 ore si ceva), tot cu Desiro. Am fost exact cu aceeasi rama pe BaiaMare-Cluj acum doi ani. Stiu asta pt ca pe peretele de la WC e zgariat cu un cui DEFECT. Acum doi ani chiar era defect si incuiat si a trebuit sa duc cei doi copii care nu mai aveau scutece pe camp intr-o statie...

Anul asta era descuiat dar nu cred ca mergea instalatia cu vacuum pt ca in vasul WC erau dejectiile tuturor calatorilor care folosisera toaleta inainte (de-a lungul zilei probabil, era ora 20). Asa ca i-am zis la nashu sa tina trenul intr-o statie si tot pe camp am ajuns cu un copil de 4 ani, care s-a inhibat si s-a tinut tare pana la Baia Mare. Zen :)

Despre dezastrul cu 50 km/h pe Cluj-Dej (magistrala principala dubla electrificata) s-a mai scris...

Pe drumul BaiaMare-Gheorgheni in schimb (6h20), erau prize si deci a mers netul mobil, toaleta cat de cat ok, aer conditionat (in vagonul nostru, nashul aducea calatori din alte vagoane). M-a surprins placut traversarea cu pana la 70 km/h intre bazinul Somesului si al Muresului (Saratel-Deda). Atata ca acolo nu prea era semnal :) dar asta nu e vina CFR.

O singura intrebare am, intotdeauna s-a facut o ora in defileul Muresului superior intre Deda si Toplita? (45 km)

Ar mai fi o curiozitate: cam cu 15 min inainte de a ajunge dinspre Jibou ca sa fie decuplata la Dej, locomotiva (o Didina cred) nu a mai dat curent (in prize, AC, etc). Oare de ce?

Biletele online sunt super, atata ca nashul din trenul spre Gheorgheni nu primise de stire ca sunt calatori cu bilet online :) bine ca nu ne-a dat jos, a trebuit sa sune la back-office :), norocul nostru ca a avut semnal. Din Dej s-a urcat alta pereche de nasi care aflasera problema de la ceilalti, prin telefonul fara fir :)

Atat pe Cluj-Jucu cat si pe Baia Mare-Ulmeni  trenul era folosit pe post de naveta, ceea ce aduce un argument in plus nevoii de trenuri metropolitane, in ambele orase, si in multe altele. Mai ales la BaiaMare trenul era IR iar suplimentul de viteza era 4 lei si se putea cumpara in tren. Calatorii care isi luasera bilete si locuri din timp trebuiau sa ridice mancatorii locali de lubenita si seminte.

O ultima observatie din acest episod CFR, biletele clasa 1 au preturi absolut nejustificate. Noroc ca, vazand pretul si banuind ca e Desiro, nu am luat la 1a pe Cluj-BaiaMare. Cred ca daca luam 1a si vedeam toaleta aia il exorcizam pe nashu sau pe mecanic sau pe amandoi.

cristi5

#284
Noi n-avem imprimanta ca doar suntem la drum... Bine ca nu au astfel de pretentii, dar rezultatul e ca (mai ales daca il iei pe nepregatite) ii dai nashului telefonul tau, dumnealui se chinuie sa faca zoom in PDFul ala, etc etc.

Bine ca numarul zborului unui politician e o atingere a integritatii, dar numele calatorului care are bilet online poate fi spus cu voce tare sa auda tot vagonul.

Dar buda, buda din Desiro cum era? Exista Desiro cu buda OK? Eu nu mai cred :) Desi tu ai plecat la primele ore ale diminetii, probabil (sper) au golit-o inainte...

N-am nimic impotriva Desiro pe o ruta de sub 250 km cu buda si viteza decente. Atata ca la noi nu avem nici de una nici de alta. Sigur, nu prea inteleg care-i ideea cu "tren regio noaptea pe la 3" (Desiro sau nu) dar asta-i alta poveste.