Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 4 Guests are viewing this topic.

dumbravaandrei


TibiV

Phenol,
+1

:Great Job:

Reportajul este exceptional si pozele foarte bune, dar...

Nu este vina ta, insa mi se pare ca reportajul tau dovedeste inca o data ca aceasta lucrare devine o rusine nationala...
In urma cu exact 2 (doi) ani, mai exact pe 24 mai 2015, am facut si eu un reportaj exact pe acelasi traseu: http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=69.msg77471#msg77471

Fata de ce am postat eu atunci sunt "progrese mari" etc... Dar TOT PE UN SINGUR FIR se circula !...

Iar asta se întămplă nu de 2 ani, ci deja de 5 ani...

Rusinos...
Principala legatura CF a Romaniei cu restul Europei este de 5 ani o amarata ruta pe un singur fir...

Visau altii pe aici "Da' se poate 200 daca vrem !..."
Nu vreau sa numar trecerile la nivel si peroanele pe directa...

Probabil va arata foarte bine si va fi foarte silentioasa... Atunci cand toata lumea va fi renuntat deja la CFR...
Planificare si organizare de 2 bani a lucrarilor... Si primesti si restul la aia 2 bani...

5 ani si suntem inca departe !

Aceste reportaje nu fac decat sa arate cata dreptate are frunzaverde cand spune ca aceste "reconstructii" distrug intregul CFR, nu doar linia pe care se lucreaza, ci si pe toate celelate, care mor din lipsa de resurse financiare...  >:(


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ioandorin

TibiV:acelasi dezastru va fi si pe km614-Bârzava y respectiv Ilteu y,dacă nu mai mare având în vedere faptul că este aceeasi asociere si complexitatea lucrărilor  care vor fi.
Ieri,01.06 cei de la Salcef au făcut o "vizită pe teren" ,întrebându -i dacă încep la toamnă, ei erau HOTĂRÂȚI că vor începe încă din vară  (din spusele cuiva,de prin august,trebuid de fapt de prin 15 iunie să fi început ).

Dominik

You're in Steelers Country

Ionut

Extraordinar fotoreportaj! Mulțumesc mult! O să apară și pe Facebook la 10:00.

Quest

Subscriu, super reportaj foto, Phenol.
Ai undeva un cadru cu linia cale ce face niste meandre S, le-ai zis tu limitatoare de viteza. Ce-i cu ele, in ce context au aparut, e ceva temporar ?
Common sense will get you far !

cristi5

Am vazut in proiectul 614-Simeria ca se poate merge cu 160 pe ele. Dar nu mai stiu ce rol au

Vice33

Felicitări Dl. Phenol pentru reportaj, explicaţii şi ce mai mult pentru poze. Sunt de acord cu ce spunea Domnul TIBIV, sunt destul de multe treceri intutile la nivel cu CF, unele chiar exagerat de multe, 85% dintre ele sunt drumuri agricole, comunale, am si eu mai multe întrebări legat de unele detalii pe care le-am observat în pozele postate mai devreme, şi aş fi bucuros dacă am putea să le lămurim:

1a. În această poză din ce văd eu: s-au chinuit să asfalteze nou-nouţ drumul, să facă fină trecerea la nivel cu CF, dar, acum o dată cu reconstrucţia liniei vechi, vor trebui să decoperteze complet asfaltul şi cel mai sigur şi acele "perne" de cauciuc, sau din ce material se fac, din împrejurul şinelor, la trece?rea CF cu nivel. De ce s-au mai chinuit să facă acele îmbinări asfalt-cale ferată cu acele "perne de cauciuc" dacă tot le vor schimba_

1b. De ce durează aşa de mult refacerea în acea zonă? Acum un an situaţia era aproape identică!! Ce probleme au acolo...?

Quote
-----------------------------------------------------------------------------------------------

2b. De ce spuneţi că limitarea este la 40 de km/h pentru asemenea trecere la nivel?? E o absurditate dacă e implementată această măsură!! În alte locuri cu acelaşi tip de trecere fină peste CF trenul trece şi cu 120 de km/h...de ce sunt aşa mari diferenţe de viteză?

2b. Este o măsură temporară, nu (limitarea la 40 de km/h)?

Quote
----------------------------------------------------------------------------------
3. Care este situaţia acestor poduri, care sunt de puţin 2 ani în acest stadiu...ce mai au de rezolvat de se chinuie de atâţia ani acolo?

Quote
----------------------------------------------------------------------------------
4. Nu înţeleg, de 2 ani nu au lucrat mai nimic în gara Mediaş, şi după 4 ani, de ce mai sunt porţiuni cu şină veche, ce probleme au acolo? Când se va înlocui şina veche?

Quote
----------------------------------------------------------------------------------
5. Ce este măgăria cu relocarea LEA întârziată de pe puţin 3 ani! Cine trebuie să facă proiectul şi să efectueze lucrările de mutare al stâlpului LEA?? De cine depinde constructorul acolo? Transelectrica? Chestia asta trebuia LĂMURITĂ din timp, nu sunt aproape finalizate lucrările şi ne blocăm de un stâlp LEA...

Quote
----------------------------------------------------------------------------------
6. Podul acesta este început de mult timp, ce se întâmplă de nu se poate finaliza??

Quote
----------------------------------------------------------------------------------
7. Nu înţeleg cum vine noul traseu CF pe această porţiune: din ce văd pe teren, pe actualul drum, pe o porţiune, va fi calea ferată? Înseamnă că vor avea de săpat acel deluţ mic între vechea linie CF şi actualul drum... cât mai au de construit cu podul acela de pe DN14?

Quote


Cam atât ar fi de întrebat. Mulţumesc în avans pentru lămuriri.

----------------------------------------------------------------------------------


nenea_hartia

@Phenol: Excepțional reportajul, mulțumesc mult!

@frunzaverde: știu că e ușor de dat din gură (în cazul meu), dar cred că lentoarea execuției și toate deficiențele de proiectare pe care le-ai semnalat de multe ori ar trebui neapărat puse pe hârtie de API și trimise la presă și instituții (mai ales cele finanțatoare). E probabil prea târziu să mai schimbăm conceptul greșit și costisitor de reconstrucție de la zero a unui singur coridor în dauna întreținerii și îmbunătățirii întregii rețele, dar ar trebui măcar tras un semnal de alarmă în privința întârzierilor în construcție și soluțiilor tehnice demne de anii '50. Sunt și angajați CFR pe acest forum, ar putea veni și ei cu 1-2 idei pentru un text. Felul cum concepe, implementează și urmărește CFR aceste proiecte mi se pare catastrofal și vorbim aici de sume uriașe de bani. O opinie extrem de critică a API (pe ,,versurile" tale) mi se pare extrem, extrem de necesară. Mulțumesc anticipat! :)

rocklee

devierea dn 7 turdas si lucrarile la pasaj ...azi la ora 7.20




Phenol

Multumesc tuturor pentru aprecieri :D.

@TibiV: O idee vreau sa adaug la postarea ta.

In momentul de fata pot sa zic ca am avut ocazia sa vad toate cele 5 tronsoane in lucru de la Sighisoara pana la Simeria. Si aici nu ma refer la stadiul lucrarilor, ci la modul de lucru/organizarea si atitudinea muncitorilor/proiectarea si organizarea lucrarilor in timp(~managementul santierului).

Nu vreau sa laud pe cei de la Swietelsky, dar ca si constructori mi se par mai seriosi ca ceilalti. Ori de cate ori (dimineata sau seara) am trecut pe acel santier am vazut muncitorii care sunt prezenti si lucreaza. Managementul santierului parca este mai trafic-friendly (nu o sa vezi situatia din Micasasa[S-urile provizorii] sau Santimbru[desi va fi o gara, momentan nu se pot face incrucisari fiindca se circula pe o singura linie]); liniile/podurile provizorii au viteze acceptabile si in fiecare gara sunt mai multe (2 sau 3) linii deschise. In afara de asta poate ca nu exagerez daca zic ca la ei de pe o luna pe alta se poate observa un progres.
Si sa nu uitam ca ei au recuperat acei aproape 2 ani intarziere cu care au inceput lucrarile.

Ce vreau sa zic, desi fiecare constructor are de a face cu aceeasi CFR (beneficiar mai putin pregatit), unii pot sa lucreze cu un ritm mai bun si termina lucrarile destul de repede (vezi lotul de la granita si Aktor) iar altii au nevoie de mai mult timp.

Sigur in mare e vina CFR-ului ca inca aceste tronsoane sunt in lucru, dar depinde foarte mult si de atitudinea constructorului. Nu degeaba a vizitat ultima oara dl Chiper (parca el a fost si nu Cuc) loturile FCC si Pizzarotti cand "i-a dat ultimatum".

Avem si noi aici, pe partea cu CF contructori ca UMB dar si ca Corsan-Corviam la fel ca la rutier.

@ioandorin: sper sa ma insel in legatura cu FCC, si sa nu se repete situatia si pe M200. Sa nu uitam ca au trecut 5 ani, timp destul sa studieze si sa pregateasca lucrarile.

@Quest: Sigur e ceva temporar; sunt sinele noi care ocolesc ori un stalp ori peronul garii. Vezi aceasta postare si asta, aici e mai in detaliu.
Ceea ce nu inteleg e de ce au ales aceasta metoda? There has to be another way. Si chiar daca asta era singura solutie viabila, de ce nu lucreaza mai repede in zona sa elimine restrictia cat mai repede. Este restrictie de 15 km/h pe o distanta de cca 1.5 km.

@Vice33:

1a: Asfaltarea si "pernele acelea de cauciuc" erau acolo si in 2012. Nu sunt chiar noi. While on the subject: "pernele", cred ca denumirea lor este dalele apartin de CF, adica CFR-ul trebuie sa le asigure. La fel cum semnalele la treceri tot de CFR trebuie instalate nu de primarii sau compania de drumuri cum apare deseori in presa.
1b: Nu au nici-o problema, pentru a reface trecerea trebuie sa inchida traficul rutier. Se apuca de aceasta lucrare cand muta traficul feroviar pe firul 1 de la Valea Lunga pana la Blaj. Pentru asta trebuie sa termine firul respectiv pe toata distanta iar lucrarile la trecere cel mai probabil va fi ultima pentru a tine DN inchis cat mai putin.

2a si 2b: nu ar trebuii sa fie nici-o limitare de viteza, nici de 120. Ce am vazut pe teren se pare ca trecerea respectiva este inclus in proiect CF dar nu au inclus in proiectarea sistemelor de siguranta. Mai pe romaneste, lipsesc din proiect barierele si semnalele luminoase. Si nici nu se va pune in urmatorii 5 ani dupa predare, ca nu vor avea voie sa schimbe nimic la proiectul finantat de UE. Asta, daca problmea nu este in curs de rezolvare.

7. Daca te uiti pe google maps vezi mai bine cum DN-ul trebuie mutat mai la sud, pentru a muta si CF inspre deal sa fie raza curbei mai mica.

@nenea_hartia: Imi place ideea ca API sa se implice si pe partea de feroviar. @Ionut: If you need help, let me know.

Pe langa asta, sa vorbim si de lucruri mai conrete am putea cere pozitia CFR-lui in legatura cu restrictia de 40 km/h la trecerea CF amintita si de Vice33. Desigur, exemple mai sunt.

Andi

E ciudata trecerea aia, in decembrie spre Teius am trecut cu 80 km/h si la intoarcere cu 40.

Phenol

Daca verifici in BAR, pe distanta Valea Lunga - Campu Libertatii pana pe 10 ianuarie era limitare de 50 km/h. Din 11 ianuarie s-a dat drumul cu 80 km/h si din 21 ianuarie a aparut restrictia cu 40 km/h.
Din data de 11 mai restrictia de 80 km/h a fost ridicata pe toata distanta, astfel azi se circula cu viteza din livret. Desigur restrictia de 40 persista.

Conform BAR-ului trenul tau in decembrie avea limitare de 50 km/h pe toata distanta Valea Lunga - Campu Libertatii.

In ianuarie erau 10 zile cu restrictie de 80 km/h si fara restrictia de 40 km/h. Esti sigur ca ai calatorit in decembrie?

Andi

27 decembrie mai exact, dar nu te lua dupa BAR-ul de pe cfr.ro ca nu afiseaza corect in general.

cristi5

Quote from: nenea_hartia on June 02, 2017, 07:32:32 PM
(...) dar ar trebui măcar tras un semnal de alarmă în privința întârzierilor în construcție și soluțiilor tehnice demne de anii '50. Sunt și angajați CFR pe acest forum, ar putea veni și ei cu 1-2 idei pentru un text. Felul cum concepe, implementează și urmărește CFR aceste proiecte mi se pare catastrofal și vorbim aici de sume uriașe de bani. O opinie extrem de critică a API (...) mi se pare extrem, extrem de necesară.

Au mai existat idei de a da mesaje pe domeniul CF si nu s-au concretizat inca prea multe.

Eu as propune un mesaj simplu, bazat pe fapte concrete, ceva de genul:

Contractul pe Sighisoara-XYZ a fost semnat cu firma F in data de,  cu termen de implementare de 2 ani, au trecut 6 si inca nu e gata, procent de realizare 70%, deci vor mai trece vreo 2. Contractul pe Km614-YZT (reproiectare si constructie putem spune, conform lui alecu26) a fost semnat tot cu F (mai multe loturi), cu termen de implementare 2 ani (sau cat o fi). Apoi lasat cititorul sa "do the math",

Tot pe partea de "date concrete" se pot mentiona si
- nr de lucrari de arta de pe tronsonul de pe Tarnava si cel de pe Mures, sa poata cititorul sa-si faca o idee despre comparatia complexitatii
- valoarea contractului si spus cat ar putea accelera "absorbtia" si reduce "deficitul" (?) daca s-ar face la timp...

Eventual apoi enumerate niste cauze ale acestor intarzieri (daca le stie cineva, ca eu nu mai stiu ce sa cred, afara de proiectul invechit), dar asa cum  zice si phenol (super reportaj!) m-as mira sa nu fie si vina constructorului din moment ce pe lotul vecin s-au putut recupera 2 ani...

Poate si educat un pic publicul despre cauzele intarzierilor de la CF (FIDIC rosu, proiectul si toate autorizatiile gaa) fata de autostrazi (FIDIC galben adeseori, cu negocieri pe autorizatii si proiect).