News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

#225
1. Banii respectivi se pot folosi oriunde pe coridoarele prioritare europene inca nefinalizate. Adica:

1. Bucuresti - Craiova - Timisoara - Arad
2. Brasov - Sighisoara
3. Simeria - Arad
4. Calafat

Se pot inclusiv trage pentru lucrari efectuate in regie proprie (in Cehia, Ungaria si Slovacia se practica asta; si in Romania pe POS-DRU s-a practicat pentru plata doctoranzilor), adica pentru RK tipic CFR.

Daca nu se poate face "in regie proprie" se pot face licitatii pentru RK cu privati. Schema de RK exista, documentatia de RK e facuta complet la zi (desi ultimul an in care s-a efectuat complet a fost 1979 si ultimul an in care s-a facut mai mult de 25% din ce-i scris acolo a fost 1997). Pentru RK nu e nevoie de autorizatii de construire si de alte prostii. Proiectele existente se pot, foarte probabil, converti in RK-uri complexe la 1-2 milioane pe km, nu la 9 milioane cat costa acum.

Oricum proiectele existente sunt atat de proaste si de sumare incat nu se pot pune in opera orice-ar fi si vor cauza stoppages, defecte majore la fel ca si lucrarile de pe Sighisoara - Simeria. Apropo, stii ca pe Campina - Predeal au fost doua greseli de proiectare CFR care au rezultat in limitari permanente pentru ca sinele nu se aliniau cum trebuie acolo unde plansele se lipeau? Si acolo e 50 km/h ca serpuie linia?

Apoi, se poate pregati un proiect civilizat national de ERTMS, care chiar daca incepe 2019, va rezulta intr-un sistem functional, nu intre petice nefunctionale.

Restul din ce spui tu e bullshit... Bagi 1 miliard in sine din care iti raman in tara 50 de milioane. Si iti pleaca Dacia si Ford, adica 5% din PIB. Felicitari.

Apropo, nu asa se fac analize functionale si nici analize de cost-beneficiu. Ce faci tu acolo (si le numesti pompos cu denumiri stiintifice) sunt niste scheme logice care nici macar nu sunt complete (adica contin toate alternativele posibile). E complet penibil.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Dan027

#226
QuoteApropo, nu asa se fac analize functionale si nici analize de cost-beneficiu. Ce faci tu acolo (si le numesti pompos cu denumiri stiintifice) sunt niste scheme logice care nici macar nu sunt complete (adica contin toate alternativele posibile). E complet penibil.
Multumesc de apreciere ce pot sa zic... sunt constient ca sunt mult mai multi factori de luat in calcul, iar forma de prezentare nu s-a vrut a fi chiar o schema logica, ci o expunere sumara a unei propuneri de analiza a decizei de anulare sau nu a unui "proiect", in cazul nostru reabilitarea CF Sighisoara-Brasov.

Dan027

#227
QuoteApropo, stii ca pe Campina - Predeal au fost doua greseli de proiectare CFR care au rezultat in limitari permanente pentru ca sinele nu se aliniau cum trebuie acolo unde plansele se lipeau? Si acolo e 50 km/h ca serpuie linia?
Nu, nu stiam.
S-au luat, sau se vor lua masuri de remediere a acestora?

Cat despre greseli, din punctul meu de vedere si modul cum a fost proiectata este gresit, se puteau rotunji mai mult anumite curbe, altele chiar puteau fi eliminate. Cred ca unul din ghinioanele reabilitarii asteia a fost ca s-a facut in perioada de criza.

cristi5

Vreau numai sa adaug la discutie faptul ca pe Simeria-614 e f mult traseu nou, la fel si pe Apata-Cata. Poduri, tuneluri, trasee noi care duc la ele, indulciri de curba pe distante mari, etc.

Asta sper ca inseamna ca se va incepe cu traseele noi si traficul actual va mai circula ani buni pe traseul vechi, in stare proasta, dar pe care se  va merge oricum mai repede decat la reconstructia sub trafic.

Daca adaugam tot felul de incidente neprevazute care apar pe diferite loturi, probabil restrictiile "sub trafic" la 5-10 vor apare la momente diferite pe diferite loturi. Poate cu un pic de planificare se poate limita nr de km restrictionati pe CIV la un moment dat...


frunzaverde

#229
Quote from: Dan027 on May 27, 2017, 07:28:03 PM
Nu, nu stiam.
S-au luat, sau se vor lua masuri de remediere a acestora?

Nu, si nici nu ai ce masuri de remediere sa faci pana la urmatorul RK. Adica niciodata, ca in Romania nu se mai fac RK-uri complete de cand cu reconstructiile...

Quote from: Dan027 on May 27, 2017, 07:28:03 PM
Cat despre greseli, din punctul meu de vedere si modul cum a fost proiectata este gresit, se puteau rotunji mai mult anumite curbe, altele chiar puteau fi eliminate. Cred ca unul din ghinioanele reabilitarii asteia a fost ca s-a facut in perioada de criza.

Iar nu stii, nu intrebi, dar ai opinii despre un subiect. Astea se numeste ignoranta.

Reconstructia nu a avut nici o treaba cu criza: contractul a fost semnat 2007, intarzierile extreme nefiind cauzate de criza, ci de proiectul infect, lipsa de scheduling de trafic, si dispute cu constructorul in momentul in care constructorul a gasit elemente de proiect neimplementabile. Nu s-a scazut standardul pentru ca a fost criza sau altceva - asta a fost planul initial si s-au tinut de el.

Planurile sunt atat de proaste pentru ca astia sunt ceferistii care le coordoneaza.

Standardul de reabilitare folosit acolo va fi acelasi folosit si mai departe, inclusiv pe Simeria - Arad. Cu aceleasi probleme de conceptii (curbe tampite, gen Radna sau Ghioroc), cu treceri de nivel cu ...

Quote from: cristi5 on May 27, 2017, 08:47:21 PM
Asta sper ca inseamna ca se va incepe cu traseele noi si traficul actual va mai circula ani buni pe traseul vechi, in stare proasta, dar pe care se  va merge oricum mai repede decat la reconstructia sub trafic.

Cristi, primul moment de lucru este dezactivarea si dezasamblarea unui fir din cele vechi pe segmentele unde se face varianta. Asa a fost si pe Campina - Predeal, asa a fost si pe Simeria - Sighisoara. Fazajul general nu e deloc explicit la ordinea operatiilor; si e mai avantajos pentru constructori sa dezasambleze ce exista si sa faca cashflow-ul sa curga decat sa astepte.

Plus ca nimeni nu plateste sau gandeste ca ar fi o idee buna sa dea bani in plus pentru reconfigurari de linii, macazuri temporare si, cel mai complex, refacerea blocurilor de linie si semnalizarii aferente in configuratii temporare.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

#230
For the record la Radna ar fi trebuit sa darame un intreg cartier ca sa corecteze curba din est. La Ghioroc si Paulis curbele permit 160 daca-mi amintesc bine proiectul.

In partea "plina" a paharului vorbim de 9 poduri noi peste Mures (fata de 1 pe actualul traseu), 2 tuneluri, etc etc. Sunt convins ca sunt prost proiectate, la standarde si tehnologii vechi, etc. La fel si pt tunelurile Apata-Cata...

Deranjul mare cu lucru sub trafic va fi mai mult pe Brasov-Apata si Sighisoara-Cata cred eu. Acolo nu e mult traseu nou, mai mult refac traseul actual, ca la Constanta-Predeal sau Sighisoara-Simeria.

CFR va pierde pasageri oricum: cine va mai merge cu trenul pe Sibiu-Arad, Sibiu-Timisoara sau Sibiu-Cluj, Targu-Mures-Cluj, etc cand timpul pe A va fi sub jumatate?Cand Arad-Deva se va face sub o ora pe CF, poate...

TibiV

Pe Apata-Cata traseul nou nu are nimic de-a face cu cel actual decat in capete...
Nu are nici o logica sa il "demontezi".

De fapt il pot lasa acolo, pe loc, forever... ca "rezerva de razboi"... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

#232
Quote from: cristi5 on May 27, 2017, 09:09:35 PM
For the record la Radna ar fi trebuit sa darame un intreg cartier ca sa corecteze curba din est. La Ghioroc si Paulis curbele permit 160 daca-mi amintesc bine proiectul.

La 9 milioane de euro pe kilometru aveau alternativa unei statii-tunel in Lipova cu subtraversarea orasului, de exemplu.

La Ghioroc curba dubla (inutila de altfel, se putea evita Ghiorocul complet) e cu declivitate si are 800 m raza, nu vad cum va putea duce mai mult de 120 cu un tren de tip EA.

Quote from: cristi5 on May 27, 2017, 09:09:35 PM
In partea "plina" a paharului vorbim de 9 poduri noi peste Mures (fata de 1 pe actualul traseu), 2 tuneluri, etc etc. Sunt convins ca sunt prost proiectate, la standarde si tehnologii vechi, etc. La fel si pt tunelurile Apata-Cata...

Nu e nimic plin - se baga miliardul de euro pentru 15 minute timpi mai buni de circulatie fata de varianta veche. Daca tot construiesti 9 poduri si doua tuneluri ca sa asiguri 160, atunci la ce nu te duci la 230 km/h standard unde se poate? Asa, bagam bani cat in LGV Est ca sa ajungem de la 1h39 in 1996 la 1h15 in 2026... Trist. Nu are rost sa cautam "parti bune" la asa ceva - nu exista.

Standardele sunt mizerabile - in continuare avem treceri la nivel, chiar si pe variante, in continuare avem peroane la directe, in continuare avem statii cu pasarele de grinzi de zabrele cu trepte metalice alunecoase expuse la intemperii...

Quote from: cristi5 on May 27, 2017, 09:09:35 PM
CFR va pierde pasageri oricum: cine va mai merge cu trenul pe Sibiu-Arad, Sibiu-Timisoara sau Sibiu-Cluj, Targu-Mures-Cluj, etc cand timpul pe A va fi sub jumatate?Cand Arad-Deva se va face sub o ora pe CF, poate...

Cu proiectul curent Arad - Deva nu are cum sa se faca in sub 1h pe CF. Sub nici o forma. 1h15 e minimum-minimorum.

Sunt 149 km - chiar daca linia e de 160 km/h curat din capat in capat perfect curat, fara limitari de vreun fel (si nu e, la Radna vom avea 50 sau 70, si mai sunt alte cateva zone - eu am gasit 3 cu viteze <140), viteza comerciala maxima nu poate fi peste 143 km/h (acceleratii si frane in Deva si Arad). Ma indoiesc ca viteza comerciala pe linia refacuta va fi >115, si pun pariu cu oricine ca in practica va fi ~105 km/h.

Quote from: TibiV on May 27, 2017, 09:27:59 PM
Pe Apata-Cata traseul nou nu are nimic de-a face cu cel actual decat in capete...
Nu are nici o logica sa il "demontezi".

Nu are dar totusi o vor face. Pentru ca le e frica ca se considera "constructie noua" in minunata si idilica interpretare a Curtii de Conturi. Asa puteau lasa zeci de kilometri pana acum cvadruplati. Dar nu au facut-o.

Intocmai cum URAC la tramvaie demola un tramvai vechi pentru "modernizare". Cand colo, V3A-urile noi nu aveau nici un subansamblu, nimic luat de la tramvaiul vechi in afara de placutele de serie.

Logica CFR e inexistenta, nu ai vazut exponatul "directoras CFR infrastructura" acum banat pe forum?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TVlad

#233
QuoteApropo, stii ca pe Campina - Predeal au fost doua greseli de proiectare CFR care au rezultat in limitari permanente pentru ca sinele nu se aliniau cum trebuie acolo unde plansele se lipeau? Si acolo e 50 km/h ca serpuie linia?
Nu, nu stiam.
S-au luat, sau se vor lua masuri de remediere a acestora?

:) asta e una din ele, intre Sinaia si Poiana Tapului:



Cealalta e intre Breaza si Nistoresti:






Neufunk

Problema este ca CFR nu pierde calatori doar pentru chestia asta. CFR nu traieste doar din calatorii de pe Curtici - Brasov - Constanta. Toata tara trebuie sa primeasca un tratament decent daca nu vor sa piarda foarte mult. Sunt multe restrictii care trebuiesc rezolvate pe toate magistralele.

Curtici - Predeal - Constanta este un segment important pentru marfa (dar eu unul as prefera ca marfa sa mearga pe la Craiova si dupa tunel la Balota), insa pe partea de calatori nu cred ca este mult mai important decat alte zone din tara (bine, ai ceva mai multe trenuri, dar nu foarte multe).

Si da, decat 15 minute avantaj pe CIV prefer sa se rezolve cat mai multe restrictii de prin toata tara.

TibiV

Quote from: frunzaverde on May 27, 2017, 09:29:18 PM
Logica CFR e inexistenta, nu ai vazut exponatul "directoras CFR infrastructura" acum banat pe forum?

Ba daaaaaa.... :lol:

Nu voi uita in viata mea cele "doua mici detalii" pe care exponatul nu le stia:
- La granita HU-A trenurile opresc nu pentru ca este o mega-gara/mega-oras... ci pentru ca sa schimba sistemul de alimentare
- Elvetienii, fir-ar mama lor, inca cer declararii vamale...
:lol: :lol: :lol:

Pentru mine postarea aia  :lol:"Vezi ca nu stii (nici) asta..." este postarea anului...  :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dumbravaandrei

Saptamana asta am vazut doua echipe topo pe CF in Timisuri (Brasov-Predeal). Fara poze ca eram la volan. Ar trebui sa se intample ceva pe aici? Faceau masuratori pe calea ferata si DN...
Intreb pentru ca pe CF nu prea sunt la zi cu situatia....

TibiV

Nu exista nici un contract semnat (nici macar anuntat) pentru SF in zona aia...

Poate baietii aia masurau conducte Transgaz, dar mai probabil vreo investitie turistica privata.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Phenol

#238
Quote from: frunzaverde on May 27, 2017, 09:29:18 PM

Quote from: TibiV on May 27, 2017, 09:27:59 PM
Pe Apata-Cata traseul nou nu are nimic de-a face cu cel actual decat in capete...
Nu are nici o logica sa il "demontezi".

Nu are dar totusi o vor face. Pentru ca le e frica ca se considera "constructie noua" in minunata si idilica interpretare a Curtii de Conturi. Asa puteau lasa zeci de kilometri pana acum cvadruplati. Dar nu au facut-o.

Intocmai cum URAC la tramvaie demola un tramvai vechi pentru "modernizare". Cand colo, V3A-urile noi nu aveau nici un subansamblu, nimic luat de la tramvaiul vechi in afara de placutele de serie.

Logica CFR e inexistenta, nu ai vazut exponatul "directoras CFR infrastructura" acum banat pe forum?


@frunzaverde, nu vreau sa ma bag in mijloc, dar daca pot sa-ti raspund cu vorbele tale:

Quote from: frunzaverde on May 27, 2017, 08:50:24 PM

Iar nu stii, nu intrebi, dar ai opinii despre un subiect.


Nu sunt de acord cu stilul asta de raspuns, se poate raspunde mult mai "civilizat",insa de data asta nu m-am putut abtine O:-)

Daca te uiti pe prima pagina Reabilitarii Sighisoara - Brasov de pe forumtrenuri.com la prima postare:

QuoteTraseul actual prin Augustin si Rupea ramine in functiune insa nu va fi modernizat.

In postul respectiv apar cateva detalii despre AM din 2014, insa linkul nu mai este activ.

Nu stiu cat de actuale sunt aceste informatii, dar mi se pare logic, ca localitati ca Rupea si Augustin sa nu fie excluse de pe reteaua de CF, chiar daca va fi deservit doar de trenuri regionale.

LE.: Nu am gasit sursa, dar dupa cum am citit, la fel se va proceda si la Zam pe M200

dumbravaandrei

Quote from: TibiV on May 27, 2017, 11:31:31 PM
Nu exista nici un contract semnat (nici macar anuntat) pentru SF in zona aia...

Poate baietii aia masurau conducte Transgaz, dar mai probabil vreo investitie turistica privata.

Am stat de vorba cu nene mecanic de locomotiva ce-si ia reteta de la muierea mea.
Problema pare ceva mai veche intrucat exact pe unde i-am vazut eu defapt terasamentul e pus peste un podet de lemn si acesta ar fi cedat. cica odata la cateva luni, mai umplu cu piatra acolo, acum CFR ar cauta o solutie sa repare situatia.

Locul unde i-am vazut (se poate observa si de pe StreetView cat de lasata e linia acolo, imaginile sunt mai vechi pe SV)


Din ce mi-a spus el, de la Timisul de Sus pana in Brasov-Noua tot sunt podete de astea din lemn vechi de 100 de ani peste care s-a turnat terasamentul si acum incep sa cedeze grinzile.