News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

misiekwas

Quote from: motorzbh on July 19, 2023, 02:34:15 PMDecat sa darami Muzeul CFR mai bine mai faci niște linii în Basarab.

Alta poveste ca muzeul ar putea sa fie mutat undeva, de ex. la Obor.

shift2rail

Sper ca e o gluma mutatul muzeului la Obor...istoria ceferismului se identifica cu arealul atelierelor Grivita, amintim doar grevele din '33.

Bucurestiul are nevoie de o retea circulara, moderna de gari care sa preia traficul feroviar pe azimutul corespunzator. Ex: toate trenurile pe directia Cta, terminus la Baneasa si/sau Obor, samd.

frunzaverde

@shift2rail - Nu confunda istoria CFR, si nici macar istoria miscarii muncitoresti a ceferistilor cu propaganda comunista (sau cu fractiunea comunista din CFR, care, intr-adevar, e o parte importanta din istorie, dar o fractiune minoritara). Nu de alta, dar o mare parte din ceferism ca fenomen social s-a nascut pe partea opusa liniilor (stadionul Giulesti, ceferiada, mahalaua muncitoreasca...).

Plus ca muzeul nu are vreo legatura cu zona Atelierelor Grivita, e langa Gara de Nord, la vreo 2 statii de metrou de muzeu. Muzeu, de altfel, e mult spus - e o mica anexa a Garii de Nord, care gazduieste si CENAFER. Cladirea nu are nici un spatiu de expunere exterioara -- sunt doua aburoase expuse complet impropriu intr-o curte infecta, ocupand-o complet, nu are nici spatii expozitionale decente la interior.

O mutare a muzeului la Obor ar fi excelenta - gara Obor este o ramasita istorica careia i-au fost taiate aripile - i-au fost amputate ambele directii principale de circulatie (spre Baneasa si spre Titan - Bucuresti Est) acum mai bine de 50 de ani, si care se conecteaza la restul retelei printr-un fost racord industrial lent si inghesui, fara posibilitate de extindere, si departe de vadurile de tranzit ale orasului.

Doar ca spatiul garii Obor e perfect pentru muzeu - spatiu imens de expunere in aer liber, pentru exponate dinamice (dupa ingradire si amenajare, s-ar putea aduce garniturile istorice - Calugareni, Regal, Prezidential, autmotoarele salon etc. din remiza Mogosoaia, s-ar putea aduce aburoase etc.). Si Gara Obor mai are ceva special - este intacta! N-a fost niciodata folosita la ce a fost proiectata - sa duca targoveti in Obor, intotdeauna a avut un trafic modic. Asa ca inclusiv marchiza de la peronul I e originala.

Cat de retea circulara - tu stii Bucurestiul vreun pic? Unde vrei sa pui o retea circulara feroviara intr-un oras asa dens? Centura Bucuresti este atat de departe de zona populata din oras, si atat de industriala si logistica low-density incat nu ar suporta nici macar un autobuz urban. Dincolo sunt coclauri si McMansions. Dincoace nu e loc, totul e la densitati gen Hong Kong. Deja exista o retea circulara centrala, o cheama M1. Si cand va exista nevoia uneia mai externe, tot metrou va fi, ca de altceva nu e loc (si are si nume, M8, dar mai sunt decenii pana atunci). Petit Ceinture-ul Bucurestiului, care avea gara Obor pe el a fost demolat din anii '30 in anii '60 din lipsa de utilizare (era doar de marfa), si nu se mai poate reconstrui, ca e 100% construit.

Iar radiale - grozav, dar trebuie sa fim cu adevarat prosti sa construim terminusuri multiple pentru fiecare directie - o problema de care Berlinul, Viena, Varsovia si Budapesta incearca sa scape de decenii, cu diverse grade de succes. Bucurestiul are o gara centrala, si faptul ca e terminus nu e o problema, dat fiind cat de excentric e pozitionat orasul si cat de slab dezvoltata e zona de la sud de oras - mai ales ca Oltenita are acces direct la metrou, care poate fi modernizat in ceva foarte ok pe termen lung, si Progresul poate si el fi facut in ceva decent intr-un viitor mediu cu M4.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AndreiB

Hai sa o luam babeste pe magistrale: cu potentialul maximal:

M100: 1tph Craiova + 2tph TER pana la Videle
101 (Pitesti): 2tph Titu & beyond (1tph Pitesti / 1tph Targoviste) + 2tph TER pana la Titu
M1000: 4tph Ploiesti + 2tph TER pana la Ploiesti Sud
M700: 1tph Urziceni + 4tph TER pana la OTP T1/T2
M800: 2tph Constanta + 2tph TER pana la Lehliu Gara
102: 2tph Giurgiu / Ruse
Centura Bucuresti: 2tph x 2 in ambele directii = 4tph

Mie, la un scenariu de frecvente absolut SF pentru Romania imi da 28tph, mult sub limita de capacitate teoretica. Mai ai de lucrat eventual la liniile de intrare si diagonale denivelate, dar numarul de peroane e ultima problema disponibila.

frunzaverde

#3904
Problema nu e spatiul la peron - ganditi-va ca astazi CFR SA lasa operatori sa foloseasca peroanele ca remize, stau automotoare cu orele la peron, problema e pachetul de linii si macazuri din spatele garii, care e dezastru - toate iesirile limitate la 5-15 km/h, care omoara aproape jumatate din capacitate.

Iar designul pachetelor de linii, cu fascicole de cate patru linii pentru fiecare directie, si macazuri la nivel, e acelasi din 1933, si e primitiv chiar si pentru 1933 (100 si 700 au fost adaugat ca improvizatii). Problema mare e ca fiecare tren IR care vine de la Craiova la linia 1-2-3-4 trebuie sa ajunga in Grivita, peste tot pachetul; fiecare tren R de la Constanta trebuie sa ajunga la Rev. Basarab, la fel, traversand tot pachetul, pentru ca reviziile nu au dotari "in oglinda".
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AndreiB

Da, de acord. "Station throat-ul" (nu cunosc termenul in Romana) e primitiv. Insa e spatiu arhisuficient sa faci orice vrei acolo, inclusiv diagonale denivelate pentru mai multe linii.

Deci, Bucurestiul nu e in pozitia altor orase care ar avea nevoie de gari noi. Doar de mentenanta si investitii pentru a creste eficienta la ce avem deja. Sper ca proiectul refacerii Complexului Feroviar Bucuresti sa ajute la asta.

dan tm

mai ieri vorbeam ca triajul vechi a devenit teren privat.
Cînd calculezi trenurile pe ora te referi la trenurile comerciale adica cele cu calatori sau calculezi capacitatea statiei si cu trenurile de manevra?

ca intra un tren de la Craiova , iese un tren care merge pe cale de manevra in Grivita, apoi tot pe cale de manevra vine la peron sa formeze trenul de Buzau, deci 4 trenuri desi calatorii vad doar doua.

misiekwas

#3907
Quote from: frunzaverde on July 19, 2023, 06:05:02 PMsa fim cu adevarat prosti sa construim terminusuri multiple pentru fiecare directie -  problema de care Berlinul, Viena, Varsovia si Budapesta incearca sa scape de decenii, cu diverse grade de succes.

O mică remarca: Varșovia nu prea avea problema cu terminusuri. Pentru linii de parcursul lung sunt trei stații:
1. Zachodnia - la ieșirea de Vest din tunelul diametral, o grămadă de platforme, acum în reconstrucție totala (sub circulație).
2. Centralna - în km 0 orasului, 8 platforme in tunel.
3. Wschodnia - ieșirea de est, tot grămadă de platforme.
Terminusuri sunt Zachodnia și Wschodnia, dar toate trenuri de lung parcurs trec prin toate cele trei, deci intri din vest, termini la Gară de Est și invers. Deci, cobori unde îți e mai comod.

E și Gdańska, dar asta e mai degrabă o gara de rezerva pt lung parcurs, 99% sunt urbane și județene (SKM și KM).

Dacă nu ma înșel, și cred ca nu, sunt numai trei Gării infundate: (Główna, Aeroport - firește, Wilenska). Este și WKD dar acolo e alta treaba, ideea a fost sa nu aibă racorduri și sa circule punctual dus-întors pana capătul lumii și o zi în plus. https://siskom.waw.pl/komunikacja/kolej/kolej-siec-wawa.PNG
Restul de linii sunt trenuri urbane (aparțin STB local), județene (navetă), dar la ele nu se pune problema de terminus. E bine ca sunt chiar multe, ca acoperă orașul. Și oricum ai stație unde poti sa schimb în metrou/tren/tramvai/autobuz. Bonus: mergi cu abonament STB în granițele orașului și zonei limitrofe.

dan tm

#3908

un sistem gen Moscova?
din  Obor sa plece trenurile spre Constanta,din Titan Sud spre Oltenita, din Progresul trenurile spre Bulgaria, din Chiajna spre Vidle, din Chitila spre Pitesti si Urziceni, din Nord spre lung parcurs?

wtf, am vazut cum e in Milano, o gramada, o gramada de statii mai marunte unde merg diverse trenuri regio sau regio veloce, tocmai ca sa degreveze garile mari, o centura imensa folosita de toate trenurile, S, regio, IR, AV, marfa.
poti sa schimbi in parcurs la statiile de legatura, un local intra intr-o gara pe centura, altele o evita pe racord, un regio ajunge in Centrae, altele le iei dupa ce mergi cu S pe sub oras.

Nu cred ca vreodata Romania o sa aiba asa un sistem.

Din multe motive ce tin de CFR si pentru ca la noi oricînd ideea e ,,sa scoatem linia din oras.

misiekwas

Aceasta ar fi avut rost numai dacă vorbim de navetă tbh, a la Oltenița. Ajungi, cobori, urci metrou/tramvai - mergi mai departe. De nicio culoare pt lunga distanță.

AndreiB

@dan

Expropriere.

In rest pentru trenurile de manevra, as sugera ca practica e depasita la un mers cadentat, mai ales operat cu rame sau garnituri push-pull.

Solutia ar trebui sa fie, vine trenul de la Constanta, stationeaza 20min pentru o curatenie minora, pleaca mai departe inapoi la Constanta. In 10min vine trenul celalalt dinspre Constanta, sta si el 20min si pleaca inapoi etc etc etc. Daca ai asa criza de peroane, poti lejer sa faci curatenie continua la bord. Avand in vedere gradul redus de civiliZatie as sugera ca ar fi chiar ideal asta.

La peroanele suburbane capacitatea poate sa fie lejer de 4tph, ca nu se face curatenie si sunt multe usi.

misiekwas

Quote from: frunzaverde on July 19, 2023, 10:56:54 PMproblema e pachetul de linii si macazuri din spatele garii, care e dezastru - toate iesirile limitate la 5-15 km/h, care omoara aproape jumatate din capacitate.

Intrebare: aia vor întra în modernizare acum? Și dacă e cazul, cum va afecta trafic? Încât parca alta gara nu prea avem.

frunzaverde

Acum se fac studiile de fezabilitate, inca nu stim ce vor sa faca si cum. Am auzit de idei gen "peronul 0" in locul gunoiului de trotuar rulant lasat de Oprescu, am auzit de idei cu cel putin o diagonala suspendata pentru a simplifica tranzitul spre Grivita dinspre Basarab, de dublarea iesirii pe 800, dar doar ca zvonuri. Si stiind Baicons si cam ce fac, nu-mi pun sperante mari.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

misiekwas

Bine măcar ca nu-i sector 3,ca ar fi pus ditamai borduri la cale ferata.

misiekwas

Quote from: frunzaverde on July 20, 2023, 03:15:44 PMAm auzit de idei gen "peronul 0" in locul gunoiului de trotuar rulant lasat de Oprescu.

Eu chiar as vrea păstrat trotuarul aia și pus undeva mai la vedere. Îmi se pare cel mai potrivit monument de administrație locala Bucureștiului. Proasta idee, proasta execuție, lipsa mentenanță, stricat, ghena. Dar panglică tăiată.