News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

motorzbh

Dublarea 800 se va face. In rest nu stiu sa se mai faca ceva spectaculos. Vom revizui schimbatoarelele sa ostilizam mai putin traficul.

etravel

Dublarea se poate face lejer pana dupa podul Constanta (Chibrit), e loc garla. Dupa pod e deja cale dubla.
Cu ocazia asta ar trebui refacuta la standarde de anul 2023 si catastrofa aceea de pod, din anii '30.

AndreiB

Eu as construi doua fire complet noi pentru M800 si as ceda firul actual catre M700.

Motive:

1. Linie dubla intregrala spre OTP, fara a traversa pachetul de linii M1000.
2. Ar folosi mai bine liniile 9-14, care au un acces deficitar la pachetul de linii.

Am avea atunci liniile 11-14 pentru M800 si liniile 9-10 pentru M700.

Cetatean

#3918
Postez aici,se poate muta.

Din teritoriu.
Din Deva catre Iasi,sunt locuri doar pana la Cluj. Spre mare...nimic.
IR74 cu ale sale 2 vagoane e plin ochi.  Sunt oameni fara locuri care comenteaza,urla la turisti straini cu locuri rezervate.
Macar vara,cand ar putea recupera din paguba,ar putea baga vagoane mai multe pe rutele care au oameni.

Va rog sa va imaginati scena cu niste tineri francezi nimeriti intr-un compartiment de unde a trebuit sa se ridice niste domni romani?

Ar putea CFR sa bage niste controlori tineri,cunoscatori de engelza,macar pe internationale? Sau e prea grea ecuatia?
Inca un exercitiu...tre' sa ii atrag eu atentia la baiatul fara bilet de pe hol care scroleaza in manele pe tik tok,sau nasu? E Acelasi baiat pe care l-au dat jos in Simeria,in Orastie...da se tot urca...
Nasu...e acel nas tipic care a urlat la francezi ca nu intelegeau ce le zice...pana am intervenit,scarbit de scena.

RUSINE!!!

AndreiB

De unde vagoane? Sunt <1,000 de vagoane apte de circulatie vs >3,000 in anii '90.


rio tinto

La o adica IR 74/75 umbla de obicei cu doua vagoane MAV si unul extra intre Arad si Brasov cand e inghesuiala: https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CFR&kategorie=CFR:IR&cislo=CFR:74:F%C4%83g%C4%83ra%C8%99|START:74:Fogaras&rok=2023

NU se mai aplica oare?

dan tm

https://romania.europalibera.org/a/tehnici-de-tergiversare-a-proceselor-cum-a-fost-judecat-un-milionar-timp-de-opt-ani-pana-s-au-prescris-faptele/32516627.html

Tehnici de amânare a proceselor. Cum a fost judecat un milionar timp de opt ani, până s-au prescris faptele. Avocatul nu vede tergiversarea



Omul de afaceri Călin Mitică, cel care a controlează firma Remarul 16 Februarie din Cluj, a scăpat de judecată după ce Tribunalul Cluj a constatat, după 108 termene și opt ani de proces, că fapta de dare de mită de care era acuzat s-a prescris. Avocatul lui susține că nu e vorba de o tergiversare.

Prescrise au fost și faptele directorilor din CFR acuzați că au primit mita pentru o serie de contracte de reparații de automotoare tip ,,Săgeata Albastră".

Judecătorul a decis confiscarea de la Teodor Alexandru Gavriș, fost director de tracțiune în cadrul CFR Călători S.A, a mitei de 388.000 de lei. De la ceilalți 11 inculpați, Tribunalul a mai decis confiscarea a 110.000 de lei, bani proveniți din infracțiuni. DNA poate ataca decizia Tribunalului de presciere a faptelor.

Cronologia unui proces de corupție în care inculpații au reușit tergiversarea procesului până la prescrierea faptelor:

Pe 24 mai 2023, Tribunalul Cluj a rămas în pronunțare în acest caz. Potrivit portalului instanțelor de judecată, au fost de atunci cinci amânări de pronunțare. Judecătoarea Maria Cristina Badea nu a mai așteptat decizia CJUE privind prescrierea faptelor în urma unei decizii a Curții Constituționale, decizie care a fost luată pe 24 iulie.

În total, dosarul a avut 108 termene de judecată.
Tehnici de tergiversare

În timpul procesului, Călin Mitică a lipsit de la termene, a făcut cereri de amânare, a propus martori, a propus și obținut expertize extrajudiciare, toate acceptate de judecătoarea Badea.

Inculpații au și recuzat judecătoarea, de două ori, dar cererile au fost respinse.

Înregistrat în august 2015 la tribunal, dosarul a avut primul termen stabilit abia în aprilie 2016.

A urmat apoi o reluare a cazului, deoarece judecătorul inițial a fost promovat, așa că procesul a reînceput de la zero.

Pe 11 octombrie 2019, instanța a schimbat încadrarea juridică pentru inculpați, infracțiunea de spălare de bani fiind exclusă. Cererea a fost făcută chiar de reprezentantul DNA, printr-un memoriu, lucru care i-a surprins pe avocați.

Solicitarea a fost acceptată de instanță, fiind invocată de procuror o decizie a Curții Constituționale din 2018.

,,Potrivit deciziei 418/2018 a CCR, nu se mai pot reţine drept acte de spălare a banilor aceleaşi acte ce au fost reţinute drept chiar elementele materiale ale infracţiunilor de corupţie, comiterea unor fapte de spălare a banilor presupunând activităţi ilicite distincte de cele din care provin bunurile", susține judecătoarea în motivare.

Gheorghiță Mateuț a fost avocatul lui Călin Mitică. Susține că nu a fost strategia apărării ca dosarul să se prescrie, ci complexitatea cazului și schimbarea completului au fost factorii care au prelungit dosarul.

,,Durata procesului a fost influențată de o schimbare în compunerea instanței. Nu a fost o strategie a apărării să se ajungă aici. Judecătorul cauzei a fost promovat la Curtea de Apel și a fost nevoie de reaudierea martorilor. A fost o cauză complexă, cu foarte mulți martori și așa a ajuns la o durată deloc rezonabilă", ne-a declarat Mateuț.
Cine este Călin Mitică

De-a lungul timpului, Călin Mitică apare în mai multe poze de la diverse petreceri alături de prim-vicepreședintele PNL Rareș Bogdan. Libertatea a prezentat fotografii de la aceste evenimente.

Mai mult, fiul lui Călin Mitică, Călin Mitică Jr, este asistent al europarlamentarului Rareș Bogdan. Informația este publică pe site-ul Parlamentului European.

În plus, soția lui Rareș Bogdan, Florina, este angajată a altei firmei patronate de Călin Mitică, Transferoviar Grup. Societatea este una dintre cele mai mari firme de transport călători şi marfă pe calea ferată, concurent direct al CFR.

Soția lui Bogdan ocupă postul de consilier juridic. Potrivit declarației de avere a europarlamentarului liberal, ea a încasat de la societatea lui Călin un salariu de 11.000 de lei pe lună.

Presa a scris de-a lungul anilor despre grupul clujean format din Călin Mitică, om de afaceri, Rareș Bogdan, prim-vicepreședinte PNL, Cozmin Gușă, fost politician și patron de presă și Eduard Hellvig, fost șef al SRI. Monitorul de Cluj a prezentat și o fotografie cu aceștia.

L-am întrebat pe europarlamentarul Rareș Bogdan ce ar trebui făcut din punct de vedere politic pentru a scurta durata proceselor, dar nu am primit un răspuns până la publicarea textului.
Magistrații susțin că probe ar fi, dar timp nu mai este

După opt ani, deși magistratul a declarat că sunt probe, toți inculpații au fost exonerați de vină pe motiv că a intervenit prescrierea faptelor.

,,Probele administrate în cauză cu privire la capătul de acuzaţie vizând primirea (...) sumelor de 20.000 lei şi respectiv 25.000 lei numerar de la inculpatul (...) direct sau indirect, instanţa apreciază că această situaţie faptică este susţinută în plan probatoriu dincolo de orice îndoială rezonabilă", arată Tribunalul.

În cadrul aceluiași proces, funcționarii acuzați de abuz în serviciu au fost achitați tot în baza unei deciziii a CCR, care a stabilit că se pedepsește cu închisoarea doar încălcarea legislației primare de către un funcționar al statului, nu și a legislației inferioare, cum ar fi regulamente, decizii etc.
Cine a judecat procesul

Judecătoarea Cristina Badea a cerut transferul la Tribunalul Cluj, dar CSM i-a respins cererea de două ori. Totuși, președintele Curții de Apel Cluj a delegat-o la Tribunal, deși nu era specializată pe corupție.

Tot ea a judecat dosarul lui David Ciceo, fost director general la RA Aeroportul Internațional ,,Avram Iancu" Cluj Napoca, acuzat că a luat o mită de 1.200.000 de lei de la un constructor. După 6 ani, ca și în cazul Călin Mitică, magistratul a constatat că faptele s-au prescris. Decizia a fost luată, în mai 2023, după 12 termene de judecată. Badea urmează să fie promovată la Curtea de Apel Cluj, după ce a obținut gradul necesar de judecător.

cristi5

#3923
Quote from: nirolf on July 14, 2023, 10:02:09 PMDupă azilele groazei urmează trenurile groazei:

Mai mulți copii au leșinat într-un tren din cauza căldurii. În vagon erau peste 36 de grade și nu se puteau deschide geamurile


Am fost in aceeasi zi (13 iulie, 39 de grade) pe Brasov-Bucuresti. Pana la Ploiesti totul a mers struna. Acolo s-au intamplat 2 chestii, cu cauza comuna (era prea cald afara)
1) a cazut AC. Nu eram destul de instruit despre cum se reseteaza, ca as fi incercat
2) viteza redusa la 20 (pana pe la Brazi), apoi 70, cu o oprire neprogramata in Chitila

Adica o sauna prelungita de cele vreo 30 min de intarziere. Ma gandeam cu groaza ce o fi pe Bucuresti-Constanta

Era asa de cald in vagon ca nu imi mai mergea telefonul. Dadeam un click/tap si dura cateva secunde sa isi faca efectul. Google traffic arata doar traficul de pe autostrazi, apoi nu mai incarca alte drumuri...

Odata scapat din tren (pe la 1730) m-am napustit in McDonald's sa imi racoresc telefonul, sa pot lua o decizie informata: imi las copilul la OTP cu Uber sau cu CFR?

In Desiro AC a functionat dar nu facea fata. Cei urcati in GdN credeau ca nu functioneaza deloc. Eu stiam de la trenul precedent cum e sa nu mearga deloc AC.

@motorzbh imi spune ca in vagoanele CFR nu exista loc fizic pt instalatii AC de capacitate mai mare.

La intoarcerea spre GdN si Brasov trenul OTP-GdN nu de potrivea deloc, asa ca a fost Uber pe bani multi. Noroc ca trecuse ora de varf. Fain ca se poate lua online biletul de tren din Uberul spre gara...

dan tm

https://clubferoviar.ro/ovidiu-vizante-va-fi-angajatul-gfr/?fbclid=IwAR0W9C9QoqpTniM3jcifmXOXdGK7KU0FVT2SdhBjzfZ8bR0jL7iFPYxCaK0

EXCLUSIV. Fost șef al CFR Călători, director la Gruia Stoica. Oamenii lui Cătălin Drulă de la GFR

mperiul feroviar al lui Gruia Stoica nu se oprește în a racola oamenii aduși de fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă în sistemul feroviar de stat. După Casandra Tecșa-Cozma și Radu Balcu, acum și fostul director general al CFR Călători Ovidiu Vizante va fi angajatul GFR. Prin aceste racolări, transportatorul privat are acces neîngrădit la toate situațiile financiare și privind clientela ale CFR Marfă și CFR Călători.

Ovidiu Vizante a ocupat funcția de director general al CFR Călători în perioada 30 aprilie-30 septembrie 2021. A fost un apropiat al ministrului, dovadă în acest sens fiind faptul (pentru a da doar un exemplu) că Drulă a refuzat să dea curs cererii lui Cîțu, în vara lui 2021, de a-l înlătura din funcție după scandalul trenului cu copii ținut o noapte întreagă în câmp la Fundulea, la doar câțiva kilometri de București. Un bilanț amănunțit al mandatului său de cinci luni la conducerea operatorului feroviar de stat a fost făcut de Club Feroviar la finele luni septembrie 2021 și îl puteți citi AICI.

Ovidiu Vizante lucrase ani buni în sistemul feroviar și de stat, și privat. Originar din Făgăraș, și-a început cariera la Regionala Braşov a CNCF CFR SA, ca şef regulator circulaţie, şi a ajuns manager de trafic. După o perioadă, Vizante a intrat în transportul privat de marfă. Din 2013 și până în 2021, Ovidiu Vizante a fost administrator al SC Rail Cargo Romania SRL, filiala românească a operatorului de marfă austriac Rail Cargo Logistics Austria GMBH.



Ovidiu Vizante va fi angajatul GFR de la 1 august. Salariu de peste 9.000 de euro



După ce a plecat de la CFR Călători, Ovidiu Vizante s-a întors în sectorul feroviar privat, întâi la Rail Force (companie din grupul care include Regio Călători, fondat de Iorgu Ganea și Costel Comana, care a făcut obiectul unui dosar penal cu un prejudiciu imens pentru stat), iar de la 1 iunie 2023 a fost numit director general al Vest Trans Rail, așa cum a scris atunci Club Feroviar. Nu a stat mult acolo și s-a reorientat către Grup Feroviar Român, cel mai mare transportator feroviar privat din sud-estul Uniunii Europene, înființat de Gruia Stoica.

Club Feroviar a intrat în posesia ofertei de angajare pe care GFR i-a făcut-o lui Ovidiu Vizante. Concret, fostul șef al CFR Călători va fi angajatul GFR, unde va ocupa de la 1 august funcția de director general adjunct, cu un salariu net de 45.000 de lei lunar, echivalentul a aproximativ 9.100 de euro. În fiecare lună va primi și tichete de masă în valoare de 30 de lei pentru fiecare zi lucrată.

De asemenea, noul director general adjunct al GFR va beneficia de câte o primă de Paști și Crăciun în valoare de 598 de lei brut fiecare și de o primă de vacanță de 718 lei brut. Alte beneficii oferite sunt laptop și telefon mobil de serviciu, plata chiriei pentru locuința de serviciu și posibilitatea de a lucra vinerea de acasă.
Statutul personalului feroviar, adaptat special la GFR pentru fostul șef al CFR Călători

Practic, asistăm la o aplicare originală a Legii 195/2020 privind Statutul personalului feroviar la GFR, special pentru Ovidiu Vizante.

Salariul oferit fostului șef al CFR Călători este mai mult decât dublul salariului oricărui alt director din cadrul transportatorului feroviar privat. Care transportator feroviar nu a avut un impact prea mare din punct de vedere financiar atunci când a aplicat coeficienții de ierarhizare prevăzuți de legea sus-amintită, pentru că oricum, nici înainte nu erau decât câțiva angajați care aveau sub 4.500 de lei brut.

În treacăt fie spus că salariul net de 45.000 de lei al lui Ovidiu Vizante corespunde unui salariu brut de 78.654 de lei.
Gruia Stoica racolează oameni cheie de la concurența de stat




Dar de ce ar vrea Gruia Stoica să racoleze mai mulți oameni de încredere ai lui Cătălin Drulă? În primul rând, fostul ministru al Transporturilor, este din data de 2 februarie 2022, președintele Comisiei pentru Transporturi și Infrastructură din Camera Deputaților, funcție deloc onorifică, pentru că acolo se fac și se desfac multe reglementări privind transporturile feroviare.

Apoi, acționarul GFR își aduce în "ograda" sa oameni care au lucrat în Ministerul Transporturilor și în companiile subordonate acestuia. Mai ales, așa cum vom vedea imediat, de la CFR Marfă, principalul său concurent.

În context, mai trebuie menționat faptul că, la inițiativa liderului pieței, adică GFR, tarifele de transport feroviar au crescut cu aproximativ 30%, în condițiile în care energia electrică nu s-a scumpit și valoarea tarifului de utilizare a infrastructurii a rămas neschimbată. Deci sunt bani pentru majorări de salarii.
Casandra Tecșa-Cozma, fosta consilieră care știe bucătăria internă a CFR Marfă



Casandra Tecșa-Cozma a fost consiliera lui Cătălin Drulă cât timp acesta a fost ministru al Transporturilor în Guvernul condus de Florin Cîțu, după care a fost recuperată de Nicușor Dan (sau de viceprimarul USR Horia Tomescu) la Primăria Capitalei, unde a fost pusă director general la Compania Municipală Întreținerea Arborilor și Spațiului Verde București SA.

La Transporturi, ea a ocupat, potrivit CV-ului său, funcția de "consilier juridic cabinet ministru", poziție din care s-a ocupat de radiografierea IBR a tuturor companiilor deținute de minister, elaborarea și implementarea strategiei de restructurare a companiilor din sectorul feroviar deținute de minister, elaborarea de ordonanțe de urgență privind transportul naval, aerian și feroviar și participarea la negocieri și grupuri de lucru cu reprezentanți ai altor ministere sau entități partenere.

De formație jurist, licențiată la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, dar și cu o diplomă ulterioară în Finanțe-Bănci, Casandra Tecșa-Cozma a lucrat la societatea de insolvență CITR, cea care s-a ocupat inclusiv de intrarea SNTFM CFR Marfă în concordat preventiv, pe vremea când transportatorul național de marfă era condus de actualul șef al CFR Călători, Traian Preoteasa. Deci cunoaște din interior și în detaliu toate situațiile CFR Marfă.

Mai nou, chiar dacă acest lucru nu este menționat nici pe pagina sa de Facebook, nici în CV și nici în vreun alt loc, ea este consiliera lui Gruia Stoica, acționarul majoritar al Grup Feroviar Român.
Radu Balcu se ocupă de strategie la Grampet Group


Casandra Tecșa-Cozma nu este singurul apropiat al lui Cătălin Drulă care este "recuperat" de Gruia Stoica. Anterior, și Radu Valentin Balcu a avut același traseu, din sistemul feroviar de stat către GFR.

Acum, potrivit prezentărilor sale oficiale, el este angajat al Grampet Group pe funcția de "Executive Strategic Advisor", adicătelea consilier executiv strategic, mai pe românește. Radu Balcu a fost și el consilier al lui Cătălin Drulă în cele nouă luni petrecute de acesta din urmă la conducerea Ministerului Transporturilor.

Balcu este absolvent de Psihologie la Universitatea București, dar și de Marketing la ASE, cu un master în domeniu. Înainte de a veni la minister, Radu Balcu a avut doar două locuri de muncă, ambele în privat, potrivit CV-ului său. Timp de un an (august 2011-august 2012) a fost manager de proiect la Poftă Bună Communications SRL și apoi, nouă ani, director de Logistică la Ferosa Sped SRL.

Adus la Ministerul Transporturilor, Balcu s-a dovedit a fi "omul bun la toate" al lui Drulă, care l-a numit atât în Consiliul de Administrație al CFR Călători (în martie 2021, așa cum a scris atunci Club Feroviar), cât și în cel al Administrației Fluviale a Dunării de Jos Galați (în iulie).

Acum, după Casandra Tecșa-Cozma și Radu Balcu, și Ovidiu Vizante va fi angajatul GFR. Așteptăm "cu atenție și îngrijorare", vorba președintelui Klaus Iohannis, să vedem cine mai apare pe statul de plată al GFR.

frunzaverde

Daca chiar i-au luat pe oameni ca Vizante si pe Balcu la GFR, falimentul ii mananca... Orz aruncat pe gaste, si daca iei doi oameni aleator de pe strada iti fac treaba mai buna ca astia doi.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Sorinus

Se mai practica chestia asta, iei din sectorul public si-i tii doar ptr contactele lor din sistem. Cine stie ce combinatii pregatesc, casari de locomotive bune sau faze d-astea.

frunzaverde

Cunoastem, cunoastem... Dar tot astia ne-au fost vanduti ca 'oameni noi, adusi din privat, fara legaturi cu sistemul vechi' si alt bullshit similar...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5



Quote from: dan tm on July 28, 2023, 08:51:42 AMhttps://clubferoviar.ro/ovidiu-vizante-va-fi-angajatul-gfr/?fbclid=IwAR0W9C9QoqpTniM3jcifmXOXdGK7KU0FVT2SdhBjzfZ8bR0jL7iFPYxCaK0

Prin aceste racolări, transportatorul privat are acces neîngrădit la toate situațiile financiare și privind clientela ale CFR Marfă și CFR Călători.

Wait. De ce contractele de angajare la CFR Marfa si CFR Calatori permit angajarea la concurenta dupa un timp scurt? Si care e practica in domeniu, cati ani nu are voie omul sa lucreze la concurenta? Eu am auzit de alte domenii unde ai voie sa te angajezi la concurenta dar nu poti lucra cu anumite chestiuni.

Si CFR Marfa si Calatori fiind firme publice, nu ar trebui sa fie publica situatia lor financiara si clientela?  Ca e foarte usor sa zica ca trebuie sa le tina ascunse de concurenta, dar de fapt sa-si ascunda incompetenta.

------

Vedem ca mecanicul lui Gruia Stoica taloneaza macazul cu inductorii izolati si IDM din Sighisoara este sfatuit prieteneste sa nu raporteze incidentul. La faza aia Club Feroviar a reactionat rapid si chiar daca a exagerat (probabil ca sa atraga atentia a zis ca erau trenuri incarcate cu explozibili gen) a reusit sa scoata la lumina incidentul, iar CFR s-a jurat ca ei nu musamalizeaza nimic.

Dar trebuie intarit si statul. Nu poti sa le ceri la privati sa le fie mila de stat si sa nu angajeze oameni care au lucrat in minister, cu tot cu ce au invatat acolo.

frunzaverde

#3929
În România atât la stat cât și la privat clauzele de neconcurență sunt aproape imposibile.

Legal, ai voie să faci asta doar timp de maximum doi ani, plătind lunar minimum jumătate din salariul fostului angajat. Asta face clauzele foarte nepopulare. Mai mult, trebuie menționat a priori lista de firme unde se aplică clauza, explicit activitățile competitive și domeniul geografic. Astea nu pot fi conform legii prea extinse - legea zice explicit ca primează dreptul de a munci.

Asta face foarte ușor de evitat clauzele, și în privat. Un concurent poate sa deschidă o firmă noua, sau, în cazul lui Stoica sa angajeze în HU, BG, GR sau CY unde are firme.

P.S. In general, in UE, firmele cu actionariat public intr-o piata concurentiala (CFR Marfa, CFR Calatori) sunt tratate exact la fel ca orice alta firma privata. Ministerul nu are nici dreptul si nici mecanisme in a le dicta ordine altele decat via AGA, si atunci supuse due dilligence (si prin subventionare, unde e cazul, dar aplicabila tuturor). Firmele de tipul asta nu au acces (si nici obligatie) de a cumpara produse prin licitatie publica, indiferent de valoarea tranzactiei etc. etc., controlul fiind prin mecanisme clasice corporatiste. Romania este o exceptie nefasta - mentinand control politic aproape total asupra "firmelor" - si legal si practic sunt agentii de stat in totul in afara de nume. Asta le face incapabile in a concura cu firme private nelegate de chingile procurementului de stat si controlului de tip micro-management politic.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!