News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

BogdanPetrini

Acest tren da, este într-adevăr de navetă. Dar problema nu este că n-ai știut treaba asta, până la urmă când un cauți un tren nu stai să te întrebi dacă nu cumva e de navetă pentru Ploiești sau Buftea, fiindcă nu la asta trebuie să-ți stea gândul, ci strict la ora de plecare, sosire.

Cred că discuția trebuie să fie mai degrabă de ce rutele aglomerate nu beneficiază de trenuri dedicate de navetă, încât să nu mai apară situații de genul într-o luni după-amiază când numărul de călători spre Brașov nu e așa ridicat.

pasadia

Acum, trecuți fiind de Comarnic, vagonul e cam la 50% încărcare iar soarele incepe să fie ascuns după dealuri. Deci abia acum e așa cum ar trebui să fie.

PS: a, vai, îmi amintesc serviciul PKP între Katowice și Varșovia. Dar cum să fac asemenea comparații...

oc7avian

Trenul destul de ok...am mers într-un vagon Astra Arad, sunt cele mai bune..mă rog, vagonul meu avea sursa picată şi nu avea AC :))) nici uşa nu se prea închidea....

Adică acele vagoane de dormit unde cușeta e transformată în 6 locuri? Scaunele sunt scurte, cu spătarul drept și incomod. În plus, stai genunchi în genunchi cu cel din față (e spațiu pierdut de la paturile rabatate). Iar loc de bagaj ai doar la 2m înălțime. Legat de AC, l-am prins mai des defect decât funcțional...

În vagoanele astea am avut cel mai prost confort, chiar mai rău decât Mangalia - București Nord cu trenul studenților (vagoane etajate). Însă vagoanele normale de la ei sunt chiar superbe. Scaune foarte confortabile pentru clasa a II-a


tom_sawyer

^ Nu e vorba de vagon-cușeta, a mers cu un tren CFR Călători, nu Astra Trans Carpatic.

frunzaverde

@Xenos - mai ai tren (IR) Brasov - Bucuresti si la 14:55, IR15934 operat de Softrans si la 17:15 operat de ATC. Daca vrei, poti verifica orarul integrat pe infofer.ro (acolo ai toti operatorii). Plus regio-uri, inclusiv un regio mai rapid al Regiotrans. Automate de bilete sunt si la gara Brasov, langa scara din dreapta.

@oc7avian - trenul respectiv e facut din 21-76 seria originala si 21-86.

@pasadia - e absurd sa-ti spuna cineva ca e vina ta. Nasul e 100% vinovat in situatia asta - in primul rand, in perioada Starii de Alerta, nu se circula fara loc - e masura minima de distantare sociala pe care a implementat-o CFR. Nu se dau bilete fara loc, si inclusiv cei suiti cu abonamente, trebuiau dati jos, conform reglementarilor curente, si instruiti sa astepte un tren mai gol. Este un tren regio, cu vagoane etajate, dedicat pentru naveta, cu 4 vagoane etajate, la cateva minute dupa trenul in care ai fost.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Xenos

@frunzaverde: Trenul softrans era cam plin pentru gustul meu, am verificat la secțiunea rezervări, aproape toate locurile erau roșii....dar a fost perfect cu cel de 19.50, am avut răgaz de o plimbare prin pădure! Mă refeream la oferta CFR Călători, care nu înțeleg de ce a comasat 4 trenuri care circulau la ore diferite și acopereau foarte ok după-amiaza, poate de la viitorul tren se revine la o ofertă mai bună.

cristi5

Sper ca mai functioneaza biletele CF online... Ca la automat sau la ghiseu nu mai vreau...

BogdanPetrini

Funcționează doar la trenurile cu regim de rezervare (deci IR și RE) cu cel puțin 6 ore înainte de plecarea trenului.

GML

Au reintrodus oare si reducerea de 5%?

gruiarew

Am făcut eu o rezervare, reducere de anticipație nu mai există Cel putin la trenul ce ma interesează pe mine. Și iar au crescut timpii de parcurs. Cu 15 minute, dar în loc să scadă, tot crește.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

oc7avian

Reducerea pentru achiziția online a rămas 0%. Deocamdată se pot rezerva trenuri doar cu maxim 20 de zile avans (măsură temporară). Încă există reducerea de anticipație, doar că din simularea mea de cumpărare n-o menționează explicit la total (apare doar textul "reduceri comerciale aplicate x lei")

gruiarew

Nu știu, eu am ales pe mâine, saptămâna ce vine și peste 2 săptămâni. Pretul e la fel. Bine, e IR cu reducere, IR1811. Poate d-aia. Oricum, deja se apropie de 5h 180 și ceva de km. Și mai trebuie să stai și cu masca pe meclă. Nu cled că-i rentabil. Fără reducerea respectivă chiar nu face sens să stai 5h în săgeată pentru 180 km.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

SB76UFO

Amplasate în cadrul lucrărilor de modernizare a stațiilor CFR din Sibiu și Mediaș, elevatoarele pentru persoanele cu dizabilități nu funcționează, în cele din urmă, din cauza normelor pentru prevenirea discriminării. Este unul din motivele invocate de reprezentanții oficialilor Căilor Ferate Române.
Oficialii CFR, descriu, de fapt, că elevatoarele nu sunt încă recepționate și, de fapt, au fost deja vandalizate. În plus, două dintre acestea nu pot fi folosite din cauza unor erori în amplasare. "La stația Sibiu, elevatoarele pentru persoanele cu dizabilități au fost instalate în cadrul proiectului (de reabilitare – n.r.), care nu a fost încă recepționat, elevatoarele funcționând provizoriu. În perioada de funcționare provizorie, elevatoarele s-au defectat de mai multe ori, fiind devastate de persoane care au călătorit cu trenul sau care au staționat pe peroanele stației. În prezent, elevatorul care asigură acces la linia 1 nu funcționează, fiind devastat în 13 – 14 iulie de către persoane necunoscute. Elevatoarele care asigură accesul la persoanele de la liniile 2-3, respectiv 4-5 sunt funcționale. Butoanele de alimentare sunt greu de manipulat, întrucât sunt amplasate în locuri greu accesibile. Elevatoarele fiind în perioada de garanție, a fost avizată firma constructoare în vederea reparării", răspunde Laurean Oprescu, directorul Sucursalei regionale de căi ferate Brașov.
Sursa
"Prostia este eternă și invincibilă"

fulger nc

o sa imi spun aici parerea vis a vis de gara de nord , aici ar fi topicul.
legat de aspectul deplorabil al peroanelor si cailor de acces din si inspre gara si a "cosmetizarilor" de pana acum ..nu o sa ma leg fiind cunoscute de toti.
m-as lega de cateva aspecte estetice , functionale , care zic eu ar putea fi facute fara ceva radical.
in primul rand nu inteleg de ce la noi autoritatile nu se pun de acord , cand se face vreun proiect din asta , care implica un punct de interes mare ..care sa fie modernizat , sa se faca in mod unitar.
adica ..daca cfr modernizeaza o gara , o cosmetizeaza , de ce nu se intalnesc cu reprezentantii primariei , a companiilor de transport municipale , ptr a moderniza cat si zona afiacenta ,cat si tranzitul catre oras , sau catre alte medii de transport.
(exemple :galati si braila ..doua gari modernizate ..la galati , daca zona adiacenta a fost cat de cat recomditionata , accesul si conexiunea cu alte medii de transport  nu e mai buna decat era la gara veche ...braila ..ai iesit din gara ..in zona nimanui)
gara de nord:
de ce nu se fac contracte separate , daca un proiect care sa schimbe complet gara ar fi prea ambitios si greu de realizat.
de exemplu : contract ptr renovarea completa a fatadei , cu pastrarea aspectului original , mutarea tuturor anexelor montate pe fatada in spatii special amenajate , gen zona dedicata utilitati ..in edificiile moderne si mascate cu grilaje metalice vopsite mat , negru gri ,cum se face peste tot.
cu montarea de protectii ptr accesul in /din gara , cum erau acelea din interbelic(acele copertine de sticla ,cu fier forjat sau similare) , ptr a avea un acces unde nu duci toata mizeria in gara atunci cand ploua , cu scari cu elemente de scurgere si ce pot fi curatite.
alt contract de modernizare , care sa vizeze transformarea garii in spatiu cu destinatie duala , comercial si zona servicii specifica operatorilor.
cat mai separate posibil .
exemple sunt multe , prin alte parti.
zona destinata operatorilor sa contina ghiseele si automatele de bilete specifice ..si spatii de tip lounge , concesionate operatorilor dispusi sa le inchirieze si doteze specific.
zona comerciala dezvoltata pe toate palierele , eventual concesionat spatiu unui mare agent comercial( lidl ,auchan, etc) dispus sa dezvolte , sau daca nu sa dezvolte cfr si sa inchirieze.
ar fi etapa mai ambitioasa si ar impune constructii noi in zona de langa , deasupra peroanelor.
in statia din principe pio , in madrid , sunt si sali cinema , plus o infinitate de spatii comerciale .
statia victoria din londra ..ar fi alt exemplu de arhitectura exterioara pastrata si interior dupa standardele epocii.
alta etapa ar impune ca municipalitatea sa dezvolte zona adiacenta cu spatii si servicii conexe.
adica sa poata construi o parcare etajata intr-o parte a garii (spatiu fiind de ajuns) , ptr cetateanul de rand, plus o zona specifica ptr servicii conexe( gen operatori inchirieri masini etc).
zonele din jurul garii remodelate de catre municipalitate ..ptr concentrarea statiilor de autobuz intr-un singur loc(sau cat mai putine posibil) , cu semnalizarea lor si in interiorul garii( sa stii in ce directie ai alternativele de transport)
alt contract sa impuna reabilitarea peroanelor si a mobilierului , reabilitare care sa tina cont de o posibila dezvoltare ulterioara a garii ( care daca ar fi ambitiosi si ar transforma gara in gara de tranzit ,in viitor, nu ar avea nevoie sa iasa cu liniile exact sub peroanele actuale , ci pot iesi si undeva spre basarab ..dar asta e alt film sf).
si ..deci , contract ptr peroane , in care sa pastreze daca e posibil suportii aia cu nituri si chestii cu farmec , modernizand , acoperind complet peroanele , etc.
impresia mea a fost ..trecand prin gara de nord , dupa mult timp , de incremenire in timp , de dupa epoca lui Ponta , cand s-au facut ultimele retusuri.
altul ar fi cat de marunte si fara ambitie sunt proiectele municipalitatii ..un oras care totusi are un buget si un pib ..in media multor orase europene , dar nu prea se vede.
daca nu pot sa faca o modernizare cu totul deodata ..macar sa faca 5-6 proiecte , pe care le poate dezvolta simultan , sau pe etape , ca sa nu blocheze gara complet.
alta ..si scuzati de roman ..ar fi brandingul si imaginea .
cfr are o istorie , trecand prin epoci cu abordari diferite din prisma regimurilor care au guvernat tara.
are de unde construi o imagine.
de la rosul caramiziu, negrul mat si albul ce predomina in interbelic la griul , albastrul si albul mat din comunism.
toate mate ..toate cu farmec..si mai important lipsite de intretinere , sau fara deteriorare marcata.
ma refer doar la schemele de culori..pe care sa iti construiesti imaginea.
si ei vopsesc lucios totul si fistichiu si fara noima.
totul ar trebui sa respecte 2 scheme de culori tematice( interbelic , comunism) , de la locomotive , trenuri la gari si mobilierul specific( adica daca o gara e de arhitectura comunista ..mobilierul sa respecte schema de culori si arhitectura tipica , in caz de fac reabilitari..daca e din interbelic sa se respecte acelasi criteriu ..adica culori si mobilier in concordanta cu arhitectura si specificul)
si criteriile la modernizare sa fie mai complexe , sa cuprinda si aspectul estetic..de brand , cat si criteriile de accesibilitate , legaturi si sa fie facute punandu-se de acord cu autoritatile locale , ptr o dezvoltare unitara.

fulger nc

legat de discutiile legate de diagonalele feroviare din Bucuresti:
Rasfoind pe net am gasit ..atat poze vechi , din interbelic ,cat si din epoca comunista cu gara de nord ..din care as vrea sa extrag doua idei , legate atat de rolul sau ca punct de conexiune multimodala ..si o sa imi expun si punctul de vedere , legat de cum s-a viciat dezvoltarea garii , facuta in stil buticar
Ptr inceput , vazut pe deasupra , de pe google maps , se desprinde o idee legat de o diagonala.
Gara Progresul , ca si gara de nord , se pare ca e punct terminal si daca se merge drept pe harta , se ajunge la o conexiune intre amandoua ..care ar traversa cateva puncte centrale din Bucuresti.
Banuiesc ca o "intrare" in subteran a doua linii din gara Progresul , care sa iasa in gara de nord ..ar fi fezabila , daca nu exista impedimente de constructie pe traseu.
In rest o sa vreau sa vorbesc de arhitectura si curatenie constructii , chestii ce nu ar necesita investitii majore si ar putea fi facute in proiecte separate , ptr a realiza o conexiune multimodala ..cu alte mijloace de transport.
Intai cu iesirile din gara , pe laterale si inspre statia de taximetre si intrarile spre casele de bilete.
Pozele de pe net , din perioada comunista si interbelic ..denota o dezvoltare , mult mai unitara si gandita practic , decat ce s-a facut din 90 pina in prezent.
Iesirea dinspre statia de taximetre , actualmente cu bariere si ocupata exclusiv de taxiuri si cu ghiseele de bilete ratb ..puse intre coloane ..era prevazuta inainte de 90 ca loc pe unde sa treaca autobuzele , ptr ca cei ce voiau sa ia autobuzul sa nu mearga prin ploaie pina la statii si accesul sa fie direct din vestibulul central al garii.
O idee ce se desprinde de aici :
-De ce nu s-au amplasat ghiseul de vanzari bilete ratb in interiorul garii , in vestibulul central , semnalizata corespunzator , fiind spatiu destul nefolosit , in zona de acces.
Eliberarea spatiului dintre coloane de orice fel de anexe si buticuri , ptr a pastra curatenia arhitecturala si aspectul original , poate doar luminarea arhitecurala de acord cu constructia , sa fie montate (adica ceva gen proiectoare intre coloane , care sa ilumineze de jos in sus spatiul dintre coloane).
Accesul dinspre casele de bilete , intrarea si parcarea din acea zona.
In trecut , acolo era drum pe care se circula , fiind in arcul interior al garii e ideal ptr a se amplasa centralizat statii ptr majoritatea autobuzelor ce tranziteaza gara de nord si astfel de a avea o zona centralizata , bine semnalizata si apropiata , usor de gasit ptr a lua alt mijloc de transport.
Cum e acum , e doar un spatiu inutil , folosit probabil de angajatii institutiilor din imprejurimi ..si in loc sa fie un spatiu destinat clientilor( calatorii) ..e destinat angajatilor.
Ptr parcare exista spatiu pe lateral , inspre pasarela spre Basarab.
Acea fatada ..la fel poate fi curatata de orice fel de anexe , ptr a pastra aceeasi curatenie arhitecturala.
Ca si arhitectura gara imbina foarte frumos stilurile din interbelic si stilul brut ..simplu , comunist.
E practic intalnirea istoriei ..intr-o constructie.
Ca si idee centrala ..sa se desprinda curatarea fatadelor de toate anexele si chioscurile ce altereaza arhitectura originala  , reorganizarea spatiilor circulabile , atat piatonale , cat si ptr autobuze , transport public.
Sa se mareasca trotuarele , spatiile destinate pietonilor din spatele garii si parcarea sa fie transformata intr-o insula destinata transportului public exclusiv , cu peroane ptr autobuze si statii de taxi destinate exclusiv.
A doua idee ar fi amenajarea "adaposturilor" ptr statiile de autobuz si intrarile in gara , in stil modern( nu ma refer la stil arhitectura , ci ca idee amenajare) , modular , simplu de construit si intretinut..si potrivite ptr dezvoltari ulterioare.
Adica construirea ..pe stalpi metalici , imbinari prin nituire( suruburi tip nit) , ca sa respecte si sa fie de acord cu restul constructiei , cu acoperis din sticla securizata sau fibra de sticla translucida(unde e nevoie de forme) , sau pereti laterali.
Sunt imagini cu vechiul aspect al garii si cum se poate reveni la o normalitate si o adaptare cu timpurile ..si in acelasi timp revii la o functionalitate a transportului in totalitatea sa si o renovare a aspectului zonei.
Alta ar fi dezvoltarea dinspre peroane ..care in imaginile vechi , gasite pe net , prevedea crearea unui vestibul central mare , care sa acopere peroanele , cum e in alte gari , din alte mari orase europene.
Inlocuirea tuturor stalpilor si a acoperisului ce acopera partial peroanele , cu unii mai inalti , pe acelasi stil si acoperirea completa a peroanelor ..cu luminoarele specifice si spatii de aerisit.
Asta ca solutie simpla si ieftina , mai usor de realizat si estetic sa aduca normalitate cu restul garii si un minim de confort.
Alta ar fi amenajarea de spatii comerciale deasupra peroanelor , cat si de un pasaj care sa faca trecerea dintr-o parte in alta , peste peroane , mai usoara , fara sa fie nevoie sa ocolesti gara ca si solutie scumpa si mai ambitioasa si care sa asigure dezvoltarea garii si a zonei pe mai multe nivele si cu destinatie multipla ..variata.
Se poate face o abordare unitara , care sa implice primaria , Cfr-ul si pe cine mai are atributii si spatii pe acolo , prin proiecte separate , care sa aiba scop comun si finalitate apropiata ca si termene de finalizare.
Sa revin la inceput cu gara Progresul ..la fel se poate face reabilitarea zonei si a accesului catre peroane pastrand complet arhitectura garii vechi lasand spatii ptr o eventuala dezvoltare a unei linii ce poate uni cu gara de nord si magistralele din nordul Bucurestiului.