News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Phenol

@Harry: da o tura pana la Bucuresti si inapoi cu perechea 1682 - 1683 in vagonul 3. Cumperi o bere de la bar si te asezi la geam. Dintr-o data calatoria e comparabila cu cea din poza ta  :D.




dan tm

1. daca imi arati in tara unde mai circula vagoane (CFR) cu banchete de vinilin, eu acuma imi iau concediu si fug acolo sa dau o tura cu ele. Am dat o tura anul trecut la Teius sa prind trenul de Simeria dar in ziua aia avea un 20-54 refacut expres.Desigur si alea revopsite pot fi foarte murdare chiar daca au scaune de pinza.

2. depinde de distanta si de ce fel de calatori are/ a avut in parcurs. Altfel de ce ar fi de evitat trenurile Timisoara-Iasi? Acum au vagoane 20-68 de aceea sint de evitat.
Am circulat joi de la Cluj Napoca la Timisoara Nord cu 1833 si i s-a atasat un 20-49 refacut schema expres. A fost chiar in regula, curat, clima, apa, sapun.

Am circulat de la Arad la Vintu de Jos cu 473, scaunele erau foarte roase, destul de rusinos ca veneau de afara, lumina foarte puternica pentru noapte. In schimb am circulat de la Vatra Dornei Bai la Bacau cu vagoane cum sint cele cu husa rosie(vopsite Raijet) au lumina mai difuza pentru noapte.

Harry

Habar nu aveam ca mai exista vagoane restaurant. Arata chiar f bine.

oc7avian

La evitat aș adăuga 2c: rutele lungi pe care circulă vagoane etajate (optime pentru navetă). Poate era sezonier, dar am prins Mangalia - Sibiu și experiența de timp tramvai ar fi fost lux prin comparație (am mers doar până la București Nord stil conservă, +5h că am oprit să ia ambulanța pe cineva)

Legat de vagonul 3 din perechea 1682-1683, n-o să-l uit niciodată pentru că la un drum spre Constanța apărea în sistem ca vagon normal. Majoritatea aveam locuri inexistente :lol: Noroc că era în timpul săptămânii și cumva nu era full. Eu am "prins" loc plătit la bar, care atunci nu era funcțional. Din păcate, în sezon am observat că zona barului devine spațiul pentru cei care merg cu bilet fără loc. Poate s-o fi schimbat recent, că anul ăsta s-au cam dus planurile mele de concediu.

Clasa I e cu noroc. Dacă știi ce vagon circulă, poate merita să iei bilet. Sunt anumite rute unde sunt mult mai confortabile, ba chiar cu scaune reglabile. La un drum de +3h se resimte imediat diferența. Într-adevăr, avantajul major e aglomerația: nașul nu permite nimănui fără bilet cu loc să rămână în vagon, deci pe rutele aglomerate merită diferența de preț. Am prins destule ture la clasa a II-a cu oameni în picioare pe tot culoarul, de nu mai făcea față AC-ul, iar dacă ațipeam riscam să mă trezesc cu nasul între fesele cuiva.

Cardul Tren Plus merită dacă faci minim 2-3 drumuri dus întors cu trenul într-un an. La 25% reducere cât oferă, duce clasa I la un preț rezonabil.

gruiarew

Aș mai adăuga și eu... la orice e peste 3h Desiro te rupe. Problema e că pe rutele pe care circul eu de câțiva ani buni altceva n-am prins. Am făcut o dată Timișoara - Sibiu cu Desiro... nu-ți mai trebuie tren o perioadă luungă de timp...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

GML

Si pe Satu Mare-Cluj circula Desiro de foarte multe ori. 5 ore de vis.
Nu stiu care e mai ok. Sa stai 5 ore in Desiro, sau sa stai 5 ore intr-un vagon, unde compartimentul e full, cu 8 persoane, si nu prea ai loc.

tom_sawyer

@Harry: sa faci un drum la Bucuresti si cu "vitezomanul" fara oprire (sub 2 h), sa ne spui cum ti s-a parut.

Harry

Cu prima ocazie, promit sa o fac.

Intre timp:

1938 - Bucuresti, Gara de Nord. | colectia personala


tom_sawyer

#1838
Pavajul s-a pastrat si acum, cel cu patratele mici (sau portiuni din el). Interesant.

Sorinus

Cred ca Mangalia-Sibiu cu supraetajate e trenul Tineretului.

frunzaverde

Exact - ala e trenul tineretului, sezonierul cu vagoane bi-etajate Sibiu - Pitesti - Bucuresti N. - Constanta - Mangalia. Nu doar circula la un orar execrabil - pleaca din Pitesti la 1:13, din Bucuresti la 03:14, dar e format din vagoane pentru trenuri locale (etajate cu scaune de piatra, apte pentru mers 50 km, nu 500). Desi din Sibiu sau Rm. Valcea sau chiar Pitesti ar fi un tren excelent de noapte, nu are in compunere nici cusete si nici dormitoare... Doar vagoane pentru navetisti. Singura utilitate este pentru Mangalia - Constanta - Bucuresti - Pitesti pe perechea de intors, cand e unul din ultimele trenuri de seara, ajunge in Bucuresti la 22:30. Dar confortul este zero barat din cauza tipului de vagon folosit.

Mizeria a aparut ca tren personal prin 2009, cand se faceau 5-6 ore pana la Constanta ca se reconstruia linia, cu plecare in miezul noptii. Era popular printre studenti - toate trenurile oricum faceau 5-7 ore, asa ca personalul nu era mai lent; era super-ieftin, si era singurul tren care ajungea suficient de devreme in Constanta. A ramas regio (cu tarif foarte mic) pana acum cativa ani, cand l-au facut IR, dar cu tarif special, de regio, din cauza confortului redus. Acum a disparut si tariful special, dar a ramas confortul foarte redus.

@dan tm - si eu am ramas surprins, dar am inteles ca inca mai circula vagoane albastre cu banchete de vinilin din statia de domiciliu Craiova, Teius si Satu Mare. Nu stiu pe ce trenuri si in ce compuneri, si nu stiu daca circula ocazional sau frecvent.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

contador

Pentru a-mi satisface o curiozitate, imi puteti spune, pe la inceputul anilor 90, cam ce timpi de parcurs aveau rutele:
Iasi -- Bucuresti
Iasi -- Cluj
?

oc7avian

Deci d-aia nu m-am prins că e trenul tineretului... Pentru că au scos tariful redus. L-am ales pentru oră. La el am pornit singur AC-ul pentru că literalmente au "uitat" să îi dea drumul. Plecarea din Mangalia e cruntă în general, pentru că toate vagoanele stau în soare. Abia la plecare e deobicei pornit aerul, deci abia spre Constanța se atinge o temperatură ok.

E păcat de ruta Constanța - Mangalia. Au fost discuții pe alt topic... Ai București - Constanța chiar bine legate, apoi haos. Mă doare sufletul că trebuie să aleg autobuz spre Mangalia pentru că e mai rapid și confortabil... Nu profităm să legăm stațiunile între ele cum trebuie. Așa ai putea să călătorești și între ele. Am făcut un experiment să stau în Tuzla și mergeam noapte de noapte în Vamă. Chiar ar fi fost o alternativă mișto la aglomerație dacă aveam transport calumea. Sincer, cred că un transport eficient ar putea revigora și restul stațiunilor. Da, n-ar fi extraordinar de civilizat, însă îți permite să jonglezi stări.

dan tm


frunzaverde

#1844
@contador

1990-1991:
Bucuresti - Iasi via Bacau : A627/630 in 6h25
Bucuresti - Iasi via Tecuci - Vaslui : R65 in 5h48
Bucuresti - Iasi via Urziceni - Faurei: P6001 in 9h24
Iasi - Cluj: A341/344 in 9h27, 655/658 in 9h47 in 345/348 9h49

1995-1996:
Bucuresti - Iasi via Bacau: IC961 in 5h00. Perechea lui facea 4h56.
Bucuresti - Iasi via Tecuci - Vaslui: R625 in 5h51, R621 in 6h17
Bucuresti - Iasi via Urziceni - Faurei: nu se circula direct
Iasi - Cluj : A341 si A655 in 8h48

1998-1999:
Bucuresti - Iasi via Bacau: ICE511 in 5h47
Bucuresti - Iasi via Tecuci - Vaslui: R665 in 6h00, R661 in 6h04; R663 in 6h06
Bucuresti - Iasi via Urziceni - Faurei: nu se circula direct
Iasi - Cluj: A1934/1931 in 8h56

Astazi:
Bucuresti - Iasi via Tecuci - Vaslui: IR1665 in 6h34
Bucuresti - Iasi via Bacau: IR402 in 7h12
Bucuresti - Iasi via Urziceni - Faurei: nu se circula direct
Iasi - Cluj: IR1833 in 9h0

Si putina istorie mai veche:

1976-1977:
Bucuresti - Iasi via Bacau: Nu se circula direct
Bucuresti - Iasi via Tecuci - Vaslui:  R65 in 5h14
Bucuresti - Iasi via Urziceni - Faurei: A605/608: 6h25
Iasi - Cluj: A341 in 9h0, A345 in 9h28

1939-1940:
Bucuresti - Iasi via Bacau: Nu se circula direct
Bucuresti - Iasi via Tecuci - Vaslui: R71: 6h49, A701: 7h48
Bucuresti - Iasi via Urziceni - Faurei: Nu exista linia
Iasi - Cluj (vagoane directe la A408/R52/P5036): 15h12
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!