News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

shift2rail

^nicio legatura cu CF Valcele-Valcea, linia de mare viteza ar urma aliniamentul A1: Pitesti-CdA-Tigveni-Salatrucu-Perisani/Baiasu-samd.

probabil, cu acest TGV  vor calatori copiii copiilor nostri, noi vom fi devenit demult ingredientul de baza al ceramicii de Horezu...

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vladfero

Pentru cei interesati de evenimentele desfasurate cu ocazia Saptamanii Europene a mobilitatii, puteti gasi detalii pe TPBI.

Cateva lucruri de interes: diverse tramvaie de epoca, troleibuze Ikarus, curse demonstrative de tren metropolitan, Alstom Coradia, tren prezidential + LEMA modernizata, etc.

P.S.: Sper ca nu am gresit topicul; am ales sa pun aici pentru ca mai toate se petrec in jurul Garii de Nord :), iar diversitatea programului ar putea atinge prea multe topicuri. Rog sa se mute postarea daca este necesar & multumesc anticipat.

pasadia

Am intrat in noul tren Alstom, m-am asezat pe scaun. Destul de tare, de dur scaunul si in plus spatiu destul de mic. Ok, am 1,86 si am putut sa stau in scaun, dar practic intr-o singura pozitie (spate drept, picioare perfect aliniate la 90 de grade). Nu stiu cat de fericit voi fi sa am parte de asa ceva pentru 2-3 ore. In plus scaunul este foarte inalt, obturand orice priveliste in vagon. Cred ca locul de la geam va fi claustrofobic. Majoritatea scaunelor sunt cu vedere la spatele scaunului din fata - chestiune care are si avantaje ("intimitate") dar si dezavantaje caci nu poti negocia un spatiu sau o pozitie a picioarelor diferita.

rio tinto

Rutele pregatite de STB cu plecare din Parcul Regele Mihai I au fost un real insucces. Am facut doua dintre acestea si am fost doar eu cu sotia mea pe tot parcursul.
E interesant ca la Gara de Nord anuntau la microfon cu cateva minute inainte de plecare, linia si destinatia iar tramvaiele busul si troleibuzul se umpleau rapid. La Parcul Herastrau nimic, liniste. Liniste a fost si in autobuze pe cale de consecinta. Pacat. La destinatii in schimb (parcarile manastirilor) era plin de masini si oameni.

S-a nimerit perfect sloganul printat peste tot
Saptamana
Europeana
Amobilitatii  :lol:

Am intrebat daca "amobilitatii" este un cuvant nou si mi s-a raspuns ca asa este logo-ul de la UE si trebuie sa respecte, insa doar daca era expus intr-un singur rand: "SaptamanaEuropeanaAMobilitatii". When they broke it down, ati vazut ce-a iesit, pe pliant

shift2rail

^ sunt sceptic ca generatiile mature, trecute prin trauma comunismului, pot deveni mobile, in sens european (de transport public, velo, trotineta sau chiar mers pe jos) dar copiii, tinerii nu sunt o cauza pierduta.

dr4qul4

Sunt, cat timp e-taxiul va continua sa fie ieftin. Uber/Bolt sunt foarte ieftine la noi, in comparatie cu orice tara aflata la vest, inclusiv cu Ungaria. Asa ca tinerii aleg aceasta varianta in loc de transport in comun.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Xenos

Apropo de săptămâna mobilității, duminică, atunci când am mers cu odraslele să vedem puținele trenuri expuse, am constatat că e o decădere totală a Gării de Nord, un sentiment de abandonare și de înghețare a timpului în anii 80. Oare chiar nu putem gândi un concept integrat de gări civilizate, trenuri civilizate și infrastructură decentă?

dan tm

noi sa ne gindim sau factorii de decizie? :-[  O:-)

eu cred ca am si pus poze pe undeva cu ruinele din Bucuresti Nord. de exemplu daca te uiti prin gangul ala de linga KFC.

dan tm


Batrinele DA-uri devin ,,delfini"

la minutul 01.20 se vede ca sobolanul CFR Calatori este vopsit invers. O:-)  O:-)  O:-)

Rodeo

Utilaj fotografiat ieri, 23.09.2024 pe CF 600, in stația Bârnova. Nu stiu daca aparține CFR Infrastructură sau unui subcontractor dar e bine că în sfârșit se poate face controlul vegetației din gabaritul liniei rapid și pe distanțe lungi. Deja curățase pe lângă firul 2, de la tunel spre sud iar îmbunătățirea în condițiile de exploatare și estetica liniei este enormă.

23.09.2024, stația Bârnova, CF600



Powered by API/PUM imgur uploader

dan tm

Euronews a re o serie de reportaje despre calea ferata.

asta pare a fi ultimul lansat


tom_sawyer

Bilanț CFR SA: 90 de persoane electrocutate pe calea ferată în ultimii 10 ani

"În zona căii ferate electrificate, accesul persoanelor la o distanţă mai mică de 1,5 metri de linia de contact aflată sub tensiune este strict interzis. Tensiunea în linia de contact este de 27.000 de volţi. Cablul sub tensiune creează un câmp electric care poate fi periculos la distanţe mici. Un om care se apropie de cablu, urcându-se pe vagon sau pe locomotivă, devine un fel de paratrăsnet. Adică, fiind neutru din punct de vedere electric, are loc o străpungere a aerului şi o descărcare electrică, formându-se astfel un arc electric (care se formează la o distanţă mai mică de 1,5 metri de linia de contact)", a transmis CNCF CFR SA la solicitarea Agerpres.

Statistica accidentelor prin electrocutare din ultimii 10 ani:
2014 – 2020: 60 de cazuri de persoane electrocutate în zonele feroviare;
2021 – 2023: 27 de cazuri de persoane electrocutate în zonele feroviare;
2024 (ianuarie – august) – 3 cazuri de persoane electrocutate.

clubferoviar.ro/electrocutate-pe-calea-ferata-10-ani

dan tm

Am gasit filmuletul asta:


reporterul pare interesat de domeniul feroviar(are multe reportaje) dar de multe ori cei intervievati...

shift2rail

In ciuda stângaciilor, am salutat seria Euronews ca parte a unei tendinte mai largi de re-trezire a apetitului pentru calea ferata, transportul public in general.

Nu suntem inca acolo, mentalitatea individualista, tout-voiture, à l'americaine, face in continuare ravagii, dar apare o deschidere, mai ales  la tinerii care au folosit aceste sisteme publice in occidentul (european).