Termenii tehnici din construcții pe înțelesul tuturor

Started by Ionut, May 05, 2016, 10:11:58 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

perfidus

Asta din poza pare a fi aparatura similara cu cea a CESTRIN pentru masurat rugozitatea asfaltului. Asa este?



Poza este preluata de pe pagina FB a MT (aici)
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

KenyaSong


Ionut

RK din terminologia CFR? Se pronunta "ReCa" si vine de la Reparatie Capitala (scrisa cu K). Este reabilitarea capitala a caii ferate. Se mai foloseste si in alte domenii termenul pentru reabilitarea capitala, dar din cate stiu eu cfristii au inventat termenul.

KenyaSong

Da, mă refeream la CFR (şi CNAB, pentru că tocmai l-ai folosit acolo), dar credeam că e ceva internaţional. Mulţumesc

alexV

Quote from: Bogdan_Cluj on July 12, 2018, 12:30:04 PM
se merge pe acei "biscuiti", si aia nu trebuie sa fie "ancorati" in acea centura?

Un video care explica zidurile din biscuiti si pamantul stabilizat cu armatura/plasa.



cristi5

Quote from: Ionut on June 13, 2018, 06:19:33 PM
RK din terminologia CFR? Se pronunta "ReCa" si vine de la Reparatie Capitala (scrisa cu K). Este reabilitarea capitala a caii ferate. Se mai foloseste si in alte domenii termenul pentru reabilitarea capitala, dar din cate stiu eu cfristii au inventat termenul.

Acum am priceput ca se foloseste RK= reparatie capitala pentru a deosebi de RC= reparatie curenta.

Instructiile CFR prevad multe tipuri de reparatii pe diferite elemente de infrastructura si suprastructura. Fix cele privitoare la terasament, sine si traverse nu le-am gasit :). Instructia privitoare la semnalizare si centralizare (SCB) prevede RC, RK, si "reparatii accidentale". La instalatiile electroenergetice exista PIF, RC, RT, RK, RIA... Sunt mentionate in instructie dar nu cred ca sunt definite :)
http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/75382

frunzaverde

#171
Quote from: cristi5 on July 27, 2018, 07:13:14 AM
Fix cele privitoare la terasament, sine si traverse nu le-am gasit :).

Iti trebuie instructiile 300, 302, 303 si 305. Trei din patru le poti descarca de-aici, 302 nu o am: https://we.tl/CctVRm5jlR

Quote from: cristi5 on July 27, 2018, 07:13:14 AM
Acum am priceput ca se foloseste RK= reparatie capitala pentru a deosebi de RC= reparatie curenta.

E mai generalizat de-atat. Se foloseste oriunde ar putea exista confuzie intre doua denumiri care incep cu "C". De exemplu in Gara de Nord se aprinde un semnal "K" atunci cand trenul are parcurs liber pe 1000 spre Chitila, "C" e spre Chiajna.

Quote from: Ionut on June 13, 2018, 06:19:33 PMEste reabilitarea capitala a caii ferate.

Nu doar la cale ferata. Toate echipamentele feroviare ori au un program de RK, ori sunt consumabile. Exista RK la vagoane, la semnalizare, la locomotive...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Eu am lucrat vreo 10 ani la RK-uri de An-24. An-26 (a naibii trapa...) si An-2...

Am "prins" si ultimul RK la Il-18, dar eram doar "ucenic in practica" (clasa a XII-a lucra in fabrica...) asa ca nu pot spune ca "am lucrat" la Il-18, pentru ca nu am fost platit pentru nimic din ceea ce am facut atunci.
Dupa care am plecat in armata si cand m-am intors Il-18 erau deja "pa-pa"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cassyo

Un plus suplimentar de la mine pentru TibiV pentru folosirea formei corecte de declinare a substantivului  culee. Poate nu am ales linkul cel mai autorizat
https://ro.wiktionary.org/wiki/culee
dar am considerat ca e mai la indemana for all to see cum devine cu declinarea acestui substantiv. De atatea ori in ultimii ani, simteam de parca nu mai aveam aer din cauza disparitiei unuia dintre e-uri la forma articulata : culea in loc de culeea ! :-[
Consider ca data fiind importanta site-ului nostru  pentru informarea publica, de multe ori exclusiva, in ceea ce priveste dezvoltarea infrastructurii tarii, este nu mai putin  important rolul sau de formator de cultura tehnica corecta in randul membrilor dar si, poate  mai ales, al restului cititorilor.
Calatorului ii sade bine cu drumul

Quest

Quote from: bogdymol on November 24, 2018, 09:18:39 PM
A mai aparut un teaser mai lung pe site-ul Stirile ProTV.

Criminal cadrul de final cu tirfoanele alea care vibreaza in ritmul in care locomotiva inainteaza pe pod. Criminal.

LE: Mersi Granata06 ptr termenul tehnic corect al suruburilor care prind sinele de CF de traverse :)
Common sense will get you far !


subway

Prinderi directe - crampoane
Prinderi indirecte- buloane + tirfoane

Granata06

Gresit.

Prindere directa - prindere elastica cu tirfoane  (se folosesc pt reabilitarea coridorului, ex. Vossloh)
Prindere indirecta - prindere fixa (ca in cazul de fata) tot cu tirfoane.

Cred ca, cramponul de vorbesti tu se folosea pe vremuri in locul tirfoanelor pentru prinderea sinei in traversele de lemn.

frunzaverde

#178
Quote from: Granata06 on November 25, 2018, 02:13:59 PM
Prindere directa - prindere elastica cu tirfoane  (se folosesc pt reabilitarea coridorului, ex. Vossloh)

Prinderea elastica poate fi si directa si indirecta, in functie de design. Clema (elementul elastic de prindere) poate fi prinsa ori direct in tirfonul care intra in traversa (prindere directa), ca in sistemul SKL12 si SKL14 (cele mai frecvente in Romania), ori intr-o placa intermediara (prindere indirecta) ca in sistemul SKL24.

Quote from: Granata06 on November 25, 2018, 02:13:59 PM
Cred ca, cramponul de vorbesti tu se folosea pe vremuri in locul tirfoanelor pentru prinderea sinei in traversele de lemn.

Da. Din limbajul de non-specialist, ca non-specialist in inginera sinei sunt - tirfonul e un surub mare pentru lemn (fara piulita), bulonul e un surub mare cu piulita iar cramponul e un cui mare care se bate cu ciocanul.

Prinderea directa = elementul de prindere (tirfon sau crampon) care tine sina intra in traversa, deci o singura piesa conecteaza traversa de sina. Pot exista prinderi directe cu tirfoane, dar majoritatea sunt cu crampoane (nu in Romania, unde prinderea cu tirfoane e generalizata si la prinderile directe).
Prinderea indirecta = elementul de prindere care tine sina intra intr-o placa de fixare, parte a prinderii, care la randul ei e prinsa de traversa cu o alta prindere. Aici nu se pot folosi crampoane.

Deci subway are dreptate, si nici n-are cum sa nu aiba - oricat m-oi certa eu cu el asupra economiei si planificarii urbane a retelei de metrou, cand vine vorba de partea inginereasca a infrastructurii feroviare si de metrou subway stie mai multe ca noi toti la un loc si de zece ori pe-atat. Nu de alta, dar spre deosebire de noi, are o viata de facut asta ca profesionist...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Granata06

Eu am rezumat in 2 fraze ce se foloseste in Romania (la modul general), tu ai intrat in definitii si detalii.

Subway a spus: "Prinderi directe - crampoane". 

Aici m-am referit ca a gresit intrucat crampoanele nu se mai folosesc in Romania pentru prinderi directe, ci tirfoanele.

Sunt de acord cu ce ai spus: Prinderea elastica poate fi si directa si indirecta, in functie de design.

Oricat de profesionit poate sa fie un om, consider ca pot sa imi expun parerea atunci cand nu sunt de acord cu el.