Termenii tehnici din construcții pe înțelesul tuturor

Started by Ionut, May 05, 2016, 10:11:58 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

danutzu_1069

Cofrajele metalice au posibilitatea de montare a unor podine si balustrade. Eu nu vad asa ceva in poza. Vad doar oameni agatati de armatura cu o mana si cu cealalta lucreaza. Nici macar nu vad sa aiba hamuri, dealtfel obligatorii chiar daca ar fi lucrat pe podine...

kitsune

Quote from: Daniel_I on May 27, 2018, 04:24:28 PM
Mr Vancouver, nu știu cum îți dai seama dumneata dintr-o poză că nu se respectă protecția muncii pe șantier. De unde sti că nu erau asigurați cu chingi? Îmi arătăm respectul față de niște oameni care își asumă un risc in meseria lor, și nu unor oameni inconștienți cum i numești tu...

Cu tot respectul, oamenii ăia nici măcar nu ştiu ce risc îşi asumă. Mai bine spus, nici măcar şeful/superiorul lor nu ştie ce riscuri sunt, pentru simplul fapt că nu a efectuat o analiză de risc înainte de a incepe lucrarea. Chiar dacă rezoluția pozei e slabă (sau cel puțin cea ce pot eu descărca nu e la rezoluție bună) şi tot văd oameni fară hamuri (centurile nu se mai folosesc demult), fara căşti, fără mănuşi (unul sau doi au, din cele albe, de bumbac). Şi dacă nu mă înşeală unghiul, vreo doi sunt sub brața macaralei, fără să se uite la manevrele ei.
Da, poate că noi am plecat din România, cum spune Rocklee, nu uităm de unde am plecat,  dar sincer, protecția muncii în Ro e la kilometri distanță de ce avem aici, pe unde om fi.




Cam aşa arată un permis de lucru la înălțime,  care trebuie completat pentru fiecare lucrare, zilnic, cu analiza de risc înainte şi cu şedința de informare



Şi cam astea ar fi permisele pentru munci de rutină, pe care le facem zilnic în industria noastră. Daca ar fi să vă arăt şi folderul cu analizele de risc v-ați îngrozi.
Aşa că nu, nu "merge şi aşa". Lucrul la înălțime are potențial letal, prețul unui ham şi al unui "fall arrester" nu valorează cât o viață de om.

Powered by API/PUM imgur uploader

.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Europiu

Dar nu e nevoie de poza cu rezolutie slaba. Te poti uita pe filmarea celor de la "Unirea" si sa admiri pe indelete ce fac baietii aia acolo, pe culee.

@Daniel: nu s-a legat nimeni de oamenii aia neaparat, cat de sefii lor care, total iresponsabil, ii lasa sa lucreze asa. Dar aici intram si la discutia cu sapaturile UMB de la Soimus si cate si mai cate...
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

germanul2012

^^^

Fara suparare!
In imaginea postata se poate observa doar o ignoranta totala de la cele mai elementare reguli de SSM (Securitate si Sanatate in Munca). Spun asta deoarece am lucrat si lucrez de peste 30 de ani cu oameni si in conditii de munca care prezinta (la fel ca in situatia de fata ) factori majori de risc.
     Sincer, totul merge bine si frumos , pana se intampla o nenorocire. Abia atunci incepe calvarul. Anchete peste anchete, declaratii peste declaratii si in final o familie (sau mai multe) care vor pierde pe cineva drag si care totodata s-a expuns fara sa comenteze, situatiilor din santier, tocmai pentru intretinerea familiei si pentru o viata mai usoara a celor dragi.
    Niciodata (Doamne fereste!) despagubirile acordate de companii nu vor putea umple golul creat intr-o familie datorita unui accident de munca care, de ce sa nu o recunoastem, ar putea fi evitat. Dar, de obicei, angajatorii se fac ca nu vad riscurile pana la proba contrarie.

vancouver

#154
Quote from: Daniel_I on May 27, 2018, 04:24:28 PM
Mr Vancouver, nu știu cum îți dai seama dumneata dintr-o poză că nu se respectă protecția muncii pe șantier. De unde sti că nu erau asigurați cu chingi? Îmi arătăm respectul față de niște oameni care își asumă un risc in meseria lor, și nu unor oameni inconștienți cum i numești tu...

Daniel I, eu sunt inginer constructor si ma confrunt aproape zilnic cu muncitori romani. In Germania. La mai multe firme romanesti care lucreza aici, in Germania. Stiu excat ce au in cap si cum procedeaza. Firmele germane vin saptamanal cu astfel de poze si ne fac de ras, suntem ZERO BARAT la protectia muncii si ZERO BARAT la respectul patronilor pentru muncitori. Pentru nemti suntem niste oameni PRIMITIVI. Doar ca muncim cu sarg (nu neaparat cu spor, ca lucram dezordonat de obicei, UMB e o mare exceptie).

Iar ce se intampla in Romania.... vai si amar de viata bietilor muncitori. Mai ales cei tineri, dornici sa braveze si care se urca la etajul 10 pe exteriorul schelelor.

Asa ca, Daniel I, iti garantez 100% ca acei oameni nu erau legati cu nici o chinga. Asta pe langa faptul ca acele chingi de care vorbesti SUNT INTERZISE PENTRU LUCRUL CURENT, ele se folosesc numai in situatii extreme, cand nu exista alta solutie mai buna si mai solida de protectie si pe cat posibil numai PENTRU LUCRARI DE FOARTE SCURTA DURATA IN ZONA DE PERIOCOL. Aici discutam de armarea unui perete, apoi de cofrarea lui. Aceste munci impuneau organizarea unei schele PERMANENTE acolo.

PS. "Misto" mai sunt cei doi de la sol, care se uita in sus, probabil dau material la mana celor de sus. Daca unul de sus scapa ciocanul sau tancul fix in capul celor de jos, numai bine nu e. Rolul schelelor sau podinilor de lucru este  si de a asigura ca nimic nu cade jos, de aceea la baza trebuie neaparat pusa o scandura pe schela, iar pe margine neaparat doua bare, care sa suporte greutatea unui om care s-a dezechilibrat din greseala. In Ro deseori se fac totusi schele in astfel de situatii, dar nu se pun protectiile laterale, nici anti-cadere materiale la baza fiecarei podini, nici barele laterale. Dar aici e chiar culmea culmilor, poza de pus in rama: ASA NUUUUUU! ! !

Pentru cei care nu cunosc si vor sa inteleaga, aici video de prezentare. Urmariti mai ales de la minutul 6:10:
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

mihaihedes

#155
vancouver nu vrei sa te angajezi și tu pe lotul 2 in domeniul securității în muncă poate o să îl termine prin 2030. Tu vorbești de Germania și de avioane și povești nemuritoare. Omule e un amărât de zid nu un zgârie-nor. Ce naiba vorbești tu e un fel de abureală CNAIR ( așa ne vrăjește și Ioniță/Neaga/ Șerbănescu). Bagă-le direcția muncii în casă că o să mai moară 100 de oameni pe DN până o să își de-a seama dacă ăia aveau chingi sau erau prinși cu elasticul din chiloți de armătură.

Trimis de pe al meu ONEPLUS A5000 folosind Tapatalk

luc

Protectia muncii inseamna bani, iata inca o metoda (ilegala) de a face bani! Sefii acelor oameni merita trasi la raspundere, dar ce sa ii faci cand statul este slab! In RO se poate si asa.
Respectarea legii nu e optionala. Iar comparatia cu mortii de pe DN nu isi are rostul, asa putem justifica orice. Si ne mai miram de politrucii ajunsi prin functii pe care ii blamam (si aici)!
Cum poti sa compari o argumentatie tehnica, inginereasca cu aburelile Cnair?!!

danutzu_1069

@mihaihedes, cum spunea si @vancover totul este ok pana se lasa cu accident de munca cu sau fara mortaciuni. Nu vrei sa stii ce inseamna asa...
Daca ITM, politie, procuratura, iti spune ceva... nu ai mai gandii cu, lasa ca merge...
La fel se intampla si in alt domeniu al contructiilor: retele edilitare. Adica apa, canalizare, gaze, etc. Si mai precis, lucrul in santuri. Fara elemente de sprijin al pamantului, sau insuficiente, sau incorect folosite.
Ce poate sa se intample?
Simplu, se surpa malul peste un om coborat in sant sa aseze o teava.
Omul ala poate sa moara sau sa ramana schilod pe viata...
Si ti-o spun in cunostinta de cauza.

mihaihedes

Așa de curios este o statistică cu câți oameni au murit pe A10 sau pe A3 din cauza nerespectării de către angajator a normelor de securitate în muncă. Să știm dacă problema aplicată la Autostrăzi este reală sau e povestea cu "drobul de sare". Departe de a spune că în România se respectă protectia muncii. Nici macar pe departe. Dar se lucrează cam ca la noi. Nu mai rău dar nici mai bine.

Trimis de pe al meu ONEPLUS A5000 folosind Tapatalk

silviu321

Protectia muncii  NU E NICIODATA O "abureala"si nici subiect de mistocareala. Chiar daca nu e un zgarie nor, riscul de accident  chiar si mortal este cat se poate de real indiferent de locatie Germania sau Romania. Daca nu suntem in stare sa construim in timp decent si  calitativ dar si in conditii de siguranta a muncitorilor atunci  sa terminam in 2200 dar safe. Cred a ca e e vorba si de respect, respect pentru noi insine ca persoane, respect fata de angajat, respectul statului pentru cetatean. Iar statul Roman nu e slab, e doar mafiot. Nu am invatat nimic din #Colectiv........

dumbravaandrei

#160
alti filosofi care gasesc scuze de ce nu se termina lotul 2. Or fi avand muncitorii aia o viteza fulminanta si nu poarta echipament de protectie ca-i incurca si ii incetinesc. patetic.

Nu cred ca i-a obligat careva sa "optimizeze"  suma licitata prin taierea costurilor cu securitatea si siguranta in munca. Asa ca... normal ar fi ca cine nu respecta regulile, sa fie sanctionat conform.

P.S: Daca se dovedeste ca orice contrstructor din tara asta a pus la dispozitie toate premisele (logistica, instruire) de indeplinire a SSM dar lucratorul a ales sa nu respecte aceste reguli, va garantez ca exista ac si de cojocul lucratorului.
P.S.2: Se face si in RO SSM cum trebuie acolo unde angajatorii nu-si permit greseli. Am lucrat intr-un asemenea loc, unde numai emiterea ordinului de lucru imi lua 45 de minute. Ce e drept, cand am vazut ca nu exista premisele conformarii totale atat a angajatorului cat si a angajatilor (care imi impingeau aceleasi filosofii de 2 lei cuie - ca protectia costa) mi-am bagat picioarele si am schimbat industria.

mihaihedes

#161
Ok. Atunci construim safe. lotul 2 e cel mai safe dintre toate 4 de pe A10 pe doua nu se mai lucrează și pe cel care se lucrează nu e safe. Bravo Aktor.

Din poză nu arată că nu ar fi în siguranță.

Trimis de pe al meu ONEPLUS A5000 folosind Tapatalk

AkaManah

Nu lucrau asigurati. Am trecut pe acolo zilele trecute si chiar am observat asta. Nici la supratraversarea de la Oiejdea nu i-am vazut niciodata asigurati cand lucrau la inaltime. In Romania e un moft asta. Trebuie sa mori barbateste la noi.

Daniel_I

#163
Pentru a nu devia de la subiectul A10 am vrut să vă scriu la toți PM, dar sunteți mulți. Cred că discuția nu duce nicăieri purtata pe thread-ul A10. Dacă într-adevăr ați sesizat ca muncitori își riscă viața pe schele, să îmi fie rușine eu nu am observat, nu sunt în domeniul, dar chiar credeti că dacă dezbatem asta aici pe forum o să-i ajutăm să lucreze cumva mai protejați?  Eu cred că dacă vreți asta și nu e o idee rea, ați putea face asta în cu totul alt mod. Altfel, reprezentanții constructorului care sigur citesc forumul nu o să facă nimic în afară de a restricționa și mai mult accesul persoanelor care încearcă să facă un fotoreportaj de la sol cu situația exactă a șantierului. O să monitorizam A10 doar din dronã, pentru că nu-i așa, accesul lângă santier e interzis, respectam protecția muncii, dar doar pentru persoanele din exteriorul șantierului. Subcontractorii vor lucra tot ca până acum. Va spun asta din propria experianta, nu din povesti.
On The Road

tom

Din pacate au fost accidente grave si decese atat pe lotul 2 cat si lotul 3 Sebes Turda. Nu se respecta multe reguli legate de SSM.