Coridorul Feroviar Orient/Est-Mediteranean | Curtici-Craiova-Calafat

Started by NGC, January 20, 2016, 10:42:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

Quote from: Vlad94 on October 08, 2018, 04:08:39 PM
De Arad-Caransebes se mai aude ceva?

QuotePentru proiectul privind electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata Cluj – Oradea – Episcopia Bihor, studiul de fezabilitate va fi finalizat in termen de o luna, la fel si pentru linia Arad-Caransebes.

clubferoviar.ro

Sealand01

oamenii astia nu vor sa electrifice craiova calafat, fapt stiut dar cand nu o vrei nici la nivel declarativ

Eu nu inteleg de ce mai exista acest subforum, sa zicem 2030, vor sta trenurile care ar trebui sa mewrga in bulgaria sa puna dieselul... suntem pierduti de mult

frunzaverde

Quote from: Sealand01 on October 20, 2018, 12:04:42 AM
oamenii astia nu vor sa electrifice craiova calafat, fapt stiut dar cand nu o vrei nici la nivel declarativ

Pentru ce sa electrifice Craiova - Calafat in momentul asta, cand magistralele principale (Bucuresti - Craiova - Timisoara) de exemplu zac vai de mama lor (au ajuns 25 km intre Craiova si Bucuresti sa fie restrictionati la 60 km/h, cand odinioara se mergea cu 140 km/h)?

Linia e restrictionata in Bulgaria, si ca tonaj si ca viteza. E nevoie de lucrari de mare amploare (mult mai mari ca pe partea romana) pentru ca respectivul coridor sa fie apt pentru marfa.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

carutasul

Da' chiar așa, bulgarii până la urmă de ce au făcut-o pe acolo? Că înțeleg că au vrut să ne fie nouă cât mai ... inutil, dar aparent nici pe ei nu îi ajută. Presupun că la Corabia ar fi fost ideal ( știa el Constantin cel Mare ce știa) pentru că distanța până la Caracal era mult mai mică , dar nu știu ce au bulgarii în zonă...

dan tm

In primul rind cred ca bulgarii au vrut pe acolo ca sa circule cit mai mult pe la ei si sa incaseze taxe din TUI.
Apoi probabil s-au gindit ca vor prinde fonduri pentru modernizarea liniei pina la Vidin.
Motivul pentru care au electrificat pina la pod: ei aveau deja electrificata linia pina in Vidin.

carutasul

A, ok, n-am fost atent, are restricții de tonaj și viteză, dar e electrificată, e o explicație. Habar n-am care au fost culisele negocierilor, cred în continuare că la Corabia ar fi fost un compromis bun ( și oricum, încă se mai poate face într-un oarecare viitor) pentru că ar fi fost și pentru ei o legătură relativ bună , până la Caracal erau vreo 30 de km de electrificat, nu 100 ca la Calafat, ministerul nostru și-ar fi văzut visul de a face autostradă la Alexandria mai aproape ( ar fi fost București-Sofia) , plus că am impresia că zona Plevna e destul de importantă pentru ei... Dar mă rog, așa a ieșit....


frunzaverde

Quote from: carutasul on October 22, 2018, 11:12:20 PM
A, ok, n-am fost atent, are restricții de tonaj și viteză, dar e electrificată, e o explicație. Habar n-am care au fost culisele negocierilor, cred în continuare că la Corabia ar fi fost un compromis bun ( și oricum, încă se mai poate face într-un oarecare viitor) pentru că ar fi fost și pentru ei o legătură relativ bună

Negocierile au fost foarte "acre" si sau terminat cu compromisul prin care bulgarii au zis "noi facem podul pe banii nostri, voi daca vreti altundeva, va faceti alt pod unde vreti pe banii vostri". Romanii au platit doar legatura de la pod la retelele romanesti. Pozitia podului e sub-optima, dar BG dorea maximizarea parcursului TIR-urilor pe parcurs bulgaresc (deci taxe cat mai mari de tranzit) in contextul in care ruta natural (prin Serbia) era taiata. Pana a fost gata podul, s-a terminat si razboiul, si toate cele...

Ideea bulgarilor era :

1. sa dezvolte cat-de-cat zona de nord-vest a tarii, de departe cea mai saraca.
2. sa maximizeze ruta tirurilor prin Bulgaria pentru taxe cat mai mari (chiar daca ruta era destul de ocolita si grea, bulgarii au crezut ca vor avea monopol pe termen lung)

SF-ul original recomanda Lom-Rast, o pozitie mult mai normala la cap si mai benefica pentru toata lumea.

Feroviarul a fost dintotdeauna "pe planul 2". Dar chiar si asa, optiunile lor nu erau multe:

- Vidin - electrica, simpla, dar inapta de trafic "greu", cu sicane si restrictii masive de tonaj / Calafat
- Lom / fara conexiune pe partea romana la Rast, dar electrica, cu geometrie excelenta pentru trafic greu
- Cercovita - linie diesel, simpla, praf / fara conexiune pe partea romana. Pe partea romana e pustiu, de altfel.
- Svishtov - linie diesel, simpla, foarte grea (aproape numai o serie de curbe) / Zimnicea
- Ruse - Giurgiu - linie electrica, buna, atat spre Sofia cat si spre Varna. Dezastrul e pe partea romaneasca...
- Silistra/Calarasi - linie diesel, lenta, grea, extrem de ocolita si lunga.

Asta e tot ce exista pe partea bulgareasca.

Au vrut o a doua legatura electrica peste Dunare. Le-a iesit - doar ca romanii nu au electrificat nici Giurgiu, nici Calafat...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

carutasul

Păcat că n-au căzut la pace cu Lom atunci, chiar dacă nu era nimic construit, până la aceeași linie ca acum erau cât, 20 de km, se putea face și poate chiar era folosită...
Mulțumesc de explicații. Am văzut că pe rutier încă se folosește traseul pe Bechet, deci probabil că era o conexiune mai bună pe acolo la care se puteau conecta. (culmea, n-am fost pe acolo la bulgari niciodată, nu știu cum e deși sunt din zonă)

dan tm

Poate la urma au cedat si romanii, mai ales ca la Calafat au construit cit? maxim 4 km de linie.
Daca podul era la Lom sigur erau 20 km pina la Poiana Mare sau bina spre Bailesti.

carutasul

pe gmaps sunt sub 20 km până la Băilești ( depinde unde ar fi fost podul) și probabil mai sunt vreo 50 km până la Craiova, poate ajungeai la aprox o oră - o oră jumătate în total, nu trei ca acum . Pe urmă, dacă linia bulgarilor e bună, puteai face o linie de Sofia, poate aia era mai de succes decât cea de Vidin... Văd că Lom-Sofia e vreo trei ore  45 de minute , cam mult  dar poate aveau mușterii, nu știu... la opt ore sigur nu... (L.E.: Lom-Sofia e cu schimbare, probabil un tren direct ar face mai puțin)

dr4qul4

Stati voi linistiti ca au gandit-o bine bulgarii. Pe ei ii interesa sa se lege de Timisoara si Budapesta, ocolind Serbia.
Vidinul este, fata de vest, cel mai apropiat oras bulgar si se mai afla si la o distanta aproximativ egala fata de Sofia, Bucuresti, Timisoara si Belgrad.
Odata cu acest pod, Traficul greu de la Bucurest/Pitesti/Craiova spre Belgrad/Zagreb/Trieste poate trece si prin Bulgaria.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

carutasul

Păi nu prea funcționează scenariul ăsta. Pe Craiova-Calafat pare a scrie "niciodată" ceea ce blochează orice scenariu .
Și cam același lucru era și pe la Lom, doar ceva mai ieftin pentru ei. Singurul avantaj e că pe la Calafat au putut trimite un tren a doua zi.

dr4qul4

Cand o sa intram si noi si Bulgaria in Schengen, o sa conteze!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

rizzuh

O sa conteze cu ce mai exact? Schengen doar elimina controlul persoanelor de la frontiera, care oricum au dreptul sa o treaca fiind cetateti europeni. Marfa circula deja libera, fiind sub incidenta uniunii vamale, nu Schengen.

dr4qul4

De asta stau camioanele cu orelele la granita cu Ungaria.
Cu Schengen nu mai exista vama. Treci fara sa opresti.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist