News:

.

Main Menu

Discuții cu și despre CNAIR

Started by Ionut, October 12, 2015, 06:17:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

INFORMAŢIE DE PRESĂ privind agenda ședinței Guvernului României din 28 iulie 2021

5. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2021 al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A., aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii
Proiectul poate fi consultat la adresa: https://sgg.gov.ro/1/wp-content/uploads/2021/07/HG-47.pdf

gov.ro

cris_ct

Trai neneacă.... La Cnair:
Ion Lixandru, membru din februarie 2021 în Consiliul de Administrație al Companiei de Autostrăzi (CNAIR), a denunțat vineri privilegiile sindicaliștilor din compania deținută de Ministerul Transporturilor. Trimis ca administrator de ministrul Cătălin Drulă, Lixandru a declarat că vrea un nou contract colectiv de muncă, dat fiind că actualul contract le permite membrilor de sindicat să încaseze câte zece sporuri care ajung până la 60% din venituri. Mai mult, el arată că membrii de sindicat au o medie de lucru de doar 19 zile pe lună, restul fiind libere, potrivit News.ro.
"De când am fost invitat de ministru în CA al CNAIR am început să mă uit la veniturile angajaților. E o balama care scârțâie rău de tot când vezi ce venituri au comparativ cu veniturile din piața liberă. Am o frustrare enormă, mă uit în ochii colegilor mei din domeniul privat și nu e în regulă. Pe lângă salariu au bonusuri, tichete, spor de limbi străine, zile libere. Plus bonus de 4-5 salarii la ieșirea la pensie. Mai ales că discutăm de bani publici, de o companie din bani publici", a declarat Lixandru pentru Economedia.ro."

Tot articolul aici:

https://economedia.ro/situatie-scandaloasa-la-compania-de-autostrazi-membrii-de-sindicat-primesc-zece-sporuri-si-au-19-zile-muncite-pe-luna-noul-administrator-le-tremura-izmenele-ca-renegociem-contractul-colect.html#.YR_ZhVNI7qs

elphax

Asta e o mizerie cu zilele. După 24 de zile de concediu și mai vreo 8-10 libere naționale sărbători, ramai cu mai puțin de 19 zile pe lună licrate

cavver

(365/7*5-25)/12 = 19.64 Daca au vechime legala in munca , conform codului muncii minim 21 ( indexabil cu vechimea ) zile libere pe an . Adaugand 1,2 ianuarie , 1 mai , 30 aprilie , 21 iunie , 15 august , 30 noiembrie , 1 decembrie SARBATORI LEGALE iese ca ultimul om chiar lucreaza 19 zile in medie pe luna. PENTRU CA ATATA are LEGAL DREPTUL. Sa traiasca nea lixandru care isi doreste sclavii pe plantatie , eventuali pusi la treaba de statul roman .

nenea_hartia

^ Presupun că lucrezi la stat.

cavver

#1925
Da , acum lucrez pentru ceva asimilabil statului. Nu e asa de greu sa stii ce fac daca vezi istoricul posturilor mele.
Nu inteleg totusi rostul intrebarii, schimba cumva realitatea legala ?
Acelasi lucru se intampla si la privatii mari care respecta legea. Si am si varianta de antreprenori de succes romani la care se lucra in ultima sambata a fiecarei luni , dar pe baza de voluntariat obligatoriu.
P>S. lixandru e un antreprenor milonar roman posesor de firma de transporturi.
PPS> in belgia unde lucrezi cum e situatia cu zilele libere ?

Ionut

As vrea totusi sa nu deviem intr-o discutie interminabila (si offtopic) despre cat se lucreaza de fapt, legal sau ilegal, la privat respectiv la stat. Habar n-am ce a vrut sa zica de fapt Lixandru, insa tind sa cred ca declaratia e facuta in contextul eficientei celor 19 zile lucrate, in medie. Personal, n-am nicio problema sa lucrezi si 10 zile pe luna, dar sa ai rezultate cat unul care lucreaza 25. Aici este adevarata problema, nu in numarul de zile lucrate luat separat, fara a pune in context ce dracu faci in alea 19 zile in CNAIR. Ca vedem cu totii ce rezultate are CNAIR, care CNAIR nu e asa o entitate abstracta, ci e o companie formata din niste oameni care asta produc: ce vedem cu totii pe sosele.

mirceaeliade

>Referitor la faptele celor 4 angajați ai companiei, precizăm că se vor respecta prevederile CCM, iar sancțiunile se vor aplica după convocarea de urgență a comisiei de cercertare disciplinară ce va analiza toate aspectele.

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/preciz%C4%83ri-cnair-10

Ce s-a intamplat?  Sunt contracte care risca sa se anuleze din cauza asta?

Cristi N

Respectivii au furat bunurile victimelor unui accident rutier care a avut loc acu cateva zile pe DN2: link

cristi5

Au loc si urmeaza schimbari gretoase la CNAIR.

Gheorghe Ursachi care si-a lasat jobul de expert in siguranta rutiera in Marea Britanie (tara cu siguranta de top, cu toate ca recun zilion de km 1+1 fara separare de sens) a fost inlaturat de la conducerea CA

Urmeaza sa fie demisa Mariana Ionita. Va fi inlocuita cu Pistol, cel cu "4,5km anul asta" ajuns in CNAIR in urma unui concurs indoielnlc, la care a concurat singur. Se zice ca e un yesman clasic

Cunoscatorii zic ca practic reintram in epoca Neaga/Ionita

nicolaem

what? :(
dar cu Ionita ce au ca tot ei au pus-o?


GIV

trist... foarte trist..

offtopic.. zilnic apar tot mai multe motive sa te intrebi ce rost mai are sa stai in tara asta?

rt25

s-or fi plans angajatii ca muncesc prea mult in ultima vreme. Nu e posibil sa nu stai la stat.

dacianova

#1934
Mariana Ioniță a fost demisă

https://tirmagazin.ro/infrastructura/exclusiv-video-mariana-ionita-a-fost-demisa-din-functia-de-director-general-al-cnair

Potrivit unor surse din Ministerul Transporturilor, vineri, 17 iulie 2021, la prânz, Mariana Ioniță a fost demisă din funcția de director general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Documentul prin care a fost demisă intră în vigoare cu data de 22 septembrie 2021.
Marianei Ioniță i s-a reproșat că, după licitația pentru autostrada Ploiești-Buzău, care a avut loc săptămâna trecută, ea l-a informat cu prioritate despre participanți pe fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă, în loc să îi informeze pe actualul ministru interimar și pe secretarul de stat care a preluat cele mai multe prerogative la MTI.
Așa se face că Dan Vîlceanu, ministrul interimar al Transporturilor, și Ionel Scrioșteanu, secretarul de stat care a preluat cea mai mare parte a atribuțiilor ministrului, au aflat informații despre licitație din declarațiile de presă ale lui Cătălin Drulă.
Mai mult, fostul ministru Drulă a apărut la B1 TV și l-a criticat vehement pe noul președinte al Consiliului de Administrație al CNAIR, Cristian Pistol.
Furios, vineri, 17 septembrie 2021, la prânz, Pistol a chemat-o pe Mariana Ioniță și i-a cerut să își dea demisia.
Pentru că se baza pe sprijinul unor firme de construcții și politicieni pe care i-a "servit", Ioniță a refuzat să renunțe de bunăvoie la scaunul de director general.
După o discuție cu Pistol, secretarul de stat Ionel Scrioșteanu a demis-o pe Mariana Ioniță, cu data de 22 septembrie 2021.
Cătălin Drulă a fost criticat în nenumărate rânduri că nu a făcut mare lucru la Ministerul Transporturilor dar își arogă meritele pentru proiectele pornite înaintea mandatului său. El a încercat să răspundă acestei acuzații în emisiunea de la B1 TV pe care o puteți vedea mai jos.
Cristian Pistol, consilierul premierului Florin Cîțu pe probleme de infrastructură, a fost numit, pe 16 septembrie 2021, președinte al Consiliului de Administrație al CNAIR.
El pare să fie favorit în cursa pentru stabilirea succesorului Marianei Ioniță pe funcția de director general al CNAIR.

Sursa: tirmagazin.ro

Motivul mi se pare pueril.