News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Turismul in Romania

Started by Ionut, September 24, 2011, 03:41:10 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

elphax


dr4qul4

motel de 5 stele  :lol:
casino  :lol:

Totusi, nu sunt atat de sigur ca partia are expunere sudica. Mai degraba vestica...
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

frunzaverde

Quote from: dr4qul4 on November 15, 2018, 10:54:00 PM
motel de 5 stele  :lol:

Imi explicati si mie cum ii ala motelul de cinci stele? Ca mie imi suna similar cu "cantina de lux", "mancare in avion gustoasa", sau "tren CFR de mare viteza". Chestii care sunt atat de absurde incat aproape prin definitie n-au cum sa existe...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Io

#768
Complet e "motel de 5 stele verzi"  :lol:
Uneori face parte din "mentalitatea" unor investitori sau a unor turisti zonali. S-a intimplat in 2014 de Revelion la Ranca https://www.mediafax.ro/social/gorj-ancheta-penala-dupa-ce-un-turist-a-reclamat-ca-a-fost-batut-de-patronul-unei-pensiuni-din-ranca-11842217 si a fost cit pe ce sa se intimple ceva similar acum 2 ani la Vidra, agresorul facind de data asta parte din grupul nostru. Pentru prima si ultima data...
Asta vara "agresorul" am fost eu: in restaurantul pensiunii din Ic Ponor urla o boxa a altor turisti, una din acelea Akai aparute peste tot. Manele. Am inchis-o, am scos-o din priza si le-am spus posesorilor ca la prima tentativa de repornire a ei o vor culege din Somes si ca pentru ei scot legatura de pitoane si carabiniere din rucsac. Ca eram singurul cu rucsac pe-acolo. Oricum n-am fost prea popular in acea seara ...
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

elphax

majoritatea oamenilor nici nu stiu ce este ala motel comparat cu alte tipuri de structuri de cazare. la munte de obicei avem hoteluri ( alea mai mari, clasificate cu stele) si pensiuni agroturistice (mai mici, mai rustice, clasificate cu margarete)
motelul prin definitie e un hotel situat la sosea pentru cazare in tranzit - deci clar nu la munte decat daca e pe marginea drumului - sigur nu pentru sejur turistic de mai multe zile

dr4qul4

Motelul poate avea maxim 3 stele.
Iar Casino nu exista in limba romana. Exista Cazinou si doar cele cu mese live pot purta aceasta denumire. Nu exista nici un Cazinou in Poiana sau Sinaia. Nici in Mamaia nu mai e (ultimul era Iaki) Nu va exista nici aici, sau in alta parte.
Probabil primarul viseaza o agentie de pariuri sportive cu 3-4 slot-machines care vinde cafea la pahar de plastic.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Harry

^^ Doar ce s-a deschis Athena Casino Mamaia

dr4qul4

Interesant. Vad insa ca are doar 12 mese si nici un slot.
Ai idee daca au deschis tot tipul anului, sau merg pe licenta sezoniera?
Oricum, investitia initiala in cazinou, nu e de 5 mil E (pb aici a inclus si renovarea, dar piscina aia o poate folosi si pt restaurant/club). La cazinouri, costurile mari sunt de operare (licente f mari, angajati f multi, petreceri, bonusuri, junkets, protocol).
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Harry

e tot timpul anului din ce stiu. Slots gasesti la Game World Casino in City Park Mall. Au si ruleta electronica

dr4qul4

Nu exista Game World Casino. Exista doar sala de jocuri. Prin lege se interzice denumirea de casino (sau orice derivat) pt cei care au doar slot-machine.
Oricum vb de turism, in Vegas (si in Macau) toate cazinourile au atat mese live cat si sute sau chiar mii de sloturi. Si jucatorii de acolo nu sunt ca la noi, acolo sunt doar turisti. Turistii care vin special pt jucat se baga la mesele live, cei care vin doar ca turisti, se pun la sloturi.
Un cazino live, doar cu mese, nu prea are legatura cu turismul.
Mai degraba mi se pare un fix al proprietarului. Au mai fost 2 tentative (esuate) de cazinou la hotelul Phoenicia din Baneasa. La ambele a inceput doar cu mese live si la ambele s-a asociat apoi si cu firme care ofera sloturi.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Harry

Nu putem compara Vegas cu ce e la noi. E ca si cum ai compara o dacie cu un rolls :))) Eu mereu am sustinut ca trebuie sa legalizam jocurile de noroc pe litoral. Doar asa mai lungim cat de cat sezonul...si poate mai vin si ceva strainezi din Turcia, Israel, Rusia....

dr4qul4

#776
Nu vin strainii sa joace la noi. Pt rusi, Putin le-a pregatit Soci-ul si in curand Crimeea.  Iar pt israelieni si turci avem Ciprul de Nord si Grecia. Pentru ce ar veni la noi?
Firmele de jocuri de noroc trebuie sa plateasca taxe. Uite aici lista:
taxe jocuri de noroc.

Pe langa aceste taxe, mai exista o taxa de viciu de 400 euro/an/post de pariat. Iar taxele se platesc anticipat. Anual, si beneficiezi de bonificatia de 10%, sau trimestrial. Provincia oricum are taxe reduse pt cazinouri si cluburi de poker.
Turismul si jocurile de noroc nu au nici un fel de legatura in Romania.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

rota

Telegondola de la pârtia din Câmpulung Moldovenesc a fost pusă în funcțiune !!

La sfârșitul săptămânii trecute, telegondola de la pârtia din Câmpulung Moldovenesc a fost pusă în funcțiune. Mai multe persoane au urcat în telegondolă și au făcut făcut o tură, fără probleme. Ar mai fi nevoie de niște senzori, care nu funcționează la parametrii normali, în rest telegondola funcționând normal.

În masivul Rarău din Câmpulung Moldovenesc trebuia să funcţioneze, în prezent, o pârtie de schi cu telegondolă şi instalaţie de zăpadă artificială. Însă, după ce Guvernul României a investit 10 milioane de euro, a sistat brusc finanţarea, în anul 2012, an în care proiectul trebuia să fie finalizat.

Ziar de Suceava
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

Cristi N

#778
Astazi s-a turnat ultimul beton la liftul parcarii de la SRT. Cu ocazia asta avem cateva poze de la Andrei Cozac







Ultima poza, 360*, nu o pot face embeded: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=590170214749803&set=pcb.590173241416167&type=3&theater

Mai este si un articol de acum doua zile cu Dan Faur, patronul Acomin: Adevarul


Quote
Pregătirile pentru deschiderea celui mai mare domeniu schiabil din România au intrat în linie dreaptă. Este vorba despre Transalpina Ski Resort din judeţul Vâlcea. Patronul firmei care administrează domeniul Acomin Deva, Dan Faur, a explicat care sunt problemele, dar şi aspectele pozitive care pot determina un sezon excelent. GALERIE FOTO   Acomin Deva este societatea care a construit şi administrează domeniul schiabil Transalpina Ski Resort, de la Vidra - Vâlcea. După problemele din anii trecuţi, când din cauza unor neînţelegeri, între administraţia locală - beneficiara domeniului şi firma care o administrează, sezonul de iarnă a început cu întârziere, anul acesta totul va depinde doar de vreme.    Din discuţia avută cu patronul firmei Acomin Deva, Dan Faur, a reieşit că pentru prima dată, după mulţi ani există toate premisele unui sezon de iarnă excelent pentru iubitorii sporturilor de munte, după ce în mare parte infrastructura rutieră a fost pusă la punct şi  nu mai există neclarităţi nici cu administraţia locală.    Domeniul schiabil Transalpina Ski Resort pune la dispoziţia iubitorilor de sporturi de iarnă o serie de facilităţi: şapte pârtii pentru începători şi avansaţi, telescaun, teleschi, tegondolă, instalaţii, dacă nu cele mai moderne printre cele mai moderne, pe o suprafaţă considerată cea mai ofertantă în acest moment din ţară.    Şapte pârtii pentru începători şi avansaţi, teleschi, telescaun şi telegondolă   ,,Kilometrii de pârtie nu sunt esenţiali. Toată lumea în România vorbeşte de kilometri. Contează suprafaţa schiabilă. Iar la Vidra sunt 30 de hectare de suprafaţă schiabilă şi doar o parte este utilizată. În golul alpin sunt pârtii pentru începători. Sunt două teleschiuri. Ar mai fi nevoie de cel puţin încă unul. Telescaunul este de începători. Nu este o pârtie grea, la telescaun. Coborârea este mai grea, roşie, pe sub prima gondolă. Mai trebuie un teleschi între prima gondolă şi celălalt teleschi, pe culme. Zona este superbă, când este soare. Mai trebuie investiţii", recunoaşte Dan Faur, care s-a arătat dispus să continue cu investiţiile în zonă.   De aceea a mai depus două proiecte la Primăria Voineasa, beneficiara domeniului schiabil de la Vidra.   Revenind la facilităţile pe care le oferă Transalpina Ski Resort: ,,Copiii au o bandă de schi, care poate fi utilizată chiar de la 3 ani jumătate. Este o bandă de 50 de metri pentru cei care învaţă. Altitudinea este de 1.850 de metri. Coborârea pe sub gondolă este pentru profesionişti. Sunt două pârtii pentru fiecare teleschi, şi în stânga şi în dreapta. Deci, în total, patru pârtii. La telescaun mai sunt încă două, şi pe o parte şi pe alta. Deci, şase. Pe sub gondolă este o pârtie foarte lată", mai precizează administratorul domeniului.   Singurele probleme: deschiderea şoselei dinspre Sebeş şi furnizarea curentului electric   Singurele probleme ar fi legate de deschiderea şoselei care vine dinspre Sebeş şi pe timp de iarnă, în aşa fel încât şi Transilvania să aibă acces la domeniul schiabil din Vâlcea şi problemele tehnice legate de distribuţia energiei electrice. Două probleme care nu ţin nici de Primăria Voineasa şi nici de administratorul domeniului schiabil, ci de cei de la Drumuri şi CEZ România.   ,,Drumurile de acces Brezoi – Obârşia Lotrului sunt în stare bună, cu plus, pentru care mulţumim preşedintelui Consiliului Judeţean Vâlcea, pentru implicare. Accesul dinspre Petroşani satisfăcător. Drumul o să fie drept chiar şi fără asfalt, se pun parapeţi şi se nivelează. Şi în acest caz mulţumim autorităţilor. Sperăm să se deschidă şi drumul spre Sebeş. Pentru că Vâlcea are cam 7 km de deszăpezit, sunt parapeţi turnaţi de beton, nu e o problemă tehnică. Iar în judeţul Alba, de la limita de judeţ până la districtul cu care fac ei deszăpezirea, sunt circa 15 – 20 km, deci n-ar fi foarte mult. Şi dacă am face o comparaţie dinspre Petroşani spre Obârşia Lotrului se urcă la 1600 m altitudine, trecerea la Voineasa este la 1600 m altitudine, iar spre Sebeş e la 1700 m", a explicat pentru jurnaliştii ,,Adevărul", Dan Faur.    Triunghiul Şureanu - Obârşia Lotrului - Parâng, trei domenii schiabile   Odată deschise toate cele trei drumuri care duc la Transalpina Ski Resort, s-ar realiza un lucru formidabil şi anume: ,,Se face triunghiul Şureanu – Obârşia Lotrului – Parâng. Turiştii să poată să migreze între cele trei domenii schiabile".   ,,Este asfaltat, este totul frumos. Ne pregătim de retragere. În 3 decembrie scoatem staţia de betoane, că terminăm, ecologizăm în jur", ne-a mai asigurat administratorul.   Infrastructura rutieră este esenţială pentru orice investitor, precum Acomin Deva, dar şi pentru proprietarii de pensiuni, cabane, hoteluri şi alte unităţi de cazare din zonă: ,,Am prieteni care veneau din Timişoara, pe Valea Jiului, care mi-au explicat că nu mai pot să vină, că-i costă reperaţia maşinilor mai mult decât distracţia. Se duc în Serbia mai nou, într-o staţiune aproape de Timişoara. Foarte importantă este infrastructura rutieră, care parţial s-a rezolvat. Dar trebuie să continue, pentru că vorbim despre un drum naţional, care trebuie să arate ca atare. Sunt zone care în iarna asta vor crăpa. Sunt o serie de probleme tehnice ca să poţi să deschizi domeniul", mai aflăm de la investitor.
Undeva pe marţi sau miercuri (27 - 28 noiembrie a.c. - n.r.) turnăm ultimul beton de la liftul care deserveşte garajul de maşini. Terminăm, este asfaltat, urmează să facem curăţenie şi să scoatem echipamentele. Deci intrăm pe linie dreaptă şi va fi gata din punct de vedere al investiţiei", a mai precizat patronul firmei care administrează Transalpina Ski Resort.   Din punct de vedere al administrării, Acomin Deva încă este administrator sechestru al domeniului schiabil. Tot personalul pus la dispoziţie munceşte acum la partea de revizii, zăpadă artificială... ,,Aşteptăm frigul. Este greu să specificăm o dată fixă când vom deschide. Şi în anii trecuţi, am făcut pârtiile, a venit Crăciunul şi am deschis abia după. Şi anul acesta încercăm să-i dăm drumul în decembrie, dar depindem de frig, dacă ninge. Noi deschidem numai când avem peste 1 metru de zăpadă".
Prin urmare deschiderea depinde doar de vreme, nu de problemele organizatorice, cum au fost spre exemplu cele de anul trecut când s-a făcut o licitaţie în urma căreia firma care administra domeniul trebuia ,,să vină de acasă cu 200.000 de euro de acasă. Noi la clarificări am arătat ce înseamnă mentenanţă pe termen mediu, ce trebuie făcut, care sunt costurile. I-a păcălit cineva din Constanţa care a zis că dă mulţi bani, care îşi imagina că apasă pe un buton şi porneşte totul, fără mentenanţă, revizii, fără nimic", aminteşte administratorul.    ,,În afară de management, mai avem o problemă cu CEZ-ul"   Dar cea mai mare problemă a domeniului schiabil de la Vidra - Obârşia Lotrului, care este de fapt o problemă a întregii zone din Munţii Lotrului, rămâne cea legată de furnizarea energiei electrice: ,,În afară de management, mai avem o problemă cu CEZ-ul. Trebuie făcute multe investiţii în zonă, schimbate cablurile care trec pe lângă Vidra, care sunt subţiri, făcută o buclă, fiind capăt de linie. Acum trei ani de zile, am păţit-o, a fost circ mare. A fost multă zăpadă, nu a fost curăţată linia de brazi, a căzut undeva o creangă, a picat tensiunea şi ,,Dorel" n-a găsit unde este... Noi avem o procedură cu ei, când sunt probleme ne anunţă şi oprim toate calculatoarele şi instalaţiile. Am păţit-o când ni s-au prăjit invertoarele, gondolele au început să se mişte mai încet, a trebuit să păcălim softurile... Depindem foarte mult de ei şi anul trecut am avut mari probleme. Din cauza asta instalaţiile sunt cele mai scumpe pe mentenanţă, pentru că an de an cumpărăm componente", a explicat patronul Acomin.

Din păcate un generator de mare putere nu reprezintă o soluţie fezabilă pentru un domeniu schiabil, ,,ar exploda pentru că inslataţiile au o putere inversă când frânează". De aceea, ,,ar mai fi necesar încă un racord de la Petrimanu la Obârşia Lotrului, curentul să fie în buclă, în aşa fel încât dacă pică undeva, vine din altă parte. Există un astfel de proiect din 2012, dar nimeni n-a făcut nimic", în contextul în care se cunoaşte problema, inclusiv de către autorităţile locale şi judeţene, care par blocate în timp când vine vorba despre rezolvarea ei.   ,,Este o şansă să avem parte de un sezon foarte bun, dacă va fi un an rece şi un pic de zăpadă, va fi excelent. Important este să se deschidă Sebeşul şi să intre Transilvania prin Sebeş. Şi să avem curent bun, adică tensiune şi frecvenţe bune", mai spune în final Faur.

elphax

toti vin cu proiecte in prag de iarna
am incredere in unele persoane implicate, in frunte cu primarul Resitei care pe langa ca e pasionat de munte are si investitii directe in regiune
rezumat : zona Semenic - Valiug, gondola noua de 3800 m, 2 partii noi cu total de 8000 m lungime. impreuna cu ce exista deja, ar fi comparabil cu ce avem azi la SRT sau Straja
CAON Semenic