[B] Mentenanța, modernizarea și extinderea infrastructurii STB

Started by doryan93, November 14, 2013, 02:56:59 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

paulmare

STB lucreaza pe Bulevardul Gloriei, in regie proprie, pun piatra sparta intre exteriorul sinei si partea asfaltata, apoi aseaza piatra cubica la loc

Earthchild

@duta c  pe Camil Ressu cred ca este suficienta o operatie de intretinere gen cf, respectiv interventia asupra fundatiei liniei pentru indreptarea ei si eliminarea "valurilor".

Duta C

da corect dar pe bucata dintre Pta Ramnicu Sarat si Dristor e dezastru-sari de pe scaun !

zeckesan

A început ceva mișcare pe Vasile Milea.

Am trecut în seara asta pe acolo și am prins 2 echipe de muncitori la lucru, demontau firul de contact de pe sensul spre AFI între intersecția cu Iuliu Maniu și OMV-ul din vale. Au dispărut și gardurile de pe segmentul ăsta, cred că tot azi au fost scoase, cele dintre Iuliu Maniu și Bd. Timișoara sunt încă pe poziție; probabil urmează zilele următoare. Era o echipă de la STB și o alta externă, abia începuseră treaba pe la 22:30. Am vorbit cu muncitorii care lucrau la fire, estimau că termină de scos firele de pe tot sectorul care intră în lucru până la finalul săptămânii.



















Powered by API/PUM imgur uploader

oc7avian

Mulțumim pentru update  :D

Da, ieri a fost prima zi de lucru, în care au început cu gardurile. Colaboratorul extern e de fapt firma câștigătoare în licitație: Swietlesky

Lyvyoo

Am uitat sa spun la vremea respectiva ca in discutia de ziua bicicletei, Nicusor i-a raspuns direct lui Johanis care cerea grabirea trecerii la transport nepoluant in B ca estimarea pentru a inlocui 50km de sina de tramvai ar insemna cam 7milE / km, iar inca 200 de tramvaie (necesarul pe langa cele Astra) inseamna 500mil E. Practic facea apel la autoritatile centrale sa-l ajute. De unde deduc ca in acest moment viitorul celor 50km de sina este inca in aer. Daca avea proiectele pregatite nu ar fi spus umil toate astea.

voicul

Daca are cineva costurile tramvai vs. autobuz electric sa le puna si aici/forum.

Asa din calcul mare: vine 9.5 milioane sa ai un tramvai care merge pe 1km in cerc.
Cu banii astia iei 20 de autobuze electrice.
Inteleg capacitate mai mare la tramvai, dar totusi 20 de autobuze.

L.E - Am luat si eu de aici - http://stbsa.ro/urac - Se realizeaza prototipul tramvaiului de mare capacitate pe boghiuri, cu 200 locuri

Cu modelul eCitaro se lansează un autobuz complet electric așa cum numai Mercedes-Benz poate prezenta. Acesta extinde portofoliul modelului de succes la nivel mondial Citaro cu un autobuz urban propulsat complet electric apt pentru producția de serie, ale cărui detalii tehnice entuziasmează.
85 de locuri
https://www.mercedes-benz-bus.com/ro_RO/models/ecitaro/facts/technical-data.html -

Deci 3 autobuze > tramvai.

De asta cer niste cifre, ca eu nu inteleg de ce se insista pe tramvai care pare mult mai scump.

Nu mai zic ca 20 de autobuze iti pleaca azi in cursa.
Pleaca si tramvaiele in cursa tot azi, dar daca intra pe sina de OR ... nu se stie daca se mai intorc sau daca mai pleaca si maine.

tom_sawyer

Un tramvai îl poți folosi mai mult de 50 de ani. Un autobuz max. 15-20.

AndreiB

Sigur e 7m euro/km costul? Pare un pic mare - mai ales cand compari cu costurile la CF, unde infrastructura este mult mai complexa.

GAC

7 mln EUR/Km este exorbitant.
Cat priveste comparatia tramvai vs autobuz, trebuie inteles ca elementul cheie este calea de rulare proprie separata de traficul auto devalmas.
Ceea ce trebuie, mai mult decat sine noi / tramvaie noi / autobuze noi / autobuze electrice este calea de rulare proprie / separata de trafic pentru mijloacele de transport STB. De asemena, mai trebuie semnalizare preferentiala pentru mijloacele STB, pe baza de GPS, astfel incat timpii la semafor sa fie optimizati la transportul public. Astfel, creste viteza comerciala si cu acelasi parc de vehicule cresti capacitatea de transport, cresti comfortul calatorilor, cresti eficienta sistemului, cresti gradul de utilizare, scazi costurile cu mentenanta, scazi nevoia de subventii, scazi utilizarea automobilelor, scazi poluarea si reduci riscul de infringemnt... toate fara sa cumperi un vehicul nou si fara sa schimbi un surub. Deja mijloacele de transport STB au GPS, deci tot ce trebuie facut este integrarea IT care sa permita prioritizarea semaforizarii, precum si instalarea de camere gen rovinieta (atat la puncte fixe, cat si pe mijloacele de transport) care sa previna intruziunea masinilor pe culoarul STB.... si desigur o amenda de 100 lei/abatere pentru cei intra pe culoarele unice...

zeckesan

Update de pe Vasile Milea, azi la 17:15 nu mai era deloc activitate pe șantier. S-a lucrat momentan doar pe sectorul dintre OMV și Iuliu Maniu, s-au scos liniile și traversele pe o parte din acest sector. Au dispărut și peroanele stației de la Iuliu Maniu. Momentan nu s-a mișcat nimic între bd. Timișoara și Iuliu Maniu, gardurile sunt toate la locul lor. Am văzut multă lume în stația de autobuz de la Grozăvești și autobuzele blocate în trafic, nu cred că e vreo surpriză că linia 610 nu poate înlocui cu succes tramvaiul.
O să fie interesant când vor ajunge cu lucrările în intersecții, oare vor fi deviate și liniile de troleibuz din zonă?
































Powered by API/PUM imgur uploader

oc7avian

Mulțumim pentru poze!

O mică completare: pe bd. Timișoara - Apaca nu e chiar nimic, ci s-a scos firul de contact acum vreo săptămână.

zeckesan

Quote from: oc7avian on June 23, 2021, 10:30:04 AM
O mică completare: pe bd. Timișoara - Apaca nu e chiar nimic, ci s-a scos firul de contact acum vreo săptămână.

Corect @oc7avian, mersi de completare. Pe bucata aia se intersectează linia de tramvai cu calea ferată dezafectată spre gara Cotroceni, sunt curios dacă vor mai exista șinele după reabilitare.

lucian

Astăzi toată ziua,în vitan,s-a lucrat la noile borduri pentru linia de tramvai.Ramane de vazut,cat vor rezista ca par fragile la crăpat,spart.

https://i.imgur.com/QWbmYHj.jpg

zeckesan

Update de pe Vasile Milea - astăzi la ora 13:00 se lucra în față la AFI, un utilaj și vreo 6 muncitori scoteau garnitura de pe lângă șine. S-au început săpăturile și pe bucata asta, spre supărarea taximetriștilor care nu mai pot întoarce în fața mall-ului. Pe bucata dintre OMV și Iuliu Maniu s-au scos aproape toate materialele vechi din șantier, era și acolo un utilaj în zona stației.









Powered by API/PUM imgur uploader