[B] Mentenanța, modernizarea și extinderea infrastructurii STB

Started by doryan93, November 14, 2013, 02:56:59 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

bogdanstancu

Pai, e vorba doar de realizarea proiectului si a documentelor pt finantate. Adica facem noi tot si voi doar semnati la sfarsit :p

Lyvyoo

Cred ca "electricii" stiu mai multe. Pare ca in comunicatul lor aproba total acest proiect, ca parte din propunerile Asociatiei. Poate avem useri care sunt si acolo si pot detalia traseul mai bine.

https://www.facebook.com/MetrouUsor/posts/4380814802006552

Cristi N

Traseul apare in PMUD si daca ne uitam la harta e chiar de bun simt: ai o zona de business - Pipera si 2 cartiere dormitor Pantelimon si Titan dar care nu sunt legate in mod direct printr-un mijloc de transport de capacitate medie-mare.
In plus, proiectul asta are frumusetea ca poate fi abordat pe etape si inca de la prima etapa aduce un mare plus. Pui sina pe dna Ghica de la Lukoil pana la Delfinului si deja ai un traseu functional.

Lyvyoo

Sper sa aiba acel utilaj de scos copacii cu tot cu radacina pentru ca e chiar pacat sa bagi la foc sutele de copaci maturi de pe traseu, intre intersectia Dna Ghica / Colentina si Delfinului.

BIGRED1984

Cred ca asta se si doreste practic, linie noua asta va fi de la Lukoil pana la Delfinului, restul exista, doar (speram ca) se reface.
O data ce se face bucata asta, se deschid multe posibile rute, fie la PR Cora, fie la tren la Republica.
Apoi inca un hop si te legi la Titan... totul e sa vrei si sa poti

Cristi N

Deocamdata suntem la capitolul pasi birocratici care mananca o gramada de timp si nu sunt vizibili in teren, o sa mai dureze destul pana ajungem la lucrari efective.

Transplantarea copacilor se poate cere prin caietul de sarcini al contractului de executie. E o banalitate pentru un constructor serios sa inchirieze asa ceva daca o se cere de catre beneficiar.

Lyvyoo

Quote from: lucian on September 30, 2021, 10:09:22 PM
S a deschis o nouă eră si anume vom vedea mai multe linii de tramvai care vor fi date la.modernizat în asociere cu sectoarele.Din ce stiu si sectorul 3 vrea linii de tramvai de.modernizat Dudestiul si lărgit,Camil Ressu cel mai probabil si Nerva Traian pana la Timpuri Noi si sectorul 4 stiu ca vrea sa modernizeze Sincaiul.
Cam asa ceva. Un consilier de la S2 (Radu Nedelcut) scria zilele acestea pe un grup de sector asa:

"Liniile de tramvai le poate moderniza doar STB, adica Primaria Generala. Oricum am intors-o pe toate fetele nu reusim sa gasim o cale legala sa le facem lor treaba la faza asta de la nivel de Primarie de Sector.
Pe cand sa preluam noi o investitie de tipul constructie linie de tramvai ... chiar se pare ca pana la urma se poate.
Desi ar fi prima oara in istorie cand o Primarie de Sector construieste un tramvai.
Primaria Capitalei are mari mari mari dificultati in aceasta perioada. Incercam sa ajutam cum putem. Cu reparatii de linii de tramvai nu putem ajuta. Cu investitii in schimb da."

medicul de garda

Ideea acelei linii de tramvai nu apartine Asociatiei Metrou Usor, noi doar am adus-o in atentia publica de cand cu fiasco-ul pasajul de la Doamna Ghica, bagat pe repede inainte in fata, in mandatul trecut, fara niciun fel de consultare publica. Proiect care a nenorocit definitiv un viitor nod intermodal de deosebita importanta la nivelul de oras... Asta desi fix pe traseul acesta a avut loc una din putinele manifestari de future-planning din istoria orasului, atunci cand pasajul peste calea ferata si larginea Doamna Ghica, precum si prelungirea Nicolae Grigorescu peste Splai au lasat toate spatiu pe mijloc pentru un viitor tramvai pe care il va construi altcineva, candva. :bash: Situatie similara e si cu copacii aia care se afla acum pe Dna Ghica, ei ocupa un spatiu rezervat pentru sina de tramvai, au fost pusi acolo stiindu-se ca vor tb defrisati, deci cine i-a plantat ar trebui sa dea cu subsemnatul pentru risipirea banului public.


In fine, revenind la subiect, am avut norocul ca echipa Primariei Sector 2 sa fie deosebit de receptiva la ideea acestui "metrou usor" de est, si sa purtam o discutie productiva pe aceasta tema. Linia respectiva va asigura o legatura foarte necesara, aproape inexistenta in acest moment, legatura Baneasa-Pipera-Colentina-Titan, cerere pe care M2 si tramvaiele existente nu o asigura decat foarte putin (exista autobuzul 243, blocat in trafic). Partea cea mai grea si mai necesara e fix ceea ce vrea PS2 sa faca acum, legatura dintre Petricani (cu infrastructura in stare decenta, separata de trafic, ii tb doar un RK) si sos Pantelion, si ea modernizata, folosind fix spatiile prevazute pentru tramvaie de la bun inceput, de ani de zile. Pe termen scurt, ar ramane problema bld Chisinau, in stare atroce, care ar trebui sa asigure legatura cu reteaua de pe bdul Basarabia, linie pe care PMB a lasat-o undeva la coada listei de modernizari, si ele neincepute... In orice caz, variante de legatura cu cartierele exista, si linia propusa, care ar incepe din Pipera si ar merge in mod ideal pana la Republica ori la Faur, ar asigura, rapid si facil, majoritatea conexiunilor cu liniile principale din estul orasului.

Iar intr-un viitor in care toti factorii decidenti chiar tin cont de legi si PMUD, linia va circula intre Aeroportul Baneasa si cartierul Berceni, practic degravand linia 102, extrem de aglomerata. Asta daca dnul Baluta nu incearca iar sa blocheze linia tramvaiului cu niste pasaje construite la repezeala in sud...


Inainte de a incheia, as dori sa adresez felicitari si multumiri echipei din PS2 care scoate proiectul acesta din sertar si il aduce si in atentia publica. Si felicitari la fel de multe si proiectantilor necunoscuti care au lasat loc de mai bine de un deceniu pentru acest tramvai.
Trust me, I'm an east-european doctor!

zeckesan

Mic update de la lucrările de pe Vasile Milea - azi s-a asfaltat între Afi și Iuliu Maniu. Se făceau pregătirile pentru asfaltare și spre bd. Timișoara. Nu am văzut și partea dinspre Grozăvești, cert este că intersecțiile nu au fost încă atacate.











Powered by API/PUM imgur uploader

alexandru.vladescu


Lyvyoo

La asta nu cred ca va asteptati!

"PROIECT DE MOBILITATE PENTRU SECTORUL 2.
PRELUNGIREA LINIEI DE TRAMVAI CORA PANTELIMON - SOS. DE CENTURA este rezultatul a 9 luni de consultări și coordonare a actorilor relevanți în vederea extinderii infrastructurii de transport public prin prelungirea cu aproximativ 5 km a liniei de tramvai din cartierul Pantelimon (CORA Pantelimon) → traversând orașul Pantelimon → până la șoseaua de centură (Fabrica Tuborg).
Soluția găsită împreună cu actorii implicați - Primăria Municipiului București, Consiliul Judetean Ilfov, administrația orașului Pantelimon, Ministerul Transporturilor, CNAIR și SNCFR SA - va duce la reducerea semnificativă a traficului auto ce intră în sector din partea de est a județului Ilfov.
Joi, în ședința de consiliu, încep demersurile birocratice."

Sursa: https://www.facebook.com/andreitpanaitescu/posts/585580769528944

peri

Dintre toti primarii USR, pare ca Radu Mihaiu se misca cel mai bine, desi initial venise cu tot felul de SF'uri precum ingroparea liniei de tramvei pana la Obor.
Sper ca si ceilalti ii vor urma exemplu si daca tot suntem la tramvai, poate se deblocheaza linia 5 in mandatul lui Clotilde, desi pe subiectul asta n-am auzit absolut nimic de la ea.

b1

Linie de tramvai între Cora Pantelimon și fabrica Tuborg de pe Centura Capitalei – consilier sector 2

Linia de tramvai de la Cora Pantelimon ar putea fi prelungită cu circa cinci kilometri către fabrica Tuborg de pe Centura Capitalei, potrivit lui Andrei Panaitescu, consilier local al Sectorului 2. El susține că această soluție va reduce semnificativ traficul auto.


   ,,Prelungirea liniei de tramvai Cora Pantelimon – Șoseaua de Centură este rezultatul a nouă luni de consultări și coordonare a actorilor relevanți în vederea extinderii infrastructurii de transport public prin prelungirea cu aproximativ cinci kilometri a liniei de tramvai din cartierul Pantelimon (Cora Pantelimon) → traversând orașul Pantelimon → până la șoseaua de centură (Fabrica Tuborg)", scrie consilierul sectorului 2 pe pagina sa de Facebook.
   Potrivit lui, soluția găsită împreună cu actorii implicați – Primăria Municipiului București, Consiliul Judetean Ilfov, administrația orașului Pantelimon, Ministerul Transporturilor, CNAIR și SNCFR SA – va duce la reducerea semnificativă a traficului auto ce intră în sector din partea de est a județului Ilfov.
   ,,Joi, în ședința de consiliu, încep demersurile birocratice", mai spune Andrei Panaitescu.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

AndreiB

Pe langa asta, ofera si o legatura mai facila cu statia de metrou, desi frecventa la Pantelimon e execrabila.

b1

Lucrările de reabilitare a celor 1.200m de linie de tramvai de pe Bd. Gen. Vasile Milea se mișcă mai încet decât viteza medie a unui melc comun de gradină

Așa cum ne șade bine ca popor undeva în luna mai 2021 ziua 25, Primăria Capitalei cu alai și toate cele, a predat linia sau mai bine spus 1.200 m de linie de tramvai constructorului Swietelski pentru modernizare la standardul de metrou ușor la fel ca și ceilalți aproximativ 25 km din traseul liniei 1, respectiv 10. Secțiunea de linie aflată în lucrări se află între stațiile Pod Grozăvești și Bd Timișoara. Cei 1.200 m de linie ridicau foarte mari probleme de siguranță și trafic mai ales tramvaielor din seria Bucur LF, tramvaie noi incompatibile cu sistemul utilizat acum 50 de ani în capitală format din plăci de beton și linie produsă la Oțelul Roșu. Cu mai multe detalii vom reveni în alt articol dedicat.

La prima vedere ritmul de lucru este mai mult decât onorabil dar când îți iese în cale panoul de informare cu durata finalizării (recepția) lucrărilor la data de 31 decembrie 2022, realizezi că de mai bine de 30 de ani poporul român suferă de paradoxul melcului. S-a dovedit științific că un melc comun de grădină parcurge în 24 de ore distanța de 24 m, asta înseamnă că distanța de 1.200 m e parcursă de către un melc în 50 de zile și ne oprim aici pentru că nu suntem specialiști și nu cunoaștem toate datele din graficul lucrărilor.

În tot acest timp autobuzul liniei 610, înlocuitorul tramvaielor 1/10 a devenit un exemplu de o ineficiență specifică întreg transportului în comun din capitală realizat cu autobuze, în aproape fiecare zi lucrătoare toate cele 22 de autobuze rămân blocate în trafic în intervalul clasic 07:30-09:30 și 15:30-18:30 iar varianta 196 nu poate fi luată în calcul pentru că are doar un singur autobuz pe tură/zi. Linia 196 e o varianta mult mai rapidă de a ajunge de la Gara Basarab/Nord la Sos. Progresul/Calea Rahovei dar din păcate mulți călători nu știu de ea.







Sursa.
Mai multe detalii.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.