[B] Mentenanța, modernizarea și extinderea infrastructurii STB

Started by doryan93, November 14, 2013, 02:56:59 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

TVlad

Pe latura sudica a Bd. Iuliu Maniu cea mai mare parte a stilpilor STB arata asa:

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

Ma intreb daca va fi nevoie sa cada unul si sa moara cineva ca sa ii inlocuiasca.
Ceea ce vedeti este efectul sarii. Face totul zob: asfalt, indicatoare, armaturi de la stilpi si poduri, rosturi de dilatatie, parapete, autovehicule, orice e la 3-4 m de sosea. Basescu interzisese la un moment dat folosirea sarii pentru deszapezire inlocuind-o cu o solutie mai putin distructiva dar mai scumpa. A spus atunci ca economiile rezultate prin eliminarea pagubelor sint mai mari decit costul solutiei respective. Dupa ce a venit Videanu la primarie, s-a revenit la "normal"...

Xenos

Nu, Videanu a folosit (si el) solutia minune, Oprescu a reintrodus sarea.

Cristi N

E vorba de Clorura de Calciu in loc de Clorura de Sodiu (sare). Toti cei care au curti si au pavele din beton stiu ca nu trebuie sa dea cu sare altfel o sa refaca pavajul dupa 1-2 sezoane.

TVlad

Exact, clorura de calciu. Stiu ca mirosea cam urit si dupa vreo doua sezoane au renuntat, de asta ma gindeam ca revenirea la sare s-a facut in mandatul lui Videanu.

voicul

Liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41, 55 - oare nu astea sunt si cele mai moderne? Sau vor sa mai scoata pe bucati din partile cu OR - cum fac la AFI?


Opt linii de tramvai din București intră în reabilitare. Anunțul făcut de directorul STB

Adrian Criț, directorul STB, a anunțat că opt linii de tramvai din București intră în reabilitare pentru a fi astfel pregătite atunci când în Capitală vor ajunge noile tramvaie moderne.

Opt linii de tramvai din București intră în reabilitare în perioada următoare, conform declarațiilor făcute la Digi24 de directorul general al Societății de Transport București, Adrian Criț, pentru a fi astfel pregătite să primească noile garnituri care vor ajunge în Capitală.

Acesta a precizat că, din păcate, în ultimele trei decenii rețeaua liniilor de tramvai din București a fost reabilitată doar în ceea ce privește o treime din lungimea liniilor și că, în viitorul apropiat trebuie să fie modernizați încă cel puțin 50 km de cale dublă.

În luna mai, Nicușor Dan, Primarul General al Capitalei, a semnat contractul de achiziție a 100 de tramvaie fabricate de Astra Vagoane, destinate STB.

Tramvaiele noi au 36 de metri, podeaua coborâtă integral şi cinci uşi duble. Contractul include, de asemenea, piesele de schimb, consumabilele, serviciile de punere în funcţiune, servicii de întreţinere, service şi remedierea defecţiunilor pe perioada garanţiei.

Totodată, câştigătorul va asigura şi şcolarizarea personalului care va opera tramvaiele, mai precizează sursa citată.

Opt linii de tramvai din București intră în reabilitare. Pe ce trasee "intră" tramvaiele noi
Cele 100 de tramvaie vor intra în traseu începând cu anul 2022 și vor putea fi folosite de bucureșteni pe liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41, 55.

Furnizarea primului tramvai este prevăzută în august 2022, urmând să fie furnizate 4 tramvaie în fiecare lună.

Mai mult, Primăria Municipiului București ar putea să cumpere 100 de troleibuze articulate, cu autonomie de 20 de km, potrivit unui anunț al Asociației Metrou Ușor. PMB a lansat o procedură pentru consultarea pieței în vederea stabilirii prețului pentru cumpărarea acestora.


https://b365.ro/opt-linii-de-tramvai-din-bucuresti-intra-in-reabilitare-anuntul-facut-de-directorul-stb-425358/?fbclid=IwAR2_Ck8qcs20vblq8bSENfMJnN88rT9rHOn8C19HoTcUOmEUnhz8sN-151Y

AndreiB

Harta de pe Metrou Usor e foarte buna: https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?topicId=1227&pageNum=1

1/10 sunt complet modernizate exceptand Vasile Mile, care e acum in lucru. 21/32 sunt complet modernizate, dar mentenanta a fost praf - vezi deraierea. 41 e probabil in starea cea mai buna.

40, 55 au portiuni care sunt horror.

nirolf

Linia lui 21 e ok, n-am auzit de probleme, doar macazurile se schimbă la rangă. Pe 32 problemele sunt cauzate de iarba pusă "ca să arate bine".


Linia tramvaiului 32, distrusă de gazonul plantat între șine


Quote

Cele două incidente care au avut loc în ultima perioadă pe linia 32 scot la iveală efectele dezastruoase ale lucrărilor peisagistice făcute acum trei ani de Primăria Sectorului 5 cu girul Primăriei Generale. Gazonul pus între liniile de tramvai a afectat iremediabil calea de rulare a tramvaielor iar conducerea STB analizează refacerea totală a terasamentului. 


Accidentele au avut loc la aproape patru ani de la un proiect de hotărâre înaintat de primarul general Gabriela Firea şi aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucureşti(CGMB) privind ,,înierbarea" suprafeței dintre şinele de tramvai.

Mai exact, pe 31 octombrie 2017, CGMB a adoptat o hotărâre prin care împuterniceşte Consiliul Local al Sectorului 5 să încheie un protocol cu Societatea de Transport București în vederea ,,sporirii spaţiilor verzi prin înierbarea intervalului dintre liniile de tramvai".

Doar că protocolul, care viza principiul "green track", nu a ținut cont de o serie de aspecte tehnice critice pentru siguranța circulației tramvaielor.

"Linia pe care circula tramvaiul 32 este făcută la începutul anilor 2000 pe un sistem aparte care necesită lucrări specifice de întreținere. Vorbim de cale ferată pe prisma de balast.  Când s-a pus gazonul respectiv nu s-a ținut cont că se va distruge iremediabil linia. Aceasta nu a fost gândită de la bun început să aibă gazon deasupra", explică pentru Buletin de București, Cristian Marin de la Asociația "Metrou Ușor".


voicul

Municipalitatea vrea să facă, la toamnă, câteva benzi unice pentru transportul de suprafaţă, a anunţat, miercuri, primarul Capitalei, Nicuşor Dan.

El a arătat că în acest mod va creşte viteza de deplasare pe traseele respective.

,,În opinia mea, atât mijloacele de transport, cât şi staţiile sunt mult mai curate decât erau anul trecut (...). La fel, au fost făcute progrese în ceea ce priveşte mijloacele de plată.

Vrem să facem în această toamnă câteva linii unice, benzi unice pentru transportul de suprafaţă, astfel încât să creştem viteza de deplasare pe aceste linii", a spus Nicuşor Dan, după întrevederea avută cu primarii de sector pe tema deşeurilor.

De asemenea, edilul afirmat că Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Bucureşti-Ilfov, care, în linii mari, stabileşte orarul pentru toate mijloacele de transport, reprezintă un progres în domeniul transportului public.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/nicusor-dan-vrem-sa-facem-in-aceasta-toamna-cateva-benzi-unice-pentru-transportul-de-suprafata-1598271

voicul

VIDEO - Micile afaceri de succes create de șinele de tramvai vechi și periculoase din București

Bucureștiul are 50 de kilometri de șine de tramvai vechi și periculoase. Sunt cârpite, rupte si strâmbe. Pe toate traseele degradate, mașinile se aleg cu avarii, unele chiar cu anvelopele tăiate. Vă arătăm starea șinelor vechi și periculoase din Capitală, în reportajul următor.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/social/mici-afaceri-de-succes-create-de-sinele-de-tramvai-vechi-si-periculoase-din-bucuresti-1652187

paulmare

https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-25064617-primarul-sectorului-2-vrea-linie-tramvai-care-lege-cartierele-pantelimon-pipera.htm

traseu final cuprins între Bd. Dimitrie Pompei - calea ferată - Şos. Petricani - Bd. Lacul Tei - Str. Doamna Ghica - Şos. Pantelimon - Bd. Chişinău - Bd. Basarabia - Şos. Vergului, inclusiv amenajarea/reconfigurarea domeniului public adiacent acestor lucrări pe 12,2 kilometri.

Lyvyoo

Incredibil, s-a aprobat!
https://buletin.de/bucuresti/linia-de-tramvai-care-va-lega-cartierele-pantelimon-si-pipera-a-trecut-de-votul-consilierilor-din-sectorul-2/

"Consilierii locali din Sectorul 2 au aprobat, astăzi, construirea a 12,2 km de linie de tramvai din Bd. Dimitrie Pompei și până în Şos. Vergului. Segmentul de tramvai va lega cartierele Pantelimon și Pipera și va fi finanțat din fonduri europene sau prin fondurile venite prin PNRR. Primăria Sectorului 2 și PMB urmează să realizeze documentaţiile cadastrale, urbanistice, tehnice și economice necesare pentru a începe execuția proiectului."


dr4qul4

cum naiba poti sa aprobi ceva ce nu e al tau? STB-ul e la PMB, nu la sectoare.
Dar paote totusi gasim si noi o harta pt ca mie imi da cu virgula..
Bd. Dimitrie Pompei calea ferată (care CF pe Pompei) -
Şos. Petricani – Bd. Lacul Tei – Str. Doamna Ghica. Petricani-ul e in continuarea lui Dna Ghica. Nu vad cum sa mai intre pe Lacul Tei si mai ales de acolo pe Ghica..
Str. Doamna Ghica -Şos. Pantelimon – Bd. Chişinău.. idem.. Cum ajunge pe Sos Pantelimon? Chisinau incepe din Dna Ghica, de la Cercul Magic, inainte de intersectia de la Delfinului
Vergului?  Pe Sos Vergului sigur nu intra. Asadar e vorba de intersectia Basarbia x Morarilor?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

TVlad

Bine spus, si pentru mine e confuz traseul. Poate vor sa spuna ca vor ajuta STB-ul cu exproprierile si lucrarile conexe necesare in cazul in care se hotarasc sa construiasca aceasta linie de tramvai.

lucian

S a deschis o nouă eră si anume vom vedea mai multe linii de tramvai care vor fi date la.modernizat în asociere cu sectoarele.Din ce stiu si sectorul 3 vrea linii de tramvai de.modernizat Dudestiul si lărgit,Camil Ressu cel mai probabil si Nerva Traian pana la Timpuri Noi si sectorul 4 stiu ca vrea sa modernizeze Sincaiul.

Valentin

Poate ajuta schita asta pusa mai de mult pe topicul cu pasajul, practic e o solutie asemanatoare cu 41 doar ca pe est, deloc de neglijat (evident, in cazul de fata se intinde doar pe partea de sector 2), eu cel putin astept sa vad licitatia si abia apoi as schita un gest de bucurie ca se mai investeste si in linii noi de tramvai.