Discutii despre exproprieri

Started by Ionut, August 11, 2015, 11:03:08 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GDPR

Continuare:

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a propus exproprierea totală a familiei Ursu, din localitatea Șoimuș, cea care stă și astăzi pe un petec de pământ, între DN 76 și tronsonul viitoarei autostrăzi Deva-Lugoj. 38.000 de lei, pentru 545 de metri pătrați de teren, este valoarea care a fost propusă într-un proiect de hotărâre de guvern, ce este în curs de avizare. Suma este mult mai mică decât cea stabilită de instanță în 2015, respectiv 78.000 de lei.

Ieri, subprefectul județului Hunedoara a declarat pentru ,,Glasul Hunedoarei" că, în urma unei discuții pe care a avut-o cu directorul Direcției de Drumuri și Poduri Timișoara a aflat că documentele de expropriere au plecat înspre Ministerul Transporturilor. ,,Am vorbit cu directorul general de la Direcția Regională Drumuri și Poduri Timișoara, care mi-a spus că documentele au fost înaintate spre București, cu toată documentația în spate, pentru promovarea unei hotărâri de Guvern de expropriere suplimentară", a declarat pentru ,,Glasul Hunedoarei" subprefectul județului Hunedoara, Dorel Bretean. Vestea proastă pentru familia Ursu a venit, însă, de la CNAIR. Aceștia au hotărât în urma evaluării o sumă mult mai mică decât valoarea terenului, stabilită de instanță în anul 2015. ,,Suma stabilită de un evaluator pentru expropriere este de circa 38.000 lei. Proiectul de Hotărâre de Guvern este în curs de avizare", spun reprezentanții CNAIR.

http://glasul-hd.ro/lovitura-pentru-familia-uitata-intre-drumuri-cnair-propus-exproprierea-totala-pentru-suma-de-38-000-de-lei-aproape-jumatate-fata-de-cat-stabilit-instanta-ca-valoreaza-terenul/

TibiV

Este putin neclar... Nu se spune clar pentru cat teren a stabilit instanta 78.000 de lei.
Sunt doua variante:

1. Suma de 78.000 stabilita de instanta in 2015 se referea la proprietatea initiala, din care ei au expropriat initial doar aprox. 1/2, iar cei 38.00 sunt pentru restul de proprietate care urmeaza sa fie expropriata.
Dar in cazul asta ar trebui sa presupunem ca familia a primit deja 40.000 pentru prima transa de exproprieri...

2. Daca cei 78.000 de lei stabiliti de instanta se refera la cei 545 mp din "transa a doua", CNAIR incalca o hotarare definitiva a unei instante. Nu sunt jurist, dar stiu ca este foarte nahpa dpdv legal... Si un avocat din oficiu ii poate face "muci" pentru asa ceva.
Pe de alta parte, nu m-ar mira sa fi cautat noi "experti" care sa zica "pai un teren prins intre un DN si o A s-a depreciat, nu mai poate valora decat juma' din cat valora pe vremuri, cand autostrada nu exista....
Desi aia 40.000 sunt o suma derizorie, in executia bugetara apare la a doua zecimala la sume si la a cincea la "pondere in PIB". Nu pun ei pe picioare bugetul Romaniei cu economia facuta la familia Ursu...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rizzuh

Quote from: TibiV on September 26, 2017, 09:42:29 PM
Pe de alta parte, nu m-ar mira sa fi cautat noi "experti" care sa zica "pai un teren prins intre un DN si o A s-a depreciat, nu mai poate valora decat juma' din cat valora pe vremuri, cand autostrada nu exista....

Si doar pentru asta un avocat i-ar face muci in instanta. Despagubirea se da la valoarea initiala inainte sa inceapa constructia autostrazii, nu la valoarea curenta de jumatate de casa prinsa intre drumuri. Mai ales ca exista o hotarare judecatoreasca definitiva, orice avocat poate matura pe jos cu CNAIR cu astea 2 argumente.

Daca ar fi fost gata A1, iar dupa sa zicem 1 sau 2 ani s-ar trezi ca ar fi nevoie de acel teren pentru a construi ceva nou, atunci da, evaluarea s-ar face la valoarea curenta. Dar nu este cazul aici.

MARIANA

Primul mesaj:
Este putin neclar... Nu se spune clar pentru cat teren a stabilit instanta 78.000 de lei.
Sunt doua variante:

1. Suma de 78.000 stabilita de instanta in 2015 se referea la proprietatea initiala, din care ei au expropriat initial doar aprox. 1/2, iar cei 38.00 sunt pentru restul de proprietate care urmeaza sa fie expropriata.
Dar in cazul asta ar trebui sa presupunem ca familia a primit deja 40.000 pentru prima transa de exproprieri...

2. Daca cei 78.000 de lei stabiliti de instanta se refera la cei 545 mp din "transa a doua", CNAIR incalca o hotarare definitiva a unei instante. Nu sunt jurist, dar stiu ca este foarte nahpa dpdv legal... Si un avocat din oficiu ii poate face "muci" pentru asa ceva.
Pe de alta parte, nu m-ar mira sa fi cautat noi "experti" care sa zica "pai un teren prins intre un DN si o A s-a depreciat, nu mai poate valora decat juma' din cat valora pe vremuri, cand autostrada nu exista....
Desi aia 40.000 sunt o suma derizorie, in executia bugetara apare la a doua zecimala la sume si la a cincea la "pondere in PIB". Nu pun ei pe picioare bugetul Romaniei cu economia facuta la familia Ursu...---

Al doilea mesaj:
nu cred ca le-a dat nimeni sub 1 leu pe m2 si nimic altceva pt constructie!
asta daca nu cumva erau ridicate fara nici un fel de autorizatie.

Ar mai fi o varianta: actele de succesiune nu sunt facute de zeci de ani iar proprietarul nu poate intra in posesia banilor. Daca sunt si mai multi mostenitori (desi doar 1 mai locuieste acolo de zeci de ani), atunci banii se impart....cand se termina procesul!!

Oricum, consider ca statul ar tb sa-i ajute cumva. Eventual sa le faca actele de succesiune imediat, fara nici un fel de cost. Eventual si niste materiale pt o casa noua (unde au avut loc inundatii/alunecari de teren, s-au primit ajutoare sub forma materialelor de constructii).

andrei@buc

Quote from: TibiV on September 26, 2017, 09:42:29 PM
Desi aia 40.000 sunt o suma derizorie, in executia bugetara apare la a doua zecimala la sume si la a cincea la "pondere in PIB". Nu pun ei pe picioare bugetul Romaniei cu economia facuta la familia Ursu...

din cate imi aduc aminte valoarea despagubirii se stabileste in conformitate cu grila notariala din zona, nu la valorea de substitutie. in zonele foarte sarace, cu tranzactii putine, cu imobile cu situatie juridica incerta (mosteniri nedezbatute cu deceniile, multe rude pe un titlu, suprapuneri, constructii fara autorizatie, etc) valoarea din grila este scazuta in general. dar daca il dai afara din "cotetul ala" (ca sa fiu la moda) si ii dai 10k eur, aceea familie s-ar putea sa ramana pe drumuri. aceea casa, asa cum era ea, constituia un acoperis deasupra capului. substitutia acelui acoperis se poate sa fie destul de dificila in realitate

horatiu.cosma

Mai mult ca sigur acei 38.000 de lei sunt pentru restul de expropriat. Vedeți aici, la anexă.

Ionut

Mariana ^ care a răspuns mai sus face parte din familia despre care vorbim.


perfidus

Despre VO a municipiului Targu Jiu:

QuoteConducerea Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Craiova a imputat Primăriei Târgu Jiu că nu şi-a îndeplinit obligaţiile în privinţa variantei ocolitoare şi lucrările au fost suspendate. Astfel, în prezent, nu mai sunt în derulare lucrări de execuţie pe vreun tronson din varianta ocolitoare a municipiului Târgu Jiu. Primarul din Târgu Jiu a mai declarat că realizarea centurii nu este blocată de instituţia pe care o conduce.
Marcel Romanescu a spus că lucrările nu sunt blocate de lipsa planurilor parcelare, întrucât există un decret de expropriere şi cetăţenii pot să fie despăgubiţi: ,,Noi ne executăm partea noastră de responsabilitate. Culoarul de expropriere a fost aprobat. Totul este în regulă, se pot face exproprierile şi vira sumele. Nu au fost blocate lucrările din cauza primăriei, aşa cum s-a vehiculat". Edilul din Târgu Jiu a fost contrazis însă de şefii DRDP Craiova. Varianta ocolitoare este realizată de firma Collini Lavori pentru suma de 151 de milioane de lei, fără TVA. Drumul are o lungime de 21 km. Lucrările ar fi trebuit să fie gata încă de anul trecut, însă vor continua şi anul viitor, în ritmul actual de execuţie a acestora. Cele mai mari probleme sunt legate de realizarea exproprierilor şi despăgubirea cetăţenilor.

http://www.gds.ro/Local/2017-10-31/autoritatile-spun-ca-nu-sunt-vinovate-pentru-lucrarile-blocate-la-centura/
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

TibiV

perfidus,

pune-o si la "Centuri", caci aici nu se uita aproape nimeni...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GDPR

Domnul Danes n-a venit si el cu vreun amendament? ;)

alex8

Dar nu spun ce se întâmplă dacă se stabilește o valoare mai mică.

panzer

Deci tot A0 Sud se face in Ilfov. Un ilfov PNL. Sa vedem daca ajuta?

Cele de Joita si Dragomiresti sunt probabil doar parcelele de la nod A1-A0.

Anonymous Rider

#59
PNL? La Ciorogârla era un primar destul de ok, dacă nu mă bate memoria.