Discutii despre exproprieri

Started by Ionut, August 11, 2015, 11:03:08 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GDPR

CCR: Neplata despăgubirilor în cazul unor suprafeţe expropriate pentru cauză de utilitate publică, neconstituţională

Curtea Constituţională a României (CCR) a decis, marţi, că este neconstituţională exceptarea persoanelor fizice şi juridice private de la plata despăgubirilor în cazul unor suprafeţe expropriate pentru cauză de utilitate publică.
...
'În urma deliberărilor, Curtea Constituţională, cu unanimitate de voturi, a admis excepţia de neconstituţionalitate şi a constatat că soluţia legislativă cuprinsă în art. 14 din Legea nr. 255/2010, potrivit căreia scoaterea, definitivă ori temporară, din fondul forestier naţional, a terenurilor necesare pentru obiectivele de interes naţional, judeţean şi local se exceptează de la plata despăgubirilor prevăzute de art. 41 lit. b), c) şi d) şi art. 42 lit. b), c) şi d) din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, cuvenite persoanelor fizice şi persoanelor juridice private, este neconstituţională', se precizează într-un comunicat al CCR transmis AGERPRES.

Economica.net

infraAdi_ro

MAI MULTE EXPROPRIERI PENTRU AUTOSTRADA SEBES-TURDA

Va fi majorată suma pentru despăgubirea proprietarilor expropriați de pe amplasamentul Autostrăzii Sebeș -Turda, ajungând astfel la 1,02 milioane de lei, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern. Data limită pentru primirea de propuneri și observații este 28 martie 2017. În perspectiva viitoarei autostrăzi, proprietarii a 163.829 mp de teren își vor ceda drepturile. Dacă majoritatea imobilelor se înscriu în categoria terenurilor arabile, există și un imobil care aparține categoriei funcționale de curți construcții. Procedurile de expropriere vizează patru localități din județul Alba, respectiv Sebeș, Gâlda de Jos, Ciugud și Unirea.
Sumele individuale vor fi virate de către Ministerul Transporturilor, în termen de 30 de zile de la data solicitării acesteia, într-un cont bancar deschis pe numele Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA. Ministerul Transporturilor, prin CNAIR, răspunde de modul de utilizare a sumei alocate pentru expropriere, precum și de corectitudinea datelor înscrise la baza proiectului de Hotărâre."

https://www.arenaconstruct.ro/mai-multe-exproprieri-pentru-autostrada-sebes-turda/?utm_source=Newsletter__Newsletter&utm_medium=yahoo.com&utm_campaign=newsletter_362828

Romania are un viitor doar daca are prezent!

dr4qul4

Programul National de Cadastru si Carte Funciaracand se va finaliza acest program, vom scapa de "surprizele neplacute" care blocheaza dezvoltarea infrastructurii. Din pacate se va termina abia in 2023 :)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

#18
Alta "durere de minte"...
Daca nu aveau acte, este clar ca au construit ilegal.

ISC ce p...da masii pazeste ?
Nu stie decat sa ceara dosare penale pentru UMB care au lucrat pe un proiect de interes national comandat de statul roman ?... Si eram "la mustata" sa ceara demolarea lucrarilor deja executate...

Dar unora care si-au facut case pe unde le-a traznit mintea, fara nici o autorizatie, nu le putem impune nimic.
Legea este clara... Daca este ilegala, se demoleaza.
Dar noi nuuuuuu....
"...vom convoca Comisia să le dăm banii oamenilor pentru case..."

Interesanta problema din punct de vedere legal...
Le vor da banii pentru niste case care din punct de vedere legal nu exista !...

Asteptam Curtea de Conturi.... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

perfidus

#19
Există posibilitatea ca acele imobile sa fie de fapt terenuri, din punct de vedere cadastral se folosește același termen care pentru oamenii normali înseamnă o casă sau o construcție.

Si mai e ceva. Legea 10/1995 are cateva exceptii (Art.2), locuintele unifamiliale din rural cu un singur nivel sau P+1 precum si anexele nu intra pe lege deci nu se supun controlului ISC. Intrebarea mea este ce impozit plateau?

LE: chiar daca nu intra pe legea 10, tot li se aplica legea 50/1991 - autorizarea constructiilor. Nu se poate emite AC fara titlu de proprietate.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

TibiV

Quote from: perfidus on May 04, 2017, 12:39:34 AM
Stiri noi de pe santierul VO Targu Jiu:

QuoteÎn două-trei săptămâni vom convoca Comisia să le dăm banii oamenilor pentru case şi pentru terenurile intravilane. Locatarii caselor vor primi titlu de proprietate. Le vom putea da banii şi celor doi proprietari care nu au avut un interes să îşi facă un titlu de proprietate", a declarat Cristi Tudor
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

#21
@TibiV...nu e chiar asa (nu stiu exact situatia acelor case, dar vb la modul general).
Exista urmatoarea posibilitate: Acolo au fost case si inainte (este vorba de intersectia cu DN66, care este in sat). Poate au existat case inca de acum 100 de ani. Nimeni, niciodata acolo nu a fost nevoit sa faca planul casei. Casele acelea nu par chiar atat de vechi, dar cum nu a existat planul initial al casei, au putut lejer sa o darame si sa faca alta pe acelasi amplasament. Se practica peste tot la tara. Teoretic ar fi nevoie de o autorizatie de consolidare/modificare, dar practic este imposibil sa demonstrezi acum ca proprietarul a incalcat vreo lege, neexistand nici un moment un document cu planul initial al casei.
De obicei la tara, pe actul de proprietate scrie: teren x m2, plus casa (3 camere) si anexe gospodaresti. Si bineinteles ca proprietarul este de fapt tatal/bunicul/strabunicul celui care locuieste acum acolo, pentru ca nimeni nu a facut succesiunea.
Cunosc o situatie, tot in Oltenia, unde cineva a incercat sa cumpere o casa batraneasca. Proprietarul (cu act eliberat in 90) inca traia, dar cand a venit cadastrul a constatat ca toate proprietatile de acolo sunt decalate cu 2 m fata de ce era trecut la primarie (asta desi toate erau case mai vechi de 50 de ani, poate si 100). Suprafetele erau corecte, dar incadrarea a fost facuta in 90 de unul care a masurat dupa picior sau din ochi. A venit cadastrul de la judet ( o adevarata telenovela) de vreo 3 ori si i-au zis ca trebuie sa-si dea vecinii in judecata ca sa se rezolve problema, altfel nu poate vinde (vanzarea era de forma, ca era catre fiica infiata)
Intre timp a murit mosul si a ramas asa. Doar ca a aparut acolo o alta casa, in locul celei batranesti.
As fi curios ce ar putea sa faca ISC-ul? Sa darame o casa care apare acolo in acte?
Pana nu se finalizeaza programul cadastral (e pe fonduri UE), asta e situatia in Romania. Legi atat de prost facute, incat nici pentru cazurile clare, esti nevoit sa apelezi la justitie.

Revenind la centura Tg Jiu, ce fac cu exproprierile din Dragoeni? acolo avem rampa doar pe dreapta. Pe stanga este inca acea firma
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

perfidus

Un an si jumatate aproape au fost necesari pentru clarificarea documentatiei in legatura cu unele exproprieri suplimentare la intersectia DN56 Craiova -Calafat cu DN56A Maglavit-Simian.

De-abia de acum se va intra pe circuitul de aprobare prin HG, asta inseamna dupa mine minim 6  luni.
Aici ar fi vina proiectantului, se pare ca nu a intocmit cum trebuie documentatia si a fost respinsa de CNAIR. Documentatia completata a fost retransmisa abia in 28 aprilie 2017, la mai bine de 15 luni de la prima solicitare a CNADNR.

Dulce stil de lucru, neaos romanesc.

QuoteLa capitolul probleme se mai menționează sensul giratoriu care ar trebui construit la intersecția DN 56 cu DN 56A (Maglavit – Șimian), soluția dată în Comisia tehnico-economică de siguranța circulației, care ar necesita însă suprafețe suplimentare de teren. Aici ar fi nevoie de exproprieri, care se fac doar prin hotărâre de guvern. ,,În ianuarie 2016 s-a solicitat proiectantului refacerea coridorului de expropriere și transmiterea către CNAIR a suprafețelor suplimentare necesar a fi expropriate. S-a primit un răspuns incomplet de la proiectant, urmând ca acesta să completeze documentația în cel mai scurt timp posibil. Proiectantul a înaintat documentația privind exproprierile în data de 28.04.207, care a fost transmisă la Direcția Terenuri. Responsabilul de contract va urmări săptămânal stadiul documentației privind demararea procedurii de HG", se explică în fișa de proiect a DN 56 Craiova – Calafat. Termenul estimat pentru finalizarea acestor proceduri și realizarea sensului giratoriu respectiv este septembrie 2017.
Pentru alte informatii legate de stadiul lucrarilor de modernizare a DN56, articolul complet aici:
http://www.gds.ro/Local/2017-05-25/dn-56-craiova-calafat-un-tronson-se-remediaza,-la-altul-se-lucreaza/
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

dr4qul4

M-am uitat pe geoportal.gov.ro la centura Tg Jiu si observ ca toate exproprierile sunt gata (am o singura nedumerire legata de o parcela la intersectia cu DN66 sud).
Casa aceea cu protestul este pe culoarul de expropriere. Totusi am observat ceva folosind harta ortofoto2012 si mai apoi google earth: casa aceea a inceput sa fie construita in 28 August 2012! Atunci au inceput sa sape groapa.
5 ani, tinand cont ca suntem in Romania, si avem podul peste Jiu la un procent ridicat, si multe structuri aproape gata (de vreo 2 ani chiar). Avansul s-a dat in Decembrie 2014.
Asa ca intreb: Proprietarul chiar nu stia ca pe acolo trece centura? Eu chiar nu cred ca CNAIR s-a miscat atat de repede si in 2 ani a avut si SF gata, si licitatie si contestatii rezolvate si avans.
Primaria Tg Jiu cum a dat autorizatie de constructie? Sau mai degraba proprietarul nu a respectat intocmai autorizatia de constructie? (ma gandesc ca a primit-o  inainte de criza si a expirat pana s-a apucat el sa construiasca)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dumbravaandrei

Uiti ca exista si posibilitate de intrare in legalitate a unei constructii ridicate ilegal. Se pare ca la nodul sanpetru de pe DN VO 1K dupa ce s-a dat dispozitie de expropiere si cand aproape sa se termine si procesele dintre primarie si propritar, s-a trezit proprietarul ca vrea sa intre in legalitate.... tot i se va demola casa in final, dar o mai lalaie asa 2-3 ani.
Da, e specula fara scrupule...

TibiV

Ce bine ar fi ca o instanta sa ceara exproprietarului o evaluarea a costurilor suplimentare provocate de intarzierea lucrarilor din cauza celor "construiti ilegal"...

Si sa zica instanta: aveai mata de primit 70 de mii de euro valoarea exproprierii unei constructii ilegale dar te-ai opus desi stiai ca "nu esti legal", din cauza asta expropriatorul a avut costuri suplimentare (din cauza intarzierilor provocate de pretentiile tale neintemeiate) de 100 de mii de euro asa ca, in loc sa iei mata bani, adu' mata din pusculita de acasa 30 de mii de euro ca sa iasa "tanda pe manda". Daca nu, executare silita...

Doua-trei decizii din astea, popularizate (chiar daca la modul "ce-a patit bietul om") si sa vezi ce se "cumintesc" speculantii astia de ocazie...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Sunt curios care e situatia reala.
Daca in cazul in care drumul este proiectat peste casele oamenilor sunt de parere ca traseul ar trebui deviat atunci cand exista culoar liber la doi pasi, in cazul celor care si-au ridicat casa ilegal, sau care au ridicat-o dupa ce stiau ca traseul va trece pe acolo (si ilegalitatea a fost facuta de altcineva), trebuie actionat dur.

Sunt de parere ca atunci cand iti ridici o casa, trebuie sa te interesezi de PUZ, PUG si chiar si de eventuale SF-uri de drumuri/CF care trec pe acolo. Chiar imi e greu sa cred, ca la doar 2 ani inainte de semnarea contractului de executie, proprietarul acesta nu stia ca va trece centura pe acolo.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Situatiile pot fi drastic diferite...
Conteaza enorm cand a fost ridicata cladirea/locuinta respectiva... Adica "inainte" sau "dupa".
Referinta fiind anii '89-'90....

In toamna lui '89 casa in care locuiesc eu astazi, construita de socrul meu, primise instiintare de demolare...
Ce SF, ce PUZ, ce orice ?!?!...
Este drept, casa a fost construita fara AC, fara "diriginte de santier", fara nimic...
(Asta pentru ca pur si simplu in anii aia nu se dadeau AC nici la tara, daca constructia nu facea parte din "planul de sistematizare a localitatilor". Un plan sinistru, nu intru in detalii, cei de varsta mea stiu mai multe...)

Dar casa a fost ridicata in 1966... (Nu iti spun cat s-a chinuit in "democratie" sa i se recunoasca casa... Pentru care a platit impozit din primul an in care a construit-o, dar a platit "ilegal". Ca nu avea AC...
Dar impozitul tot l-au luat, chiar daca constructia era ilegala :D ...)

(Suntem la vreo 300 de metri de "soseaua principala", Sos.Giurgiului...
Nici daca ar fi facut-o cu 6 benzi/sens nu ar fi ajuns la noi cu demolarea. Probabil raposatu' vroia blocuri...)

Despre ce SF sau PUZ sa fi intrebat in '66 socra-miu ?... Venea "ala" si dadea din mana, si a doua zi dispareau 4-5 strazi...
(NU este gluma. Am VAZUT asta cu ochii mei. Seara erau cladiri, dimineata urmatoare era teren plat, frumos nivelat... :( )

Astazi este altceva.
Romania are legi si incepe sa aiba cadastru.
Dar mai are mult pana il termina...


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Foarte bine zis "incepe". Spun numai ce-am auzit si vazut in ultimele 2 saptamani:

Apartamentul meu din Cluj figureaza la CF pe alta strada decat este de fapt (la vreo 3 strazi distanta), pentru ca la prima vanzare prin 1990 s-a gresit o cifra undeva (ca la Holdea, stiti voi). Cei care au vandut chiriasilor (nu mai stiu cum se cheama firma) zic ca au primit numarul de la ICRAL, care nu mai exista. Ar trebui refacute toate contractele de vanzare-cumparare pe acel apartament din 1990 pana azi, si pt asta ar trebui sa-i chem in justitie pe toti cumparatorii/vanzatorii.

Apartamentul surorii mele este mai multe apartamente, ca scrie in CF strada si numarul dar nu scrie blocul si sunt 5 blocuri la numarul ala de strada, si toate au apartamente cu acel numar.

La apartamentul socrilor scrie in CF numele blocului dar nu si numarul de strada, motiv pentru care au probleme la Politie cand le scrie adresa in CI (o alta aberatie in secolul 21, adresa in CI).

In blocul socrilor e un apartament in care a fost candva o firma de apartament. Executorii cu costume negre continua sa caute firma, dar apartamentul a fost vandut demult.

dr4qul4

Nu are rost sa vorbim ce a fost ridicat inainte de 90. Erau alte vremuri. Tot ce a fost de atunci ar trebui sa fie legalizat acum. Cine naiba isi lua AC la tara acum 100 de ani? Si multi ani dupa casele ridicate au fost in locul celor vechi. Dar inainte oamenii nu-si faceau casele in camp. Cel putin nu la campie.
Dar aici nu e vorba de asta. Conform imaginilor din satelit,  casa aceea nu era acolo in AUgust 2012. Cam pe atunci se vede ca incepe sa sape fundatia.
Eu vad simpla rezolvarea acestor situatii: castig de cauza trebuie sa aiba cel care a avut intaietate. Daca la momentul ridicarii casei nu exista nici un fel de plan pentru un drum in zona, atunci sa poata plati o amenda si sa intre in legalitate, beneficiind apoi de exproprieri.
Daca insa erau planuri cu un posibil drum pe acolo, atunci si-a facut-o cu mana lui.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist