[B] DNCB Centura Bucuresti

Started by Ionut, September 23, 2011, 09:28:38 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

mirceaeliade

Dragomirești-Chiajna chiar are nevoie de pod, ca in momentul de fata, cel putin pe partea de vest a DNCB, e de departe cel mai blocat punct.  Pacat ca va fi si singurul loc de pe DNCB care nu va avea in paralel A0 circulabil INAINTE sa se dea in trafic. Licitatie cu contestatii + 6 luni SF + licitatie executie cu contestatii + ~3 ani executie, ajungem la cei minim 5 ani care ii va lua Pizza sa permita CNAIRului sa faca receptia pe A0N1. 

TibiV

O filmare de exceptie de la @adix, aka Alberto Costea.
Stiu ca eu sunt cel care insista sa le dam dronarilor macar o zi sa posteze, dar @adix a spus ca este foarte ocupat.
Daca anunta ca NU mai este de acord, il voi lasa pe el sa posteze cand doreste...

Revenim la DNCB-ul nostru cel de toate zilele: Pasajul Berceni - DNCB. 03.04.2023
(contine si statia Tudor Arghezi de pe M2)...


Asta da calitate! Multumim!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

panzer

#5207
@rocklee la Chijna Dragomiresti se blocheaza din cauza iesirilor:
- spre Bucuresti prin Chiajna e o trecere la nivel cu CF cu bariera. Se blocheaza si cand nu este bariera pusa.
- spre Dragomiresti se blocheaza din cauza comunei. In plus multi s-au prins ca DNCB spre A1 este mai simplu prin Dragomiresti. Ajung la depozitul EMag de langa A1. Practic convingerea CNAIR ca intersectia in T intre DNCB cu A1 este suficienta a trimis traficul greu prin Dragomiresti.

Alftel: sunt 2 giratii una dupa alta care se blocheaza intre ele.

Revin cu intrebarea: studiul astora nu trebuia sa includa Dragomiresti Chiajna? De ce lanseaza alt SF pt aceeasi bucata?
Vad ca mai nou GRAFIC TENDS a castigat si SF cu proiectare la un DR intreg.  :(

Studiu de fezabilitate partea de Nord.
QuoteMarți, 08.02.2022 C.N.A.I.R. S.A. a semnat contractele având ca obiect "Elaborare Studiu de Fezabilitate - Identificare măsuri de sporire a siguranței traficului pe Centura existentă a Municipiului București, inclusiv îmbunătățirea unor intersecții de pe DN CB, Sector I cuprins între A1 (km 55+520 - DN 1 km 71+490 / 0+000) - A2 (km 23+600)" și "Elaborare Studiu de Fezabilitate - Identificare măsuri de sporire a siguranței traficului pe Centura existentă a Municipiului București, inclusiv îmbunătățirea unor intersecții de pe DN CB, Sector II cuprins între A2 (km 23+600) și A1 (km 55+520)", cu ofertantul declarat câștigător, respectiv ASOCIEREA S.C. GRAFIC TENDS S.R.L. - S.C. SVL PROEC S.R.L.

Durata contractului este de 15 luni, pentru cele 2 contracte de servicii, astfel:
- Studiu de fezabilitate: 10 luni de la data de începere;
- Documentația suport pentru Asistență Tehnică acordată Beneficiarului pentru depunerea și susținerea Aplicației de Finanțare - 14 luni de la Data de Începere;
Sa nu fi primit niciodata OIL?

Later Edit: sa nu scriu 2 posturi.
Am gasit o prima referinta la derularea SF-ului de mai sus:
O primă ședință de lucru a specialiștilor cu reprezentanții autorităților locale și județene. Modernizare, 2 benzi pe fiecare sens şi urbanizarea Centurii Bucureşti in jurnaluldeilfov.ro din data de 05/04/2022

QuoteDupă ce pe 8 februa�rie am semnat contractul de proiectare, iar pe 11 martie a.c. [2022] am dat ordinul de începere a lucrărilor de modernizare a Centurii Capitalei, pe partea de Sud, între A2 și A1

QuoteProiectantul, SC Grafic Tends SRL, a fost reprezentat de inginerii Alexandru Măroiu și Florin Pricop�ciuc, care au prezentat obiectul contractului pentru zona studiată, respectiv: lărgirea la 4 benzi pe întreaga lungime a Centurii Sud, care nu este deja cuprinsă în alte proiecte în curs de execuție (sau în curs de atribuire la faza proiectare și execuție); amenajarea denivelată a unor intersecții: Splaiul Independenței cu Centura București, DJ 301A (Glina) – Centura București sau la ieșirea din Popești-Leordeni, la intersecția Șos. Leordeni cu Centura București; asigurarea de drumuri colectoare pe întreaga lungime a Centurii, în vederea diminuării numărului de accese directe din Șos. de Centură și posibil pasaj în zona intersecției dintre Str. Gării (Jilava) și Centura București. "Suplimentar, în afara ariei de acoperire a contractului, se va analiza posibilitatea realizării unui nod rutier și la intersecția cu drumul de legatură din Vârteju, orașul Măgurele", a explicat ing. Alexandru Măroiu.

@TibiV - prima referinta la bucata lipsa intre Dn4 si A2.

Deci avem confirmarea, tot de la Irinel Scrioșteanu, pentru OIL pe SUD in data de 11 Martie 2022. Cele 10 luni au trecut. Deci trebuia sa avem SF gata pe SUD.

Nu si pe Nord. Dar mai cautam in limita timpului disponibil.

TibiV

O filmare de la @adix aka Alberto Costea: Pasajul Oltenitei - DNCB. 03.04.2023


Or fi uitat de canalizare pe rampa dinspre Oltenita?!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

LetSmoke

Salutare colegi, acesta este primul meu post pe forum, însă țin să vă spun că vă urmăresc activitate de aproximativ 3 ani.
Subiectul Centurii Bucureștiului este una dintre cele mai de interes pentru mine și am incercat sa vin cu o propunere de soluție pentru unul dintre cele mai dificile puncte de pe traseu, intersecția DNCB de la Dragomirești – Chiajna, în care am încercat să iau în calcul cât mai multe variabile cum ar fi: realizare cât mai puținelor exproprieri, posibila devierea a apeductului în cazul în care acesta încurcă la realizarea lucrarilor, eliminarea intersecției cu calea ferată din Chiajna, eliminarea celor două giratorii la nivelul DNCB.
În cazul giratoriului de la Rompetrol am ajuns la concluzia că o soluție eficientă ar fi păstrarea acestuia și transformarea intersecției în una denivelată (modelul Mogoșoaia, Chitila etc.) și crearea unei noi legături care să plece din acesta, cu un pasaj peste calea ferată și care să aibă celălalt capăt în Str. Apeductului din Chiajna. Aceasta nouă variantă urmând să preia grosul traficului din centură și comuna Chiajna, urmând ca în cazul în care actualul drum care face legătura cu Chiajna ar crea în continuare ambutaiaje până în DNCB din cauza trecerii trenului, să fie închis și să se păstreze doar varianta cea nouă cu pasaj.
În cazul giratoriului Dragomirești, fiind vorba de un spațiu restrâns am încercat mai multe variante, însă cea mai elegantă și care se poate ridica la nivel de secol XXI, este cea a unei trompete, care are și avantajul corectării traseului DNCB eliminându-se două curbe succesive.
Aștept comentarii și păreri în legătură cu aceste propuneri, indiferent dacă acestea vor fi pro sau contra. Doresc să specific ca nu cunosc în ansamblu situația din teren, având ca surse Google Maps & StreetView împreună cu propriile experiențe obținute prin parcurgerea intersecției.


mirceaeliade

^ Nu sunt in nici un caz expert, dar de cate ori am trecut pe la giratoriile astea 2, blocajul era la intrarea cu directia in Bucuresti. Acolo trebuie rezolvata iesirea, si desenul de deasupra nu cred ca rezolva problema cu benzile de iesire SPRE Bucuresti.  Suspectez ca o sa fie un singur viaduct/pod care sa se ridice de dinaintea intersectiei spre Buc (gen dublarea spre sud a rodului inchis), si (sper) stergerea giratoriului din fata benzinariei Lukoil. 

panzer

Bine ai venit @LetSmoke

Solutia cu trompeta la Dragomiresti este faina. S-ar putea sa nu iasa la nivel insa.
DNCB este inaltata in zona = rambleu. Terenurile adiacente sunt foarte jos. CF este la nivelul normal al solului = nivel 0.

Pasajul existent este la +1 (peste CF).

Pasajul nou propus de tine (rosu inchis) ar tb sa fie la +1 de asemenea.

Conexiunile cu Dragomiresti nu pot fi la nivelul 0, cu CF adica pt ca ar insemna tunel prin rambleul DNCB. Ele trec usor pe sub pasajul nou, dar nu vor intra in Dragomiresti.
Rezulta ca ar trebui facute la +2, pe deasupra pasajului nou. Si iarasi nu este loc sa le cobori in Dragomiresti, pe langa cele la nivelul actual.

Pasaj peste giratia de la Rompetrol nu o sa se faca niciodata: daca te uiti pe pozele mai vechi, intre giratie si iesirea spre Chiajna este un apeduct. Principalul apeduct care alimenteaza Bucurestiul din raul Arges. S-a casetat pentru a se largi DNCB cu scandal la momentul respectiv. Nu cred ca ApaNova va accepta o rampa in plus peste acea caseta = greutate in plus.
In plus giratia nu are o problema de conflict de trafic. Singura problema este degajarea spre Chiajna. Daca s-ar face un pasaj, acolo ar trebui facut, peste sau pe sub CF.

Despre o conexiune cu Apeductului cu DNCB peste sau pe sub CF nu cred ca se va face prea curand. Si nici nu este nici un DR prin zona respectiva. Se vor baza pe o eventuala reproiectare A1<>DNCB (care nici macar nu a inceput) si o conexiune a Militari Rezidence cu A1 (Strapungerea Ciurel A1), care e ingropata si asta.

In principiu proiectele comune Sector Bucuresti X (oricare ar fi ala) cu DNCB = CNAIR si Ilfov pe partea cealalta nu au iesit niciodata. Popesti (zona IMGB), Militari Rezidence, Cartierul Latin, Green Rezidence: toate se uita la DNCB dar nu au acces.

Sa nu intelegi ca nu apreciez efortul tau. Nici eu nu sunt proiectant. Doar imi dau cu parerea. Ideea ta de la Dragomiresti este singura idee noua pe DBCB din ultimul an.  :gj:

Pentru ca desenezi mult mai bine ca mine, uite o idee: se desfiinteaza cu totul giratia de la Dragomiresti. Ramane doar 2x2 cu parapet pe mijloc.
Pentru compensarea intoarcerii sunt 2 solutii:
A. O bucla de intoarcere in zona aceea libera spre Chitila, cam pe unde este parcarea de tiruri. Ar fi o bucla pe piloni: acolo de fapt este lunca Dambovitei.
B. Pasaj denivelat la Rudeni-Petrom peste giratia actuala si largirea strazii Macesului. Acesta ar trebui sa fie accesul principal in DNCB al ambelor comune (Deal si Vale). Accesul actual prin DJ601A ar urma sa fie secundar. Majoritatea spatiilor logistice din zona sunt de-a lungulul strazii Macesului si Micsunelelor. (ambele din Dragomiresti Vale)

Cine vrea sa intre in Dragomiresti, intra pe la Petrom sau se intoarce la Petrom si intra prin DJ601A.
Cine iese din Dragomiresti, iese direct la Petrom sau iese pe DJ601A si se intoarce la Rompetrol/Lukoil.

DNCB scapa de un Cedeaza in varianta A si de doua Cedeaza in varianta B, fluenta va creste.
Trebuie doar rezolvata degajarea spre Chiajna. Inainte de Lukoil exista spatiu sa se faca o bretea peste/sub CF unde este statia de beton acum. Aici.

MrConnaisseur

^^TibiV, greu de crezut. Mai degrabă lucrări suplimentare cerute de către beneficiar sau categorie de lucrări întârziate și puse în opera pe cheltuiala antreprenorului.

TibiV

O filmare foarte detaliata de la Ionut Ivasca: Pasajul Berceni \ DNCB \ 02.04.2023


Observatii:
- La 01.47 se vede "gaura" observata de @panzer ; din fericire NU este gaura...
- Au betonat majoritatea zonelor frezate (au folosit oare plasa de Buzau?...) A ramas doar jumatatea "inelului" dinspre comuna Berceni...
- La 10.30 se observa in detaliu prima scara pietonala; aceeasi mizerie ca la pasajul Domnesti...  :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

In alta ordine de idei...

Pun si o filmare din iulie 2022 de DASH CAMERA RO: DNCB intre Pasajul Berceni si Șoseaua Giurgiului (Jilava) 03.07.2022
Si asta pentru ca de la 09.00 se vede foarte bine nodul DNCB-DN5 de acum, si ne putem face o idee ce dificila va fi realizarea unui alt nod pe 3 nivele. Stiu ca a postat candva @horatiu.cosma plansa proiectului, dar a fost imposibil sa o gasesc...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

bogdan4ice

@LetSmoke Strada Apeductului nu poate prelua traficul de pe DJ601A acolo s-a putea face un pasaj dar doar pentru masini mici.
Cea mai buna solutie mi s-ar parea "ingroparea" caii ferate si desfiintarea trecerii la nivel.
Aceasta trecere la nivel va da mari batai de cap in eventualitatea trenului metropolitan deoarce se blocheaza centura in momentul trecerii unuii tren iar blocajul se face pe ambele directii.
Giratoriul de la Dragomoresti desfiintat asa cum ai propus.
Giratoriul de la Lukoil/Rompetrol sa se transforme in intersectie pe doua nivele: giratoriu + pasaj subteran/suprateran.

medicul de garda

@LetSmoke, felicitari pentru solutie! Mi se pare destul de realist si util pasajul desenat care sa inlocuiasca giratoriul Dragomiresti. Vine la pachet cu avantajul eliminarii sicanei pe care o presupune pasajul actual peste CF. Atata doar ca in timpul constructiei va fi un dezastru, rambleul inalt necesar combinat cu faptul ca trebuie complet distrus giratoriul actual, mentinand simultan accesul spre Dragomiresti va fi o provocare. Dar nu e imposibil, au mai fost exemple de devieri dificile de trafic cand s-a construit autostrazile noastre.

Solutia pentru Chiajna, insa, nu e ce trebuie, accesul spre strada Eroului trebuie mentinut, e artera principala a comunei/orasului... Pasajul propus mai sus ar permite si niste bretele aditionale directe Dragomiresti-Chiajna si Chiajna-A1 (cu pretul demolarii acelui terminal de bus si lungirii pasajului actual peste CF100, care ar ramane folosit ca bretea conform desenului). Nu e obligatoriu, poate fi mentinut giratoriul de la benzinarie, dar musai tb pasaj acolo, e mare generator de blocaje din cauza numeroaselor vehicule care intorc cu 180 grade. Dpdv tehnic un pasaj peste acel giratoriu este posibil, apeducul e putin mai sus, este foarte clar vizibila caseta construita pentru acesta in Maps. Doar sa fie rampa nordica mai scurta.

Dar. DAR, absolut nimic din ce am scris mai sus nu va avea vreun impact cat timp ramane bariera aceea cu CF in Chiajna, acolo intotdeauna se revarsa traficul inapoi in rondul acela din DNCB si se blocheaza totul... >:(
Trust me, I'm an east-european doctor!

TibiV

De la Ionut Ivasca: Pasajul Oltenitei / Popesti-Leordeni / Itinera Spa. / Stadiul lucrarilor 02.04.2023


Filmarea incepe cu "canalizarea uitata"...
Dar, pe ansamblu, poate fi gata luna asta.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

LetSmoke

Va multumesc pentru raspunsuri colegi si gandurile bune!

@medicul de garda, ideea legata de nodul de la Dragomiresti, dupa cum se observa in desen este legata de relocarea pe zona rosie a desenului si demolarea in acea zona a actualului amplasament, pasajul actual servind doar ca bretea pentru cei ce vin dintre Dragomiresti si continua spre A1, iar din partea opusa doar breteaua de intrat in Dragomiresti.
Legat de solutia de la giratoriul Rompetrol, aceasta a venit in urma imposibilitatii de realizarea a unui pasaj pe strada Eroului la intersectia cu calea ferata, iar lipsa unui eventual pasaj va crea intotdeauna coloane de masini care sa se intinda pana pe centura si sa o blocheze.
Solutia pasajul de peste giratoriul de la Rompetrol mi s-a parut potrivita deoarece i-ar fi ajutat pe toti ce doresc sa intre in Chiajna, indiferent de directia din care vin fara ca intoarcerile in acesta sa ingreuneze traficul de pe DNCB.

TibiV

Pasajul Berceni filmat ieri de Ionut Ivasca : "Au existat circumstante atenuante" Pasajul Berceni \ DNCB \ 07.04.2023
Au terminat de carpit frezarile, si au folosit chiar si elicopterizarea...


Explicatia titlului dat de Ionut este in postarea lui Irinel Scriosteanu
Quote𝗣𝗮𝘀𝗮𝗷𝘂𝗹 𝗕𝗲𝗿𝗰𝗲𝗻𝗶
Au fost finalizate următoarele lucrări:
✅️ turnarea ultimului strat de asfalt pe rampa de urcare/coborâre spre și dinspre Berceni;
✅️ turnarea ultimului strat de asfalt pe rampa de urcare dinspre Popești-Leordeni;
✅️ turnarea ultimului strat de asfalt pe rampa de coborâre spre Popeşti-Leordeni;
✅️ turnarea ultimului strat de asfalt pe rampa de urcare/coborâre spre și dinspre București;
✅️ așternerea celui de-al doilea strat de asfalt BAP16 pe rampa de coborâre spre Jilava;
✅️ așternerea stratului superior de fundație din balast stabilizat cu ciment, bază și binder pe Centura București în zona Remat și ArchiveIT;
✅️ realizarea acceselor la proprietăți în zona buclei de întoarcere pe sub pod spre comuna Berceni (drumul de servitute);
✅️ turnarea grinzii de parapet pe inelul central al pasajului;
✅️ montarea lisei prefabricate pe inelul central și pe rampele pasajului;
✅️ realizare branșament stație de pompare;
✅️ montarea stâlpilor de iluminat public pe zona de terasament;
✅️ montare parapet pietonal pe rampa de urcare/coborâre spre și dinspre București, pe rampa de urcare dinspre Popești-Leordeni, pe rampa de coborâre spre Popeşti-Leordeni, pe rampa de urcare/coborâre spre și dinspre Berceni, precum și pe inelul central al pasajului.
Se execută următoarele lucrări:
✅️ lucrări de săpături în zona girației București;
✅️ lucrări de umpluturi din balast armat cu geogrile necesare stabilizării solului la rampa de urcare dinspre Jilava;
✅️ montare guri de scurgere pe drumul de servitute aferent comunei Berceni şi realizarea conexiunii între gurile de scurgere de pe pod și canalizarea pluvială principală;
✅️ lucrări de trotuare pe drumul de servitute aferent comunei Berceni;
✅️ montare stâlpi de iluminat public pe zona podului;
✅️ lucrări de branșamente ale sistemului de iluminat;
✅️ lucrări de modernizare a pasajului CF cu linia ferată industrială REMAT;
✅️ lucrări de semnalizare rutieră prin montarea portalelor și consolelor metalice.
ℹ️ 𝗖𝗵𝗶𝗮𝗿 𝗱𝗮𝗰𝗮 𝗮𝘂 𝗲𝘅𝗶𝘀𝘁𝗮𝘁 𝗰𝗶𝗿𝗰𝘂𝗺𝘀𝘁𝗮𝗻𝘁𝗲 𝗮𝘁𝗲𝗻𝘂𝗮𝗻𝘁𝗲 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗮𝗻𝘁𝗿𝗲𝗽𝗿𝗲𝗻𝗼𝗿 𝗰𝘂 𝗽𝗿𝗶𝘃𝗶𝗿𝗲 𝗹𝗮 𝘁𝗲𝗿𝗺𝗲𝗻𝘂𝗹 𝗱𝗲 𝗳𝗶𝗻𝗮𝗹𝗶𝘇𝗮𝗿𝗲 𝗮 𝗹𝘂𝗰𝗿𝗮𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗮𝗰𝗲𝘀𝘁 𝗽𝗮𝘀𝗮𝗷, și mă refer la: criza aprovizionării cu materiale de anul trecut, volumul mare de mașini din trafic care a creat dificultăți în șantier, emiterea cu o întârziere de 8 luni a documentelor de autorizare pe zona București, rețelele de utilități care se realizează în acest moment de către Apanova pentru legarea comunei Berceni la rețeaua de apă și canalizare menajeră a Bucureștiului, dar și vremea ploioasă din ultima perioadă care nu a permis să se execute lucrări sensibile la temperaturi sub 10°C și umiditate crescută, 𝗻𝗶𝗰𝗶 𝗺𝗼𝗯𝗶𝗹𝗶𝘇𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗮𝗻𝘁𝗿𝗲𝗽𝗿𝗲𝗻𝗼𝗿𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗻𝘂 𝗮 𝗳𝗼𝘀𝘁 𝗶𝗻𝘀𝗮 𝗶𝗻 𝗺𝗮𝘀𝘂𝗿𝗮 𝘀𝗮 𝗿𝗲𝘇𝗼𝗹𝘃𝗲 𝘀𝗶𝘁𝘂𝗮𝘁𝗶𝗶𝗹𝗲 𝗻𝗲𝗽𝗿𝗲𝘃𝗮𝘇𝘂𝘁𝗲, 𝗮𝘀𝘁𝗳𝗲𝗹 𝗶𝗻𝗰𝗮𝘁 𝘀𝗮 𝘀𝗲 𝗶𝗻𝗰𝗮𝗱𝗿𝗲𝘇𝗲 𝗶𝗻 𝘁𝗲𝗿𝗺𝗲𝗻𝘂𝗹 𝗮𝘀𝘂𝗺𝗮𝘁 𝗱𝗲 𝗮𝗰𝗲𝘀𝘁𝗮 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝟯𝟬 𝗮𝗽𝗿𝗶𝗹𝗶𝗲.
ℹ️ Am cerut constructorului ca până pe 𝗺𝗮𝘅𝗶𝗺𝘂𝗺 𝟭𝟱 𝗶𝘂𝗻𝗶𝗲, inclusiv cu perioada de recepție a lucrării, pasajul să fie dat în trafic! Acesta va suporta penalitățile contractuale și legale pentru neîndeplinirea graficului conform contractului.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)