[B] DNCB Centura Bucuresti

Started by Ionut, September 23, 2011, 09:28:38 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

panzer

Merci @oc7avian.

Asta este o discutie interesanta despre DR-uri. Am incercat sa o isc si in zona de Bucuresti, dar n-a prea prins.

Sa nu ne incurcam in standarde.
- intersectii denivelate, sigur, latime la 2x pe sens + pista de bicle si banda de transport in comun.

Problema apare la access. Atat A-urile cat si DX-urile nu au access. Bucata de A3 care este urbana (sa spunem dupa DNCB spre FdG) nu a adus nici un beneficiu de dezvoltare urbana. Din contra. Terenurile adiacente au scazut ca valoare. In schimb, largirea FdG a dus la o dezvoltare teribila in zona fostei Pepiniere.

Depinde ce se urmareste?
A: Un transport rapid intre periferie si Bucuresti? Daca da, o sa avem ceva similar cu Snagov. Access rapid in reteaua de transport: via A3, via A0, via DNCB. Perfect. Ar fi super ca anumite Bus-uri de Bucuresti sa poata intra pe A-uri, desi cred ca sunt limitate la 60 kmh.

B: Punerea in valoare a terenurilor adicente DR-urilor? Atunci toata lumea va avea acess in DR. La fel ca orice bulevard din Bucuresti, la fel ca in DNCB. Rezulta ca e doar o chestiune de timp pana cand vor fi sufocate de semafoare, etc.

Mixt: Nu are nimeni access in DR-uri, dar punctele de intrare-iesire sunt dese. Este din pacate cea mai scumpa versiune.
Sau Mixt: in Bucuresti sunt bulevarde, dupa DNCB sunt DX-uri.

Mie unuia nu imi este clar scop-ul.
1. Aceste DR-uri ar putea crea mini-orase in jurul Bucurestiului, la 4-5-8 km distanta de DNCB. (gen Snagov)
2. Sau pot sa creasca si mai mult densitatea in Bucuresti-ul fizic (cel inchis de DNCB). La filmarile din drona pe care le vedem din ce in ce mai des, vedem suprafete foarte mari in interiorul DNCB, virgine, care nu sunt servite de nici un drum serios: intre Prelungirea Ghencea si Timisoara, intre Giulesti si DNCB, Popesti Leordeni, etc.

De aceea astept cu nerabdare primul SF. Tot ce este acum, e doar un desen pe harta.

Sorinus

#5161
Daca le faci bulevarde in Bucuresti, devin Iuliu Maniuri si isi pierd mare parte din scop. Ideal ar fi DX cu drumuri colectoare (facute cand se vor face si cartierele, daca se vor face) si overpass-uri la conexiunile drumurilor colectoare (la fel, se pot construi cand va fi nevoie).

Si bulevardele din Bucuresti ar fi fluente daca n-ar fi semafoare din 100 in 100m, si viraje la stanga cu nemiluita. Sa nu uitam ca e totusi periferia, noi facem pasaje supraterane in oras, dar facem bulevarde urbane la periferie.

Si sa devina un soi de DNCB, cel mai dubios standard 2x2 din Romania...chiar si dupa modernizare...NU.

livaky

Buna ziua,

Doresc pe aceasta cale sa sesizez starea de degradare avansata a pilonior pasajului de pe DN3 Pantelimon peste DNCB.
Armatura este la vedere, ruginita, pilonii cu fisuri vizibile.
Pentru imagini puteti verifica Google street view, sunt foarte elocvente.

Multumesc,



Sorinus

Pasajul peste DN3 ar trebui sa fie inclus in mareata reabilitare DN2-A2.

In alta ordine de idei, azi la pasajul peste DN7 de la Chitila era un utiliaj, nu stiu cum sa-l descriu (nu arata f high tech) care bloca banda 2 pe sensul spre Otopeni. Evident era coada pana la Dragomiresti.

TibiV

De la @adix aka Alberto Costea: Pasajul Oltenitei - DNCB. 15.03.2023

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Skynick

Nu mai arunca niciun oficial un termen de finalizare aici si la Berceni?
Presupun ca nu le iese inainte de Paste, deci ramane, inainte de 1 mai cumva.

MrConnaisseur

Termenul dat de dl Scriosteanu este finalul lunii aprilie.

BIGRED1984

Berceni prin septembrie (din auzite ..desi nu e recomandat)

survola


mirceaeliade

QuoteProiectul de Hotărâre a Guvernului privind declanșarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național "Lărgire la 4 benzi a Centurii Rutiere a Municipiului București Sud între A2 km 23+600 și A1 km 55+520 și Amenajare punct de întoarcere în soluție giratorie pe CB în zona autostrăzii A1" - LOT 2 - Lărgire la 4 benzi a Centurii Rutiere a Municipiului București Sud între km 54+700 și DN 5 km 40+000", aprobarea listei imobilelor proprietate publică a statului, precum și a listei imobilelor proprietate publică a unităților administrativ - teritoriale, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes national.
https://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/4504-hg21032023dapsi-2

panzer

Jilava, Magurele, Bragadiru, Clinceni, Domnesti: 149,323 mp de expropriat de la privati si 274,255 mp ai statului.
Pare lotul lui Rizzani.

adinicpopa

la oltenitei lucrurile se misca rapid, toti stalpii de iluminat de pe pasaj sunt montati si legati la retea dar din ultima filmare n am vazut asta, si ieri si au facut aparitia masinile de aplicat marcaje rutiere, se pregateste ceva, in bine.

VladVulpe

Pentru VO Timisoara si DX12 lot 1 am vazut ca s-au relansat licitatiile dupa ce contractele cu Tirrena au fost reziliate in decembrie. Despre DNCB Dn2-A2 nimic deocamdata ..nu ma mira cu nimic lipsa totala de interes a Cnair pt lucrarea asta..

hefaistos

Lucrarea aia e deosebit de complicata din punctul de vedere al licitarii.
În primul rand fata de documentația inițială TS a făcut o reprezentare semnificativa. Apoi trebuie evaluata/expertizate starea lucrărilor din teren.
Eu as sparge lucrarea. În primul rand as face intersecțiile în regie proprie. Anul asta. Ca altfel vine A0 din urma.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

panzer

Sa faca intersectiile ca in SFul initial? Cu giratie alungita sub DN2? La ce ar folosi? Doar ca scuza, "noi am facut si nu putem sa refacem 248 de ani"! Altfel sunt inutile. Dupa episodul DN1 mai avem discutia asta?

Cernica ar trebui scoasa si licitata separat. Ne-a Beni nu se mai baga sigur, ca vedem ce bine stie sa le faca. Poate exista o sansa pt Trancon sau chiar Itinera (sa ramana in RO).

Bineinteles ca trebuie sa evalueze ce s-a facut pana acum.

Sigur au proiectul de la Tirrena acum. Pot sa liciteze si Rosu, daca vor. Dar eu tot as reface SFul sub DN2 si DN3. Fara posibilitate de stanga (exact ca la DN1) si cu 2 giratii la nivel 0 si pasaj denivelat superior. Ambele pe DNCB. Astfel incat sa nu mai avem conflict de trafic.

Imagineaza-ti: similar cu solutia de la DN1 plus cele 2 giratii de intoarcere acoperite de un pasaj denivelat.

Vise taica pe DNCB astfel de solutii din pacate.