Drumuri Expres în România: discuții diverse

Started by NGC, December 17, 2014, 08:37:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

EugenRo

^ MoWeed: "..dar nici nu e nevoie de 3 benzi pe Brasov - Tg Secuiesc cu motivatia ca ar atrage trafic suplimentar pe relatia CV-HR"

Am scris in postarile mele: "daca traficul in zona Brasov se estimeaza prea ridicat" si respectiv
"mai bine gandesc de la bun inceput 3 benzi/ sens pe acelasi culoar (Tg Secuiesc)-Brasov-Fagaras, daca se preconizeaza ca portiunea va fi una aglomerata"

Va rog, cititi ce am scris, nu ceea ce credeti ca am vrut sa zic.

mirceaeliade

la un moment dat toate autostrazile din Ro se faceau cu un culoar mai larg care lasa posibilitatea (incusiv la poduri) sa se mai puna asfalt de o banda.  deocamdata nu avem trafic de 3 benzi nici pe primii km de A3, asa ca nu isi au rol discutiile cu "ce ne facem daca pica drobul de sare"

pasa_andrei

S a rezolvat cu limita de viteza sau o sa dam in trafic cu 100km/h si nu o sa respecte nimeni aceata limita?

elphax

Andrei - in principiu nu o sa respecte aproape nimeni , indiferent ca e 100 sau 110.
Nu stiu acum in ce stadiu era propunerea legislativa pentru DX

tom_sawyer

#559
^
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=341.msg373416#msg373416

Pe scurt: la Senat au stabilit 110 km/h. Proiectul va ajunge la Camera Deputaților, care va decide definitiv.

Sealand01

 >:( >:( >:(
da-o cu statul roman care-ti permite sa mergi pe drumul actual paralel cu 100, drum cu o banda si spre 0 acostament si cu 110 pe cel de langa 2x2 cu acostament de 2m
@horatiu.cosma sau baietii care mai sunt implicati politic, chiar nu mai conteaza un pic de logica in deciziile.
Pt 10 km/h chiar nu stiu de ce il mai modificati. Parca statul e pe mana cu cei care produc statii sau echipamente anti radar

raulbogdan23

#561
^

Cu toate ca o sa imi iau cateva (-) o arunc aici.

Exemplu tipic romanesc: daca se face de ce se face, daca nu se face de ce nu se face, in loc sa ne bucuram ca macar se face ceva in privinta aceasta si se misca lucrurile un pic spre normalitate.

De altfel la fel de bine se putea merge cu actuala legislatie si sa stam toti suparati ca doar cu 100km/h se poate merge pe DX.

Acum ca s-au facut ceva pasi concreti in directia de a ridica limita de viteza ne cramponam ca de ce 110km/h. Daca se decide 110km/h poti sa mergi lejer cu 119km/h fara sa iei amenda, la fel cum pe autostrada ai limita de 130km/h si poti sa mergi linistit cu 139km/h fara sa iei amenda.

Si la case mai mari (a.k.a alte state ale UE) pe DX-uri avem limita de viteza mai mica decat pe A si asta pentru ca ai benzi mai inguste, virajele sunt mai stranse, ai acostament si nu banda de urgenta (in cazul acesta unele masini daca opresc ocupa o bucata din banda 1).

Inclusiv la noi in RO exista drumuri cu 2 benzi pe sens separate de parapet cu ceva acostament si limita de viteza de multe ori e 80/90/100, ca sa iti dau un exemplu Cluj-Turda e plin de panouri cu limite de 60 si 80 si nu in sate.

De altfel daca tu vrei sa mergi mai repede ce te opreste? O faci pe barba ta si pe portofelul tau.
In acelasi timp zeci de mii de oameni, datorita celor 10km/h in plus, vor ajunge mai repede la cei dragi, legal si fara a se pune in pericol

archaeus

In Austria pe Schnellstrasse este 100 limita :)

razvan96

Sa nu mai aruncam fake-news-ul cum ca ar fi curbele mai strânse. Tot drumul expres Craiova-Pitesti are viteza proiectata de 120 km/h, la fel ca si o autostradă (exemplu: Leghin-Targu Neamț cu SF in derulare acum, ca sa nu ma intorc la autostrăzi proiectate in 2008). Benzile sunt mai înguste, într-adevăr.

Pe de alta parte nici nu e ok sa spunem ca degeaba se modifica la 110, totuși e mai bine decat 100 ca pe DN. Era de preferat 120, dar măcar nu au pus egal între un drum cu acces controlat si unul prin localități.

punktnet

Tendinta este sa micsoram vitezele maxime admise, daca nu pentru siguranta berbecilor, macar de dragul mediului inconjurator.
Olanda are 110 km/h pe unele autostrazi si planuri de a introduce pe toate.
Just kidding.

alexandru_m

M0 sau centura Budapestei are limita 110 km/h si are 3 benzi pe sens de la M5 pana la M1, plus alte bucati in zona intersectiei cu M3 tot cu 3 benzi.

Castigul cel mai mare de timp pe DX12 vs DN 65 (si in general la DX / Autostrazi) nu vine in principal de la limita de viteza, ci vine de la geometria curbelor, de la limitarea pantelor si rampelor si mai ales de la accesul controlat si ocolirea localitatilor. Adica de la faptul ca parcurgi 120 de km in 1 ora si 3 minute mergand constant cu 110 km/h, in loc sa mergi cu 100 in afara localitatilor si apoi sa stai o ora in Bals.

elphax

noi nu avem probleme din cauza vitezei mari pe autostrazi ( sigur nu pe DX ca nu le avem) ci din cauza ca drumurile 1+1 sunt super aglomerate, se circula la fel de repede ca si pe A si in plus apar obstacole prin localitati si nu numai

deci pana vom avea autostrazi peste tot unde problema dominanta sa fie viteza mai este mult. siguranta rutiera va fi mult mai mare cu multe autostrazi comparativ cu ce este acum.

Sealand01

Ce conteaza cum e in alte parti din moment ce drumul este construit pentru o viteza de 120. S-a tot filmat, daca o masina opreste pe acorstament, daca o face ca un om normal, nu sa lase 50cm pana la parapet, masina nu intra in banda 1. Camioanele/masinile mai mari intra intr-adevar

Si nu inteleg de ce spui ca daca vreau sa merg mai tare nu ma opreste nimic, dar raspunzi, asta e valabil oriunde si orice.
Nu, nu vreau sa merg cu 119 ilegal. Vreau sa merg cu 120 cu cat s-a construit drumul.

Ma rog, e o contradictie pur teoretica, in realitate se va merge cu 80-90 pe prima banda si cu 150 pe cealalta

alexandru_m

@Sealand

Da, chiar. De ce sa invatam din experientele altora care au avut ce noi inca ne scremem sa avem cu minim 10 ani inainte si care au volum de trafic la care noi nici nu visam?!?! Lasa ca inventam noi apa calda si mersul pe jos.

Apropos, viteza aia constructiva este de 120 pentru camioane care nu au voie cu mai mult de 90 din motiv de limitator. Deci daca ai un BMW M5 si ceva antrenament poti merge cu 250. Deci daca constructiv BMWul poate merge cu 250 hai sa facem limita de 250, nu?

ghrt

Apropo, limita cu avertisment pentru viteză e doar teoretic +9kmph. Eroarea radarului i se impută şoferului deci pentru a nu risca deloc amendă se poate merge cam cu +2/+3kmph.
Nici pe A2 nu am văzut 150kmph pe banda a II-a sau 90kmph pe banda I. În afara zilelor aglomerate, se merge de regulă pe banda I, a II-a fiind folosită la depăşiri, foarte puţini stau pe ea. Vitezele turismelor sunt majoritar cam de 100-120 şi mai sunt cei cu 139kmph, iarăşi foarte puţini peste 140. Ţineţi cont că viteza economică e undeva între 83 şi 110kmph.
La drum lung câştigul vine din viteza constantă şi confortul şofatului.
Cont (aproape) inactiv.