Drumuri Expres în România: discuții diverse

Started by NGC, December 17, 2014, 08:37:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Sealand01

Nu stiu cum e pe a2, dar pe a1 intre bucuresti-pitesti se merge cu 90 pe 1 si cu 150 pe 2
E logic sa invatam de la altii, dar nu vad ce e de invatat. Daca tot s-a decis contruirea de DX in loc de A, de ce sa-i scadem 10km asa fara niciun argument?

raulbogdan23

#571
Quote from: razvan96 on January 26, 2022, 02:30:09 PM
Sa nu mai aruncam fake-news-ul cum ca ar fi curbele mai strânse. Tot drumul expres Craiova-Pitesti are viteza proiectata de 120 km/h, la fel ca si o autostradă (exemplu: Leghin-Targu Neamț cu SF in derulare acum, ca sa nu ma intorc la autostrăzi proiectate in 2008). Benzile sunt mai înguste, într-adevăr.

O sa aiba si RO primul DX si doar pe asta o vedem. Asta e cazul fericit cand nu prea ai curbe stranse, dar legile nu se dau dupa un drum anume.
Nu este nici un fake news, pentru A avem mai multe tipuri pentru viteza de proiectare mai exact 3 si nu am sa le enumar aici ci te las sa cauti tu. S-a discutat de mai multe ori aici pe forum.
Te invit pe A10 in cateva locuri unde avem limita de 120 si sa te gandesti daca ar fi fost benzi de DX (pe prima banda prinzi un tir) cum ar fi fost.

Quote from: Sealand01 on January 26, 2022, 03:19:14 PM
Ce conteaza cum e in alte parti din moment ce drumul este construit pentru o viteza de 120. S-a tot filmat, daca o masina opreste pe acorstament, daca o face ca un om normal, nu sa lase 50cm pana la parapet, masina nu intra in banda 1. Camioanele/masinile mai mari intra intr-adevar

Si nu inteleg de ce spui ca daca vreau sa merg mai tare nu ma opreste nimic, dar raspunzi, asta e valabil oriunde si orice.
Nu, nu vreau sa merg cu 119 ilegal. Vreau sa merg cu 120 cu cat s-a construit drumul.

Ma rog, e o contradictie pur teoretica, in realitate se va merge cu 80-90 pe prima banda si cu 150 pe cealalta
Si daca ti-as spune ca unele A de la noi sunt construite pentru viteza de 140? O sa vii sa ceri sa se modifice viteza legala?

Daca viteza legala ar fi 120, cu siguranta ai merge cu 129  :lol:

Din capitolul de Contraventii clasa I din codul rutier
QuoteArt. 108
4. depăşirea cu 10-20 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate şi verificate metrologic;

Quote from: Sealand01 on January 26, 2022, 04:46:46 PM
Daca tot s-a decis contruirea de DX in loc de A, de ce sa-i scadem 10km asa fara niciun argument?

:lol: vezi mai sus in thread

Sealand01

Pai Catalin Drula a cerut cresterea la 140, deci nu mi se pare asa sf

dr4qul4

Logic ar fi sa fie viteza 120 pe DX si limitari punctuale acolo unde este cazul (gen pasaje, poduri si chiar noduri si curbe).
Daca pui limite aberante, atunci nu vor fi respectate. Si mai grav este ca nu vor fi respectate nici limitele justificate.

O fi altfel in alte parti, dar cate DX-uri europene au standard ca DX12? Prin alte parti pana si autostrazile sunt mai inghesuite ca dx-ul nostru.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Tony7Y

In lege vorbim totusi de viteza maxima permisa.

Putem sa avem acolo 120 km/h si sa avem DX-uri cap-coada cu limita de 110 km/h, daca curbele sunt mai stranse pe mare parte din DX.
In cazul DX12, 120 km/h ar fi mers fara probleme. Dar nici 110 nu e capat de tara.

Pe autostrazi sunt multi care merg cu o viteza de 120-140 km/h pe banda 2 si tot ies ceva sicane cand vin altii cu 160-180 km/h.
Dar daca aici o sa ajungem sa avem o medie de 100-120 km/h pe banda 2, eu ma astept ca o sa fie probleme cu cei care vor continua sa mearga cu peste 160. Pentru ca drumul si curbele o sa le permita asta. Sa nu uitam ca DX-ul asta ar fi fost facut A cu acelasi SF, daca era facut cu cativa ani mai devreme.

horatiu.cosma

^^^
Nu a cerut nimeni 140 pe DX. Noi am trimis o propunere la MAI cu 120, pe ideea că elementele geometrice și de siguranță ale DX-ului sunt net mai ok decât la un drum național european (100), dar ceva mai reduse decât la autostradă (130).

raulbogdan23

#576
Eu sunt perfect de accord si cu limita de 110 si cu 120.

Ce voiam eu sa evidentiez, daca se citeste de la inceput discutia, e faptul ca chiar daca se schimba ceva in bine noi tot nemultumiti suntem.

Cum zice si @horatiu.cosma, s-a facut o propunere la MAI pt a avea 120 in loc de 100. Acuma ca alti decidenti au ajuns la un compromis si au mers cu 110 din alte motive, asta deja nu mai tine de noi si de altfel tot poti sa mergi cu 119 legal (1 km/h mai putin decat in propunere)

Haideti sa luam macar partea pozitiva de aici: se schimba lucrurile, incet dar se schimba. Pe viitor poate sa apara o alta reglementare.


naivu

^Si articolul zice de o propunere catre MAI din vara care intradevar propune 140km/h pe A (si doar 120 pe DX) si de un proiect legislativ din octombrie care nu mai propune decat 120km/h pe DX. Deci "Catalin Drula a cerut 140" nu a fost valabila pt DX, iar din octombrie nu mai e nici pt A!

tom_sawyer

#579
Ca fapt divers: Guvernul are pe ordinea de zi a ședinței de mâine un proiect de OUG pentru modificarea codului rutier:
https://gov.ro/ro/guvernul/sedinte-guvern/informatie-de-presa-privind-proiectele-de-acte-normative-incluse-pe-agenda-edintei-guvernului-romaniei-din-27-ianuarie-2022

Modifică (printre altele) și art. 50 cu vitezele de circulație pe drumuri: doar reglementează viteza pentru categoria A2, când putea foarte ușor să crească viteza și pe DX. Dar nu, rămâne deocamdată 100 km/h. Să facă treabă Parlamentul (până ajunge la votul în plen, termină UMB-ul de mult).

https://sgg.gov.ro/1/wp-content/uploads/2022/01/OG.pdf




Are cineva contacte pe la guvern? Poate retrage totuși de pe ordinea de zi proiectul și îl modifică și pentru DX, că e chiar absurd să modifici codul rutier de 7 ori prin 7 proceduri diferite. Dacă tot dau OUG să facă o treaba calumea măcar.


Și încă o chestie:



Deci oprirea nejustificată pe acostamentul DX-ului, care are același rol ca banda de urgență pe autostradă și pericolul e chiar mai mare dacă oprești nejustificat, nu e sancționată în niciun fel.



dimitrie

Vai discuția asta nu se termină, 100, 110, 120...
Ca un moldovean nemulțumit văd așa lucrurile, curând se scapă de Balș și Slatina și într-un viitor mai palpabil Craiova - Pitești (A1) se poate face mai în siguranță și confort in medie cu ~100km/h.
Și la cum se scumpesc carburanți, cred că mersul la consumul nu ar fi o idee rea. DieselGate ul ia cam cu ~1, 1.5L in plus la 130 față de 100..110.

A8 (Letcani - Motca) si A7 sunt prima prioritate dupa A3, A1 finalizate.

dr4qul4

viteza trebuie sa fie corelata cu realitatea din teren. Limitele absurde pot crea situatii periculoase, pentru ca unii se vor ccrede pe autostrada si vor merge cu 150, iar altii vor (incerca) depasi camioanele fara a depasi 100.
Eu le-as propune la acel articol sa adauge: 120 la DX prevazute cu banda de urgenta si 110 la DX fara banda de urgenta.
In fine, pot oricand sa puna semn de viteza mai mare chiar si cu 30 km/h
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

tom_sawyer

^^ Cum să nu se discute? Dacă se vede de la o poștă că e incompetență și nepăsare din partea statului? Dacă rămâne 100 km/h, de ce s-au mai cheltuit bani să se proiecteze și construiască drumul pentru 120 km/h? Il făceau la standard de DN cu 2 benzi/sens și gata.

alin2pas

@razvan96:
Într-adevăr, standardul de DX permite curbe mai strânse și declivități mai mari decât la A, dar asta nu înseamnă că nu se pot face DX în aliniament (fără curbe) și orizontale, cu pantă zero.

@punknet:
Olandezii își pot permite să reducă viteza maximă la 110 km/h, la cei mai puțin de 400 km dintr-un colț în altul al țării și un păienjeniș de autostrăzi. La noi e mai greu, că lipsește ,,păienjenișul", iar distanțele sunt de două ori și ceva mai mari.

@tom_sawyer:
Ar fi ok și 110 km/h cum e proiectul în parlament, la cât e de lung DX CraPi ar fi o diferență de doar 10 minute față de viteza de 120 km/h, nesemnificativ față de cât se pierde după ieșirea de pe DX pe DN cu 90-100 extraurban și 40-50 în localități, adică o viteză medie de sub 70 km/h (fără să mai punem la socoteală condițiile de trafic). În SUA viteza maximă pe autostrăzi e de 65 mile pe oră, cam 105 km/h, în condițiile unor benzi late și mașini mai puternice. Acolo însă nu străbați țara pe DN. Proiectarea DX CraPi la 120 km/h crește confortul șoferilor față de o viteză de proiectare de 100 km/h, iar o proiectare pentru viteză de 100 km/h nu știu dacă ar fi redus semnificativ costurile.

tom_sawyer

Postările acestea sunt de pe topicul cu drumul de legătură de la Vama Girugiu. Dar sunt prea importante ca să rămână doar acolo:

Quote from: ciprebbe on December 14, 2021, 03:16:22 PM
Nu, e o discutie interminabila cum ca daca retragi parapetele mai la interior trebuie refacut sistemul rutier si pe portiunea aceea unde de obicei este doar uzura.
Banuiesc ca se leaga de problema fisurarii stratului subtire de uzura ( cand bate parapetele) pentru ca acolo nu o sa iti ajunga tirul cu roata sa iti distruga zona decat in cazul unui accident cand oricum va distruge parapetele.
Aici la Giurgiu e doar un singur rand de parapete si va fi un DN cu 2 benzi pe sens nicidecum "autostrada nemteasca".

Quote from: horatiu.cosma on December 14, 2021, 03:30:59 PM
Da, am avut discuții anul ăsta cu majoritatea constructorilor pentru implementarea acelei retrageri de parapete median. Singurii receptivi la modul concret (adică prima reacție diferită de "o să vă coste în plus o grămadă") au fost cei de la UMB cu care am continuat o serie de discuții tehnice. Până la urmă a rămas că vor face cu parapeți retrași pe T3 și T3 din CraPi, pe T2 era deja asfaltat și nu se mai putea adăuga asfalt de bază și binder pe zona mediană, iar dacă ar fi bătut parapetele unde e doar uzură și sub balast, s-ar fi crăpat uzura. Am mai discutat și despre posibilitatea de a translata tot marcajul mai spre lateral, dar în prezent sunt cam 2 metri (pe DX) între marcajul lateral și lisa parapetelui, deci la limită poate funcționa ca spațiu de oprire de urgență fără să intre mașina pe B1. Dacă se reducea acest spațiu scădea siguranța în cazul opririlor de urgență (că ciupeau mașinile din B1).