Drumuri Expres în România: discuții diverse

Started by NGC, December 17, 2014, 08:37:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

elphax

#585
legat de ce spunea Alin pentru US, fiecare stat are limita proprie, sunt destule care au  70 sau 75 MPH - dar 75 MPH este 120 KM/H. Deci stau mai rau decat noi.
Pentru noi pare ciudat sa ai 4-5 benzi, banda de urgenta pe ambele parti, 5-10 metri separare intre sensuri si sa mergi cu 110-120. Cand am mers prima oara am fost tentat sa o calc, dar era plin de politie. Si politia merge pe banda de urgenta mediana, sau sta in anumite "gauri" in zona mediana cu radarul, exact pt cei care merg tare pe banda din stanga. Si are locuri unde poate sa faca stanga si sa treaca pe celalalat sens, deci nu stii cand iti apare in fata. Statele mai putin aglomerate, cu mai putina populatie si trafic au limite mai relaxate.



Din nou sper ca nu faceti confuzii cu viteza de proiectare si viteza legala de circulatie.
Este esential sa se puna 110 la DX ( vot parlament). Probabil ca nu vor pune 120 avand in vedere ca s-a cerut 110, nu ?

Si la fel de valabil este ca politia si autoritatile vor reduce viteza pe anumite portiuni unde exista pericole, poate la 100 , poate la 80-90.
Si inca ceva - sa nu comparam noile DX cu vechile sosele de 4 benzi care trec si prin localitati.
Ca sa cresti viteza pe drumurile cu 4 benzi, de ex pe DN1, ar fi necesar sa schimbi statutul in DX, ceea ce va fi imposibil pentru ca drumurile trec prin localitati, nu? Nu poti sa incalci alte legi sau alte articole din codul rutier, deci DN/DX prin localitate , indiferent cate benzi are, nu va putea fi dus la 90, 100 sau 110 km/h


Sealand01

Pai si cum adica tu spui 110 la DN chiar dacă prin loc se scadea 60,dar spui și pe dx 110.
Deci realitatea e ca avem dn cu 100,dx cu 110 și a cu 130.este pur și simplu nejustificat cât timp diferenta dintre dn și dx este imensa, cred ca avem dn-uria căror lățime pe ambele benzi e mai mica decat cele 2 benzi pe sens la dx.
E la fel de clar ca dx nu e A si trebuie viteza mai mica

Fie faci dn-100,dx 120, a 130/140(unde se poate)
Fie reduci la dn 90, dx 110, a 120/130(undr se poate)

Cum e acum propunerea 100,110,130 este anormala dpdv fizic

BIGRED1984

O mica precizare, DN-ul are oficial 90 km/h, doar cele care sunt si drum european (Exyz) au limita 100.
(ar fi poate de interes ce procentaj din DN-uri sunt si E, practic cat din retea este cu 90 si cat cu 100).

pasadia

Dar in realitate pe mare parte din lungimea DN-urilor sau E-urilor viteza maxima legala e mai mica de 90 sau 100km/h. Si nu ma refer la portiunile ce traverseaza localitati ci la zecile daca nu sutele de zone in care sunt introduse limitari ale vitezei maxime permise (unele dintre ele normale, altele fortate, insa toate introduse in urma unor accidente destul de grave).

De exemplu pe DN1 portiunea din judetul Brasov cred ca are peste 80% din lungimea ei viteza mai mica de 100km/h (e un E). Sunt limitari intre Timisu de Jos si Brasov (80km/h), dupa Codlea spre Vladeni, intre Vladeni si Persani (in doua zone distincte) si tot asa...

gabim

^Ma indoiesc ca sunt toate in urma unor accidente grave. Exemplu punctual: pe o portiune intinsa intre Bistrita si Vatra Dornei in afara localitatilor (pasul Tihuta daca geografia nu-mi joaca feste) avem o limitare la 40 pe kilometri intregi unde se merge foarte bine cu peste 70 (sau era ca n-am mers de multisor pe acolo). E exact ce spunea @vancouver pe aici: unele restrictii sunt, dupa cum spui si tu, puse in urma unor accidente si/sau au sens, altele sunt puse total aiurea sau uitate din timpul unor lucrari si efectul este ca ajungem sa nu stim care sunt pe bune si care nu. Revenind la subiect, 120 mi se pare normal pentru inceput si apoi se poate trece la 110 daca se dovedeste a fi periculos; cum spunea cineva mai inainte, oricum se va merge cu 130+.
Pariu A7: se va circula pe toate loturile UMB pana la Pascani inainte de a se circula pe lotul Pizzaroti - in caz contrar, 100 Euro in contul API.

pasadia

eu din contra, as spune ca 110 e mai mult decat suficient. Daca tot credem ca multa lume isi asuma sa circule cu peste 130km/h, atunci sa isi asume si amenda si punctele de penalizare. Oricum 110 va insemna un 118 real, adica vreun 125 pe ceas. Sper ca treptat din ce in ce mai multi soferi sa inteleaga ca acest interval e cel optim in ceea ce priveste consumul (si mai ales odata cu aparitia masinilor electrice cred ca tot mai multi vor fi interesati de condusul la viteza optima.

oneLess

Harta CESTRIN ne spune că a fost editată astăzi.

reed

#592
Intreba un coleg daca DX12 nu s-ar putea upgrada la autostrada.Posibil ca da.In Franta,autostrada A4  pare a fi facuta dintr-un upgrade de DX.Podurile au 2 benzi fara banda de urgenta iar pilele podurilor sunt aproape pana in banda 1(limitari la 110 in zonele respective,exceptand pasajele)Benzile sunt oricum mult mai inguste decat cele de pe celelalte autostrazi iar pe alocuri nu este loc pentru un turism pe banda de urgenta.Bineinteles ca noi vom fi mereu mai sfinti decat papa.
(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


naivu

Bănuiesc că Franța, atunci când a upgradat DX-ul ăla la A, avea deja majoritatea drumurilor de mare viteză terminate!

b1

În Franța nu există și nu a existat vreodată noțiunea de DX. Mare parte din autostrada A4 (468 km./ 482 km.) a fost dată în exploatare în perioada 1971 - 1976, fiind proiectată la niște standarde învechite (platformă îngustă, curbe mai strânse, viteze mici etc.).

Până la urmă sugerezi să schimbi de numirea de DX în A ?! Deși sunt drumuri cu acces controlat, NU reprezintă același lucru.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

hvm

@Reed

Tu acum chiar te ingrijorezi daca va putea fi updated in autostrada peste 10-15 ani? Cand nici nu e gata? Stai putin sa fie gata, sa terminam si restul de 3000 de km de autostrada cu care ne ameninta clasa politica (inclusiv Buc-Alex-Craiova) si apoi mai vedem daca e nevoi de extindere la A, sau mai facem unul pe langa....

ca dupa 15 ani de facut cate 200km/an o sa fie si fonduri si dorinta si nevoie pentru constructorii care nu mai au ce lucra dupa ce au avut 600km/an in lucru la orice moment dat... Ca nu vad cum altfel putem termina cate 200km/an...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

tom_sawyer

Legat de proiectul de lege pentru stabilirea vitezei pe DX: a fost adoptat la Senat în forma inițială (tacit), dat fiind că s-a depășit termenul de adoptare stabilit de Constituție (deși Comisia de transporturi din Senat propusese un amendament pentru 110 km/h - cred ca nu mai e valabil dat fiind ca nu s-a mai ajuns la vot în plen).
https://senat.ro/legis/lista.aspx?nr_cls=L508&an_cls=2021

Deci acum proiectul de lege va merge la Camera Deputaților, care va decide definitiv. În forma următoare:










http://www.cdep.ro/proiecte/bp/2022/000/30/1/se31.pdf

http://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck2015.proiect?idp=19774

b1

Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

tom_sawyer

#598
Acum sper ca proiectul să intre cât mai repede la vot, să fie publicată legea în Monitorul Oficial și să intre în vigoare, ca să aibă timp constructorul să monteze noile indicatoare și să fie totul OK la deschidere, fără alte întârzieri și bâlbe. Adică să nu rămână astea:





Powered by API/PUM imgur uploader

Liviu M

Tot nu ne lasă să învățăm să mergem pe autostradă. :(