[B] Magistrala M5 Drumul Taberei-Pantelimon

Started by Ionut, September 22, 2011, 02:29:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

strainu

@pelicanul legătura dintre trenuri și trafic e durata călătoriei, și pe M4 și pe M5. Pe M4 trebuia să schimbi de 2 ori până la Victoriei, pe M5 pierzi 90-120s (adică vreo 10% din durata totală) din cauza lipsei automatizării + sprintul ajutorului la Romancierilor. Dacă reduci timpul de parcurs, oamenii vor avea un motiv în plus să ia metroul.

Permite-mi să nu iau în serios criteriul cu 'n-au rămas oameni pe peron'. Dacă tot ce e mai bine e acceptabil nu înțeleg de ce mai discutăm, punem 2 trenuri și gata.

La aeroport am eu ideile mele, dar aș fi prea off topic aici, poate le povestesc în thread-ul corect. Hai să zicem doar 'mărirea capacității de transport' la aeroport.


Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.


Xenos

E demontarea succeselor celorlalti, nu, ca e A 1....stupidă toată discuția, e pandemie, tocmai închidem chestii și ne mirăm că mijloacele de transport sunt goale. Iar metroul chiar nu e gol, mă refer la M 5.

voicul

Ai punctat excelent.
Ca idee generala - azi in zi de luni nu am mai gasti coloana pe Stefan cel Mare - directia spre Victoriei.

sab

http://www.metrorex.ro/_read650-1
QuoteMetrorex informeaza ca, in perioada 21 – 25.10.2020, linia tramvaiului 41 va fi deviata pentru continuarea lucrarilor la pasajul pietonal de la statia de metrou Parc Drumul Taberei. In acest sens, Societatea de Transport Bucuresti va infiinta o linie naveta de autobuze ce va prelua fluxul de calatori de pe linia de tramvai 41.
Devierea locala a tramvaiului 41 este necesara pentru continuarea si finalizarea tuturor lucrarilor de deviere a retelelor de utilitati (canal 3000, artera apa, termoficare, retea de medie presiune gaz si retea de telecomunicatii) existente sub linia de tramvai, pentru eliberarea amplasamentului viitorului pasaj intermodal subteran ce va face legatura dintre statia de metrou Parc Drumul Taberei si piata, cu acces si la refugiile liniei de tramvai 41.
Etapele de deviere au fost aprobate atat la nivelul Primariei Municipiului Bucuresti, cat si la nivelul Societatii de Transport Bucuresti.
Va multumim pentru intelegere si ne cerem scuze pentru disconfortul creat!

subway

Termoficarea la primavara...daca nu crapa pana atunci!

v.ghiorghica

#2541
La faza cu articolul de pe A1...adevarul e undeva pe la mijloc.
Traficul este cu foarte putin peste cel de pe M4, care din punctul meu de vedere are doar 7 statii (la Basarab se goleste complet si la GN2 nu urca mai nimeni).
Deci "s-au făcut gâți" cam degeaba și tam-tam aiurea cu magistrala asta, cartierul e plin de batrani care au gratis pe STB, iar restul stau cu funduletul in automobil.
Probabil ca tot aia, in mare parte, erau "supi" că n-au metrou (ca sa nu mai fie trafic, dar ei sa mearga cu masinile in continuare).
Si da, zona Kaufland din Valea Ialomitei e plina de masini la orele de varf, asa ca pana nu se vor interzice cazanele non-euro - euro 3 care ne umple de poluare, nu vom rezolva nimic.


Fred

Pe vremea asta oamenii evita cat pot transportul in comun, nu e momentul potrivit de a masura utilizarea unei magistrale de metrou noi.

Zona Kaufland la Valea Ialomitei e plina de masini pentru ca e coada spre Prelungirea Ghencea care e blocata de masini care merg ori spre Cartierul Latin, ori spre Domnesti. Nu are treaba cu poluarea, are treaba cu lipsa transportului in directiile respective, e o linie de autobuz spre Cartierul Latin dar e mai sigur sa stai in trafic in masina proprie decat in autobuz, zilele astea.

frunzaverde

#2543
@Fred - exact. Nimeni, in perioada asta, nu va migra masina -> metrou, desi in orice alt moment, ar fi trecut la metrou instantaneu. O imensa parte din populatia din Drumul Taberei, dat fiind riscul de infectie, a ales sa continue sa mearga cu masina personala; e simplu ca buna ziua. La M4, cu clientela formata, decizia "trec de la masina la metrou" nu a fost necesara. In conditiile extreme curente, chestia asta este esentiala.

@v.ghiorghica - Oamenii stau cu "funduletul in automobil" din cauza situatiei exceptionale in care ne aflam. In toate orasele din Romania. Sa te astepti ca se vor muta la metrou (unul din locurile cu risc maxim de infectie) este de o absurditate totala... Faptul ca exist chiar si un minimum de trafic e incredibil - in majoritatea locurilor cu niveluri de infectie ca in Bucuresti, oricine are o alternativa la metrou va folosi alternativa. Si in DT, inainte de metrou, toata lumea avea o alternativa.

Discutiile despre "M5 nu s-a construit bine" in Drumul Taberei sunt absurde. Aglomeratia nebuna in Bucuresti a inceput fix in Drumul Taberei; intersectia de la Razoare a fost prima cu blocaj substantial din Bucuresti, inca de la inceputul anilor 2000. DT era, la vremea planificarii, si probabil este, cel mai dens cartier fara metrou din Bucuresti, si cel cu cel mai mare nivel de cerere de transport public suprateran din oras. Unde doreati sa se faca metroul?

Si da, mutarea transportului suprateran pentru a deveni feedere si/sau pentru rute alternative e logica si se practica in toata lumea... Eficientizeaza alocarea de resurse si ofera servicii mai bune tuturor (rute noi; frecvente mai bune pe rutele ramase etc.)
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

subway

#2544
Prima luna de exploatare nu e niciodata relevanta, obiceiurile se schimba destul de greu. In afara de pandemie mai e si chestia pecuniara, cei ce aveau abonamente STB de ce ar fi renuntat la a le folosi, doar ca sa stea cu ele in buzunar si dea alti bani pe abonament metrou?
Oricum daca am reusit sa eliminam 2000 de autoturisme de pe strada din prima nu e chiar de colea mai ales in conditiile nefavorabile transportului public din ziua de azi.
Restul e gargara tv...
:)
Din pacate nu avem Waze si pentru transportul public care sa ne arate si economia de timp sau traseele optime in timp real.

sab

Eu sunt gata sa pun pariu cu voi ca utilizarea slaba a M5 NU are legatura cu pandemia. Tot pandemie este si in Militari si va invit sa vedeti cam cati calatori sunt pe M3. OK, nu mai sunt chiar "sardele" ca inainte, dar nu se compara cu M5, desi cartierele sunt comparabile ca numar de locuitori. Diferenta este data de densitate (locuitori pe metrul patrat) si de unde este captul de linie , la fel ca la M4.
Din proprie experienta va spun ca un metrou care se opreste la Eroilor nu are cum sa fie atractiv. Pentru ca de acolo trebuie sa iei altceva, STB sau metrou. Daca ai norocul sa ai treaba pe M1, este bine, daca nu, ce ce as lua metroul ca sa ma sui apoi in STB?
Eu personal am incetat sa mai folosesc metroul pentru o lunga perioada in anul de gratie 1998, dupa inaugurarea celei de-a doua jumatati a statiei Gorjului, tocmai din acest motiv. Cineva extrem de inteligent a avut atunci ideea sa limiteze metroul din Militari la Eroilor. Li s-a parut ca este mai bine pentru calatori asa, sa mearga cu 2-3 metrouri pana in centru. Ba chiar s-au platit bani grei sa sparga si peretii statiei Eroilor la peronul mic intre liniile 2 si 4, probabil ca voiau sa permanentizeze cumva aceasta decizie si metroul de Militari sa nu il mai blocheze pe cel al M1 cu stationarea la linia 2. Insa au abandonat lucrarea asta si peretii sparti au fost inutuli cca 20 ani pana acum, cand vor fi "refolositi" la corespondenta cu M5.

TibiV

#2546
Quote from: sab on October 20, 2020, 07:53:02 AM
Eu sunt gata sa pun pariu cu voi ca utilizarea slaba a M5 NU are legatura cu pandemia. Tot pandemie este si in Militari si va invit sa vedeti cam cati calatori sunt pe M3.

Eu cred ca vei pierde pariul asta....

frunzaverde ti-a argumentat clar: M3 are deja "clientela formata" de 35 de ani, M5 nu avea cand sa isi "formeze clientela", caci... ghinion, pandemie...
Iar tabieturile fiintelor umane sunt foarte greu de schimbat. Suntem tributari regulii "drumul cel mai scurt este cel pe care il cunosti"...

Quote from: TibiV on October 15, 2020, 10:37:18 AM
Eu din martie nu am mai folosit nici un fel de mijloc de transport in comun.
Si cred ca si in DT sunt multi care fac la fel ca mine, din cauza de coronavirus...

De ce mama masii sa renunti la masina si sa te inghesui in transportul in comun, mai ales ca tocmai pandemia a redus traficul la niveluri acceptabile in DT, datorita celor care au trecut la "work from home"?!....

Dar recunosc, este clar ca M5 este "subutilizata". Din simplul motiv ca "nu sare parleazul".
Daca M5 ar fi ajuns macar la Universitate (de fapt Iancului) atunci efectul ar fi fost spectaculos....
Dar nu este vina M5 ca "s-a inecat ca tiganul la mal".

Eu am trait prima zi de metrou in Bucuresti. Am mers in prima zi de metrou in Bucuresti pe Timpuri Noi-Semanatoarea.
Timpuri Noi-Semanatoarea ?!?!...  :o
Inutil, nu are trafic!

Inchide acum Timpuri Noi-Semanatoarea (aka Petrache Poenaru) si spune-mi cat de "neglijabil" este rezultatul....

Problema M5 NU este ca ar fi "prea putin folositoare/utila", ci ca este "prea putin construita".
Deocamdata este doar un racord...

(Lucrez in zona Iancului. Si foarte des am nevoie - la job - sa ajung in Drumul Taberei sau in Militari. Daca ar exista M5 Eroilor-Iancului nu as sta nici 5 secunde sa ma intreb "mergem cu masina sau luam metroul?...")
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

sab

#2547
TibiV, nu faci decat sa-mi dai dreptate prin ceea ce ai scris. :)
Atata timp cat M5 va fi un racord, nu va atrage decât putina lume. M3 (sau M1 cum se numea pe vremea aceea) a avut de la inceput legatura cu Unirii. Când M5 va trece de Eroilor, adica peste vreo 10 ani, va deveni atractiva.
Tu de ce nu folosesti metroul pe relația Iancului-Dr. Taberei? Pentru ca trebuie sa faci 2 schimbari. Exact din acest motiv nu îl folosește multă lume din Dr. Taberei.
Eu nu spun ca M5 nu este utila/ necesară,  doar ca asa cum a fost construită în prima etapă nu are cum să atragă prea mult.

hefaistos

Nu înțeleg argumentația.
Trebuie sa închidem M5?
Trebuie sa nu mai construim linii de metrou?
Trebuie sa facem linii de la un capăt la altul deodata, sa nu le deschidem pe tronsoane?


Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

frunzaverde

#2549
@TibiV : "nu as sta nici 5 secunde sa ma intreb "mergem cu masina sau luam metroul?" - Chiar si acum, in pandemie?

Eu unul, intr-o zi normala nici nu as sta sa ma gandesc - metrou, chiar si cu doua , chiar si cu trei schimbari. Care-i alternativa, mers cu troleibuz direct care face 1 ora si se blocheaza la Mosilor, la Rosetti, la Eroilor, la Academia Militara, la Razoare si pe Drumul Taberei? Doar daca ai un car de rabdare... Am fost in destule orase mari in care doua schimbari era normalul ca sa ajungi din A in B - nici o problema. Dar in perioada asta, nu m-as sui in metrou decat in caz de extrema forta majora.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!