News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

[B] Magistrala M5 Drumul Taberei-Pantelimon

Started by Ionut, September 22, 2011, 02:29:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sab

#2550
@hefaistos
Tocmai am spus cu un mesaj inainte, nu consider ca M5 nu trebuia construita sau ca nu este necesara. Ca atare, cu atat mai putin consider ca trebuie inchisa. Doar ca nu trebuia facuta in prima etapa doar pana la la Eroilor. Atat si nimic mai mult vreau sa spun. Aceasta si nu pandemia este "buba" neutilizarii M5 si a M4, ca nu duc intr-un punct de interes. Te lasa la prima intersectie cu reteaua de metrou si de acolo "te descurci". M4/6 ,spre deosebire de M5, chiar va avea o mare problema, pentru ca intersectia cu M2 este mult prea departe in sud si nu va coresponda direct cu M3, deci pierde din start niste calatori.

Revenind, nimeni nu spune ca M5 trebuia facuta dintr-o data, nu se poate si nu s-a facut niciodata asa, ci pe portiuni. Insa asa cum era gandita M5 in 1990, tronsonul 1 se oprea la Universitate, nu la Eroilor. Nu stiu de ce cand s-a demarat, s-a proiectat si s-a licitat , au facut-o doar pana la Eroilor.
Macar daca nu s-a putut face pana la Universitate (si inteleg argumentatia, acum se sapa cu TBM-ul, nu cu tarnacopul ca inainte de 1989 si este mai greu de extras/introdus TBM-ul in centru), macar trebuia sa miscam mai rapid si acum sa fie in constructie tronsonul 2 pana la Iancului. Sau macar un proiect sa avem. Ori au trecut 10 ani de la inceperea M5 si noi nici proiectarea pentru tronsonul urmator nu am facut-o .
Asa ca mai avem mult de asteptat pana M5 sa devina cu adevarat atragatoare. Daca trebuie sa asteptam 35 ani sa-si formeze "clientela", cum spune TibiV, nu este bine.

panzer

Dupa Razboi multi viteji se arata.

Ai uitat cat s-au opus unii acestui proiect? Povesti cu pensionari si pomul lor pe la TV, ONG-uri puse de-a latul, zeci de idioti ca nu vor deranjul. L-au pornit strict din vointa politica. Fara finantare. Abia cativa ani mai tarziu dupa ce a fost oprit au reusit sa il treaca pe fonduri europene. O minune ca dottore i-a lasat sa continue si n-au reziliat cu Astaldi.

Daca nu realizezi cat de greu le-a fost, de ce nu se mai porneste nici un alt tronson acum? Suntem la minim 2 ani inainte de urmatoarea lopata la metrou, fara finisarile de la M5.1

v.ghiorghica

#2552
@frunzaverde
Nu ai inteles, conform cifrelor din reportaj, traficul de pe M5 e cu putin mai mare decat cel pe M4...repet, pandemie e peste tot.
Cu toate ca densitatea populatiei e mult mai mica in S1 ;)

Si sa fim seriosi, problema romanasului cu funduletul in masina nu e de ieri de azi....

sab

#2553
@panzer
Ce sa se mai porneasca, daca nu avem niciun proiect facut, doar niste linii trasate pe harta? Tocmai asta tot spun, ca noi nu avem niciun proiect gata, astfel incat sa obtinem fonduri europene.  Nimeni nu finanteaza linii pe harta, vor proiecte concrete. Si aceste proiecte sa fie viabile, nu metrou pana la aeroport care sa mearga din 20 in 20 minute, ca asta nu mai este metrou.

Intre noi, azi nu avem nici macar cea mai vaga idee cum se va construi tronsonul central al M5, dat fiind cladirile subrede si latimea mica a bulevardului, desi proiectul acestei linii dateaza inca din 1990, iar cladirile sunt aceleasi. Aici este buba pentru care nu s-a atacat tronsonul 2. De aceea ne-am dus spre M6 si nu spre M5 tronsonul 2, pentru ca M6 este mai usor de construit. La fel si cu M4, am asteptat sa demoleze Oprescu Berzei-Buzesti sa-i croiasca un drum catre sud, pentru ca traseul initial era unul mult mai greu, pe la Izvor. Dar aici ma bufneste rasul cand imi aduc aminte ce a recomandat consultantul ca solutie "optima" pentru M4. Cine nu stie, sa se uite la topicul dedicat sa vada minunatia de magistrala care nu avea schimb nici cu M2 , nici cu M3....Si se dorea o alternativa la M2, care sa degreveze transportul N-S... :lol:

@v. ghiorghica 
Exact ! Dar sa mai asteptam cateva zile/ luni, intre timp cred ca au expirat si abonamentele STB luate inainte de inaugurare si a aflat tot cartierul ca s-a inaugurat metroul.
Mie imi pare rau ca a venit pandemia asta, as fi vrut sa vad inaugurarea in conditii normale, sa vedem atunci ce scuze mai gaseam. Probabil ca asteptam si atunci sa se formeze clientela.


frunzaverde

@v.ghiorghica - argumentul meu nu e ca "nu e pandemie peste tot". Argumentul meu e urmatorul:

La M5, toti utilizatorii sunt noi. Toti trebuie sa treaca de la un mijloc epidemiologic mai putin riscant, la unul riscant. Adica sa faca o decizie activa. Pe care eu, unul, nu as face-o.
La M4, toti utilizatorii sunt vechi. Au facut decizia de trece la metrou inainte de pandemie, si au ramas (in virtutea inertiei) la metrou.

Ipoteza mea are sustinere in literatura de psihologie a deciziei, dar, bineinteles, nu e testabila direct.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Xenos


Ieri am plecat la ora 13.00 spre Eroilor 2 de la Brancusi si locurile pe scaun erau cam 1/4 ocupate la plecare. Bine pentru pandemie. Seara la 20.30 erau ocupate cam 1/3 din locurile de pe scaun. Sincer mi se pare că sunt câțiva comentatori care habar n-au despre ce vorbesc exact. Gradul de ocupare e mai mult decat decent in contextul dat.

dr4qul4

Oricine va prefera masina acum. Pe langa faptul ca este mai sigur, mai este si singurul loc unde nu trebuie sa porti masca.
Si vei ajunge mult mai repede pentru ca multe afaceri sunt inchise sau se lucreaza de acasa. Asadar traficul este mai lejer.

Vedem la anul, cand vei face o ora cu masina de la Romancierilor la Unirii. Ideal ar fi sa bage niste autobuze prin Prelungirea Ghencea. Adica prin Cartier, nu doar la sosea. Dar nu stiu daca au loc autobuzele (cele mici ) pe stradutele alea, care oricum ar trebui asfaltate inainte (multe au doar o pojghita, iar altele nici atat).
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

Valentin

Sab, cum ai ajuns la concluzia ca M4 Gdn-G.Progresul NU are conexiune cu M2 ? Conexiunea va exista la Eroii Revolutiei. Singura conexiune lipsa e cu M3/M1 la Izvor, dar sa fim sinceri, cu M5 complet, de ce nu ai lua de la Hasdeu catre Vest metroul? Si ca sa nu reluam toata discutia din partea cealalta, asa va ramane, nu toata lumea vrea pe M3/M1, daca o parte din oameni doresc, aia e, poate si eu vreau conexiune directa Calea Rahovei - Victoriei, acum o sa fiu suparat daca e imposibil/nu e rentabil? Zic asta ca sa nu exageram cu treaba cu lipsa conexiunii cu M1/M3.
Si ca alta chestie, cum adica n-avem proiect? M6.1 e in licitatie de executie, asta inseamna un proiect, chit ca nu iti place ca se indreapta catre Otopeni, in prima faza (lotul 1.1) este finantabil din fonduri europene (pana la statia Tokyo), deci despre ce vorbim? Toata zona Expozitiei e in continua dezvoltare, deja se construiesc cladiri de birouri inalte, zona se dezvolta si se va dezvolta in continuare. Zona Baneasa - Mall Baneasa, chit ca ne place sau nu, tot va aduce clienti in retea. Cu un tramvai 5 facut calumea si separat va aduce oameni catre M6. Daca tu nu numesti asta un proiect, ne pare rau, dar el este si exista.

Pentru M5.2 solutia ar putea fi cu tuneluri suprapuse sau traseul sa fie mai adanc decat in mod normal, dar oricum PT-ul va stabili solutia optima.

Claudiu T.

[1369]   Linia de tramvai 41, suspendată pentru cinci zile. STB SA introduce linie navetă de autobuze
Luni, 19 Octombrie 2020

STB SA va suspenda linia de tramvai 41 în perioada 21.10.2020 – 25.10.2020, pentru a permite METROREX SA executarea unor lucrări de deviere a liniei pe o porțiune din traseu, în scopul finalizării pasajului pietonal de la stația de metrou ,,Parc Drumul Taberei", de pe Magistrala 5. Pentru asigurarea capacității de transport, STB SA va înființa o linie navetă de autobuze cu indicativul 641, care va funcționa între terminalele ,,Piața Presei" și ,,Ghencea".

Totodată, începând cu data de 21.10.2020, STB SA va moderniza peronul stației de tramvai Uverturii. Este posibil ca aceste lucrări să depășească termenul de 25 octombrie a.c., până la care linia de tramvai va fi suspendată, astfel încât, odată cu reluarea circulației tramvaielor, STB SA anunță călătorii că, până la finalizarea modernizării peronului, stația Uverturii va fi suspendată pentru tramvaie.

În perioada 21-25.10.2020, autobuzele liniei navetă 641 vor circula pe traseul Bd. Expoziției, Bd. Mărăști, Bd. Mareșal Alexandru Averescu, Str. Turda, Pasajul Grant, Calea Crângași, Șos. Virtuții, Pasajul Lujerului, Str. Brașov, Bd. Ghencea și vor efectua opriri în stații, astfel:

Pe sensul spre terminalul ,,Ghencea":

- pe Bd. Mărăști, în stațiile ,,Agronomie" (amplasată în zona Institutului Agronomic) și ,,Cașin" (amplasată după intersecția cu Str. Alexandru Constantinescu);

- pe Str. Turda, în stațiile ,,Bd. Ion Mihalache" (amplasată după intersecția cu Bd. Ion Mihalache) și ,,Pasajul Grant" (amplasată înainte de Pasajul Grant);

- pe Calea Crângași și pe Șos. Virtuții, în stațiile liniei de autobuz 178, precum și în noua stație ,,Bd. Uverturii" (amplasată înainte de Bd. Uverturii);

- pe Str. Brașov, în stațiile liniilor de autobuz 105, 173 și 221, precum și în noua stație ,,Bd. Timișoara" (amplasată după intersecția cu Bd. Timișoara);

- în terminalul ,,Ghencea", în stația liniei regionale R425.

Pe sensul spre terminalul ,,Piața Presei":

- pe str. Brașov, în stațiile liniilor de autobuz 105, 173 și 221, precum și în noile stații ,,Drumul Taberei" (amplasată în zona Bisericii Sf. Vineri) și ,,Bd. Timișoara" (amplasată înainte de intersecția cu Bd. Timișoara);

- pe Șos. Virtuții, în noua stație ,,Bd. Uverturii" (amplasată după intersecția cu Bd. Uverturii), apoi în stațiile liniei de autobuz 178;

- pe Șos. Crângași, în stațiile liniei 178;

- pe Str. Turda, în noua stație ,,Turda" (amplasată după Pasajul Grant);

- pe Bd. Mareșal Alexandru Averescu, în stația de tramvai ,,Bd. Ion Mihalache" (amplasată după intersecția cu Bd. Ion Mihalache);

- pe Bd. Mărăști, în stațiile de tramvai ,,Cașin" (amplasată după intersecția cu Str. Alexandru Constantinescu) și ,,Agronomie" (amplasată în zona Institutului Agronomic);

- la terminalul ,,Piața Presei", în stațiile liniilor de autobuz 261 și 304.

Societatea de Transport București va monitoriza cu atenție funcționarea liniei 641 și va interveni operativ în reconfigurarea programului de circulație, în cazul în care cererea de transport o va impune. De asemenea, pentru fluidizarea traficului în zonele aglomerate de pe traseu, STB SA va colabora cu agenții de poliție.


http://www.stbsa.ro/arhiva
Romani 15.1 Datori suntem noi cei tari să purtăm slăbiciunile celor neputincioşi şi să nu căutăm plăcerea noastră

sab

#2560
@Valentin
Eu vorbeam de ce a propus consultantul plătit cu bani grei in SF pentru M4 ca fiind varianta optima/  recomandata. Foarte bine ca Metrorex a avut curajul să nu ia în considerare aceasta varianta si a ales altă variantă. Dar asta ridica mari semne de întrebare despre utilitatea acestor studii.
Te rog este uiti la tipicul M4, a postat Ionuț acest studiu minunat si ordinea variantelor de traseu. Pagina  34,  postarea din 6 martie 2019. Optiunea 3+1 este cea recomandata si este figurată cu galben. Ea nu ajungea la Eroii Revolutiei. Motivul este halucinant, cică nu conteaza schimbul cu M2, nu aduce multi călători. S-a discutat mult atunci pe baza acestui studiu.

subway

#2561
Solutia aia de a nu trece pe la Pieptanari a venit din cauza unui lobby puternic al PMB care ca deobicei voia sa-si rezolve problemele pe banii si cu mana altora...n-am fost niciodata partizanul ei.
In final insa solutia logica si normala a prevalat.
Si hai sa revenim totusi la M5!
Iti raspund cu placere la orice intrebare daca e pe topicul potrivit...
:)

paullie

Se lucreaza la devierea lui 41. Doua poza proaspete. Si am o curiozitate extrema. Daca Nicusor inca nu este investit cine a aprobat intreruperea lui 41? O vrea directorul RATB sa se puna bine cu noua conducere?






Claudiu T.

Momentan în funcție este încă primărița Firea. Deci și de la ea a primit STB-ul aprobare. Astăzi s-a reluat circulația tramvaiului cu acea deviație la piața Moghioroș.Din ce am înțeles la Uverturii încă se folosește refugiul provizoriu care a fost folosit în acele zile de suspendare a tramvaiului.
Romani 15.1 Datori suntem noi cei tari să purtăm slăbiciunile celor neputincioşi şi să nu căutăm plăcerea noastră

AndreiB

Sper ca suspendarea unei linii de transport pentru cinci zile nu e ceva care necesita aprobarea Primarului General - e un subiect prea minor.