[B] Magistrala M5 Drumul Taberei-Pantelimon

Started by Ionut, September 22, 2011, 02:29:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

subway

#2520
@frunzaverde
Deja in zona Razoare pe Trafic Greu s-au pornit niste proiecte imobiliare masive.
La fel si pe M4 sunt dezvoltarile Marmura la Jiului si AFI la Laminorului.

frunzaverde

#2521
@subway - daca mai se indeseste mult orasul, o sa fie nevoie sa faceti magistrale langa cele existente doar ca sa preia traficul... Urbanismul in Bucuresti pare a fi "cati mai multi oameni pe metrul patrat".

M5 tot e esential pentru Bucuresti, autoritatile "in putere" ar trebui sa se miste cu talent cu finantarea si cu birocratia... Presupun ca ideal (si ca costuri, si ca mobilizare de oameni) ar fi fost ca Eroilor - ... sa fi intrat in santier in timpul constructiei DT - Eroilor, sau macar imediat dupa.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

subway

#2522
De acord cu tine, asta se si intentioneaza pe axa nord-sud cu M6 spre nord si M4 spre sud.
La Eroilor1 intarzierea inceperii a fost din diverse cauze, birocratice, legale, contractuale sau tehnice...unele dintre ele fiind inca incomplet solutionate.

AndreiB

Dpdv al urbanismului cred ca trebuie tintit spre "15 minute city". Insa e bine ca se dezvolta zonele ex-industriale in proiecte mixed-use.

Claudiu T.

Fara suparare dar nu inteleg rostul acestor dezbateri din ultimele aproape 10 pagini si anume daca M5 are sau nu indeajuns calatori,daca va avea samd.Nu e ca si cum daca intr-adevar nu ar avea sau nu va avea o sa ii puna lacat. Inca odata,fara suparare dar nu vad rostul sa despicam firul in 4 ptr ceva deja facut si facut sa ramana.
Romani 15.1 Datori suntem noi cei tari să purtăm slăbiciunile celor neputincioşi şi să nu căutăm plăcerea noastră

sab

Intr-adevar, nu mai putem schimba nimic, M5 este construita si cu ea mergem mai departe.
Totusi, ar putea fi facuta o analiza la nivelul factorilor de decizie din care s-ar putea trage niste invataminte pentru viitor, de genul :
-poate nu ne-am axat pe zone cu potential mare de transport, unde intr-adevar metroul era o necesitate
-poate nu am construit cum trebuia, ma refer de unde pleaca, unde ajunge si ce interconectari exista cu reteaua deja construita
-alte cauze, etc
Totusi, o investitie intr-o linie de metrou este una imensa, nu iti permiti sa o faci si apoi sa te rogi sa apara calatorii in 10-20 ani. Este un semnal de alarma ca ultimele doua linii de metrou construite in Bucuresti (M4 si M5) nu prea atrag calatori. Dupa parerea mea, la fel se va intampla si cu urmatoarea linie, M6. Va repeta aceleasi greseli, nu va duce nicaieri si doar va varsa cativa calatori in M1

pest1969

M5 inca nu e terminat. Plus conditiile speciale legate de pandemie.
Ce se poate face rapid si usor e sa reconfigureze STB-ul unele linii. Ca doar asta era ideea initiala, sa degrevezi traficul la suprafata. Inclusiv transportul public.

sab

#2527
Pai tocmai aici este buba, M4 este început si neterminat, M5 este început si neterminat, dar ne apucăm de M6. Vom avea 3 magistrale neterminate.
Nu poti degreva transportul de suprafata daca oamenii refuza sa foloseasca metroul si prefera STB-ul din diverse motive, unul ar fi ca STB-ul este gratuit si metroul costa.

pest1969

Pe liniile vechi se invoca faptul ca statiile sunt la prea mare distanta una de alta si de ai anu se poate scoate STB-ul.
Pe M5 ar trebui scoase toate. Sa mearga doar pe partea cealalta a buclei.
Poate vom avea sefi noi la STB si le trece prin cap si asta.

sab

#2529
Nu asta este solutia, să scoți transportul de suprafață. Repet, unii îl preferă din diverse motive si nu ii poți obliga să intre în subteran doar ca să rentabilizezi M5 si nici nu poti obliga oamenii sa se deplaseze pe partea cealalta a buclei ca sa aiba acces la trsnsportul de suprafata.
În plus, cu transportul de suprafata , asa cum este el, poți ajunge fara schimbare în diverse locuri, dincolo de Eroilor.
Nu o sa faca nimeni de la STB asa ceva, pana la urma STB si Metrorex sunt societati concurente. Nu mai suntem pe vremea lui Ceausescu, când s-a scos aproape de tot transportul de suprafață din Militari, pentru ca dupa 90 să  infiintam/re-infiintam diverse linii.

AndreiB

Sunt complet de acord ca trebuie reorganizat STB in Drumul Taberei. Concurenta nu cred ca e logica, indiferent ca sunt doua companii diferite. Solutia cea mai simpla ar fi sa se unifice sisteme tarifare. Daca nu se poate, oricum trebuie sa ramana o ruta Drumul Taberei - Universitate pana ajunge M5 acolo, insa diversele rute din DT cred ca ar trebui reorganizate sa deserveasca alte puncte de interes - cum ar fi Piata Victoriei, Romana, nu DT - Universitate (sau diversele puncte de intoarcere).

paullie

Universitate ca universitate, dar 668 la ce il mai tin?

ghrt

Clientela se formează în timp, oamenii au o inerţie. Şi linia de pe Pallady a fost goală la început.

Lăsatul lucrurilor începute şi neterminate este rezultatul haosului din administraţie. O linie nu se va face niciodată complet deoarece un proiect atât de mare nu se poate gestiona, apoi când e un segment funcţional deja susţinătorii iniţiali nu mai sunt la butoane deci continuarea devine incertă. Însă dă foarte bine în rapoarte: Bucureştiul va avea 6 magistrale de metrou :))

Cont (aproape) inactiv.

strainu

Quote from: sab on October 16, 2020, 05:52:01 PM
Intr-adevar, nu mai putem schimba nimic, M5 este construita si cu ea mergem mai departe.
Totusi, ar putea fi facuta o analiza la nivelul factorilor de decizie din care s-ar putea trage niste invataminte pentru viitor, de genul :
-poate nu ne-am axat pe zone cu potential mare de transport, unde intr-adevar metroul era o necesitate
-poate nu am construit cum trebuia, ma refer de unde pleaca, unde ajunge si ce interconectari exista cu reteaua deja construita
-alte cauze, etc

Hai să ne mai apropiem de fondul problemei:
- poate trebuiau pornite licitațiile  (de trenuri/automatizări/finisaje) din timp că știam că iau forever în România
- poate nu mai tremură chiloții pe noi să săpăm prin centru doar pentru că s-ar putea să dărâmăm niște clădiri care oricum vor pica la cutremur (NB: Nu vreau să sugerez să le dărâmăm, ci să le consolidăm! Din punctul ăsta de vedere partea până la Universitate stă binișor, sunt multe lucrări în desfășurare sau terminate)
- poate nu ne mai răzgândim în medie odată la 2 ani cum, unde și când facem linia aia...

Quote from: sab on October 16, 2020, 05:52:01 PM
Totusi, o investitie intr-o linie de metrou este una imensa, nu iti permiti sa o faci si apoi sa te rogi sa apara calatorii in 10-20 ani. Este un semnal de alarma ca ultimele doua linii de metrou construite in Bucuresti (M4 si M5) nu prea atrag calatori. Dupa parerea mea, la fel se va intampla si cu urmatoarea linie, M6. Va repeta aceleasi greseli, nu va duce nicaieri si doar va varsa cativa calatori in M1

@sab, guru ți-a spus că pe M5 se poate mai bine dar că Metrorex așteaptă datele despre fluxurile de călători. O decizie înțeleaptă în principiu, doar să nu le aștepte cât au așteptat construcția.

La M4 poți să consideri că a fost dat în folosință anul ăsta, cu pendula era o glumă proastă. Stațiile vechi, Grivița și 1 Mai au un trafic decent de călători. Vom vedea în 2021 ce va fi și acolo. Pe de altă parte sunt de acord că ordinea mai bună pentru oraș ar fi continuarea M5 + dublarea/electrificarea CF la aeroport, apoi M4 sud, apoi M6. Dar cred că tot guru zicea undeva că se merge la mai multe capete, după cum se pot obține banii și că momentan M6 are "banii în traistă".
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

Pelicanul

Ce legătură există între licitațiile de trenuri și traficul pe M 5 că nu-mi pică fisa.
Tronsonul cu probleme de clădiri este fix între Rosetti și Moșilor - mă rog, << Rondul Izvorul Rece >>
E cea mai mare GAFĂ să scoți ( de două ori ) TBM - urile la Universitate.
Pentru fluxul de călători răbdare, mai vorbim prin Martie - Aprilie.
Pendula de la M 4 n-a fost o glumă proastă, a funcționat chiar bine. Metrourile au fost în capacitate, n-a rămas niciodată lumea pe peron.
De ce vrei neapărat să electrifici Cf-ul spre aeroport ? Dublarea liniei e posibilă numai dacă reactivezi bucla de la K III. Nici nu mai știu dacă există fizic bucla.
Liniile de metrou le construiești funcție de ce bani  dispui. La M 6 e o încurcătură. Sunt ceva bani pentru tronsonul Otopeni - exaeroBăneasa, dar tronsonul exaeroBăneasa - 1 Mai NU e finanțat.
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...