News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Extinderea autostrăzilor la 3 benzi pe sens

Started by horatiu.cosma, November 06, 2022, 10:47:10 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

icristian

Și eu am prins aglomerații mari la intrare in București venind dinspre A1.
Dar nu știu cât de mult ar ajuta o lărgire a autostrăzii. Eu cred că problema fundamentală e in București. Lipsa pasajelor, masini parcate pe prima banda și Nr de intersecții in care poți face stânga.

mirceaeliade

Quote from: jonny on January 14, 2023, 03:03:57 PMDe pe pagina oficiala a Primăriei Municipiului Bucureşti:
Quote▶️Drumul Radial 2 - DR2 - Autostrada A1, care va avea o lungime de aproximativ 12 km și presupune extinderea Autostrăzii A1 la trei benzi pe sens între km 10 și km 23 a Autostrăzii A1, va fi realizat de CNAIR.

Gio

#32
A1 Bucuresti- Pitesti este deja aglomerata, nu doar la intrarea in Bucuresti. Avand in vedere ca la Pitesti avem bifurcatie de 2 autostrazi (A1 Pitesti- Sibiu si DX12) pare logic sa se construaisca si a 3a banda (pe toata lungimea Bucuresti- Pitesti nu doar primii 12km).
La fel si A3 Bucuresti- Ploiesti (pana la interesectia cu A7) ar trebuie upgradat la 3 benzi, s-a si vrut pe vremea ministrului Berceanu dar s-ar trezit prea tarziu. Nu inteleg de ce se sperie lumea de a 3a banda, sunt tari unde autostrazile si expresurile au frecvent 3 benzi.

pasadia

#33
Nu se sperie nimeni de a treia banda ci doar isi pune intrebari cu privire la utilitatea ei. Chiar exemplu dat de tine, bucata de A3 de 3 benzi, e o dovada clara ca NU e nevoie de 3 benzi, traficul fiind mult mai redus decat ar trebui ca sa justifice extinderea de la 2 la 3 benzi.

Da, pentru A3 se poate suspecta ca, odata cu A7 si eventuala marire a atractivitatii A3 prin constructia A0 (atraganad astfel trafic dinspre DN1), se vor dovedi utile 3 benzi.

Pentru A1 eu prefer sa raman cu dubii. A0, niste noduri mai normale, un DNCB mai functional iar in viitor A6 vor distribui traficul prin mai multe rute si NU  va mai parea ca e necesara extinderea A1 la 3 benzi.

dr4qul4

Avem probleme cu 3 benzi in creierii muntilor, nu langa Bucuresti/Cluj/Timisoara/Iasi/Brasov.
Cerinta din SF-uri de a studia posibilitatea extinderii la 3 benzi a unei ipotetice autostrazi montane, nu face decat sa blocheze 2+ ani proiectul.

Nici A3 nu are nevoie de 3 benzi pana la Ploiesti. Poate dupa ce facem si CoBra.
Iar A1, are nevoie de extindere doar pe anumite portiuni pana la Pitesti (primii 12 km corespund unui trafic local intens, fiind singura cale de acces catre spatiile logistice).

Pe A10 am avut 1 banda pe sens si nu am vazut nici macar 1 ambuteiaj. S-a circulat fluent, desi DN1 (inainte de deschiderea A10) era o imensa colaona de masini.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

pasadia

#35


Cred ca poza asta e suficient de clara. Nu stiu in ce zi a saptamanii e facuta, nu stiu la ce ora, deci e complet random - insa arata in mod clar problema generata de nodul extrem de prost gandit pentru accesul din A1, directia Bucuresti spre DNCB. Avem o coloana lunga care doreste sa iasa din autostrada folosind o bretea intrerupta imediat de un giratoriu si ZERO masini care continua spre Bucuresti pe cele 2 benzi disponibile. Solutii?
- nodul asta (si altele) trebuie regandite,
- trebuie niste drumuri colectoare prin "spatele" acelor zone logistice (poate radiala dinspre B-dul Timisoara, poate cea dinspre Splai),
- un A0 complet.

3 benzi DOAR si NUMAI DACA solutiile de mai sus chiar se vor dovedi insuficiente.

mirceaeliade

A3 foarte probabil va avea nevoie de 3 benzi pana la Ploiesti atunci cand se va deschide A7, pt ca TOT traficul de tranzit actual de pe DN1 si DN2 se va muta acolo

suspectez ca SFul cu DR2 de extindere la 3 benzi a A1 va lua in considerare refacerea nodurilor aglomerate

oneway

^^ In poza e cazul "ideal".. Deobicei e coloana pe ambele benzi spre Bucuresti pana aproape de nodul de la Ciorogarla
A0S3 - Aprilie/Mai 2025

TibiV

Quote from: pasadia on January 17, 2023, 02:36:39 PM... Avem o coloana lunga care doreste sa iasa din autostrada folosind o bretea intrerupta imediat de un giratoriu si ZERO masini care continua spre Bucuresti pe cele 2 benzi disponibile.

Cred ca ai ratat filmarea lui Ionut Ivasca postata pe pagina precedenta. Primele 2 minute sunt lamuritoare...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

Dincolo de păreri, crezuri sau imagini cu traficul la ora x sau ora y, un drum (sau o lărgire a lui) se face pornind de la un studiu de trafic și mai departe un studiu de fezabilitate. În studiul orbitalelor București făcut de Egis în 2016-2017 traficul de perspectivă 2040 pe A1 în exteriorul A0 era estimat la aproape 60.000 MZA. Pornind de la aceste cifre, în 2021 am discutat cu CNAIR să pornească o licitație de SF care să analizeze lărgirea A1, A2 și A3 pe sectoarele cele mai agomerate, ca să știm ce e de făcut (doar noduri reamenajate, sau și lărgire), când, astfel încât să nu fie statul român luat iar prin surprindere peste n ani că s-a depășit capacitatea pe un anumit sector și nu are nimic la dispoziție. Din ce știu documentația respectivă e ținută în sertar la CNAIR, deci dacă ar exista puțină dorință politică s-ar putea scoate la licitație.

Oneinthecrowd

Quote from: mirceaeliade on January 17, 2023, 02:37:26 PMA3 foarte probabil va avea nevoie de 3 benzi pana la Ploiesti atunci cand se va deschide A7, pt ca TOT traficul de tranzit actual de pe DN1 si DN2 se va muta acolo

Asa se zicea si cand s-a deschis A3 acum multi ani, ca DN1 va fi gol. Si totusi chiar azi sunt multi navetisti (si nu numai) care merg in continuare pe DN1. Din motive de timp si de cost. Vorbesc din perspectiva unui navetist cu peste 15 ani de "plimbare" intre cele doua locatii. In realitate va conta destinatia din Bucuresti.

AlexxC

A1 intre A0 si DNCB ar trebui retrogradat la un standard asemanator cu sectorul A3 dintre DNCB si intersectia cu strada Petricani:
-3 benzi pe sens fara banda de urgenta sau 3 benzi ingustate la 3.25m cu banda de urgenta si spatiu median ingustat si separat cu 2 randuri de parapeti New Jersey la distanta de 1m si umplutura de pamant cu gard viu.
- OBLIGATORIU  reducerea vmax la 80kmph pentru cresterea capacitatii dar si a sigurantei si reducerea poluarii fonice si a nivelului de noxe.
De la A0 spre Pitesti putem face si 4 benzi pe sens si sa scoatem limita de viteza.

oc7avian

Când aud timp redus și DN1 București-Ploiești, automat aud și păi pe sate pot da tot +100km/h. Acolo avem și o metastază unde cancerul e viteza acceptată tacit în detrimentul comunităților secționate în două (uneori și câte un localnic).

Însă în același timp șanse minime să avem trafic redus (are MZA imens), fiind poarta principală de intrat în oraș din zona metropolitană de nord, o poartă și extrem de optimizată la nivel de denivelări: primul conflict de trafic la intrare e Arcul de Triumf. Plus atractivă la nivel comercial.

pasadia

#43
@TibiV în poza făcută de satelitul Google (nu de mine) chiar sunt zero masini care merg spre București. Da, știu că e o situație specială (de asta am și spus că nu știu ora /ziua); da, știu că mai ales la anumite ore lucrurile stau complet diferit (filmarea aia pun pariu că e făcută după-masă, nu de alta dar în filmare e aproape zero traficul de ieșire din București.

Însă mă întreb ce ai face cu 3 benzi pe A1 daca traficul va fi la fel de imobil datorita nodurilor (sau mă rog, datorita semafoarelor de pe Iuliu Maniu)? Ai staționa pe 3 benzi in loc de 2. Soluția w sa distribui traficul pe alte artere, nu să îl canalizezi prin aceeași țeavă proastă.

Liviu M

#44
Quote from: oc7avian on January 17, 2023, 06:24:12 PMautomat aud și păi pe sate pot da tot +100km/h.
Intr-o lume normala la cap, acum ca avem autostrada in paralel, intre B si Ploiesti (ma rog, Barcanesti sau cum se cheama) DN1 ar fi fost deja redat localnicilor - s-ar fi revenit la 50 km/h in localitati (si controale dese, sa se si respecte), s-ar fi scos de mult mizeriile de separatoare de sensuri, s-ar fi refacut treceri de pietoni la fiecare colt...
In felul asta s-ar fi "rentabilizat" si autostrada. :)

LE Tradus mesajul original in romana. :)