News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Extinderea autostrăzilor la 3 benzi pe sens

Started by horatiu.cosma, November 06, 2022, 10:47:10 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mirceaeliade

Probabil atata timp cat NU se vor monta denivelari la intrarile in localitati care sa forteze vitezomanii sa reduca vitezele intravilan, e putin probabil ca "expertii locali" sa se sinchiseasca cu variante mai lungi ci 15 km dar pe autostrada.  Insa daca se largeste la 3 benzi de la A0 pana la intersectia cu A7, chiar nu are nici o scuza CNAIRul sa nu forteze traficul de pe DN1 sa incetineasca in localitati.

Gio

Quote from: pasadia on January 17, 2023, 07:34:40 PMÎnsă mă întreb ce ai face cu 3 benzi pe A1 daca traficul va fi la fel de imobil datorita nodurilor (sau mă rog, datorita semafoarelor de pe Iuliu Maniu)? Ai staționa pe 3 benzi in loc de 2. Soluția w sa distribui traficul pe alte artere, nu să îl canalizezi prin aceeași țeavă proastă.
Pana faci A1 cu 3 benzi se termina si A0, poate si DNCB si nu mai intra (aproape) tot traficul pe Maniu, mai era si strapungerea A1- Splaiu, blocata momentan de Nicusor, mai vin si radialele, nu o sa ramanem doar cu Maniu la infinit, sper..

Skynick

Pana facem 3 benzi pe A1 ar merge totusi montarea unui sistem despartitor central contra luminii de pe sens opus. Si pana la Pitesti si mai incolo, dupa Sibiu.

StefanCelMare

#48
Acum vreo 2-3 ani când am mers pe A1 Pitești - București pentru mine a fost un șoc mai ales că nu prea avea elementele de siguranță.
Poate dacă s-ar extinde la 3 benzi pe sens s-ar mai rezolva din problemele generale cu accesul din drumuri laterale, garduri lipsă, animale pe banda de urgență etc.
Ca nivel de aglomerare - era deja pe atunci înainte de pandemie foarte aglomerat (tot, de la Pitești până spre București).
Cred că DX Găești - Ploiești ar putea reduce cu ceva presiunea pe A1-DNCB/A0.
Eu mergeam spre Buzău, iar GPS-ul mă ducea exact așa, A1 - DNCB - Buzău. Dacă era DX spre Ploiești, sigur mă ruta pe acolo.
Nu pricep de ce nu se prioritizează ruta asta (Găești - Ploiești), cred că mai ales cu DX Craiova-Pitești gata curând, e o conexiune foarte necesară.
Aș fi curios ce efecte ar avea asupra necesității de 3 benzi pe București - Pitești.
Ruta spre Ploiești ar putea prelua și ceva din traficul spre nordul și estul capitalei, pe lângă cel de Moldova.

john_maddox

Ce am mai observat e prostia asta, ce ar rezolva din aglomeratia ce se face pentru cei ce vor sa vireze la dreapta pe str. Preciziei, e foarte usor sa creeze o banda de dreapta acolo (e domeniu public - foto atasata)
Untitled2" border="0
Untitled" border="0

TVlad

E cam inutil. Cind e aglomeratie, coada e foarte lunga, mult dupa pod iar pe acea portiune e banda de urgenta deci nu se poate circula. Amenajarea acelei benzi de dreapta nu ar face decit sa incurajeze vitejii de pe banda de urgenta.

bogdan4ice

#51
Acolo ar fi util un drum de legatura intre Preciziei si breteaua care merge pe sub autostrada pentru ca cei ce vin pe Preciziei sa sa faca stanga.
De asemenea daca s-ar face ar trebui o tretea de viteza pentru breteau de sub pod...
Solutii se gasesc peste tot daca exista vointa.


mirceaeliade

http://www.cnadnr.ro/sites/default/files/pagini-statice/STUDII%20DE%20FEZABILITATE%20SI%20PROIECTE%20TEHNICE.pdf
QuoteELABORARE STUDIU DE FEZABILITATE PENTRU LĂRGIRE LA 3 BENZI PE SENS A A AUTOSTRĂZII A1, BUCUREȘTI - PITEȘTI
ELABORARE STUDIU DE FEZABILITATE PENTRU LĂRGIREA LA 3 BENZI PE SENS A AUTOSTRĂZII A2 BUCUREȘTI - FUNDULEA
REVIZUIRE STUDIU DE FEZABILITATE LĂRGIRE LA 3 BENZI PE SENS A AUTOSTRĂZII A3 MOARA VLĂSIEI - DUMBRAVA
cu estimare termen publicare pe SICAP pe 3 ianuarie. Cred ca documentul e din noiembrie.

rota

𝟯 𝗮𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶 𝘀𝗲 𝘃𝗼𝗿 𝗹𝗮𝗿𝗴𝗶 𝗹𝗮 𝟯 𝗯𝗲𝗻𝘇𝗶 𝗽𝗲 𝘀𝗲𝗻𝘀
A fost transmisă spre validare la Agenția Națională pentru Achiziții Publice #ANAP documentația de atribuire pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate pentru 𝗹𝗮𝗿𝗴𝗶𝗿𝗲𝗮 𝗹𝗮 𝟯 𝗯𝗲𝗻𝘇𝗶 𝗮 𝗮𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗔𝟭, 𝗔𝟮 și 𝗔𝟯.
Lărgirea la 3 benzi a autostrăzilor se prevede a se realiza pentru următoarele sectoare de drum:
✅️ Autostrada A1 Bucuresti - Pitesti integral (109,6 km)
✅️ Autostrada A2, pe sectorul de drum cuprins între București - Fundulea
✅️ Autostrada A3, pe sectorul de drum cuprins între Moara Vlăsiei - Dumbrava
Obiectivul general al proiectului constă în sporirea eficienței tehnico-economică a rețelei de transport din România și în îmbunătățirea vitezei de călătorie și condițiilor traficului de mărfuri.
ℹ️ Durata contractului este de 18 luni, din care proiectantul trebuie să realizeze atât expertizele tehnice, cât și studiile de fezabilitate.
ℹ️ Sursa de finanțare este constituită din fonduri externe nerambursabile.  sursa
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

CătălinL

Chiar este nevoie de o extindere la 3 benzi, cel puțin pentru sectorul București - Pitești. Am făcut ieri un drum până la Pitești și am constatat că autostrada este foarte aglomerată. Banda 1 este constant ocupată de tiruri, sunt foarte mulți care stau lipiți de banda 2 (chiar daca banda 1 e liberă), tiruri care se depășesc unul pe altul și uite așa se formează dopuri. 

Skynick

Presupun ca pentru A1 o sa se liciteze un upgrade total, de la largire la noduri si elemente de siguranta.

naivu

E bine că se pregătesc proiectele,  dar întrebarea este cu ce bani se va trece la execuție?
Când va fi de ales între Alexandria-Craiova sau Turda-Dej (asta ca să nu aduc în discuție proiecte mai importante) și una din cele trei lărgiri care va fi prioritizată?

medicul de garda

Banii probabil vor fi alocati cu taraita, din fonduri proprii de la buget, avand in vedere ca proiectele astea vor fi facute in paralel cu drumurile grele montane de pe coridoare pe care Romania le-a lasat mai la urma, precum A3, A8, poate si A6. Bucata de A1 dintre Bucuresti si Bolintin Deal are finantare europeana asigurata in cadrul acelui proiect de drumuri radiale ale Bucurestiului. Restul, mai vedem, nu cred ca se califica la finantare europeana... :|

Oricum, avantajul major la largiri e ca pot fi facute pe rand, pe tronsoane scurte, e chiar preferabil asa, din motive de devieri ale traficului. Important e sa aiba sens tronsoanele alese. Personal, consider ca e prioritar pentru viitorul apropiat sa ne ocupam de A3 pana la Dumbrava si de A1 pana la Bolintin Vale, urmand mai apoi si A1 dintre Pitesti Sud si viitorul nod de la Gaesti cu drumul expres. Celelalte tronsoane studiate mai pot astepta pana dupa 2030, parerea mea.
Trust me, I'm an east-european doctor!

carutasul

Cel puțin la A1 cred că în prima fază ar merita evaluată rețeaua de drumuri adiacente pentru a găsi niște alternative pentru traficul "local" (primii 20km) care să nu mai ajungă pe autostradă; oricum pe termen lung tot va trebui lărgită pentru că aparent e plină cam la orice oră - și pe măsură ce se apropie de finalizare va fi și mai aglomerată -dar asta ar mai elibera momentan din presiune... măcar să poată lucra la lărgire fără coloane pe benzile de urgență, nu de alta :)

Sorinus

Are dreptate carutasul, pe A1 e si mult trafic local, ce de obicei e si lent. De asemenea, as zice ca portiunea pana la A0 (din Bucuresti) nu merita largita, tir-urile nu o iau pe acolo, nici traficul de tranzit, iar lucrarea implica pasaje noi peste DNCB, reconfigurat accesul la Carrefour si zonele comerciale...nu prea se merita costurile.

La A2 la fel, A0 ->Fundulea , sa aiba tir-urile banda lor pana se cerne traficul (vara, sa fim seriosi,in rest e overkill).

Iar legat de A3 vs DN1 , trebuie vazut cate accidente au fost in localitatile de pe DN1 de cand cu limita la 70. Daca e safe, why change it. Daca pleci din vestul Bucurestiului si mergi la Ploiesti, nu o vei lua pe A3, e ocol de cca 15 km cu totul. Stiu asta ptr ca eu n-o fac.

Oricum problema pe DN1  e traficul local pana la Corbeanca, dupa e chiar linistit.