News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Extinderea autostrăzilor la 3 benzi pe sens

Started by horatiu.cosma, November 06, 2022, 10:47:10 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

horatiu.cosma

Anul trecut în vară am inceput să pregătim documentația pentru a licita proiectarea lărgirii A1 București - Pitești, A2 București - Fundulea și A3 MV -Dumbrava. Am anticipat momentul 2027-2028 când brusc se vor trezi decidenții că nu mai e respirabil pe aceste sectoare cu 2 benzi pe sens și e nevoie de lărgire, dar ups, nu exista nici măcar SF. Și am vrut să lăsăm acest SF pregătit. Dar se pare că nu a mai continuat nimeni proiectul după ce am plecat.

Xenos

Era si este un proiect foarte necesar...si pe A 1 intre Pitesti si Bucuresti, si pe A 3 pana la ramificatia spre Buzau va fi foarte, foarte aglomerat....

Ionut

Am făcut thread dedicat, mi se pare un subiect important. @horatiu.cosma dacă vrei/poți să ne dai detalii, ar fi interesant de dezbătut.

horatiu.cosma

Foarte multe detalii nu erau la acel moment, fiindcă ar fi urmat să se stabilească în contractul de proiectare. Un aspect interesant e că am cerut o opinie la Cestrin să ne spună care sectoare ar fi cel mai ok de dublat din perspectiva traficului și a răspuns Stefan Ioniță ceva de genul "se poate dubla și până la Bolintin, dar dacă vreți merge și până la km70 sau chiar până la km110 la Pitești pe A1"  :headbash: .

florin74

Bine naiba ca nu a zis pana la Boita.... :bash:

paullie

Asta cu 3+3 pe A1 pâna la Bolintin trebuia facuta inainte A0. Acuma e jale sa te apuci.

Skynick

Daca factoram intarzierea noastra istorica de cel putin 15 ani, presupun ca o sa se ia in serios prin 2030. Si prin 2035 vedem prima largire, care trebuie sa fie A1 complet, ocazie cu care se face si upgrade total. Ce frumoase vise  :(

Xed

Quote from: paullie on November 07, 2022, 10:34:32 AMAsta cu 3+3 pe A1 pâna la Bolintin trebuia facuta inainte A0. Acuma e jale sa te apuci.

Consider ca era jale si acum 5 ani sa te apuci de largire dar da, cu A0 se va acutiza si mai mult. Dar tot va trebui facuta si consider ca acest sector ar trebui sa fie prioritatea 0.

Pe langa sectorul A1 Bucuresti-Bolintin mai e necesara largire si la intersectia A3 cu A7. Macar 10 km inspre Bucuresti, pe ambele sensuri sunt necesari. Am observat in ultima vreme o crestere a traficului pe A3 Buc-Pl iar odata cu finalizarea A7 pana la Focsani cred ca mare parte din cei care foloseau DN2 vor face mutarea pe autostrada si riscam sa avem un dop consistent si la Dumbrava.

oc7avian

A1 București - Bolintin Deal e teoretic prinsă în drumurile radiale București. Restul nu

Link topic

gicu

Având în vedere că mare parte din trafic va fi preluat de A0, se poate lărgi A1 doar de la nodul A0-A1 spre exterior.

Fred

Largirea A3 de la Moara Vlasiei pana la nodul cu A7 e intuitiva, desi nu exista inca cifre de trafic; se poate estima ca 3/4 din traficul Buzau-Urziceni-Bucuresti se va muta acolo, pentru a avea cifre concrete, dar e suficient de clar ca e nevoie de largire.

In schimb pentru A1 chiar e nevoie de un studiu de trafic pentru a vedea pana unde e nevoie de largire. Din experienta proprie aglomeratia e langa Bucuresti, de pe la km 36 incoace si rareori in zona km 70-100. Daca o largire pana la km 36 e evident ca trebuie inceputa ieri, de acolo mai departe nu mai e atat de clara: pana la ~ 70 (Gaesti) sau pana la intersectia cu DX12? Da, toti ne-am dori drumuri cat mai multe, cat mai bune, cat mai in toate felurile, dar mai sunt de facut si A8, A6, A13, DX Satu Mare-Suceava si inca vreo cateva mai putin urgente.

Pentru A1 as vedea urgenta o reparatie serioasa dupa deschiderea A0 a bucatii intre A0 si DNCB. In special bretelele si benzile de viteza intre DNCB si A1 sunt in stare foarte proasta, cea spre A1 ar trebui si un pic largita si lungita ca sa nu mai iasa autotrenurile direct in banda 1 cu 50 km/h, dar si spre Ciorogarla - nodul eMag e asfaltul prost.

Fulgerica

In multe zone nu stiu cum mai poti adauga 2 benzi (1+1) din cauza lipsei de spatiu, in special in jurul Bucurestiului.
Poate va aparea si la noi modelul est american cu 2 autostrazi pe sens, una dedicata masinilor grele si celalalta autoturismelor sub 3,5 tone.

naivu

După cum sublinia și @Fred, extinderile la 3 benzi vor intra la competiție cu celelalte proiecte neincepute. Va fi destul de delicat dpdv politic să-l prioritizeze față de oricare A/DX nou.
A1 București-Bolintin mi se pare cea mai necesară, de la Bolintin-Pitesti se reduce traficul de proximitate.
Deși logică, extinderea A3 MoaraVlasiei-Dumbrava nu mi se pare la fel de necesară; traficul A3+traficul DN2 e probabil mai mic decât traficul București-Pitești. (A3 e relativ lejer, iar traficul pare mare pe DN2 pt că este gâtuit; dar dacă s-ar face și CoBra ar mai crește traficul pe Dumbrava-MV).   

JohannDB

Citez din spusele colegului @Fred """"....  In special bretelele si benzile de viteza intre DNCB si A1 sunt in stare foarte proasta, cea spre A1 ar trebui si un pic largita si lungita ca sa nu mai iasa autotrenurile direct in banda 1 cu 50 km/h,""""  O bună treabă pentru intrarea în DNCB aici la "Hornbach" ar fi să dispară mizeria aia de giratoriu, să dispară total și configurată altfel breteaua aia plus locul actualei girații eventual într-o intersecție lagă și încăpătoare, tradițională..... Am trecut prin acel rahat cu un trailer de 50 m lungime și a fost un întreg circ, cu tăiat de semne, cu încălecat de borduri și trecere peste înălțimea parapeților..... Deocamdată și încă pentru mult timp, acel loc (la Hornbach) va rămâne o poartă de tranzit de neocolit de pe DNCB în relația cu PTF Giurgiu, plus alte direcții spre restul țării..........  Noi nu putem face bretelele late la 4,5 m plus încă vreo 2 m de spațiu de rezervă hașurat, care "hașură" să o folosești la nevoie, nu să faci gimnastică, cum am făcut cu tramvaiul pentru Timișoara pentru ieșire în A1 spre Pitești, pe breteaua de la Carrefour și acolo o chichineață îngustă unde am intrat numai cu 3 m lățime (lățimea trailerului) și 39 m lungime a întregului tren rutier... Suntem penibili, nu alta la aceste amănunte !!

danvoicu

Salut cu multa admiratie deschidera acestui thread dedicat! Chiar era nevoie. Sunt multe portiuni unde sunt necesare largiri de autostrada.