Vagoane de călători

Started by Ionut, July 17, 2022, 02:13:06 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

oc7avian

Seria nouă 2191, foarte probabil pe PNRR în afară de primul vagon. Am văzut vreo 6-7 vagoane gata. Enjoy!












Powered by API/PUM imgur uploader

Al3ks346

Aparent arata bine, oare cate vagoane de acest fel vor fi, daca stiti? Parerea mea ca ar trebui sa circule pe trenurile IC cel mult pe unele IR daca nu vrem sa ajunga rapid "cotețe" si distruse de "civilizati".

AdiM

"Civilizati" gasesti la orice rang. Conteaza cum le intretine operatorul.
Vagoanele ajung gioarse oricum daca nu investesti in ele la timp.
Cotete au ajuns si aceste vagoane inainte de a fi modernizate.
Rar (spre deloc) au fost date la rang inferior, ca sa zici ca urca etnici din nu stiu ce catune unde ar opri trenul Regio. Si de la oras urca diversi...

In Romania cat timp la IC pot circula atatia beneficiari de gratuitati/facilitati nu va faceti iluzii ca toti stiu sa se comporte civilizat si stiu sa aprecieze conditiile pentru care nu platesc nimic.

Si oricum e sigur ca mai intai le da la trenuri pe masura, e ceva firesc, doar nu o sa arunce la Bucuresti Obor - Fetesti.

40-0802-5

#63
Vad ca au 74 de locuri. Nu-i rau, ma asteptam sa fie la fel de inghesuite ca 21-76-urile. Ramane de vazut cum este iluminatul pe timp de noapte.

19/20-83-urile stau bine (doar) la capitolul asta.

Xenos

Sper să fie mai comode decât precedentele modele de la Atelierele Grivița....pe dinafară arată foarte bine!
Câte vagoane vor fi?

Konter

Vagoane modernizate la Atelierele Grivița prin programul propriu investițional.

Modernizarea unui vagon de călători constă în:
Mobilier nou, fotolii cu spătare rabatabile asemenea celor din avion.
Sistem de informare a pasagerilor, cu display-uri atât în interiorul vagonului, cât și în exteriorul vagonului.
Dispozitiv SOS – respectiv călătorul poate lua legătura cu mecanicul de locomotivă în situații de urgență.
Sistem de detecție a incendiilor (detector de fum și stingător).
Uși laterale cu sistem de închidere/deschidere selectiva (deblocarea selectivă a ușilor de către mecanicul de locomotivă, pe partea cu peronul, similar cu sistemul închidere/deschidere a ușilor de la metrou). Acest sistem se va regăsi și pe materialul rulant al CFR Călători modernizat prin programul de investiții finanțat din fonduri PNRR (139 de vagoane și 75 de locomotive).
Instalație de climatizare.
Toalete ecologice.
Viteza maximă de circulație este de 200 Km/h.
Alături de cele șase vagoane nou modernizate, CFR Călători a finalizat și lucrările la două locomotive electrice: una de tip EC de 34000 KW prin modernizare, realizată de către SCRL Brașov și alta de tip EA de 5100KW prin reparație planificată, efectuată de către Reloc Craiova.

Prezentarea are loc marți la ora 13.00 la peronul 14 al Gării de Nord.
Sursa

shogom

E un 0" in plus la locomotiva de 3400kw ;)

tom_sawyer

#67
5 (din 6) vagoane modernizate la Atelierele Grivița din fonduri proprii ale CFR Călători:

Potrivit datelor furnizate cu o zi înainte de responsabilii operatorului feroviar de stat și prezentate atunci de Club Feroviar, este vorba de cinci vagoane, a căror modernizare a constat în:

    Mobilier nou, fotolii cu spătare rabatabile asemenea celor din avion.
    Sistem de informare a pasagerilor, cu display-uri atât în interiorul vagonului, cât și în exteriorul vagonului.
    Dispozitiv SOS – respectiv călătorul poate lua legătura cu mecanicul de locomotivă în situații de urgență.
    Sistem de detecție a incendiilor (detector de fum și stingător).
    Uși laterale cu sistem de închidere/deschidere selectivă (deblocarea selectivă a ușilor de către mecanicul de locomotivă, pe partea cu peronul, similar cu sistemul închidere/deschidere a ușilor de la metrou). Acest sistem se va regăsi și pe materialul rulant al CFR Călători modernizat prin programul de investiții finanțat din fonduri PNRR (139 de vagoane și 75 de locomotive).
    Instalație de climatizare.
    Toalete ecologice.
    Viteza maximă de circulație este de 200 km/oră.

În paranteză, trebuie menționat faptul că lipsa sistemului de blocare/deblocare a ușilor vagoanelor de către mecanicul de locomotivă a fost motivul invocat de administrația feroviară maghiară MAV pentru care locomotivele românești nu au mai fost lăsate să tracteze trenuri până la Budapesta.

Închidem paranteza și precizăm că cele cinci vagoane prezentate marți, cărora li se va adăuga încă unul, vor fi introduse inițial în compunerea Trenurilor Soarelui spre și dinspre litoral, iar apoi și în trafic internațional.


https://clubferoviar.ro/grindeanu-in-tren-si-in-locomotiva/


,,Modernizarea pentru fiecare vagon a costat 500.000 de euro. Dotările sunt la nivel european: aer condiţionat, spaţiu pentru bagaje, USB 230, prize, toate dotările necesare unui tren, ajung la viteza de 200 km/h. Noi ieşim şi afară, ieşim cu ele în Ungaria şi Austria, unde se circulă cu 200 km/h. Ele au fost proiectate la 200, le-am dus tot la 200, nu le-am lăsat la 160, poate totuşi ieşim cu ele şi afară", a precizat Preoteasa.
economica.net

















AndreiB

Arata bine scaunele cu masute si bun si spatiul de bagaje. Singurul minus sunt perdelele - o tehnologie anacronica.

Schema de culori trebuia sa fie expres, imho.

Corectati-ma daca gresesc insa Dacia nu merge pe nici o linie cu vmax 200km/h, nu?

Arad - Budapesta e 140km/h si Budapesta - Viena e 200km/h.

TVlad

Perdelele anacronice? Pai nu oi fi vrind ferestre cu transparenta variabila ca la Boeing 787...

rio tinto

Quote from: AndreiB on June 04, 2024, 10:17:00 PMArad - Budapesta e 140km/h si Budapesta - Viena e 200km/h.

Budapesta - Viena 50% e 140 iar cealaltă 50 % 160

cristi5

#71
Da, jumatatea maghiara e 160, cea austriaca 140, vezi openrailwaymap.org. Am fost in decembrie

Utilitatea acestor vagoane de 200 e ca pot circula cu 160 la CFR unde instructia 005 cere un procent de franare mai mare decat cel cerut international. De-aia pe vagon scrie 200, el merge cu 160, iar vagoanele pe care scrie 160 pot merge cu 150 de fapt

ETCS cere procente de franare mai mici dar 005 nu stie nimic de ETCS deocamdata.

Sunt curios daca Coradia Stream va fi lasat cu 160 spre Constanta. Posibil sa aiba procentul de franare necesar. Vedem la teste...

40-0802-5

Ar trebui sa se poata. Softrans-ul e trasat cu 160 catre Constanta.

AndreiB

Am scris gresit ca era tarziu - ma refeream 160 Budapesta - Viena ofc.

Daca ar creste viteza comerciala eu cred ca ar merge Dacia extinsa pana la Zell am See o data pe saptamana iarna.

@TVVlad

Nu - transperante cu rola.

RataRR

Mi s-ar mai parea interesanta o extindere pana la Innsbruck. Zona e si ea una turistica, plus ca sunt multe conexiuni posibile cu trenuri de lung parcurs din oras.