News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Vagoane de călători

Started by Ionut, July 17, 2022, 02:13:06 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AndreiB

100% de acord. Ne agatam de vagoanele astea vechi complet ilogic. Ok 21-80-urile sunt moderne si stau degeaba la gard. Convertirea in salon e buna. Dar in rest? Vagoane noi. O licitatie decenta, de ~500 de vagoane noi la ~1-2m de euro bucata ar rezolva criza de capacitate locala.

oc7avian

Nu mai știu dacă/unde am pus legat de modernizările de vagoane pe PNRR.

Deși e liniște la CFR Călători, aproape am certitudinea că o parte sunt deja licitate. Am prins un zvon că 2 vagoane 2190 au intrat în conversie în seria 2191 (cele 2 vagoane care nu sunt în lista de PNRR) și asta însemna că există deja o licitație semnată

Conversia 2190 -> 2191 e lotul 2 din contractul de RG al 2190 (licitat 07.2019, semnat 12.2019):
http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100066316
Posibil și conversia 1980 -> 1976 var II (licitat 2017, semnat 2021)
http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v1/view/183121

Ambele sunt contracte cadru

Când își revine imgur, pun din CS și cum arată salonul 2191, fiind serie nouă

frunzaverde

Asta e 21-91:



Absolut decent, desi e o configuratie mediu-parcurs, nu lung-parcurs, ceea ce e o decizie un pic ciudata pentru CFR Calatori, care are maximul de probleme pe lung parcurs...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

shift2rail

Exista si intentia de a achizitiona vagoane couchettes/lits la CFR Calatori? Sunt intr-unul, in acest moment, si exista spatiu urias pentru imbunatatirea experientei de calatorie.

frunzaverde

Singurele planuri sunt pentru conversia a 15 vagoane clasa tip 21-90 in cusete (o idiotenie, sunt vagoane Astra licenta Corail pentru trenuri de zi, nu au nici antifonarea, nici organizarea interna pentru o cuseta moderna), si un upgrade a 6 bucati vagoane de dormit DWA, constructie 1993. Inseamna fix 3 trenuri cu 1 x vagon de dormit, si 4-5 trenuri cu cuseta in plus fata de acum...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

rio tinto

Eu astept cu nerabdare promisiunea lui Preoteasa de acum doua saptamani, cum ca de la noul mers al trenurilor decembrie 2023, vor reveni pe rutele internationale WR-urile rezolvate si renovate:
- https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/RO/CFR_WRlee.php care nu mai circula din 12 dec 2022 si mai ales,
- https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/RO/CFR_WRmz.php care nu mai circula din aprox 12 dec 2019.
Tare ma indoiesc ca vor reaparea in peisaj prea curand. One can hope though

40-0802-5

Degeaba revin, daca nu mai ai personal de deservire.

Cand s-au introdus IC-urile in decembrie, de pe 1741/2, 1623/4 au disparut angajatii, desi garniturile au fizic in compunere la ora actuala serviciul de mini-bar.

Acolo e buba, pe langa RP-uri scadente la vagoane.

tom_sawyer

[CN1055095] ,,Servicii de reparaţie planificată tip RTG, înlocuire roti monobloc, osii-ax, discuri de frână, coroane disc de frana uzate complet sau defecte la osiile montate, servicii de reconditionari / inlocuiri de subansamble / piese / materiale constatate pe fluxul de reparatie ca necesar a fi efectuate la vagoane de calatori seria 3076"

[CN1055087] ,,Servicii de reparaţie planificată tip RP, rebandajarea rotilor osiilor montate, refacere protectie anticoroziva si vopsire integrala in sistem poliuretanic, reparaţii / recondiţionări / înlocuiri de subansamble / piese / materiale constatate pe fluxul de reparaţie ca necesar a fi efectuate la vagoane de calatori seria 2068"

[CN1055086] ,,Servicii de reparaţie planificată tip RTG, înlocuire roţi monobloc, osii-ax, discuri de frână, coroane disc de frână uzate complet sau defecte la osiile montate, servicii de recondiționări/înlocuiri de subansamble / piese / materiale constatate pe fluxul de reparaţie ca necesar a fi efectuate, la vagoane de călători seria 2276"

[CN1054625] "Servicii de reparaţie planificată tip RP, înlocuire roţi monobloc, osii-ax, discuri de frână, coroane disc de frână uzate complet sau defecte la osiile montate, servicii de recondiționări/înlocuiri de subansamble / piese / materiale constatate pe fluxul de reparaţie ca necesar a fi efectuate, la vagoane de dormit seria 7131 cu frână disc"

[CN1055090] "Servicii de reparaţie planificată tip RTG, înlocuire roti monobloc, osii-ax, discuri de frână, coroane disc de frana uzate complet sau defecte la osiile montate, servicii de reconditionari / inlocuiri de subansamble / piese / materiale constatate pe fluxul de reparatie ca necesar a fi efectuate la vagoane de calatori seria 8376"

rizzuh

71-31 ar trebui trimise la muzeu sau la Mittal, nu la service.

rio tinto

Alte vagoane cuseta sau de dormit nu intra in renovari, doar alea de pe vremea razboilui? Sau poate cele restaurant 89-76 si 88-96?

shift2rail

^efectiv, nu inteleg de ce nu se achizitioneaza masiv vagoane cuseta/dormit: chiar si dupa modernizarea la vmax 160 km/h pe reteaua Core timpii de parcurs vor fi foarte mari pe distante lungi, trenul de noapte ramanand singura optiune fezabila (Buc-Arad, Buc-Oradea, -Cj, Satu-Mare, etc)


tom_sawyer

Autoritate contractanta: SNTFC "CFR CALATORI" S.A.

[CN1055365] ,,Servicii de modernizare vagon clasa I seria 1980 și achizitie servicii de mentenanță vagon clasa I modernizat"

Cantitatea contractului sectorial de prestare ce urmeaza a se achizitiona este astfel:
- Servicii de Modernizare vagon clasa I seria 1980 - 10 bucati;
- Servicii de Mentenanţă vagon clasa I seria 1980 modernizat - 17.176.500 km
Nota: În stabilirea cantitatii serviciilor de mentenanţă a vagoanelor modernizate ce urmeaza a se achizitiona, exprimata in kilometri, s-au avut in vedere urmatoarele considerente:
- pentru fiecare vagon modernizat un parcurs mediu zilnic de 550 km/zi si o utilizare anuala de 347 zile/an, adică 190.850 km/an; - număr vagoane modernizate la care se efectuează servicii de mentenanţă: 10 vagoane;
- durata efectuării mentenanţei la vagoanele modernizate: 9 ani pentru fiecare vagon, Rezultând un parcurs total estimat pentru 10 vagoane în 9 ani de 17.176.500 km.

Valoarea totala estimata: 15.977.775 euro


[CN1055366] ,,Servicii de modernizare vagon seria 2190 in vagon cuseta și achizitie servicii de mentenanță la vagonul modernizat"

Cantitatea contractului sectorial de prestare ce urmeaza a se achizitiona este astfel:
- Servicii de modernizare vagoane seria 2190 in vagon tip cuseta - 14 bucati;
- Servicii de mentenanță vagoane modernizate - 24.047.100 km
Nota: În stabilirea cantitatii serviciilor de mentenanţă a vagoanelor modernizate ce urmeaza a se achizitiona, exprimata in kilometri, s-au avut in vedere urmatoarele considerente:
- pentru fiecare vagon modernizat un parcurs mediu zilnic de 550 km/zi si o utilizare anuala de 347 zile/an, adică 190.850 km/an;
- număr vagoane modernizate la care se efectuează servicii de mentenanţă: 14 vagoane;
- durata efectuării mentenanţei la vagoanele modernizate: 9 ani pentru fiecare vagon, Rezultând un parcurs total estimat pentru 14 vagoane modernizate în 9 ani de 24.047.100 km.

Valoarea totala estimata: 22.368.885 euro


[CN1055367] ,,Servicii de modernizare vagon clasa a II-a seria 2190 și achizitie servicii de mentenanță vagon clasa a II-a modernizat"

Cantitatea contractului sectorial de prestare ce urmeaza a se achizitiona este astfel:
- Servicii de modernizare vagon clasa a II-a seria 2190 - 27 bucati;
- Servicii de mentenanță vagon clasa a II-a modernizat - 46.376.550 km
Nota: În stabilirea cantitatii serviciilor de mentenanţă a vagoanelor modernizate ce urmeaza a se achizitiona, exprimata in kilometri, s-au avut in vedere urmatoarele considerente:
- pentru fiecare vagon modernizat un parcurs mediu zilnic de 550 km/zi si o utilizare anuala de 347 zile/an, adică 190.850 km/an;
- număr vagoane modernizate la care se efectuează servicii de mentenanţă: 27 vagoane;
- durata efectuării mentenanţei la vagoanele modernizate: 9 ani pentru fiecare vagon, Rezultând un parcurs total estimat pentru 27 vagoane modernizate în 9 ani de 46.376.550 km.

Valoarea totala estimata: 43.139.992 euro


[CN1055388] ,,Servicii de modernizare vagon de dormit și achiziție servicii de mentenanță vagon de dormit modernizat"

Cantitatea contractului sectorial de prestare ce urmeaza a se achizitiona este astfel:
- Servicii de modernizare vagon de dormit - 6 bucati;
- Servicii de Mentenanță vagon de dormit modernizat - 10.305.900 km
Nota: În stabilirea cantitatii serviciilor de mentenanţă a vagoanelor modernizate ce urmeaza a se achizitiona, exprimata in kilometri, s-au avut in vedere urmatoarele considerente:
- pentru fiecare vagon modernizat un parcurs mediu zilnic de 550 km/zi si o utilizare anuala de 347 zile/an, adică 190.850 km/an;
- număr vagoane modernizate la care se efectuează servicii de mentenanţă: 6 vagoane;
- durata efectuării mentenanţei la vagoanele modernizate: 9 ani pentru fiecare vagon, Rezultând un parcurs total estimat pentru 6 vagoane modernizate în 9 ani de 10.305.900 km.

Valoarea totala estimata: 9.586.665 euro

oc7avian

Un enorm plus în CSuri: clima va fi dimensionată pentru temperaturile -25 - +40 grade Celsius la exterior.

Din păcate n-am văzut diagrame cu organizarea interioară, deci ne putem doar imagina.

frunzaverde

M-am uitat prin caietele de sarcini, si textul da o imagine rezonabila a ce va fi:

- Pentru 19-80, textul se potriveste perfect (inclusiv numarul de locuri) pe solutia precedenta (19-76.950), inclusiv numarul de locuri si configuratia generala. Desigur, daca iese alt ofertant decat Grivita, o sa arate altfel, dar nu cu mult - cerintele sunt destul de stricte (54 locuri dispuse intr-un singur salon deschis). Configuratia efectiva a scaunelor este 2+1, dar nu dispunerea - desi se vorbeste de mese cu trei segmente, exact ca ce s-a montat pe 19-76.950.
 
- Pentru 21-90 clasa a II-a, textul se potriveste perfect (inclusiv 74 locuri) pe solutia 21-91 oferita de Astra. Cum in principiu Astra e singurul furnizor rezonabil, probabil asta se va face.

- 21-90 cusete vor deveni probabil 50-91 Bc10 dupa caietul de sarcini. Compatimentele raman exact asa cum sunt, doar ca unul se transforma in compartiment de serviciu cu fotoliu pat. Restul de 10 devin cusete tip B (6 paturi in configuratie 3+3). O sa fie relativ incomod - vagoanele nu au insonorizare de cuseta/dormitor, au o configuratie a compartimentelor apta mai degraba pentru zi, nu au toalete de dimensiuni suficiente etc..
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Sorinus

O sa pun aici pt ca pana la urma problema a fost de la vagon. Ai mei s-au plimbat pana la Iasi si s-au dus cu trenul. La dus totul ok. La intoarcere, undeva intre Buzau si Mizil, a inceput sa iasa fun dens din vagonul in care erau. Se pare ca era ceva sabot de frana blocat. Dupa ce au stat ceva in camp, au fost mutati in alt vagon, via terasament, unde au stat in picioare pana la Bucuresti. De notat ca au mers f incet pana la Ploiesti, unde vagonul a fost detasat (operatiune ce a durat 1h). Intarzierea totala in Bucuresti a fost de 2h.

Povestile cu locomotive cu probleme mai transpira, dar cele cu vagoane sunt deja banale. Eu am prins o situatie similara acum ceva timp, venind de la Severin, la Craiova au detasat vagonul 3 din 4 si inlocuit cu un etajat pana la Bucuresti.