News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

[B] Știri și discuții diverse despre infrastructura de metrou

Started by Goldmund, August 19, 2014, 07:04:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sab

Quote from: ghrt on December 30, 2018, 12:38:08 PM
construirea câtorva km de linie de metrou doar pentru a circula cu acelaşi tren de la 1 Decembrie la Preciziei mi se pare o modalitate foarte ineficientă de face un capăt de linie. Puteau să construiască doar NG2-1 Dec şi să upgradeze linia de tramvai de deasupra la metrou uşor. Trafic nu există, oricum, şi nici mari proiecte imobiliare (care nici nu vor fi atractive cât timp funcţioneză incineratorul Protan). Înainte de '89 era ditamai platforma industrială, avea alt flux. Ok, nu au vrut să astupe tunelurile, dar tot un exemplu de investiţie ineficientă rămâne.
Sunt de acord cu tine doar partial. Ce le doua racorduri incepute in 1989 erau in diferite stadii de executie, sa le astupe era o idiotenie, desi nu se mai justificau in noua realitate economica.
Pe de alta parte, era mai bine sa strabati orasul de la est la vest cu 3 metrouri ? Eu zic ca nu, este mai bine ca s-a facut M3 Preciziei-AS.
Proiecte imobiliare vad ca se dezvolta in zona, ba este chiar ditamai cartierul in constructie la statia Nicolae Teclu. Foarte probabil sa urmeze si altele, ca terenuri sunt destule in zona. Oricum, au aparut proiecte comerciale si mai urmeaza.
Pe de alta parte, fiecare magistrala are statii care nu "renteaza", un exemplu rasunator ar fi chiar in centru, la Mihai Bravu. Despre actuala M4, nu mai spun...

subway

Asta-mi aminteste de o discutie amicala cu inginerul sef pe proiecte de transporturi de la BEI cand ne rugam de ei sa finanteze reluarea lucrarilor, el zicea: daca as fi in bani as cumpara toate terenurile astea de-a lungul racordului si om m-as face, voi intre timp vedeti ce puteti face cu balta din tunele, eventual o crescatorie de peste si puneti bilete la intrare pentru pescarii amatori!
;) :)
P.S.
Iti mai amintesti ce ma mai criticai cu Bazilescu pe M4?...cum ma mai bateai la cap ca sa daramam tunelele si alte nebunii...si uite ca taman aia e cea mai atractiva!...si cand te gandesti ca structura am facut-o din economiile de la credit!...poate mai ia cineva exemplu si se straduieste sa foloseasca la maxim resursele existente ca sa construiasca ceva in tara asta ca de astia care nu viseaza decat sa demoleze sunt satul!
:)
Toate cele bune!

ghrt

Am auzit că era nişte crap în tunelurile alea inundate de pe M3, şi se făceau scufundări recreaţionale.

Din păcate la bulevard se construiesc centre comerciale, iar zona imobiliară din spate e cam departe şi nici nu sunt drumuri de acces propriu-zise. Poate Primăria va impune construirea unor şosele (ha-ha!) de o lăţime corespunzătoare (ha-ha-ha!).

Dacă nu era problema cu mirosul mi-aş fi cumpărat şi eu un apartament în zonă, tocmai pe ideea cu metroul şi cu ieşirea ultra rapidă la A2 & DNCB. Dar cum Protan nu a putut fi relocat nici de Negoiţă, am zis că nu e cazul.
Cont (aproape) inactiv.

sab

@subway
Lucrul pe care l-am criticat la M4 a fost ca nu s-a facut un macaz la Bazilescu, sa fie un adevarat capat de linie, nu sa se circule pe cele doua linii in ambele sensuri. Da, poate ca asta ar fi insemnat demolarea altei portiuni de tunel, pe langa cel din statie, dar trebuie sa recunosti ca, la ce "apetit" era la factorii de decizie in privinta investitiilor la metrou, nimeni nu putea sa prevada cand si, mai ales, DACA se va prelungi vreodata linia dincolo de Bazilescu. A fost noroc mare ca s-a prelungit pana la urma cu statiile Laminorului si Straulesti dar , la fel de bine, puteam sa ramanem pentru ani buni cu circulatia pe ambele linii dus-intors pana la Bazilescu.
Pana la urma BEI a impus ca M3 sa fie Preciziei-AS?

subway

Nu a impus BEI nimic, doar a venit in ajutor cu o solutie desteapta!
Si solutia a oferit-o d-l ing sef tehnic al bancii, d-l ing Mario Aimerich, Dzeu sa-l binecuvanteze si sa-l ocroteasca, asa om mai rar, e cel de care pomeneam cand spuneam despre discutia amicala...
La Multi Ani 2019!
Cele bune sa se adune, cele rele sa se spele!
:)
In rest, in ce priveste <autoritatili> trebuie doar multa perseverenta si rezilienta ca sa-i aduci pe drumul cel bun si in directia cea dreapta!
Acum si in vecii vecilor, Amin!
Sper ca nu te indoiesti de asta...
;)

voicul

Atat zic: ce diferenta de atitudine/prestanta/informare intre liderul de sindicat si Ionut.

Soluția pentru haosul de la metrou - VIDEO

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/social/solutia-pentru-haosul-de-la-metrou-1067235

Ionut

A iesit ok. Aia cu pasajele rutiere e un pic scoasă din context, declaratia era despre felul în care se (re)distribuie traficul subteran și suprateran. Ideea era sa fie cat mai multe optiuni pentru oameni, să avem cat mai multe variante de transport. Sa mergi și cu metroul, și cu STB și cu masina personala sau bicicleta. În fine. Este ok per total.

Ionut

180 de milioane de lei? Seamana foarte tare cu suma care trebuie platita celor de la Astaldi pe claim-ul de la M5. :D




BUGET 2019 Ajutoare de stat și în transporturi: Guvernul majorează capitalul Metrorex și CFR Călători

Guvernul vrea să majoreze cu 180 milioane lei capitalul social al Metrorex și cu 150 milioane lei pe cel al CFR Călători, sumele respective urmând să fie virate în conturile celor două companii de stat după parcurgerea procedurilor legale în domeniul ajutorului de stat, se arată în proiectul de lege privind bugetul de stat pe 2019.

Profit.ro

subway

Ionut, la ce poate fi utilizata legal suma respectiva?
Variante la care m-ar bate gandul:
- achizitionare material rulant
- plata claimuri pierdute in justitie
- investitii in infrastructura
- altele.

subway

^ @cutter
Catalin, cand ajunge bugetul la comisia de transporturi poate ne dai si noua o lamurire...
;)

subway

La MT pe site proiect de OUG referitor la cfr si Mrex in dezbatere publica.

voicul

Vâlcov face apel la judecători și la T. Toader ca să poată termina Magistrala 5 de metrou

... În plus, Vâlcov face apel la judecători și la ministrul Justiției să rezolve o contestație la licitația de automatizare a magistralei de metrou din Drumul Taberei.

....

În altă ordine de idei, el a adăugat că anul acesta, în toamnă, trebuie să se termine Magistrala 5 de metrou.

,,Acum să vedem dacă şi automatizarea se va finaliza, pentru că în noiembrie 2017 a avut loc licitaţia. Unul dintre concurenţii care au pierdut această licitaţie au contestat, au pierdut, în noiembrie 2018 au făcut contestaţie şi la această decizie, iar din noiembrie până acum Curtea de Apel Bucureşti nu a dat nici măcar termen. Fac un apel şi pe această cale atât la judecători, cât şi la ministrul Justiţiei să se uite la aceste programe extraordinar de importante. Nici măcar nu s-a dat termen pentru a vedea dacă automatizarea de pe Magistrala 5, Drumul Taberei, care este extrem de importantă, care durează nouă luni... Deci, practic, noi terminăm în septembrie tot ceea ce este de făcut, staţiile, tot, dar Curtea de Apel Bucureşti refuză să dea un termen. Măcar să se dea termen, pentru că altfel vom inaugura staţiile, vom inaugura liniile, dar nu vom avea metrou, pentru că nu va avea sistemul de automatizare. Este foarte important, pentru că sunt sute de mii de oameni în Drumul Taberei care nu vor putea în acest an să circule cu metroul, pentru că astăzi Curtea de Apel Bucureşti refuză sau nu poate să dea un termene în acest caz", a afirmat Vâlcov.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/valcov-face-apel-la-judecatori-si-la-t-toader-ca-sa-poata-termina-magistrala-5-de-metrou-1078993

wa231169

Oare sunt disponibile rame de metrou?

GDPR

#343
^^Ha, Valcov n-a citit programul de guvernare pesede. Acolo scrie negru pe alb ca M5 Dr. Taberei-Eroilor se termina in douazeci-douazeci. :lol:

alex8