News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

[B] Știri și discuții diverse despre infrastructura de metrou

Started by Goldmund, August 19, 2014, 07:04:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Pelicanul

Nu știu unde ai mai văzut tu plăcuțe de frână din azbest de ceva ( mulți ani ).  Habar n-aveam că metrourile frânează cu plăcuțe.
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

v.ghiorghica

Se numesc brake blocks, la vehiculele de cale ferata
Te invit sa urmaresti videoul de mai jos.
Brake block-urile de la MRurile vechi aveau in compozitie azbest.
IVE-le sigur au. De Bombardier si CAF nu stiu.



cityrunner

Corect, azbestul a fost folosit in trecut la sistemele de franare aferente ivelor.
Mai este de mentionat si pilitura de fier degajata, in urma contactului roata-sina.
Foarte toxica.


nirolf

Bombardier și CAF, dar nu știu sigur ce fac cu curentul. Din câte îmi aduc aminte citisem undeva că la Bombardier au baterii pe care le folosesc cât rama este staționată. Posibil și la plecarea de pe loc dacă e să mă iau după țiuitul specific.

Pelicanul

v.ghiorghica, știu cum frânează cu saboți vagoanele CF vechi, cele noi nu mai frânează așa. Îți spun  sigur, eu n-am văzut saboți de genul celor prezentați de tine la IVE.
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

frunzaverde

Quote from: v.ghiorghica on June 20, 2019, 11:59:49 AM
Se numesc brake blocks, la vehiculele de cale ferata

IVA are frana pe sabot? E primitiva solutia la CF, si nu se (prea) mai foloseste la calea ferata de vreo 50 de ani decat la marfa - orice automotor si vagon modern e dotat cu frana pe disc si roti monobloc. Ma asteptam ca IVE-le sa aiba frana pe disc, daca nu ceva solutie mai moderna... Si azbest pe sabot? Inteleg de ce au bagat azbest in anii '80 - e ignifug, dar azi e ilegal, avem norme UE care zic ca nu e voie sa degaji particule de azbest in operare... Cum naiba se mai permite?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

v.ghiorghica

Azi este ilegal, corect, dar nu ii incalzeste pe cei care s-au angajat prin anii 80-90 pe acolo.
In prezent exista probleme cu pilitura de fier si nivelul de CO2 ridicat.
Au fost si la TV catava reportaje.

cityrunner

@v.ghiorghica
Nu stiu daca trenurtile IVA aveau azbest, o sa il intreb pe unchiul meu care a lucrat la depou pana prin 2007.
Dar pot sa te asigur ca LDHurile si utilajele vechi de intretinere foloseau azbest.
Azbest care de-a lungul timpului a ramas impregnat pe tunel, in toti peretii de prin sali...+alte pulberi nocive.
Cele mai dese afectiuni intalnite in subteran sunt: Pneumoconioză benignă, Pneumoconioză-azbestoza, Pneumonită, Mezoteliomă pleurală si chiar Cancer pulmonar.
Nu prea s-a auzit de ele pt ca stim cum se face jurnalismul in romania: axat pe circoteca.

Pelicanul

Cele mai multe reportaje Tv sunt realizate de incopetenți, nu m-aș baza pe ele. Tot n-am înțeles eu,
1) IVA frânează cu saboți ? Eu nu i-am văzut.
2) Nu cred - indiferent de sistemul de frânare a ramelor IVA -  că se mai folosesc plăcuțe / saboți cu azbest. De foarte mult timp. Implicit la  IVA.
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

cityrunner

S-au folosit in trecut saboti cu azbest.
Au fost scosi dupa 1990, din ce am inteles.
Dar utilajele de intretinere au avut pana tarziu mizeria aceea.
In prezent nu prea se mai folosesc, am inteles ca pana de curand (2019) a existat un spatiu tehnic (sau cateva) unde exista izolatie cu azbest, dar s-a remediat, sau e in curs de remediere.
Problema este ca ramane impregnat in peretii tunelului si mai ales in cei din camere.
Aceeasi problema cu vaporii degajati de acidul vechilor baterii de UPSuri.

sab

https://www.zf.ro/auto/schimbare-la-varful-metrorex-marin-aldea-revine-ca-director-general-al-institutiei-in-locul-lui-dumitru-sondolescu-aldea-fusese-demis-in-2017-de-catre-consiliul-de-administratie-18213600

Quote
Schimbare la vârful Metrorex: Marin Aldea revine ca director general al instituţiei, în locul lui Dumitru Şondolescu. Aldea fusese demis în 2017 de către Consiliul de Administraţie

Mandatul actualului director general interimar al METROREX, Dumitru Şodolescu, se încheie marţi, iar în locul acestuia va fi numit Marin Aldea, au precizat, pentru MEDIAFAX, reprezentanţii biroului de presă al METROREX.

Motivul pentru care mandatul lui Dumitru Şodolescu nu a fost prelungit de ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, ar fi presiunile sindicaliştilor care au protestat în nenumărate rânduri, aceştia fiind nemulţumiţi de lipsa de personal şi de alocările financiare insuficiente.

Actualul director a fost numit în funcţie în martie 2018, când l-a înlocuit pe Ion Constantinescu.

Ion Rădoi, liderul sindicaliştilor METROREX declara în august 2018 că ,,ar trebui să angajăm 700 de oameni pentru a avea siguranţă în circulaţia metroului, dar conducerea Metrorex a angajat directori şi personal de conducere în loc să asigure angajările la nivelul mentenanţei şi al celorlalte posturi necesare".

Marin Aldea a mai deţinut această funcţie în 2017, dar a fost demis în data de 3 noiembrie de către Consiliul de Administraţie.

Aldea a fost demis după ce un metrou a rămas blocat în staţia Eroilor, dar şi din cauza unor probleme manageriale mai vechi şi ca efect al lipsei de responsabilitate, explica la acel moment, ministrul Transporturilor, Felix Stroe. Circulaţia a fost oprită la acel moment mai bine de 2 ore.

Ionut

Cu ocazia asta nu o sa-si mai dea Sodolescu demisia in decembrie dupa ce o sa se rateze termenul de inaugurare pentru M5. :D

GDPR

In sfarsit, HG de aprobare a BVC Metrorex pe anul 2019 a fost publicata in Monitorul Oficial de azi (HG 430/2019). Fata de proiectul de buget publicat pe site-ul MT in data de 08 mai, cheltuielile pentru investitii cresc de la 1.051 miliarde la 1.229 miliarde. Sa nu sarim in sus de bucurie, experienta ne spune ca in fiecare an la rectificarea din toamna se taie zdravan.

v.ghiorghica

Păi așa se fac manevrele....se aprobă bugete in luna a 7-a din an și la 2-3 luni după, vine guvernul și te ia: Hâtz, Jonule, n-ai cheltuit banii alocați, tăiete!
Când să cheltui?!