[B] Știri și discuții diverse despre infrastructura de metrou

Started by Goldmund, August 19, 2014, 07:04:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GDPR

Proiectul legii bugetului a fost adoptat in aceasta seara de catre guvern. In comunicatul de presa al guvernului se mentioneaza ca cica s-ar fi alocat 325 de milioane de lei pentru M4:

QuoteSinteza alocărilor de la bugetul de stat pe domeniile principale și pe fiecare minister, inclusiv veniturile proprii, precum și principalele obiective finanțate:

Ministerul Transporturilor:

Principalele obiective finanțate:
...
Finalizarea magistralei 4 de metrou București (325 mil. lei)

http://gov.ro/ro/guvernul/sedinte-guvern/bugetul-pentru-2017-aprobat-de-guvern

Vedem maine pe site-ul Camerei Deputatilor daca cele 325 milioane se regasesc in proiectul adoptat de guvern.




GDPR

Aiurea, in forma legii inaintata parlamentului, suma pe 2017 pentru M4 a ramas tot de 53.49 milioane lei, cu alocari exclusive de fonduri nerambursabile. WTF, ca sa vorbesc civilizat?

nirolf

Metrorex beneficiază de peste 340 de milioane de lei pentru investiții, pentru anul 2017

QuoteLa capitolul transferuri pentru finanţarea proiectelor de investiţii la metrou, Metrorex beneficiază de 234 de milioane de lei alocaţi conform OUG 83/2016, care vor fi distribuiţi magistralelor 4, 5 şi 6. Astfel, magistrala 4 beneficiază de 64 de milioane de lei, magistrala 6 are la dispoziţie 130 de milioane de lei, iar magistrala 5 (tronsonul I Drumul Taberei - Universitate) poate folosi 40 de milioane de lei, anunţă administratorul Metroului bucureştean.

Aproximativ 110 milioane de lei sunt sume necheltuite, care se reportează în anul 2017 magistalelor menţionate anterior. Magistrala 4 are la dispoziţie de 86,4 milioane de lei, magistralei 6 îi este alocată suma de 8,2 milioane de lei, iar magistralei 5, tronson I Drumul Taberei - Universitate îi revin 15,2 milioane de lei.

Suma este de 4 (patru!) ori mai mică decât în 2016. Cu sumele alea mă îndoiesc că se mai termină M5 prea curând, se va lucra în regim de avarie. Alocările pentru M6 sunt deja penibile în acest context, nu inaugurezi M5 dar arunci bani pe M6. Deja și-au pregătit scuza cu lipsa trenurilor, deci probabil nici 2018 nu e sigur.

De remarcat și slugărnicia Metrorex care nu are nicio problemă, totul e ok:

Quote,,În anul 2017, Metrorex SA beneficiază la acest capitol de suma totală de 343,88 milioane de lei, sumă suficientă pentru respectarea angajamentelor asumate, respectiv puneri în funcţiune şi respectarea graficelor de lucrări", transmit reprezentanţii companiei.

GDPR

^Stirea este de fapt un raspuns al Metrorex la acest articol si nu se refera la fondurile europene, ci doar la transferurile de la bugetul de stat. Ceva e insa putred aici, dar ne vom lamuri in curand.  ;)

Ionut

Cartele integrate de călătorie Metrorex - RATB, în uz până la sfârşitul anului

"Suntem în discuții pentru integrarea tarifară cu RATB și până la sfârșitul acestui an vom avea sigur tarife integrate cu Regia Autonomă de Transport București. Deja noi am constituit două comisii — una tehnică și una comercială — care discută aceste probleme. Comisiile s-au întâlnit și se vor mai întâlni în continuare", a afirmat Aldea. "Noi am avut o întâlnire lărgită săptămâna trecută la sediul RATB, cu domnul director general Mihail și cu staful dânsului și am stabilit câteva elemente cu privire la ce au de făcut cele două comisii, așa încât integrarea tarifară să se producă până la finele acestui an. Menționez că tarifele de călătorie cu metroul nu se vor modifica în acest an", a spus Marin Aldea.

B365

voicul

Metrorex introduce noi cartele: biletul pentru o călătorie și abonamentul anual

Metrorex, compania de stat care administrează reţeaua de metrou din Bucureşti, va introduce noi cartele pentru călătoriile cu metroul, pentru o singură călătorie şi pentru grupuri, dar şi un abonament anual, arată un proiect de ordin al ministrului transporturilor, elaborat de Ministerul Transporturilor.

Proiectul, lansat marţi în dezbatere, menţine tarifele pentru cartelele actuale: 5 lei petru cartela cu două călătorii, 20 lei pentru cartela cu 10 călătorii, 70 lei pentru abonament lunar cu număr nelimitat de călătorii, 25 lei pentru abonament săptămânal cu număr nelimitat de călătorii şi 8 lei pentru abonament de o zi, notează News.ro.

Documentul introduce cinci noi tipuri de cartele de călătorie cu metroul: cartela cu o călătorie, la un preţ de 2,5 lei, abonamentul anual (720 lei), cartela pentru grup de trei persoane (5 lei), cartela pentru grup de patru persoane (6,5 lei) şi cartela pentru grup de cinci persoane (8 lei).

Proiectul va rămâne în dezbatere până pe 19 august, iar după aprobarea sa, urmează să fie publicat în Monitorul Oficial şi va intra în vigoare în termen de cinci zile de la data publicării.

http://www.money.ro/metrorex-introduce-noi-cartele-biletul-pentru-o-calatorie-si-abonamentul-anual/

carutasul

Adevărata mea întrebare e de ce e necesară o hotărâre de guvern pentru cartelele de călătorie?   N-are şi metrorex ăsta un şef, trebuie să îl conducă PM-ul personal?

dumbravaandrei


carutasul

Pai o fi, dar nu cred că preţul cartelelor e chestiune de Monitorul Oficial. Mi se pare exagerat, e o decizie de nivelul conducerii regiei zic eu. Eu ştiu că nea Nicu se pricepea la toate şi trebuia să stabilească culoarea carnetului de elev, dar pe ăla l-am împuşcat....

TibiV

Quote from: voicul on August 08, 2017, 04:38:19 PM
arată un proiect de ordin de ordin al ministrului transporturilor, elaborat de Ministerul Transporturilor.
Mai oameni buni, este vorba de un OM (Ordin de Ministru) nu de un HG (Hotărâre de Guvern).
E nevoie de OM pentru ca Metrorex este in Subordinea MT.
Tarifele nu le stabileste de capul lui/lor...
(Verificați cum se stabileste pretul rovinietei încasate de CNAIR)
Deci OM nu este exagerat.
Iar toate OM se publică în M.Of..
.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

strainu

E nevoie de OM pentru că așa sunt făcute contractele de servicii publice, inclusiv cel al metrorex:

Quote7.1. Compensaţia pentru efectuarea Obligaţiilor de serviciu public se calculează , după următoarea formulă:

Compensaţia pentru efectuarea Obligaţiilor de serviciu public = Cheltuielile eligibile + Profit rezonabil  – Venituri  din activitatea de vâînzare a titlurilor de călătorie la care Operatorul este îndreptăţit – Venituri ale Operatorului asociate Obligaţiei de serviciu public

Quote8.1. Autoritatea Contractantă va stabili Tarifele, iar Operatorul va încasa veniturile din vânzarea Titlurilor de călătorie pentru Serviciile de transport public prestate în baza prezentului Contract.
8.2. În momentul intrării în vigoare a prezentului Contract, Operatorul va aplica Tarifele prevăzute în Anexa 4.
8.3 Ajustarea Tarifelor se va face în conformitate prevederilor legale în vigoare.

Cu alte cuvinte, "vă dăm subvenție, dar noi stabilim cât taxați". Așa e peste tot în Europa din câte știu eu, ce diferă e Autoritatea Contractantă și modul cum decide aceasta asupra tarifelor. De exemplu, în Île-de-France există STIF, care e o reuniune a primarilor din zonă și care adoptă valoarea biletelor prin hotărâre a Consiliului de Administrație. La noi e un minister, mi se pare normal să decidă prin ordin al șefului acelui minister.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

Ionut

Metrorex dă 17 mil. lei pentru servicii de pază timp de șase luni

Metrorex intenţionează să cumpere servicii de pază şi intervenţie în staţiile de metrou şi trenuri, pentru o perioadă de şase luni, valoarea estimată a contractului fiind de aproape 17 milioane de lei, conform unui anunţ de participare, postat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP). Contractul prevede servicii de pază, monitorizare, intervenţie şi transport valori prin societăţi specializate, pentru staţiile, trenurile, depourile şi obiectivele din reţeaua metroului.

Potrivit anunţului, preluat de Agerpres, cantitatea estimată de servicii este de 1.210.920 ore, pentru o perioadă de şase luni, iar valoarea estimată a achiziţiei, fără TVA, este de 16.972.254,72 lei. Criteriul de atribuire este cel mai bun raport calitate-preţ, preţul ofertei fiind evaluat cu 85%, experienţa profesională specifică a personalului cheie propus de ofertant, cu 10%, iar timpul de intervenţie angajat prin ofertă - 5%.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 25 septembrie 2017, ora 10:00, deschiderea ofertelor având loc în aceeaşi zi.

Metrorex

subway

Nu da ci 'e dispus sa ofere'...
De la voi ma asteptam la lucruri mai 'precise' ca nu suntem 'prompteritze blonde'!
:p
Toate cele bune!

voicul

Mi-am cumparat cartela de metrou de la automat si:
1. Nu stiu de ce nu a mers tehnologia contactless (poate n-am stiut eu sa apropii). Oricum pe ecran iti spunea doar modalitatea cu PIN.
2. Foarte incomod (si inutil dupa mine) sistemul de ridicare a chitantei/cartelei.

Ionut

De ce nu circulă metroul noaptea în București. Soluțiile găsite de alte capitale

Pentru un oraş cu reputaţia că nu doarme niciodată, Bucureștiul nu e prea prietenos cu cei fără somn. După miezul nopții, taxiul rămâne aproape unica variantă de transport. Șefii metroului spun că nu pot ţine serviciul de transport deschis non-stop, pentru că ar creşte prea mult costurile de exploatare. În plus, nu ar mai fi timp de curăţenie şi de mici reparaţii. Alte capitale europene au găsit totuşi soluţii şi pentru aceste probleme.



,,În pauza de circulaţie a trenurilor, adică în intervalul orar 0:30 - 4:30, se desfăşoară o multitudine de operaţii privind revizia căii de rulare şi mentenanţa tuturor instalaţiilor. De asemenea, în acest interval orar se efectuează şi revizii amănunţite ale trenurilor", potrivit Metrorex.

Marile capitale europene au reușit, totuşi să găsească soluții pentru prelungirea programului metroului, cel puțin la final de săptămână. În Paris, de exemplu, metroul circulă în week-end până la 01.40. În Berlin chiar și în timpul săptămânii trenurile de metrou circulă de la 4 dimineața până la 1 noaptea, iar în week-end non stop, la intervale de câte 15 minute.

Digi24