News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Calea ferată 901 București-Pitești-Craiova

Started by shift2rail, January 25, 2022, 03:43:02 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

oc7avian

Nu, au scris că electrificarea nu e necesară în acest moment (părere personală: fals). Iar dacă abia acum pornesc SF-ul de electrificare, nu s-au contrazis :lol: Deci oricum nu aveau nimic pregătit, adică în afară de reînnoire nu aveai ce să faci până în 2026 cu birocrația actuală. Constanța - Mangalia sau Rădulești - Girugiu sunt la risc, proiecte mult mai avansate. Oricum, parcă nu ar fi fost strategie până acum că nu facem nimic până nu vine marea modernizare. E foarte bine că am ieșit din mentalitatea asta.

În rest se argumentează că proiectele se susțin reciproc și că de fapt s-ar scădea poluarea. Mna, joc de cuvinte. Da, nu e profesionist documentul, dar nici nu încerca să scoți prea multe certitudini din el.

Apropo, DNSH-ul e doar o analiză suplimentară necesară pentru a aplica pentru finanțări. E și pe PT. Schimbări de rute evident că pot apărea, dar nu vor fi din primul an că nici n-ai de ce. Da, trebuie să respecți investiția asumată, dar justificat poți ajusta. După electrificare logic că discutăm altfel.

mariusbalasa

@frunzaverde
Dupa cum se prezinta situatia cineva ,, a facut un loby puternic pentru trenurile cu H2 in PNRR probabil din naivitate s-au o pasiune demasurata pentru o technoloie noua dar deficitara.''

Adica au dat cu pisica de gard ! :lol:

Intrebarile  care rezulta ar fi:
1/ Foarte IMPORTANT ar fi sa stim daca banii din PNRR care sint programati a fi irositi in trenuri cu H2 provin din: banii gratos s-au din bani din imprumuturi cu dobanzi mai mici ?
2/ De ce francezi nu sint interesati de utilizarea acestor trenuri pe H2 ?
3/ Sint obligati sa semneze contractul pentru a cumpara aceste trenuri ?
4/ Nu exista posibilitate ca banii acestia sa fie redirectionati pe alte proiecte ?
Merci

Sorinus

#32
Naivitate sau plain old white colar ...coruptie.

In alta ordine de idei, un RK cu/fara electrificare ar face un munte de bine INAINTE sa intre M900 Bucuresti-Craiova in reparatii. Sansa asta nu a existat pe Bucuresti-Brasov sau Bucuresti-Constanta (unde, prin 2008, la 'apogeul' reconstructiei, era UN tren pe zi ce facea 5h).

Linia are , pe langa beneficiile evidente la marfa (Dacia, Pirelli, fabrica de ciment de la Fieni indirect), marele avantaj ca, chiar leaga niste resedinte de judet maricele (Pitesti, Slatina) si cateva orase (Titu, Gaesti, Bals).

Deci, sa ridici standardul liniei asteia ACUM ar aduce beneficii gramada oricum o vezi. In momentul de fata, de la Pitesti la Craiova, linia e destul de rudimentara, cu semnalizare mecanica, cel putin dupa Piatra-Olt.

carutasul

la vitezele de acum București-Craiova e chiar comparabil :) Dacă ne gândim că trebuie reparat viaductul de la Cârcea, chiar ar fi utilă linia asta. Parcă s-a mai reparat și podul de peste Olt când lucra UMB la DX12 tronson 2...

AdiM


frunzaverde

@carutasul - e constructie nou, tablier nou. E din programul de poduri, echivalentul "quick wins" pentru poduri. Problema e ca linia are mari, mari, mari bube mai ales intre Piatra Olt si Craiova - practic linia e impietrita (inclusiv ca semnalizare) in vremea Regelui...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

carutasul

Da, e o linie neglijată, dar dacă e cât de cât folosibilă poți asigura trei ore și ceva până la Craiova pe durata în care se va întrerupe traficul, că la Cârcea bănuiesc că se va întrerupe măcar câteva zile, chiar dacă vin cu podul asamblat și doar îl ridică...
( în vremea studenției aveam "practica în producție" la Curtea de Argeș, un fel de vacanță neoficială, la fabrica de acolo făceau și condensatori și rezistențe. Când am mers cu trenul - că în anii '80 nu aveai alte variante ca student, singura dată când am făcut blatul cu seria, șeful de an strângea banii - era un nene în tren care spunea că a comparat timpul din '80, vremuri bune pentru CFR - cu cel din schița lui Caragiale, aia cu Mița care plecase cu șeful cu trenul, și rezulta că trenul mergea mai repede în vremea Regelui :)  )

AdiM

Dupa terminarea Quick Wins se va putea permite 2h15m Craiova - Pitesti si 1h20m intre Pitesti si Bucuresti (cu opririle standard de IR).
La un moment dat trebuie sa le schimbe si centralizarea + semnalizarea.
Trebuie sa tineti cont ca si pe magistrale mai mari tot aceeasi situatie o regasiti (pe portiuni neelectrificate din M300, M400, M600, M700).

Sorinus

O completare. Pe lanta eliminarea restrictiilor, garile de pe Buc-Pitesti sunt in general plasate astfel incat se pot repara usor si chiar adauga abatute. Totul e larg, plat si fara vegetatie. Fara restrictii,cu semnalizare BLA si abatute ok si suficiente, s-a putea merge mai la limita, poate chiar un 1h si 10.

carutasul

da, având în vedere că în ultima vreme nici pe Roșiori nu a fost mai rapid o să fie acceptabil pentru o scurtă perioadă :)

AdiM

1h10m poate ar fi o durata mai realista la un mers fara opriri pe 108 km si cu trenuri mai noi, zdravene, care sa nu doarma pe drum.
Totodata asemenea conditii de mers s-ar preta la rangul IC. Asa ca putin probabil sa se intample in viitorul apropiat.
Nu mai zic ca trenurile actuale (diesel) nu sunt multe capabile de viteze > 100 km/h.
Plus ca in Pitesti se face rebrusare. Mai adaugi 10-20 minute (in functie de tipul de tren).
Sau Pitesti - Golesti fiind linie simpla atrage niste conditii de mers / trafic mai nefavorabile.

AndreiB

Pitesti - Golesti e banal de simplu de dublat. Imho, tinta post dublare ar trebui sa fie 1h Pitesti - Bucuresti.

AdiM

Dublarea implica un nou pod peste Arges. Si cam trebuia facuta demult.
1h ar fi realizabil poate dupa eventuala electrificare si sa se permita si 140 la ora. In rest, depinde de opriri si material rulant.

Asa strict cu RK-ul pentru 120 din PNRR nu cred ca va scadea sub 1h20m cu tot cu opririle de IR. Si musai cu trenuri noi (daca vor veni cele cu H2).

Cu opriri de R-E sigur tot vor tinde la 1h30m.

Diferenta cea mai sesizabila va fi ca pe ambele sensuri vor scapa de media de 1h50m de acum.
Si acum in actualul Mers sunt niste R-E-uri cu durata de 1h35m, dar va spun eu ca nici macar o data la 3 luni n-au facut durata aia. R-E 9203 sau R-E 9213, trenurile vizate. Ori ai niste Sageti chinuite cu o mie si una de probleme, ori se formeaza / gareaza tarziu la plecare.

AndreiB

Da, necesita pod nou peste Arges. Dar e o deschidere mica - podul standard e unul cu zabrele cu deschideri mici, nimic rocket science.

Exista si trenuri Diesel apte de 160km/h, nu e mare filozofie. Si alianamentul e bun. Dar 100% de acord ca electrificarea e cheie.

GAC

din documentatia oficiala prezentata, inteleg ca electrificarea va fi pana la Calinesti. de acolo ce facem? schimbam locomotive intr-o gara de sat? aceasta electrificare trebuie facuta nu doar pana la piresti, ci si pana la mioveni, pana la terminalul unde se incarca marfa de export.