Calea ferată 901 București-Pitești-Craiova

Started by shift2rail, January 25, 2022, 03:43:02 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AdiM

Normal ca electrificarea va fi facuta integral. Poate ca intre Pitesti si Calinesti e alt "lot" ce nu s-a marcat pe harta aia de pe infofer. Acolo e pe raza regionalei Craiova. Iar pana la Calinesti e limita regionalei Bucuresti.

Chiar si reinnoirea din PNRR pentru 120 km/h e atribuita turcilor pe raza regionalei Bucuresti, iar pe raza regionalei Craiova la austrieci + Metabet (Pitesti - Golesti / Calinesti). Limitele sunt intre statiile Calinesti si Golesti. Dar posibil ca regionala Craiova se va rezuma pana la Golesti, nu prea vad 2 firme batandu-se cap in cap la jumatatea traseului intre statii.

Chiar daca exista trenuri Diesel de 160 km/h ele nu sunt in parcul CFR Calatori. Si ipotetic daca se baga Regio Calatori cu ramele lor Alstom ce ne face sa credem ca vor circula ei cu 160 la ora si nu tot cu 120? Si cate trenuri ar baga? Oricum baza lor tot Valea Prahovei e pe sub catenara.
In teorie, trenurile cu H2 ar fi apte de 140 km/h. Vom vedea. Ca asta a fost trucul din PNRR, reinnoirea + operarea cu aceste trenuri.

RK-ul din PNRR isi propune ca obiectiv sa reduca durata trenurilor de la 2h la 1h30m. De aici se pleaca. De la 2h.
Da, s-ar putea obtine si 1h20m, poate si mai putin, dar nu e o garantie decat la o parte din trenuri (cu opriri cat mai putine). V-am zis, pana si acum avem cateva trenuri in Mers pentru 1h35m, dar tot acestea sunt si mai predispuse la intarzieri. La momentul actual trenurile CFR Calatori contribuie cel mai mult la intarzieri. Iar pe viitor trebuie sa ai si trenurile pe masura pentru a garanta duratele mai mici.

In rest, da, multe lucruri ar fi simple in reabilitarea sau modernizarea acestei zone, de inchipuit doar. Mai intai sa vedem cand si cat se va investi in acest sens.

mariusssss


Aktor contestă atribuirea unui contract de peste 600 de milioane de lei unei firme turcești

De
Cireasa Doru
14 Octombrie 2023

Firma Aktor, asociată cu Europan Prod, contestă atribuirea contractelor pe două loturi de cale ferată între București și Pitești companiei turcești Yapi Merkezi Inșaat. Aktor contestă atribuirea contractului către o firmă turcească.

Cele două firme au depus vineri o contestație la CNSC împotriva deciziei Regionalei București a CFR SA.

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA, a anunțat recent SRCF București, a desemnat ofertele câștigătoare la procedura de licitaţie publică pentru lucrări de înlocuire la rând a elementelor suprastructurii căii pe linia CF 101 București-Pitești, investiție finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Aktor contestă oferta Yapi
Ofertele depuse de Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş pentru cele două loturi de pe intervalul CF Chitila-Golești, aferent liniei București-Pitești, au fost desemnate câștigătoare, contractele de achiziţie publică urmând a fi semnate de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii.

Ce prevede proiectul
– Lotul 1: Chitila – Ciocănești (firul II) și Ciocănești – Titu (fir I și II), de la km 10+600 la km 49+780 (linii curente și directe din stațiile Săbăreni, Ciocănești și Ghergani)

Oferta financiară desemnată câștigătoare: 257.322.902,95 lei (fără TVA)

Valoarea estimată: 304.257.778,46 lei (fără TVA)

– Lotul 2: Titu – Călinești – Golesti (fir I și II), de la km 49+980 la km 95+000 (linii curente si directe din stațiile Fusea, Mătăsaru, Găești, Leordeni și Călinești).

Oferta financiară desemnată câștigătoare: 326.550.492,37 lei (fără TVA)

Valoarea estimată: 386.627.248,36 lei (fără TVA)

medicul de garda

Atat de frustrant e faptul ca lucrarile de RK pe Chitila-Titu nu acopera si firul I care a fost "reparat" anul trecut. Ala pe care se circula cu 80 la ora pe sine interbelice reciclate. Nu inteleg cum declara CFR ca vor obtine timpi mai buni, daca improvizatia asta ramane in teren fara alte modificari...
Trust me, I'm an east-european doctor!

alinuttt

Ceea ce spui tu e doar un singur fir de pe Chitila-Ciocanesti, adică o mică parte din distanta Chitila-Titu. Deci e de asteptat totusi timpii sa se modifice semnificativ după RK.

AdiM

#49
^^

Nu este adevarat, am mers cu 120 km/h chiar sambata ...
Dar in rest depinde si de tren. Am tot spus asta anterior. Trenurile CFR Calatori sunt zdrente cele mai multe.

mariusssss

Electrificare pe liniile de tren București – Pitești – Craiova și Râmnicu Vâlcea – Turnu Roșu (Valea Oltului): CFR Infrastructură a scos la licitație studiile de fezabilitate

Mădălina Podaru  NOV. 2, 2023  1 comentarii

CFR Infrastructură, prin Regionala Căi Ferate Craiova a scos la licitație studiile de fezabilitate pentru electrificarea liniilor de tren București – Pitești – Craiova și Râmnicu Vâlcea – Turnu Roșu (pe Valea Oltului). Electrificarea va permite creșterea vitezelor medii, reducerea poluării, creșterea volumelor transportate, scăderea consumului de energie și posibilitatea de a circula cu material rulant nou achiziționat din fonduri europene. (ARF așteaptă primele 37 de trenuri de trenuri de lung parcurs de la Alstom și a desemnat PESA pentru 62 de trenuri, Regio de scurt parcurs).

Proiectul de electrificare pe cele două linii face parte din strategia de modernizare și electrificare în lungul coridoarelor pentru București-Giurgiu, Dărmănești – Vicșani, Timișoara – Stamora Moravița, Craiova – Calafat, Cluj-Napoca – Episcopia Bihor, Constanța – Mangalia și Videle – Giurgiu, potrivit CFR Infrastructură.

Sunt două contracte pentru Studii de Fezabilitate cu o valoare de 19 milioane lei și o durată de 24 de luni. Pentru Linia București – Pitești – Slatina – Craiova electrificarea este propusă pentru traseul Titu – Craiova (155 km), iar pentru linia Râmnicu Vâlcea – Podu Olt de pe Valea Oltului între stațiile Râmnicu Vâlcea și Turnu Roșu (75 km). Licitațiile sunt lansate cu clauză suspensivă, semnarea contractului fiind posibilă doar dacă se asigură finanțarea.

,,Serviciul care se va achiziţiona constă în elaborarea studiului de fezabilitate pentru: Lot 1 Bucuresti (Chitila) – Titu – Pitesti – Slatina – Craiova km 95+000/250+052 intre statiile Titu – Craiova Lot 2 Ramnicu Valcea – Podu Olt km 292+015/367+577 intre statiile Ramnicu Valcea – Turnu Rosu. Pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate, Contractantul va respecta actele normative şi de reglementare specifice infrastructurii feroviare, construcții, aplicabile, în vigoare, în vederea prezentării unui proiect ˮmaturˮ, care să corespundă celei mai eficiente soluții din punct de vedere tehnico-economic, pentru care să se aprobe asigurarea sursei de finanțare pentru implementarea obiectivului de investiție, cu asigurarea specificațiilor tehnice de interoperabilitate pe teritoriul României și respectarea conformității standardelor impuse pentru Coridoarele Europene și Coridoarele TEN-T. Studiul de Fezabilitate va identifica și prezenta opțiunea investițională optimă atât din punct de vedere tehnic, economic cât și operațional pentru atingerea obiectivelor generale și specifice, ținând cont de conformarea acesteia la cerințele tehnice de interoperabilitate prevăzute de regulamentele UE și naționale", arată documentația din SEAP.

Ofertele pot fi depuse până pe 7 decembrie, iar prețul ofertei are 40% din punctaj.

Electrificarea va permite creșterea vitezelor medii, reducerea poluării, creșterea volumelor transportate, scăderea consumului de energie și posibilitatea de a circula cu material rulant nou achiziționat din fonduri europene.

pasadia

Ramnicu Valcea - Turnu Rosu? Nu inteleg sincer sa fiu... Nici unul dintre capete nu se continua printr-o linie electrificata, din cate stiu tunelurile nu au gabaritul necesar (deci ar fi nevoie de lucrari complexe), traficul potential de marfa oricum e atras spre est si vest de cele 2 traversari ale Carpatilor executate ca linii electrificate duble (plus Drobeta - Caransebes aflata in lucru).

dan tm

Tunelurile sînt noi cred ca au gabarit. Linia are portiuni duble si mai ales e cea mai usoara traversare a Carpatilor.

oc7avian

^^Ai separat SF electrificare până la Vințu de Jos

AdiM

#54
@pasadia acum ramai tu sanatos la ce stii ca nu se poate si nici nu trebuie.  :lol:
Cat de naiv sa fii sa crezi ca toata electrificarea asta nu va avea cap si coada eventual?
Iar acum sunt doar studii de fezabilitate, cand va fi executia propriu-zisa n-o sa se opreasca la Turnu Rosu.
Posibil sa fie si cateva tuneluri mai vechi sau cel de sub manastirea Cornet fara gabarit, dar de aia e studiu de fezabilitate, trebuie gasite variante.
De parca la restul de cai ferate electrificate din tara o fi fost stas.
Am mai vazut si anterior tot la acest topic pe altii care cascau gura ca se opreste electrificarea pe 101 la Calinesti, ca nu se face electrificarea pana la Pitesti.
Haideti sa mai si gandim un pic, nu e atat de complicat.
Si cand se face ceva va gasiti unii sa cautati nod in papura si sa inventati si promovati absurdul complet de nicaieri ... asa e romanul, altfel nu se simte bine. 

Iar Valea Oltului cel mai probabil va fi legata la final de Pitesti sau Curtea de Arges, ori pe linia abandonata Valcele - Rm Valcea, ori pe alt traseu usor modificat cine stie, vom vedea. Mai sustin unii ca trebuie scoasa CF 219 din plan si se va electrifica si Rm Valcea - Caracal, insa ar fi doar un downgrade masiv. Asemenea artera directa intre Pitesti si Sibiu a fost imaginata de vreo 150 de ani. Ca n-am fost in stare de atata timp e alta poveste (de regula si asta plina de conflict).
Probabil ca se vor tine de harta coridorului TEN-T Comprehensive & masterplan. Adica sa se vrea electrificat tot ansamblul Bucuresti - Pitesti - Ramnicu Valcea - Sibiu - Vintu de Jos. Acum o sa incepeti sa inventati ca se va electrifica o linie cu 50 km/h. Potoliti-va ca se va face modernizare + electrificare cand va fi sa fie, la fel ca pe Cluj - Oradea si unde se va mai face, dar nu neaparat pentru standard de 160, ci mai jos, 140 / 120. Dar e ok, puteti sa aberati cu sine interbelice si alte bazaconii si inversunari.
Traiasca atitudinea ignoranta cu "nu se poate" si "ce mai trebuie si aia". Toata Europa ne invidiaza pentru calea ferata.


26ld

^ Nu imi dau seama daca esti postac platit sau doar arunci cu noroi fara sa citesti ce debitezi tu. Dovedeste tu ca ideea ta e cea corecta si nu veni cu "probabil", "parca" si alte prosteli de politician. Orice om cu mai mult de doi neuroni ar vedea greselile care s-au facut si se fac in continuare la CFR, nu inseamna ca trebuie sa aplaudam toti ca tine cand incompetentii pusi politic doresc sa faca ceva, mai ales cand sunt atatea cazuri de studii de fezabilitate facute pe genunchi de firme prietene cu politicienii aplaudati mai sus.

Cum ai spus si tu, hai sa gandim putin mai mult, mai ales critic, nu sa aplaudam orice intentie de zici ca e inainte de 89.

frunzaverde

E alta maculatura scoasa degeaba la studii... In conditiile in care nu au bani de un cupon nou sau de un macaz, sunt santiere pe buget la care se lucreaza din anii '90, cu finantari ultra-anemice si au antamat practic tot bugetul UE pana prin 2035 pe coridoreli si reconstructii totale, SF-urile astea sunt fix un mod confortabil de a toca bani pe hartii.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

shift2rail

Aceste sectii se vor electrifica prin Fondul de Modernizare (Min Energiei, alimentat prin cesiunea certificatelor CO2 pe piata ETS) nu prin programul op transport.

Geniala gasesnita, daca va trece de cerberii Comisiei.

mariusssss

ARF a anulat procedura de achiziţie a 12 trenuri ,,pe hidrogen". Motivul – depunerea unei singure oferte neconforme
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a anulat procedura de achiziţie a 12 trenuri "pe hidrogen", în condiţiile existenţei depunerii unei singure oferte neconforme, potrivit informaţiilor transmise marţi de către instituţie.

AGERPRES - mar, 07 nov. 2023, 09:16

ARF a anulat procedura de achiziţie a 12 trenuri
Potrivit sursei citate, ARF a transmis în SICAP raportul procedurii privind anularea licitaţiei, pe motivul depunerii unei singure oferte neconforme (componenta tehnică). Conform procedurilor legale, oferta financiară nu a mai fost consultată de comisia de evaluare a ARF.
Comisia de evaluare, împreună cu echipa de experţi cooptaţi ai Băncii Europene de Investiţii (BEI-PASSA), a constatat o serie de neconformităţi semnificative care nu au putut fi clarificate de ofertant, respectiv Asocierea SC Alstom Transport SA (lider) şi Linde Gaz România SRL (asociat). De exemplu, au fost propuse: o disponibilitate a trenurilor mult mai redusă, atât din punct de vedere al zilelor de utilizare anuală, cât şi din cel al numărului de kilometri posibil parcurşi pe an; calendarul de livrare a primului tren şi cel de livrare a seriei mult mai mari decât cele solicitate, în contextul constrângerilor temporale ale PNRR; caracteristici ale cabinelor de conducere mai slabe decât cele solicitate (din punct de vedere al ergonomiei postului de lucru al mecanicului de tren).

Procedura de achiziţii a fost aferentă proiectului de achiziţii a 12 trenuri electrice pe pile de combustie cu hidrogen, a serviciilor de mentenanţă a trenurilor şi de asigurare a alimentării cu hidrogen pe o perioadă corelată cu durata de viaţă a vehiculelor, introdus la finanţare prin Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) în 2021.
,,Proiectul de achiziţie a celor 12 automotoare a fost selectat de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii ca proiect PNRR în prima jumătate a anului 2021, luând în considerare caracteristicile verzi ale vehiculelor (menite să contrabalanseze proiectele poluante de autostrăzi din PNRR) şi preluat spre implementare la ARF la sfârşitul anului 2021, studiul de fezabilitate fiind finalizat în aprilie 2022. Tehnologia trenurilor pe hidrogen este încă una tânără, cu o gamă redusă de trenuri autorizate a fi introduse pe piaţă, dar cu o serie de contracte comerciale de mici dimensiuni în diverse ţări europene (Germania, Italia şi Franţa). De exemplu, trenurile care corespund exact nevoilor identificate în documentul guvernamental PNRR 2021 şi preluate în analizele ARF, deşi se regăsesc în ofertele comerciale ale producătorilor, nu sunt încă autorizate ca tip şi pentru introducerea pe piaţă (proceduri care pot dura peste 3 ani, înainte de începerea producţiei). ARF va actualiza în perioada următoare, în baza clarificărilor şi observaţiilor primite în cadrul procedurii eşuate, caietul de sarcini şi restul documentaţiei de achiziţii privind achiziţia celor 12 automotoare pentru a relansa licitaţia în termenul cel mai scurt şi a oferi o şansă de încadrare în termenele legale ale PNRR", dau asigurări reprezentanţii ARF.

În condiţiile în care peste 50% din reţeaua României este neelectrificată şi ritmul de electrificare este unul relativ lent, ARF consideră că implementarea acestui proiect pilot de achiziţie trenuri pe hidrogen reprezintă o soluţie tehnică corectă pentru decarbonizarea transporturilor feroviare şi va continuă eforturile de implementare.

Rutele pe care vor fi utilizate iniţial trenurile sunt cele neelectrificate din zona de nord a municipiului Bucureşti (Gara de Nord – Aeroport Henri Coandă, Gara de Nord – Piteşti – Craiova, Gara de Nord – Târgovişte şi Piteşti – Curtea de Argeş). După electrificarea acestor linii, trenurile vor fi relocalizate pe alte rute neelectrificate.

În baza rezultatelor acestui proiect pilot, se va decide extinderea flotei şi pentru alte regiuni ale ţării, precum şi achiziţia de trenuri pe acumulatori.

mariusssss

Reparații rapide cu bani din PNRR pe linia de tren București-Pitești : CFR Infrastructură semnează cu Yapi (Turcia) contractul de 580 de milioane lei/Contestația Aktor a fost respinsă la CNSC
Mădălina Podaru  NOV. 28, 2023 

CFR Infrastructură și Yapi (Turcia) pot semna contractul de 580 de milioane de lei cu bani din PNRR pentru reparații rapide pe linia de tren București-Pitești, contestația grecilor de la Aktor fiind respinsă la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC)

Contractul din PNRR pentru ridicarea restricțiilor de viteză pe linia neelectrificată București – Pitești a fost lansat în licitație în august 2022, iar CFR Infrastructură a desemnat pe 3 octombrie constructorul turc Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş cu o ofertă de 584 milioane lei, estimarea Companiei de căi ferate fiind de 660 milioane lei. Încă din mai 2021, Compania a început lucrări pentru creșterea vitezei trenurilor de la 50 km/h. la 120 km/h, intervenții necesare pentru pregătirea infrastructurii feroviare înainte de achiziția trenurilor cu hidrogen, după cum explica fostul secretar de stat în ministerul Transporturilor Adrian Covăsnianu (detalii aici).

Contestația Aktor a fost respinsă pe fond, luni 27 noiembrie după o lună și jumătate de analiză :



SRCF București a desemnat ofertele câștigătoare la procedura de licitaţie publică pentru lucrări de înlocuire la rând a elementelor suprastructurii căii pe linia CF 101 București – Pitești, investiție finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Ofertele depuse de Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş pentru cele 2 loturi de pe intervalul CF CHITILA – GOLEȘTI, aferent liniei București – Pitești, au fost desemnate câștigătoare.

– Lotul 1: Chitila – Ciocănești (firul II) și Ciocănești – Titu (fir I și II), de la km 10+600 la km 49+780 (linii curente și directe din statiile Săbăreni, Ciocănești și Ghergani). Oferta financiară desemnată câștigătoare: 257.322.902,95 lei (fără TVA). Valoarea estimată: 304.257.778,46 lei (fără TVA)

– Lotul 2: Titu – Călinești – Golesti (fir I și II), de la km 49+980 la km 95+000 (linii curente si directe din statiile Fusea, Mătăsaru, Găești, Leordeni și Călinești). Oferta financiară desemnată câștigătoare: 326.550.492,37 lei (fără TVA). Valoarea estimată: 386.627.248,36 lei (fără TVA).

Lucrările de înlocuire la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii pe cei 196,7 km CF au drept scop aducerea liniei în parametrii proiectați, creşterea vitezei maxime de circulaţie a trenurilor de călători la 120 km/h, eliminarea costurilor cauzate de restricții, creșterea eficienței activității de operare și maximizarea gradului de siguranță.

În cadrul celor două contracte se vor executa lucrări pe o lungime totală de 196,7 km CF, pe intervalul CF CHITILA – GOLEȘTI, prin înlocuirea la rând a următoarelor elemente componente ale suprastructurii căii: șină, aparate de cale, piese pentru aparate de cale, cupoane de tranziție, traverse normale și speciale din lemn (pentru aparate de cale și poduri), contrașine pod, platelaj metalic, ambutisat și neambutisat pentru poduri, traverse de beton complet echipate, dale elastice pentru treceri la nivel, material mărunt, piatră spartă, inclusiv lucrări pentru realizarea căii fără joante", a transmis CFR Infrastructura.