News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Calea ferată 901 București-Pitești-Craiova

Started by shift2rail, January 25, 2022, 03:43:02 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

shift2rail

nu am gasit un thread dedicat, aceasta sectie in curs de "reinnoire"(vezi clarificarile lui @frunzaverde legate de quick wins/reinnoire/modernizare) ar merita unul. 

Incepem cu o interpelare a unui senator de Arges catre @grindeanu:

"Patru întrebări legate de modernizarea căii ferate București-Pitești
Având în vedere faptul că investițiile finanțate prin Mecanismul de Redresare și Reziliență trebuie pregătite și finalizate relativ rapid, până la 31 august 2026, senatorul îi cere ministrului să răspundă la patru întrebări:

Care sunt termenele pe care vi le propuneți pentru demararea, respectiv finalizarea efectivă a lucrărilor de modernizare și electrificare a magistralei feroviare București-Pitești?
Care sunt lucrările ce fac obiectul proiectului?
Pe lângă modernizarea și electrificarea căii de rulare a trenurilor, va fi realizată și reabilitarea stațiilor de cale ferată, ținând cont că majoritatea se află într-un stadiu avansat de degradare?
Ce regim de viteză va fi permis pentru trenurile de călători și pentru cele de mărfuri după finalizarea lucrărilor de modernizare și electrificare pe această magistrală feroviară care reprezintă o componentă importantă a Coridorului IV Pan-European Feroviar?"

raspunsurile la aceste intrebari sunt, probabil, evidente ptr forumistii cf, sa asteptam reactia oficiala a ministrului.

frunzaverde

Nu, nu este in curs de reinnoire acum, ci in curs de "quick wins" pe fonduri bugetare pe 13 km. E prinsa pe reinnoire cu hidrogeneala, dar nu a inceput nimic. De electrificare nici nu se pune problema, in PNRR scrie hidrogeneala.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

shift2rail

oui :) in PNRR e prins cu finantare ptr reinnoire, quick wins e preludiul pe care si-l ofera CFR.

sectie e (doar) pe harta Comprehensive, to be completed pana in...2050. Mai jos Standardele Comisiei EU in noul Regulament TEN-T revizuit, destul de modeste vis-a-vis Core&ExtendedCore (btw, la ExtendedCore, Ro nu a reusit sa upgradeze decat Oradea-Arad, as fi incercat sa imping si alte sectii din Comprehensive la negocieri, totul se negociaza la Bruxelles):

======================================================================================================

Member States shall ensure that the railway infrastructure of the comprehensive network, including connections referred to in Article 14(1), point (d), by 31 December 2050:
(a) is fully electrified as regards line tracks and, to the extent necessary for electric train operations, as regards sidings;
(b) provides for a nominal track gauge for new railway lines of 1435 mm, except where the new line is an extension on a network the track gauge of which is different and detached from the main rail lines in the Union;
(c) enables, without special permission, an axle load of at least 22.5 tons;
(d) enables, without special permission, the operation of freight trains with a train length of at least 740 m (including the locomotive(s)). This requirement is met if at least the following conditions are complied with:
(i) on double track lines, at least 50% of the train paths for freight trains, and not less than two train paths per hour and direction, can be allocated to freight trains with a length of at least 740 m;
(ii) on single track lines, at least one train path per two hours and direction can be allocated to freight trains with a length of at least 740 m;
(e) provides a standard of at least P400 in accordance with item 1.1.1.1.3.5 of Table 1 in the Annex to Commission Implementing Regulation (EU) 2019/77748, without any additional requirement for special permission to operate services.
============================================================================================================

frunzaverde

#3
Faza cu "core" si "extended core" e bullshit de-al Comisiei. Planuri peste planuri care suna bine pe hartie, dar finantari la 5%-10% fata de necesar... E aceiasi poveste din 1996 incoace, la fel si cu ERTMS-ul. A comentat si curtea europeana de conturi -- wishlist-uri fara acoperire. Daca toate cariocelile alea ar fi construite, la standardele cariocite, ar fi nevoie de 5x-10x bugetele existente de investitii la nivel european. In Romania vorbim probabil de 100x...

In PNRR romanesc, e prinsa explicit cu "fara electrificare, hidrogen". Vezi DNSH-ul, care are si o descriere a proiectului.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

Quote from: frunzaverde on January 25, 2022, 06:02:17 PM
In PNRR romanesc, e prinsa explicit cu "fara electrificare, hidrogen".
Trebuie renegociat / modificat / completat / whatever PNRR-ul. E aberant sa lasi hidrogeneala, cand trebuie electrificare maine.

dr4qul4

Pt electrificare tb daramate cateva pasaje... Si probabil nimeni nu vrea sa-ti asume
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

frunzaverde

Is numai trei care ar putea avea probleme de gabarit : calea 1 din DN1A, DN7 si Gaesti. Toate trei sunt rezolvabile rapid. Podul peste Arges, care ar fi fost cel mai scump impediment, e deja electrificabil. In rest, linia e banala de electrificat. Nici o structura problematica, nici o gara mare de reconfigurat (toate sunt pregatite de electrificare), nici un racord complex...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dr4qul4

Nu am spus ca sunt greu de modificat fizic, ci greu de modificat birocratic.
Pasajul de la Gaesti se repara chiar in timp ce vorbim. Cine crezi ca isi va recunoaste greseala si il va baga din nou in santier pt inaltare?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

shift2rail

Deci vom avea o linie dubla dar neelectrificata pana la Pitesti?!?

Oh dear, Comisia ar tb sa fie mult mai dura cu propriile standarde cand aloca finantare prin pnrr/pot ptr  reinnoiri si modernizari.

AndreiB

Ochiometric cred ca se pot face lucrari si fara gabarit. Am vazut electrificari sub poduri in UK la limita minima posibila - cu aproape zero spatiu intre firul purtator si catenara. Chiar daca nu ok pentru structura noua, ca legacy infrastructure poate ar trebui sa fim un pic mai flexibili.

frunzaverde

Lucrarile de gabarit la un pod sunt absolut banale, inclusiv dpdv birocratic - in conditiile in care la coridoreala se fac zeci si zeci de asemenea lucrari, si nimeni nu se plange, sa ne plangem ca nu putem face nimic din cauza a doua poduri e un pic absurd. Mai ales ca unul a fost ridicat acum vreo 15 ani, la reabilitare rutiera...

@shift2rail : ai inteles corect.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

#11
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunțat miercuri dimineață că marți, 27 decembrie 2022, la ora 15:00, Sucursala Regională de Căi Ferate București a deschis ofertele depuse la procedura de licitație publică pentru ''Lucrări de înlocuire la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii pe linia București – Pitești, pentru ridicarea restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii – Lot 1 și Lot 2''.

Valoarea totală estimată a contractelor este de 690.885.026,82 lei, iar procedura este împărțită în două loturi, după cum urmează:

    Lot 1 – Linia 101 București – Pitești, tronson Chitila – Ciocănești, fir II și Ciocănești – Titu fir I și II, de la km 10+600 la km 49+780, linii curente și directe și linii din stații (primire – expediere, rest linii); Valoare estimată de 304.257.778,46 lei.

    Lot 2 – Linia 101 București – Pitești, tronson Titu – Călinești – Golești, fir I și II de la km 49+980 la km 95+000, linii curente și directe și linii din stații (primire – expediere, rest linii). Valoare estimată de 386.627.248,36 lei.

În cadrul procedurii, au fost depuse următoarele oferte:

    Aktor SocietateTehnică S.A. (compania mamă din Grecia). SC Europan Prod SRL subcontractant;
    Bedamiro Holding Parcări Construct, asociere cu S.C. Rotary Construcții Mentenanță S.A., SC Euroconstruct Trading 98 SRL și SC Proiect Construct SRL (toate companii românești);
    Strabag (Austria). Strabag Rail (Austria) – terț susținător și SC Rothermit – subcontractant;
    Yapi Merkezi Insaat ve Sanayi (Turcia). SC Infra System Proiect SRL – subcontractant.

Sursa de finanțare este asigurată din fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Durata de implementare a contractelor este 36 de luni de la data ordinului de începere a lucrărilor.

În cadrul proiectului se vor realiza lucrări de înlocuire la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii pe linia CF București-Pitești.

https://clubferoviar.ro/contracte-pe-calea-ferata-bucuresti-pitesti/


[CN1046149] ,,Lucrări de inlocuire la rand a elementelor componente ale suprastructurii caii" (pret inclus materiale, manopera) fara utilaje grele de cale

Lucrari de inlocuire la rand a elementelor componente ale suprastructurii caii (pret inclus materiale, manopera) fara utilaje grele de cale, respectiv : inlocuiri de sina, aparate de cale montate pe traverse de beton, piese pentru aparate de cale, JIL-uri , cupoane de tranziție, traverse normale si speciale din lemn pentru aparate de cale si poduri, contrașine pod, platelaj metalic ambutisat și neambutisat pentru poduri, traverse de beton complet echipate, dale elastice pentru treceri la nivel, material marunt, piatră spartă, realizarea caii fara joante si inglobarea aparatelor de cale în C.F.J.

matei_vasilescu

In ce stadiu se mai găsește aceasta licitație?


shift2rail

S-a renuntat si pe aceasta sectie la trenul cu H2?